wat zou je dan wel doen in dat geval?quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik
sla
niet
Is iedereen hier dom EN doof (kan niet lezen in dit geval)???
ben ik eens serieus, krijg ik zo een reactie! true story is/was het!quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maak het maar belachelijk. Ik ben tenminste niet de holbewoner die denkt dat geweld altijd een oplossing is.
ik heb vaker een klap gehad, nooit teruggeslagen. Ben ook nooit bang geweest voor mijn leven, ik was eerder verbaasd.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:06 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb 2x in mijn leven een klap gehad. 1 opgelost door de beveiliging er bij te halen, 1 opgelost doordat die vriend helemaal niet zo hard wilde slaan. Alleen een worstelklap (zodat het hard klinkt, maar zacht is), oftewel een foutje.
Voor de rest kom ik 1) nauwelijks in geweldadige situatie's, 2) nog minder dat het mij betrekt, 3) nog minder waar ik me niet uit kan kletsen, 4) waar ik me niet uit kan rennen, 5) waar ik me niet, zonder geweld te gebruiken, kan verdedigen.
Ik ben een grote jongen, ik vecht niet.
Ik kan iemand, die sterker is dan ik, ook prima uitschakelen zonder hem te slaan. Slaan is nooit de enige oplossing. (daarbij, iemand die sterker is dan ik, zal ws. ook niet direct k.o. gaan door een tik die ik uitdeel)quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:12 schreef rival het volgende:
[..]
wat zou je dan wel doen in dat geval?
en verder.... hij duwt je van zich af en loopt weer richting je vriendin....wat doe je?
Ik ben het wel met je eens, hoewel ik het niet uitsluit moet het wel heel raar lopen voordat ik klappen uit zal delen. Ik vind dat zo primitief, zelfs als iemand zich gewelddadig naar mij gedraagt.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Maak het maar belachelijk. Ik ben tenminste niet de holbewoner die denkt dat geweld altijd een oplossing is.
De situatie dat je niet anders kan dan slaan of dood gaan bestaat niet.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:13 schreef Grijsmuisje het volgende:
[..]
ik heb vaker een klap gehad, nooit teruggeslagen. Ben ook nooit bang geweest voor mijn leven, ik was eerder verbaasd.
Alleen was ik dat die keer dus wel. En dat kan iedereen overkomen, niet in dezelfde situatie, maar als je niets anders kan doen dan slaan of dood gaan, is de keuze gemakkelijk.
je bent minimaal een minuut verder voor je je verhaal kan doen..quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:10 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als je pas belt op t moment dat je wat ziet, ben je te laat. Die 10 seconden die het duurt om iets te spreken en nog 5-10 om te zeggen waar je bent en wat er is, is niet de tijd die je dan hebt
want dat is wat wij zeggen?quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:11 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Hij hoeft ook niet meteen KO te gaan natuurlijk, maar het kan je kostbare tijd opleveren om weg te komen of andere maatregelen te treffen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik kan iemand, die sterker is dan ik, ook prima uitschakelen zonder hem te slaan. Slaan is nooit de enige oplossing. (daarbij, iemand die sterker is dan ik, zal ws. ook niet direct k.o. gaan door een tik die ik uitdeel)
Maar ik gok dat je op dat moment geweld tegen die persoon gaat gebruiken... of dat schoppen of slaan is boeit me dan niet echtquote:Op donderdag 3 maart 2011 14:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik kan iemand, die sterker is dan ik, ook prima uitschakelen zonder hem te slaan. Slaan is nooit de enige oplossing. (daarbij, iemand die sterker is dan ik, zal ws. ook niet direct k.o. gaan door een tik die ik uitdeel)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nee, inderdaad, dom van me.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:14 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De situatie dat je niet anders kan dan slaan of dood gaan bestaat niet.
een mogelijke. Ik heb niet 1 keer gezegd dat het altijd een oplossing is. Als je dat niet ziet, ben jij net zo goed slecht in lezen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je zegt zelf nog slaan of dood gaan. Jij ziet geweld als een oplossing.
Koetsiekoetsie!quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:23 schreef rival het volgende:
Wel jammer dat niemand mij ff troost nadat ik hier vertel dat ik ben geslagen!
Kusje dan maarquote:Op donderdag 3 maart 2011 14:23 schreef rival het volgende:
Ah arme jij.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:23 schreef rival het volgende:
Had je het niet verdiend?quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:23 schreef rival het volgende:
1 verkeerde klap en je zit zelf 6 tot 12 jaar in de cel.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:16 schreef S95Sedan het volgende:
Al zou iemand aan mn vriendin zitten op zon manier zou die echt wel in het ziekenhuis belanden. Politie doet toch geen reet in dat soort situaties en na een paar dagen staan ze toch weer op straat.
quote:
ik voel de liefdequote:
*aai over bolletje geeft* het komt goed schatje!quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:23 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ah arme jij.
Ik wil ook graag getroost worden voor die keren dat ik geslagen ben dan
Had die niet aan m'n vriendin moeten zitten en m'n huis binnen moeten komen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
1 verkeerde klap en je zit zelf 6 tot 12 jaar in de cel.
Ben je doof (blind)?quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:18 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Hij hoeft ook niet meteen KO te gaan natuurlijk, maar het kan je kostbare tijd opleveren om weg te komen of andere maatregelen te treffen.
En slaan is niet de enige oplossing, klemmen en houdgrepen ook niet, het hangt allemaal van een specifieke situatie af.
Als je uit principe dus niet slaat ga je in situaties waarin dat de meest logische keuze was geweest het dus moeilijker maken dan nodig is.
En nogmaals ook al ben je er nu zo van overtuigd dat je het niet zult doen, dat weet je dus niet.
Als je echt geen andere uitweg ziet sla je hem desnoods een baksteen kapot op zijn hoofd, als jij maar weg komt. Of je moet echt helemaal verstijfd zijn van angst.
Nope, tegenwoordig niet meer, de jurisprutendie op dat vlak is gewijzigd. Zelfverdediging is in meerdere maten toegestaan tegenwoordig.quote:Op donderdag 3 maart 2011 14:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
1 verkeerde klap en je zit zelf 6 tot 12 jaar in de cel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |