abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:53:00 #1
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_93592619
Hallo allemaal,

Ik bij het begin beginnen.
Op dit moment woon ik nog thuis bij mijn vader, broertje en mijn vriend woont er ook gezellig bij :D Omdat mijn vader niet weet hoe lang hij nog hier blijft wonen (gaat waarschijnlijk ooit samenwonen met nieuwe vriendin) en ons interieur toch wel erg aan vervanging toe is willen we gaan herdecorreren. Als mijn vader dan ooit weg gaat, blijven mijn vriend en ik hier waarschijnlijk wonen. Het nieuwe interieur moeten we dus eigenlijk allemaal leuk vinden en niet zodra pap weg is er weer alles uitslopen.

Ik zal even wat foto's showen van hoe het er nu uit ziet....dan kunnen jullie zien wat voor circus we nu in huis hebben....

De voorkant van het huis

De achterkant

Close up van behang

Close up van gordijnen

Zoals jullie zien is het heeeeel erg oranje. We willen dus nu ook een nutrale kleur, waarbij we makkelijk andere kleuren bij kunnen combineren en als er dan bijv iets veranderd we niet weer het hele huis hoeven te herdecorreren.
Omdat nu alles zo goed bij elkaar past, moeten sowieso de vloer, gordijnen en het behang eruit.
(het liefst zou ik dan ook direct de meubels aanpakken, maar ben bang dat pap dat ons zelf laat doen over een tijdje)

Maar nu....we hebben tips nodig! Wat vinden jullie passen en wat zou allemaal bij elkaar kunnen. Mij spreken de kleuren taupe en grijs heel erg aan...maar wordt het dan niet te donker?

Ik was eerst ook aan het denken aan letterbehang, maar pap was van mening dat dat leuk is voor een studieruimte ofzo -O-
http://www.gamma.com/assortiment/behangen/vtwonen-behang/alpha/

Hoop dat jullie mij/ons kunnen helpen :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:00:15 #2
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_93592929
Ik zou eerst ff die gordijnen in de fik steken. Dan wordt het een stuk lichter in huis.
En dan donker grijze overgordijnen (alleen links en rechts en niet er boven) en dan witte muren, en een donker grijze vloer. Licht grijzen bank, met donker rode assesoires, en een donkere hout meubels.
Werkt bij mij i.i.g. heel erg goed.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:28:19 #3
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_93593896
hahaha, bedankt. heb je ook een foto van je interieur? :P
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:44:55 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_93594905
ik zou voor deze style gaan, maar dan zonder een troll van een vriendin!
:D :D :D :D :D :D
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_93598947
Als ik jou was, zou ik proberen een wat rustiger beeld te creëren. Er zit een strepenmotief in het behang, visgraatmotief in het parket en je hebt zonwering èn gordijnen. Dat doet nogal druk aan.

• Het parket zou ik laten liggen. Het ziet er op de foto goed uit, al wil dat natuurlijk niets zeggen over de staat ervan.

• De kamer lijkt niet zo breed, daarom zou ik de muren wit (of crème) verven. Je kunt er natuurlijk ook licht behang opplakken. Behang met een patroon kan wel, maar ik zou dan iets kiezen dat van afstand toch als een egaal vlak aandoet. Mijn keus zou daarom ook niet naar het letterbehang uitgaan, omdat ik dat èn te druk èn te donker vind.

• De gordijnen zou ik verwijderen, want die vind ik echt niet mooi. En zoals ik al zei, heb je oranje zonwering plus de gedrapeerde gordijnen daar overheen, dat is nogal dubbelop. Misschien dat er iets moois in taupe of grijs te vinden is?
pi_93600094
quote:
14s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:36 schreef lyolyrc het volgende:
Als ik jou was, zou ik proberen een wat rustiger beeld te creëren. Er zit een strepenmotief in het behang, visgraatmotief in het parket en je hebt zonwering èn gordijnen. Dat doet nogal druk aan.
Dit is denk ik erg belangrijk. Wat Lyolyrc zegt.
pi_93601480
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 15:53 schreef RanTheMan het volgende:
ik zou voor deze style gaan, maar dan zonder een troll van een vriendin!
:D :D :D :D :D :D
[ afbeelding ]
Nee joh gewoon hier wat informatie opdoen. :Y :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93606044
Ik denk dat je moet beginnen met kijken wat je smaak is. Dus plaatjes zoeken, een kleurenwaaier kopen en kijken wat je aanspreekt. Dat bij elkaar leggen.

Grijs hoeft helemaal niet donker te zijn, ik heb zelf een hele mooie lichtgrijs op de muren zitten. Dan verf je de deuren/kozijnen wit en het lijkt zelfs groter en lichter :)
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:56:51 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_93618512
Die gordijnen :D :o

Ik denk als je wat glasweefselbehang op de muren knalt over het huidige behang heen en dat dan neutraal wit/cremewit schildert je al heel veel rust in huis haalt.

Vervolgens die vloer??? Zo te zien is het zeil, misschien eens nadenken over hout of laminaat. Grijs of wit eiken zal wel bij je smaak passen.

En dan taupe of grijze inbetweens voor de ramen.

Hopla, eenvoudige make-over ^O^
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:57:12 #11
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_93634350
Bedankt allemaal. Ik heb idd al wat op internet rond gekeken en ook voor kleuren gekeken. Geheel witte muren gaat het waarschijnlijk niet worden, ben zo bang dat het een tandartspraktijk wordt.

De vloer is idd zeil en mijn voorkeur gaat uit naar steen (leisteen) of hout en dan idd grijs of donker hout. En inbetweens idd ^O^

Het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van de goede kleuren uitzoeken....
pi_93647460
Weet je wat ook handig is, als je geen inspiratie heb? Gewoon naar de woonboulevard gaan en kijken, veel kijken. Bij de ikea alleen al doe je inspiratie op. Geen tijd? Dan eens wat tijdschriften kopen, ikea catalogus kopen.

Zoals de meeste hier zeggen: Gordijnen weg. absoluut weg. Net als het behang. ;)
Dat letter behang is idd leuker voor een studeerkamer, niet echt voor in woonkamer, ben je na een jaar alweer zat. Als je toch een print erop wil, zou ik denken aan ton-sur-ton print. Of mat behang met lichte glans patroon, Lijkt een beetje hier op

Grijs & taupe is mooi te combineren. Als je bang bent dat het te donker worden, kies je gewoon licht grijs. voor de vloer kan je mss wel leisteen in vorm van laminaat nemen bijvoorbeeld (alleen dan lichter

Ik heb dit ff snel opgezocht, niet dat je denkt dat het bij elkaar past ofzo haha.

Trouwens, idd gezellig dat je vriend erbij woont ;)
suc6
~ Bonito La Risa ~
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:28:58 #13
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_93649189
hhahaha ja het is heel gezellig bij ons in huis.
En de gordijnen en het behang gaan zeker weg!

Ja misschien is een patroontjes behang toch wel een goed idee....of zou bijv glasvezelbehang/behang met structuur en daarover verven ook kunnen? (al had ik wel gelezen dat glasvezelbehang veel verf nodig heeft om te dekken).

We moeten idd ook eens echt bij winkels rondkijken...is helaas nog geen tijd voor vandaar dat ik het hier vroeg :D

Ow en waar heb je dat laminaat leisteen ding vandaan? Heeft dat een speciale naam ofzo?
pi_93683237
:)
Dat is gewoon laminaat. Je heb ook laminaat in tegelformaat .Ik geloof van het merk Ambiant. Maar je zal vast nog veel meer soorten hebben.

Het nadeel an glasweefsel/vlies is dat je het er niet meer afkrijgt. Dus als jij en je vriend het lelijk vinden...

En je heb ook voorgesausd weefsel en vlies ;)
~ Bonito La Risa ~
  maandag 14 maart 2011 @ 09:16:43 #15
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_94082783
Voor diegene die het willen volgen....

We zijn eruit, we hebben kleuren gekozen en ook het laminaat. Laminaat moet wel nog besteld worden, dus dat duurt nog ff. Gordijnen moeten we ook nog kiezen. We zijn aan het twijfelen tussen plissegordijnen, vlinderjaloezien en multishades....maar we weten ook nog niet welke kleur ofzo.

De muren worden geverfd met kleuren uit de Flexa Pure lijn.
De lange muur (waar de tv tegen staat) krijgt de kleur True Taupe

En de overige muren krijgen de kleur Fine Greige

En de vloer wordt deze

En ik ga nu beginnen met het behang aftrekken *O*
Ben benieuwd hoelang t duurt voordat het er helemaal vanaf is....en hoe de muur eronder eruit ziet. :D
  maandag 14 maart 2011 @ 09:19:36 #16
324060 RianaLuna
Blessed be :)
pi_94082860
Ben benieuwd hoe het er uit ziet :P Maak je ook foto's tijdens het behang er af trekken e.d.? :P
Always live your life with full happiness and laughter ;)
  maandag 14 maart 2011 @ 10:29:59 #17
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_94084594
Hhahah ja ik zal fotos maken....het eerste muurtje is bijna kaal 8-) Ik ben goed bezig....al zeg ik het zelf :P
pi_94086287
Ik heb niet veel tips, denk ook dat je daar zelf wel uitkomt, maar het is wel een echt ik-ben-single man huis :P
  maandag 14 maart 2011 @ 11:28:45 #19
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_94086520
Nou.....dit behang enzo hebben pap en mam samen uitgezocht. Nu dat mijn vader en moeder gescheiden zijn en mijn moeder ergens anders woont....begint mijn vader zicht steeds meer aan het ergeren aan het behang enzo en het was ook zijn keuze om het eraf te halen....flink aangemoedigd door mij uiteraard :P
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:14:18 #20
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_94131907
Gisteren hard aan het werk geweest.

Om 12 uur waren de eerste muurtjes helemaal kaal

Om 5 uur was ik iets minder ver als deze foto

En gisteren om 10 uur zag het er zo uit

Nu moet ik verder met de rest van de kamer (voor zover dat dat gaat) want nog niet alle meubels zijn weg. En dan waarschijnlijk morgen het plafond texen/verven.

We zijn er trouwens achter gekomen dat we, als we de muren helemaal strak willen hebben, echt opnieuw moeten stuccen. Dus nu moeten we even info verzamelen over structuurverf.

Is het trouwens nodig om voor het verven eerst een hechtlaagje aan te brengen??
  dinsdag 15 maart 2011 @ 09:45:29 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_94132619
Oh gruwel! De inrichting uit de OP! :o :D Heel erg zalmroze en grenen! :D _O_
Was ooit DE trend geloof ik. :+

Anyway... Geen tips, wel leuk om te volgen. :Y
  dinsdag 15 maart 2011 @ 13:07:26 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_94138980
Als stuccen te duur is kun je er ook voor kiezen om glasweefsel behang op de muur te plakken, al je oneffenheden weg en prima te saucen :Y
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 15 maart 2011 @ 14:06:22 #23
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_94141380
ja maar dan zouden we dus eerst moeten behangen.....dan zou ik toch ook zeggen dat structuurverf (of verf met van die korreltjes erin) makkelijker is.....
pi_94153033
Is stuccen wel nodig? Zo te zien kan je met wat gatenvuller of een zak fix en finish het goed vlak krijgen.

Met fijne structuurverf zie je in iedergeval net als met dun behang de ondergrond en de gaatjes / deuken. Met grove structuur kan je iets meer wegwerken, maar je moet toch de muur wat egaliseren.

Je kan het nu immers beter goed doen dan wat half, zeker omdat je er langer gebruik van wilt maken. Glasvezelbehang zou je kunnen nemen als de beschadigingen niet te diep zijn en over glasvezel kan je wel weer normaal behang doen (al zit je wel wat met de structuren in het glasvezelbehang, pas daar dan wat mee op).
  woensdag 16 maart 2011 @ 08:55:49 #25
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_94180815
De muur is behoorlijk gedeukt ed. 1 van mijn taken vandaag is dan ook de muren egaliseren met zo'n opvulspul. En dan zal structuurverf net voldoende moeten zijn om het niet op te laten vallen dat er bijv nog kleine deukjes of bobbeltjes in de muur zitten.
En om eerlijk te zijn ben ik niet zo'n fan van glasvezelbehang. Zoals eerder hier al aangegeven krijg je het er schijnbaar heel moeilijk vanaf en dan zouden we eerst moeten behangen en dan pas verven....Dus beetje dubbel werk.

Het behang is er nu trouwens helemaal af. Ik had gisteren een beetje een dipje, maar 's avonds met 4 man gaat het toch heel snel. Helaas heb ik er nog geen foto's van. (vriend had foto's gemaakt, maar telefoon had ze blijkbaar niet opgeslagen, dus die volgen nog)

Mijn taken vandaag:
- de kleine stukjes behang nog verwijderen
- gaten opvullen
- latex gaan halen bij mijn oom die het nog had staan
- vanavond waarschijnlijk het plafond latexen
- verf ophalen bij de winkel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: