quote:Net of een band alleen maar goed kan zijn als er een 'goeie' tekst bij zit. En wie bepaalt wanneer het een goeie tekst is.
Op woensdag 12 juni 2002 13:11 schreef -Ma3stro- het volgende:[..]
lol
slipknot is net zo origineel als de backstreet boys... helemaal qua texten
En dat gelul van onderbouw die mening is, wat is dat nou voor onzin, als je het niet leuk vindt klinken is dat gewoon zo. Of wilde zo'n onderbouwing onderuit halen en zeggen dat het wel goed is. Wat een crap
quote:nou moet jij me nog maar es een band opnoemen die buiten deathmetal/metal/whatever ook nog drum & bass samples e.d. gebruikt, met een hele meute op 't podium staan en 't dan nog meer dan degelijk laten klinken, dat dan nog eens allemaal min of meer incognito.. en daarbij ook nog eens redelijk wat succes oogsten?
lol slipknot is net zo origineel als de backstreet boys... helemaal qua texten
oh and btw.. Ignite rocks. Maar Biohazard? Zeker een jaar of 5 geleden live gezien...
imo waren 't een bende idioten. je moet er maar van houden
quote:nah ik had het een beetje fout opgschreven... de muziek is opzich best appart.. ik bedoelde uitsluitend de texten.
Op woensdag 12 juni 2002 21:47 schreef eskimo het volgende:[..]
nou moet jij me nog maar es een band opnoemen die buiten deathmetal/metal/whatever ook nog drum & bass samples e.d. gebruikt, met een hele meute op 't podium staan en 't dan nog meer dan degelijk laten klinken, dat dan nog eens allemaal min of meer incognito.. en daarbij ook nog eens redelijk wat succes oogsten?
oh and btw.. Ignite rocks. Maar Biohazard? Zeker een jaar of 5 geleden live gezien...
imo waren 't een bende idioten. je moet er maar van houden
en Biohazard is echt een band met een bepaalde energy die ik niet vaak bij andere bands hoor... kweet niet hoe het komt kan het ook niet echt verklaren. En de hele houding van de band kan ik wel waarderen.
K kan me ergens wel voorstellen dat mensen dit leuk vinden... maar mij niet gezien.
quote:Een hoop mensen vinden het teringherrie zonder inhoud (kan ik inkomen). En een hoop mensen noemen het nu-metal.
Op woensdag 12 juni 2002 12:41 schreef Hypno het volgende:
Wat vinden jullie van deze band? Ik zwaar cool, maare wat vinden jullie?
Ik vind het soms redelijke muziek. Op IOWA staan wel een stuk of 5 "best goeie" tracks, soms moet je ze vaak luisteren voordat je ze begrijpt. Duidelijk teken dat Slipknot iig niet verweten kan worden dat ze commercieel bezig zijn. Vooral de drummer van Slipknot is heel erg goed in het hardcore genre, misschien wel de beste die ik ken in dat genre, Yoe ![]()
Ik noem het hardcore. Verder ben ik het er helemaal mee eens dat ze live zuigen (behalve de drummer). De teksten op IOWA zijn iig niet fuck shit, dat is echt zo'n klote vooroordeel. Verder zijn de teksten inderdaad niet bepaald diepgaand.
Ik ben geen megafan van Slipknot, maar op het nieuwe album staan wel wat goeie tracks vind ik.
quote:Vader. Das trouwens best toegankelijke death metal
luister leiver naar vader ofzo, of death
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2002 00:36]
quote:Eh, ik denk dat er hardcore punk werd bedoeld en niet hardcoure house...
Op woensdag 12 juni 2002 13:57 schreef Nyles het volgende:AHhaa neej Hardcore is afwisselend met hun stampstamp muziek (vertel me nix, vinnet zelf soms ook wel heerlijk om naar te luisteren
) kom nou nietn vertellen dat dat gescheld en "WIJ GAAN LEKKER GELD VERDIENEN DOOR SIMPELE BEATS&TEKSTEN EN HARDFE MUZIEK TE MAKEN WAARMEE DE PUBERS ZICH KUNNEN IDENTIFICEREN" niet bij hardcore uitkomt....laat staan DAT er uberhaupt teksten voorkomen in een hardcore nummer...en die deuntjes van die hardcore beginnen trouwens ook steeds minder origineel te worden...
Ik vind het een ruk-band omdat slipknot eigenlijk alleen maar een imago is.
quote:Wat een onzin, IOWA is juist een voorbeeld dat ze zich niets aantrekken van de smaak van de massa. Volgens mij heb je het nieuwe album amper gehoord, anders weet je echt wel dat IOWA en commercieel absoluut niet samengaat. Af en toe kom je gewoon death metal stukjes tegen op IOWA, dat zegt al genoeg. Of dat dan negatief of positief uitpakt is een ander verhaal.
IOWA is vlgs mij gewoon op de consument zijn wensen gemaakt en heeft totaal geen eigen ideën van de band zelf.
quote:Ik vind het minder triest...
Op woensdag 12 juni 2002 18:42 schreef Metal_Mart het volgende:[..]
wat bedoel je hier nou weer mee?
Toffe-Ellende, jouw gefilosofeer over muziek is gewoon triest. Wat maakt het nou uit of iets ''al gedaan'' is of iets dergelijks??? Als een band gewoon nummers uitbrengt die leuk of gaaf klinken, is het toch goed??? Wat maakt het nou uit of het ergens op lijkt?? Het is niet zo dat een band een nummer kopieert en het onder een andere naam uitbrengt, men is gewoon GE-INSPIREERD door andere bands en probeert daar hun eigen draai aan te geven. Je gaat me toch niet vertellen dat jouw verafgode Tool door niemand is ge inspireerd??? Dat ze een heel nieuw soort muziek hebben uitgevonden? dat is gewoon niet zo.
trouwens een argument voor Slipknot is dat Kerry King (van Slayer uiteraard) is geinspireerd door Slipknot's energie en aggressiviteit op het podium en in de muziek. Dat lijkt mij een nogal groot compliment van een van de meest invloedrijke muzikanten uit de metal scene ooit.
Ik heb nu eenmaal een kritische mening over muziek. En de laatste tijd ook steeds meer over de metalscene, die naar mijn mening wel erg kortzichtig is geworden. (de impuls die de Grunge aan de metal gaf is blijkbaar toch niet eeuwig)
En ik weet het dat het steeds moeilijker wordt om origineel te blijven. Keer op keer. En als er dan een band is die dat is en blijft (bijv. The Tea Party, Tool of Opeth) dan mogen we daar blij mee zijn.
En over Kerry King:
Dat kan een vriendendienst zijn of Kerry King wil de jonge metalfans aan zich binden.
Tool is overigens geïnspireerd door bands als King Crimson,Pink Floyd,Led Zeppelin en Jane's Addiction. Bands uit een ander genre (jane's addiction niet) en dus lijkt het er totaal niet op... en zo hoort het...
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 13-06-2002 22:06]
MAar als je de texten een beetje met een korrel zout neemt, is de muziek soms best te pruimen ![]()
// ik ben al een tijdje uit mijn "fuck alles" fase hoor
Maar ik denk niet dat ik het nieuwe album (als het komt, vast wel...) in huis haal. Met twee albums heb ik wel genoeg Slipknot materiaal.
Verder zijn de drumritmes 0% nu metal
Eerder iets van deathmetal/hardcore. De gitaarriffs zijn soms wel nu-metal achtig. Maar meer dan ook niet. Het is niet echt in een hoekje te duwen denk ik.
quote:Ja, als je OIWA koopt zie je ook achteraan staan dat ze proberen over te brengen dat ze geen duidelijke gedachten hebben bij hun teksten. Dus korrelzout- absoluut. Eerlijk gezegd had ik IOWA voor het drumwerk gekocht
MAar als je de texten een beetje met een korrel zout neemt, is de muziek soms best te pruimen
Ik snap trouwens niet wat mensen de tekst uberhaupt boeit. Mij boeit het echt geen fuck wat voor tekst bij een nummer zit, gaat erom HOE het gebracht wordt bij dit genre. Niet wat de inhoud van de tekst is. Het gaat om het geheel, en HOE je tekst brengt heeft 10x meer invloed op het geheel dan wat erin staat bij deze muziekstijl. Teksten... LEKKER BOEIEDN!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-06-2002 14:57]
quote:Bedankt voor je TOEVOEGING aan dit topic.
Op vrijdag 14 juni 2002 18:37 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Slipknot zuigt vind ik..
quote:ja dus heel erg lekker boeiend... een band staat voor iets... muzikaal en qua instelling, en veel mensen vinden deze dingen 2 dingen even belangrijk. Waarvan ik er een ben.
Op vrijdag 14 juni 2002 14:49 schreef Yokozuna het volgende:
Teksten... LEKKER BOEIEDN!
de muziek vind ik over het algemeen gewoon een bak herrie, alleen wait and bleed gaat nog wel
doe mij dan maar living sacrifice ofzo
maar die drummer is wel goed volgens mij (das dan ook de enige)
quote:Dan leef je toch in een behoorlijk andere omgeving. In mijn omgeving geven mensen weinig tot zelfs niets om te tekst waarvan ik er een ben. Ik ken er zelf maar 1, die luisterd naar COF. Maar alleen bij die bands leest hij de boekjes weleens, omdat die teksten soms enige inhoud hebben. Zelf boeit mij de bedoeling van een band niet, voor mij in hun bedoeling gewoon om goede muziek te maken. En met slechte niet diepgaande teksten kun je bij HEEL veel metal soorten ook hele goede muziek maken. Dat zegt voor mij genoeg. Daarbij komt dat vaak de tekst moeilijk te verstaan is, waardoor die helemaal niet meer boeit.
Op vrijdag 14 juni 2002 23:46 schreef -Ma3stro- het volgende:[..]
ja dus heel erg lekker boeiend... een band staat voor iets... muzikaal en qua instelling, en veel mensen vinden deze dingen 2 dingen even belangrijk. Waarvan ik er een ben.
Het ligt er ook aan naar wat voor muziek je luistert in welke mate de tekst boeit. Dat dat bij hiphop en wat tragere rock / nederpop etc. wel boeit, daar kan ik wel inkomen. Maar bij slipknot slaat de tekst zoieso nergens op, en van die woorden zelf wordt de muziek zelf van slipknot echt niet beter, bij bands als Slipknot is het veel belangrijker HOE je de tekst brengt ipv. van de tekst zelf.
quote:Juist, een goed geheel. En bij erg veel metal soorten is een goede tekst daar geen maatstaaf voor.
een band staat voor iets...
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-06-2002 10:21]
quote:Dat je niet naar teksten luistert geeft je intellectuele niveau weer...
Op zaterdag 15 juni 2002 10:12 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Dan leef je toch in een behoorlijk andere omgeving. In mijn omgeving geven mensen weinig tot zelfs niets om te tekst waarvan ik er een ben. Ik ken er zelf maar 1, die luisterd naar COF. Maar alleen bij die bands leest hij de boekjes weleens, omdat die teksten soms enige inhoud hebben. Zelf boeit mij de bedoeling van een band niet, voor mij in hun bedoeling gewoon om goede muziek te maken. En met slechte niet diepgaande teksten kun je bij HEEL veel metal soorten ook hele goede muziek maken. Dat zegt voor mij genoeg. Daarbij komt dat vaak de tekst moeilijk te verstaan is, waardoor die helemaal niet meer boeit.
Het ligt er ook aan naar wat voor muziek je luistert in welke mate de tekst boeit. Dat dat bij hiphop en wat tragere rock / nederpop etc. wel boeit, daar kan ik wel inkomen. Maar bij slipknot slaat de tekst zoieso nergens op, en van die woorden zelf wordt de muziek zelf van slipknot echt niet beter, bij bands als Slipknot is het veel belangrijker HOE je de tekst brengt ipv. van de tekst zelf.
[..]Juist, een goed geheel. En bij erg veel metal soorten is een goede tekst daar geen maatstaaf voor.
Ik luister muziek gewoon voor mijn plezier, en dat let ik weinig op de tekst ZELF, omdat ik van mening ben dat BIJ MIJN SOORT muziek dat weinig toevoegt aan het geheel. Mijn luister plezier gaat er niet op vooruit, sterker nog. Als je vooral op de tekst gaat letten krijgt het geheel niet de aandacht die het verdient.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 15-06-2002 12:30]
Slipknot kindjes ga maar eens een keer naar een hardcore optreden ala Backfire! Disipline, Slapshot, S.O.S, Payback, the butcher enz enz.
quote:Als het het een hardcore drummers is zou ie denk ik niet zijn roots compleet verneuken.
Op donderdag 13 juni 2002 00:31 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Vooral de drummer van Slipknot is heel erg goed in het hardcore genre, misschien wel de beste die ik ken in dat genre, Yoe
Voor mij blijft Richie (RIP) toch 1 van de beste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |