abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2002 @ 22:56:18 #101
8194 MuNKeY
is goed voor je
pi_4857271
hmm..... ik vind ze eigenlijk niet echt goed....

technish zijn ze echt bagger.... geen solo's ofzo erin.... standaar metal riffs , en 3 powerchrods liedjes, teksten lijken ook veel op elkaar.... en het rare is.... die zanger is nu zo rond de eind 20 ofzo (lijkt me ) ...hoe kun je zulke teksten schrijven op die leeftijd nog.... ik bedoel.... zulke tekten kun je wel scrijven als je nog puber bent ofzo.... maar om als "ouder" mens zulke teksten te schrijven is puur marketing

shmuck
  zaterdag 25 januari 2003 @ 21:33:05 #102
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8107148
Geen gitaarsolo's dus niet echt technisch
Niet technisch dus slechte muziek

De drums zijn voor numetal begrippen wel erg technisch, technisch is Joey wel de beste numetal drummer die ik ken. Teksten voegen bij zulke extreme muziek toch weinig/nix toe, dus niet bepaald een punt om je druk over te maken.

Verder kan ik goed begrijpen dat veel mensen bijv. IOWA gewoon teringherrie vinden.

pi_8107738
Corey is een uitstekende vocalist. En voor het overige klinkt de CD bijzonder heel aardig. Best knap met 9 bandleden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 25 januari 2003 @ 22:14:26 #104
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_8107797
quote:
Slipknot: 'Iowa' Braaksel op muziek gezet - 14 september 2001
Het eerste contact met 'Iowa', Slipknots tweede album, is de stinkende walm die opstijgt uit het duur en vaak onleesbaar vormgegeven cd-tekstboekje. Dat blijkt representatief te zijn voor het totaalpakket. De bedorven lucht blijft namelijk hangen gedurende de 66 minuten die de plaat duurt.
De negen Amerikaanse muzikanten rochelen, braken, beuken en stuiptrekken zich als hardnekkige waanzinnigen door hun ellendige teringherrie heen. Want teringherrie is het, net zoals bij veel andere bands uit de zogeheten 'nu metal'. In dit genre blijkt het er allemaal niet zo veel toe te doen of ergens een melodie valt te ontdekken of de luisteraar een zelfs maar primitieve vorm van een compositie kan ontdekken. Het is puur geluidsgeweld, waarbij de enige tellende motto's zijn: heel hard en heel veel.
Qua uiterlijk profileren de heren zich als shockrockers. Ze dragen allen maskers die het ooit leuk deden in bloederige films als 'Hellraiser' en 'Halloween'. Slipknot zoekt het in extremen, in zowel uiterlijk vertoon als muziek. Extremisten trekken altijd aandacht en vandaar dat van het debuut in de VS zo'n twee miljoen exemplaren zijn verkocht. Het zijn voornamelijk 15-jarigen die zich voelen aangetrokken tot deze verrotte muziek, die slechts door de tijdgeest kan bestaan.
Slipknot wijst in de teksten op een zieke wereld. En vergeet helaas zelf naar de dokter te gaan.

FRED HOOGENDOORN

Slipknot: 'Iowa' (RAM)

Ik ga naar huis.
pi_8108458
En wie is Fred Hoogendoorn?

Christen Unie-raadslid in Staphorst?

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_8108503
het verbaasd mij in elk geval niet dat de zanger nu met een echte band begonnen is. Terecht dat ze Slipknot opheffen want iets toevoegen kan de band toch niet meer... zouden meer bands moeten doen...
  zaterdag 25 januari 2003 @ 23:06:05 #107
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_8108586
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:58 schreef Argento het volgende:
Volgens mij was het óf de OOR, óf de Rocksound.
Ik ga naar huis.
pi_8108750
Dan zal het OOR wel zijn.
pi_8108816
denk niet dat het de Oor is... die schrijven zelden iets slechts over populaire metal..

dit schrijft Oor erover:

quote:
METAL
SLIPKNOT - Iowa

(Roadrunner/RAM)

Daar waar haast alle nu metalbands evenredig aan hun succes toegankelijker, minder opgefokt en vooral softer worden, klinkt Slipknot bij de eerste tonen juist veel harder en extremer dan voorheen. Goeie zaak! Blastbeats, een muur van gitaren en een zeer prominent aanwezige drummer ondersteunen Corey Taylor´s toepasselijke openingszin: ´Here we go again, motherfucker!` 07/01

zaterdag 25 januari 2003 @ 23:25:35 #110
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8108885
quote:

Ach, je kunt zeggen wat je wil over Slipknot, is ook niet bepaald mijn smaak qua muziek; maar ik vind dat deze Fred Hoogendoorn wel erg kort door de bocht gaat met zijn kritiek... De recensie zegt meer over hem dan over Slipknot, in ieder geval.
pi_8108910
Ik heb alleen de debuutCD (nouja, niet echt de debuut CD, maar in ieder geval die voor IOWA). Op gezette tijden kan die CD mij best entertainen. Is IOWA dan voor mij de moeite waard?

(wat is een blastbeat eigenlijk)

pi_8108927
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 23:27 schreef Argento het volgende:

een trukje, blackmetal bands gebruiken om agressief over te komen...

[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 25-01-2003 23:44]

pi_8109038
ik was naar het concert geweest vorig jaar, ik heb nog nooit zulke bagger gehoord

heb nog een week een piep in mn linkeroor gehad doordat ik te dicht bij de boxen vooraan stond

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zaterdag 25 januari 2003 @ 23:43:27 #114
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8109207
quote:

Zoiets dacht ik ook.
quote:
Terecht dat ze Slipknot opheffen want iets toevoegen kan de band toch niet meer...
Slipknot opgeheven? You're wrong
En nu een goeie band, vind je Stonesour beter dan?
quote:
Een single stroke met 1 hand op de snare en de ander op de hihat, ride, soms crash/china/splash.

Zoals ik al zei, Joey kan zo bij een deathmetal band drumblaat Hij kan zelfs 16'e noten dubbelbassen op 210-220 bpm, strak zonder triggers

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-01-2003 23:49]

pi_8110112
ze hebben een paar leuke nrtje (2 om precies te zijn) maar voor de rest vind ik het grotendeels bagger
filerptwietblieb
pi_8110758
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 23:43 schreef Yokozuna het volgende:

Slipknot opgeheven? You're wrong
En nu een goeie band, vind je Stonesour beter dan?

hoor allemaal geluiden dat ze na het volgende album gaan stoppen...

Stone Sour is misschien niet echt origineel.. maar de muziek is tenminste wel wat melodieuzer... Brother is een prachtig nummer... ik snap nu meteen ook waarom die gasten maskers op hebben... goed nagedacht over een toekomst

zondag 26 januari 2003 @ 12:43:29 #117
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8114457
quote:
Op zondag 26 januari 2003 01:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

hoor allemaal geluiden dat ze na het volgende album gaan stoppen...

Stone Sour is misschien niet echt origineel.. maar de muziek is tenminste wel wat melodieuzer... Brother is een prachtig nummer... ik snap nu meteen ook waarom die gasten maskers op hebben... goed nagedacht over een toekomst

Melodieuzer... Wat is dat nou voor futloze reactie!
quote:
Mensen die het tegendeel proberen te bewijzen (is sowieso al moeilijk met muziek maar okee) missen een klein stukje van een linker of rechter hersenhelft (naar keuze uiteraard) dat er voor zorgt dat het luisteren naar de muziek van Tool (hier dus Slipknot) niet omgezet wordt naar futloze reacties zoals: "te weinig melodie... "
Slipknot moet het niet hebben van de melodie.

Het nummer heet trouwens Bother. En dat nummer is totaal niet representatief voor Stonesour, het is de meest softe ballad van heel het album. De rest van hun nummers zijn wel aardig, maar weinig bijzonders. Wat ik overigens ook bij Slipknot heb, op IOWA staan ook genoeg nummers waar je nou niet van zegt "wow supervet!"

zondag 26 januari 2003 @ 13:24:29 #118
9613 Seborik
I, Voyager
pi_8115007
quote:
Op zondag 26 januari 2003 12:43 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Melodieuzer... Wat is dat nou voor futloze reactie!

Ik denk dat het er net zo eentje is als deze.
quote:
Wat mis met Tool, voor zover ik gehoord heb. Te weinig prioriteit voor melodie.
pi_8115576
quote:
Op dinsdag 2 juli 2002 21:40 schreef MasterDisaster het volgende:
K-otic is een schande voor me boxe
Boxe is een schande voor je luidsprekers. Of het moet echt rommel zijn..
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  zaterdag 5 juli 2003 @ 15:58:35 #120
31753 ZixS
oldskool
pi_11580312
Een nieuwer topic had een slotje, dus ik ga hier ff verder...

Ik vind Slipknot een behoorlijk goede band (1 van de 20 waarvan ik een cd heb gekocht ), en ik snap niet dat mensen zo snel iets tegen Slipknot-fans hebben .
In een ander topic zei iemand dat Slipknotfans 'goede' muziek niet zouden waarderen, en waarschijnlijk geen andere metalbands konden noemen behalve Linkin Park, Spineshank en Ill Nino ofzo.

Ik luister zelf graag naar Slipknot en Marilyn Manson, maar ook naar AC/DC, Iron Maiden, Motörhead, Dimmu Borgir en Mötley Crüe... Ik vind Slipknot gewoon lekkere muziek, en ik heb echt respect voor ede drummer (die ik in tegenstelling tot de rest van de band) écht goed vind.
Jammer dat Corey zo'n kneus is (ik heb hem live gezien met Stone Sour in Nijmegen... hij zoog.), want ze spelen best goed .
(Politiek correcter: ík vind de muziek die ze spelen erg goed aan te horen )

pi_11583621
persoonlijk vind ik het 9 idioten, die hun instrument niet meester zijn... ze hebben volgens mij 2 drummers te veel.
Als je zulk soort metal wil ga dan fear factory luisteren, dat zijn nog een beetje normale mensen....

wie zet er nou een masker op van een of andere clown die verkeerd is besneden ofzo

pi_11583655
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 21:33 schreef Yokozuna het volgende:
technisch is Joey wel de beste numetal drummer die ik ken.
als je het om de drums gaat, moet je eens fear factory gaan luisteren die doet het beter en die hebben er maar 1 drummer nodig!
pi_11583686
luisterde 2 jaar geleden er nonstop naar

Nu vind ik het nog wel goed maar luister het niet zoveel meer.

pi_13444457
Weet iemand wat er nu gaande is in slipknot??
kweet dat ze zowat almaal wel wat anders het doen zijn, maar komen ze nog bij elkaar, gaan ze nog optreden? nieuwe cd??

ze zouden een jaar kappen, maar is dat jaar nie al om??

<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 25 september 2003 @ 21:16:21 #125
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_13444527
ze zijn een nieuwe plaat aan het opnemen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')