TheSwooshdockSaints | woensdag 2 maart 2011 @ 16:54 |
Goedemiddag ![]() Ik heb vandaag mijn auto laten keuren en is gebleken dat de aandrijfashoes los zit (klem gebroken) en mijn achterlichten mee knipperen met de richtingaanwijzer. Hiernaast moet mijn distributieriem vervangen worden omdat ik niet precies weet wanneer het de laatste keer geweest is. Hier ben ik vervolgens mee naar een garage gegaan en heb ik wat prijzen te horen gekregen. Nu wil ik graag weten of deze prijzen een beetje redelijk zijn en aangezien hier nog wel wat mensen zijn met enige autokennis, dacht ik ik maar een topic ![]() Kosten voor de aandrijfas hoes en het probleem van de achterlichten zouden op 50,- euro komen. Kosten voor de distributieriem + Spandingen ![]() Kosten kleine beurt 75 euro Interieurfilter 21 euro en dat zou bij de beurt geen extra kosten meebrengen. Zijn dit een beetje redelijke bedragen voor wat er gedaan moet worden? Thanks! ![]() | |
lst128 | woensdag 2 maart 2011 @ 16:59 |
Prima prijzen, niet goedkoop maar ook niet duur. | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 2 maart 2011 @ 17:01 |
Oke goed om te horen, had namelijk in de tussentijd even met de Renault dealer gebeld en die vroegen voor het distributieriem gebeuren 630,- beurt 130,- dus in vergelijking met dat was het al positief ![]() Bedankt voor je reactie! | |
FalleNk810i | woensdag 2 maart 2011 @ 17:02 |
Dealer is altijd duur ![]() | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 2 maart 2011 @ 17:09 |
Moet trouwens de waterpomp ook vervangen worden? Ik heb geen flauw idee wat dat ding doet maar er werd gezegd dat ze die dingen vervangen omdat alles dan toch al los ligt en mocht het kapot gaan dan zou weer alles eruit moeten. | |
lst128 | woensdag 2 maart 2011 @ 17:24 |
Precies, die dingen moeten worden vervangen omdat alles dan toch al los ligt en mocht het kapot gaan dan zou weer alles eruit moeten ![]() | |
weg_16042013_01 | woensdag 2 maart 2011 @ 17:28 |
Met alle respect, maar die Clio zou laten staan bij de garage. Waarom niet een lekkere Volvo S40, dat glijdt als een zonnetje over de weg. Laat het rustig op je inwerken. | |
FalleNk810i | woensdag 2 maart 2011 @ 17:46 |
Ja, zo kan je nog wel even door gaan over auto's die beter presteren... | |
Anne | woensdag 2 maart 2011 @ 17:52 |
Gewoon negeren die post dus. | |
weg_16042013_01 | woensdag 2 maart 2011 @ 18:06 |
Te laat ![]() | |
FalleNk810i | woensdag 2 maart 2011 @ 18:26 |
![]() | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 2 maart 2011 @ 21:36 |
Dat is ongeveer hetzelfde als je dat je je remschijven vervangt en dan ook maar nieuwe banden eronder gooit omdat ze er toch af zijn ![]() Maargoed denk dat het geen kwaad kan, een nieuwe waterpomp ![]() | |
lst128 | woensdag 2 maart 2011 @ 21:44 |
Dat is zeker niet waar, de kans dat je waterpomp gaat lekken als je er opnieuw kracht op zet is, of gewoon versleten is voor de vervanginsperiode van de distributie, is aanwezig. Dan moet alles er weer af en kan je dus je nieuwe distributieriem weer weggooien aangezien je die officieel maar een keer mag opspannen.. Kortom voor die 100 euro extra dat een pomp max. kost zou ik het risico niet nemen. Want als alles weer los moet ben je veel verder. | |
FalleNk810i | woensdag 2 maart 2011 @ 21:50 |
Waterpomp zou ik zeker tegelijk vervangen, je gaat het echt niet leuk vinden als zometeen je waterpomp lekt en alles weer gefixed kan worden.. Gaat je zo weer een paar honderd kosten bij de garage.. Daarbij weet ik niet of bij een clio de waterpomp ook gelijk de spanner is voor de distributieriem, maar als dat wel zo is dan zou ik daar niet eens over nadenken om hem niet te vervangen.. | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 2 maart 2011 @ 21:59 |
Ga het ook gewoon beide laten vervangen, kan die er weer even tegenaan ![]() | |
sjonwa | woensdag 2 maart 2011 @ 22:01 |
spanrol + waterpomp lopen over de distributieriem ebay duitsland, complete setje ¤60/70. zelf doen is wel een rot klus, motorsteun moet eraf, motorblok moet ondersteund worden, distributiekap boven zit met 6 of 7 bouten vast, die ook nog is 3 verschillende maten hebben, waar je al bijna niet tussen komt, middenkap is een makkelijk klusje, krukaspoelie moet er ook af, 1 bout in het midden (100nm), v-snaar uiteraard lossen, op de krukastandwiel en nokkenastandwiel staat een merkteken, die gelijk zetten met merkteken op de distributieriem en spannen met nieuwe rol. succes. | |
TheSwooshdockSaints | woensdag 2 maart 2011 @ 22:36 |
Je geeft het zelf al aan, zelf doen is een rotklus. Dit gaat om iets waar ik dagelijk 100 km/u mee rijd. Daar ga ik dus liever niet zelf aan zitten knutselen | |
Mercer | woensdag 2 maart 2011 @ 22:46 |
Redelijke prijzen, rondshoppen kost je ook weer zeeën van tijd.Jij spoort niet, ik zou eerst zelf is een auto kopen. ![]() [ Bericht 42% gewijzigd door Mercer op 02-03-2011 23:00:07 ] | |
TheSwooshdockSaints | donderdag 3 maart 2011 @ 09:28 |
Dat ook en ik zoek gewoon een betrouwbare partij waar ik terecht kan als er iets mis is en als deze gewoon alles goed doet dan kan ik jaarlijks het onderhoud daar laten doen. | |
Mikkie | donderdag 3 maart 2011 @ 10:45 |
Dus lekker láten doen. Dan is het snel gebeurd en draagt een ander het risico. Zo gek zijn deze prijzen niet. Het is alleen de vraag of de auto het waard is, maar dat kan TS beter beslissen dan wij. | |
TheSwooshdockSaints | donderdag 3 maart 2011 @ 10:49 |
Mja deze kosten zijn denk ik een vijfde van wat de auto nog waard is en het is de bedoeling dat ik er nog wel even in rondrij. En mocht ik hem ooit op korte termijn weer weg doen dan is een nieuwe aantoonbare distributieriem wel een pluspunt natuurlijk. Blijft altijd zonde van al het geld dat een auto in gaat ![]() | |
Mikkie | donderdag 3 maart 2011 @ 10:58 |
Mja, een auto blijft investeren. Het is ook niet de aankoop die 't 'm doet, maar de kosten van het rijdend houden ![]() Hoe dan ook: een auto kost geld. Maandelijks aan mrb en verzekering, en dan ook nog peut en onderhoud. So be it ![]() | |
sjonwa | donderdag 3 maart 2011 @ 11:16 |
je krijgt evenveel voor zo een clio met of zonder nieuwe distributieriem | |
sjonwa | donderdag 3 maart 2011 @ 11:19 |
Bang? heb je wel eens goed in een autogarage gekeken? (ja zelfs de dure merk dealers) die laten de stage lopers, monteurs in opleiding dit soort simpele (rot)klusjes meestal doen, en niet omdat ze het zo goed kunnen, zolang je alles met beleid doet, kan een ieder dit klusje klaren, middagje werk, en je hebt jezelf een mooi bedrag bespaart. | |
TheSwooshdockSaints | donderdag 3 maart 2011 @ 11:29 |
Geloof me, als ik dat zelf ga doen kan ik mezelf gelijk garanderen dat dat ding nooit meer rijd. Als ik het een monteur laat doen kan ik iemand erop aanspreken mocht er iets fout gaan. Mijn kwaliteiten liggen ergens anders, anders was ik ook wel automonteur geworden. En ik vervang die riem zodat ik straks zelf niet zonder auto zit mocht die knappen en de bijkomstigheid is dat het ook handig is voor eventuele verkoop. Je hoeft dus niet meer aan te geven dat het een eitje is om zelf te doen want ik ga niet opeens morgen zelf dat ding vervangen. | |
weg_16042013_01 | donderdag 3 maart 2011 @ 11:38 |
Haha, wat lopen hier een hobbyisten rond. De een koopt spullen van Marktplaats, de ander stuurt je naar de sloop en nu weer iemand om zelf de distributieriem gaat vervangen. En dat allemaal om een paar centen uit te sparen. Als het allemaal te duur is, koop dan een goede fiets is mijn advies. | |
Mikkie | donderdag 3 maart 2011 @ 11:57 |
Nou Pierre, da's wel weer erg makkelijk. Waarom duur uitbesteden als je het wellicht zelf kan? | |
Sjeen | donderdag 3 maart 2011 @ 11:59 |
Distributieriem van een Clio vervangen is een drama... Dat zou ik niet snel zelf doen. Maar rondshoppen is natuurlijk nooit een slecht plan. | |
TheSwooshdockSaints | donderdag 3 maart 2011 @ 12:13 |
Rondshoppen is niet erg maar ik wil wel bij enigszins betrouwbare uitziende garages de reparaties uit laten voeren en ben dan ook wel bereid iets meer te betalen dan bijv. het aanbod van sjonwa die het zooitje voor 250 euro wel zou vervangen. | |
weg_16042013_01 | donderdag 3 maart 2011 @ 12:29 |
Gewoon naar de merkdelaer gaan of naar Kwik Fit. Kost een paar dukaten maar dan speel je op safe. | |
Fritessaus | donderdag 3 maart 2011 @ 14:52 |
Kwik Fit ![]() | |
FalleNk810i | donderdag 3 maart 2011 @ 14:54 |
Welk woord klopt niet? ![]() | |
TheSwooshdockSaints | donderdag 3 maart 2011 @ 16:03 |
Ik denk: 'PierreBetfair' | |
weg_16042013_01 | donderdag 3 maart 2011 @ 16:07 |
Kun je lachen, maar Kwik Fit heb ik zeer goede ervaringen mee. Professionele monteurs met een vakopleiding en A-merk onderdelen op voorraad. Niet van die knutselaars die je bij een dorpsgarage tegenkomt. En je wordt er altijd vriendelijk ontvangen. | |
Mark_Rutte | donderdag 3 maart 2011 @ 16:16 |
haha | |
Palomar | donderdag 3 maart 2011 @ 16:30 |
hehe lol @ pierre ![]() | |
Mikkie | donderdag 3 maart 2011 @ 23:00 |
Dat is waar. Je weet in elk geval zeker dat de helft van je onderdelen preventief vervangen wordt, dus de kans op slijtage-perikelen is minimaal. | |
Revolution-NL | donderdag 3 maart 2011 @ 23:02 |
Franse auto's moet je niet repareren maar gewoon rechtstreeks naar de sloop rijden. Daar horen ze namelijk ![]() | |
TheSwooshdockSaints | vrijdag 4 maart 2011 @ 00:15 |
Bedankt voor de tip! | |
FalleNk810i | vrijdag 4 maart 2011 @ 00:18 |
Hoorde dat ze bij de kwikfit ook wel eens auto's slopen wegens onkunde en prutswerk.. Dus je franse auto daar brengen is misschien nog niet eens zo'n gek idee.. | |
sjonwa | vrijdag 4 maart 2011 @ 08:53 |
Het kan zo zijn dat je kwaliteiten ergens anders liggen, maar ik ben van huis uit ook geen monteur, zit eigenlijk in de softie-branche (zie: als een nerd achter de computer , financiele adminstratie doen). Tis maar net wat je wilt gozer, ik blijf het grappig vinden, "voor die paar centen meer, heb je gelijk kwaliteit", een universele garage zal misschien wel beter werk afleveren dan de renault dealer. | |
sjonwa | vrijdag 4 maart 2011 @ 08:54 |
succes met het fietsen dan maar! | |
sjonwa | vrijdag 4 maart 2011 @ 08:55 |
Ach kijk, mensen als jou moeten we ook hebben, anders kan de merkdealer (en duurdere garages) ernaar fluiten.. | |
sjonwa | vrijdag 4 maart 2011 @ 08:59 |
¤250 is een mooie prijs, en je hoeft niet zo bang te zijn, heb al genoeg riempjes vervangen, nooit geen problemen gehad, misschien omdat ik de juiste kennis/gereedschap heb? ik gebruik exact de zelfde schema's als de merkdealer (inclusief alle aanhaalmomenten, spanning etc.), dat heb ik ook nooit gesnapt he, in de tijd dat ik niet zo handig was, en wel is naar de garage ging, zag ik ook altijd die monteurs met hun laptopje, en daarop handleidingen hoe ze het spulletje moesten vervangen, en dat noemt zich monteur? a la ¤60 per uur? als hij dat kan, kan een willekeurig persoon het ook, of er is je hele leven lang tegen je gezegd dat je niks kan? tja dan ga je vanzelf zo worden. | |
sjonwa | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:02 |
Heb ooit een BMW, die een grote schade had gehad en niet zo goed was hersteld, naar de Kwikfit gebracht voor een APK.... Zonder enkele puntje goedgekeurd, terwijl de wielen voor aanliepen op de veerpoten, stabilsatorstang loszat, remmen versleten waren, fuseekogel versleten...? | |
Herkauwer | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:13 |
Inderdaad! Deze verhalen komen nooit voor bij een andere garage! | |
TheSwooshdockSaints | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:19 |
Ik zou je baan opzeggen en automonteur worden! | |
sjonwa | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:22 |
haha | |
TheSwooshdockSaints | vrijdag 4 maart 2011 @ 09:28 |
En als jij dan een garage hebt met een mooi bordje boven de deur en algemene voorwaarden enz. dan had ik misschien nog wel me auto bij jou laten repareren ![]() | |
FalleNk810i | vrijdag 4 maart 2011 @ 12:02 |
Ik ben het eens met Sjonwa ![]() Maar goed, zonder mensen zoals pierre zou de kwikfit niet eens bestaan ![]() | |
TheSwooshdockSaints | vrijdag 4 maart 2011 @ 12:04 |
Even voor de duidelijkheid, ik ga dus niet naar Kwikfit en ook niet naar een renaultdealer! ![]() | |
sjonwa | vrijdag 4 maart 2011 @ 17:37 |
Denk jij nou echt dat dat wat zegt gozer? Weet jij dat als je distributieriem eraf knalt o.i.d., en je motor loopt kapot, nadat je het wel door een "erkende" autogarage heb vervangen, je ook alles zelf mag dokken.... Of dacht je niet goed geld terug... haha grapjas | |
invine | vrijdag 4 maart 2011 @ 18:17 |
Uit welk jaar is je clio? Dat scheelt ook nogal ![]() Prijzen zijn over het algemeen wel netjes, je lokale klusboer doet het goedkoper waarschijnlijk, maar dat is maar net of je dat wilt. | |
sjonwa | vrijdag 4 maart 2011 @ 18:26 |
Klopt niet. Bijv. Distributiriem set, is bijna even duur als van een clio uit 1994 als clio 2002 Uurloon blijft het zelfde voor de monteur Prijzen zijn niet netjes, maar extreem duur, de betere dealer durft wel tot ¤70 euro per uur monteurloon te vragen, abnormaal. | |
invine | vrijdag 4 maart 2011 @ 18:31 |
Ik heb over wat TS moet betalen, maar naast het jaar bedoel ik ook uitvoering etc. een RS is wat lastiger dan een 1.2 8v ![]() | |
sjonwa | vrijdag 4 maart 2011 @ 18:45 |
Of het lastig is, gaat niet eens op in een prijsopgave. Wat word berekent? uurloon en onderdelen. Maar laat ik je zeggen, het duurt even lang om te vervangen als op een 1.2 8 kleppers of een RS.. Dat zeggen ze alleen niet haha, als alles eenmaal open ligt, kwestie van riem erop riem eraf zo moeilijk is dat niet.... Probeer het zelf ook is, is allemaal bangmakerij, hoe ik dat weet? dacht vroeger net als TS.. ![]() | |
invine | vrijdag 4 maart 2011 @ 19:07 |
Ik heb er gewerkt, bij een renault dealer ![]() | |
TheSwooshdockSaints | vrijdag 4 maart 2011 @ 21:07 |
Ik weet wel dat ik het nog niet door types als jou zou laten doen al kreeg ik er geld bij. Jezus hoe bedoel je doordrammen. ![]() Ik ga verder op je reacties niet meer in aangezien jij duidelijk een groot bord voor je kop hebt. ![]() | |
sjonwa | zaterdag 5 maart 2011 @ 11:05 |
Kwestie van motorsteun los, motor weer omhoog duwen, omlaag duwen. | |
sjonwa | zaterdag 5 maart 2011 @ 11:06 |
Jij spoort niet, jij denkt dus dat ik probeer een opdracht van jou nog los te krijgen? nee joh, vind het altijd wel leuk om zo een discussie aan te gaan | |
TeleluvR | zaterdag 5 maart 2011 @ 11:12 |
![]() | |
DaBuzzzzz | zaterdag 5 maart 2011 @ 11:21 |
Distributieriem vervang je altijd mét nieuwe spanrollen en waterpomp. Niet op bezuinigen. DR zelf vervangen doe je alleen als je sleutelervaring hebt en weet hoe exact een riem omgelegd moet worden. Is dat niet helder dan moet je er niet aan beginnen,nog niet over nadenken!. Prijzen zijn netjes. Een vakgarage die al lang bestaat in een dorp heeft meer reputatie te verliezen dan een anonieme kwikfit. Ik zeg vakgarage! De dealer rekent zijn veel te dure showroom op A1 locatie door in arbeidsloon en opslagen. Wegblijven daar! Succes! | |
DaBuzzzzz | zaterdag 5 maart 2011 @ 11:23 |
Clio's en zeker de 1.4s zijn overigens prima wagentjes. Alle Franse auto's kennen in meer of mindere mate wat zwakheden in electronica. Alles is inmiddels wel bekend en te verhelpen. | |
sjonwa | zaterdag 5 maart 2011 @ 11:25 |
is dit nou grappig bedoelt of wat? zo een simpel autotje met zwakheden in de elektronica? waar zou de defect moeten plaatsvinden dan in de knipperlicht? dimlicht? achterrijlicht? | |
DaBuzzzzz | zaterdag 5 maart 2011 @ 12:38 |
niks grappig. Typisch Frans maar zwaar overdreven door de VAG fanboys. Het klopt, de bedrading, issolering van contacten en stekkers. NIet de juiste lengte van kabel etc. Allemaal oorzaken van vage klachten die meestal niet veel voorstellen maar moeilijk op te sporen zijn. Renault met name heeft voor de invloed van Nissan op het concern best wel wat te stellen gehad hiermee en heeft met de eerste jaren van de Laguna II zelfs serieuze fouten in ontwerkp gemaakt die wel verder gaan dan electronica. VAG heeft momenteel een hoop te stellen met de kleinere FSI motoren en ook op navigatiesystemen in het verleden is een hoop af te dingen bij ze. Elk merk heeft wel wat maar de Fransen zijn in de jaren 2000 tot zeg 2005 gewoon te laks geweest. Ik noem een Peugeot 307 die 1 lamp op 50km gebruikt bijvoorbeeld omdat er een piekspanning ontstaat in het systeem op diverse momenten. Je kunt er je voordeel mee doen want veel modelle uit die 'probleem' jaren zijn goedkoop in aanschaf en alle kinderziektes en gebreken zijn er inmiddels wel uit of uit en te na besproken en bekend en dus op te lossen. | |
blup | zaterdag 5 maart 2011 @ 12:51 |
Lach maar, maar alsof bij de dealer goede monteurs rond lopen. Vriend van me had laatst zijn Clio RS phase 2 weg gebracht voor een erafgelopen multi riem. Dynamo scheen stuk te zijn. Nieuwe dynamo + multiriem. 1300,- !!!!!!! Paar dagen later is de radiateur zo lek als een mandje.. Lichtsensor doet het niet meer. Radiateur vervangen plus nog wattes.. 500 euro. Wil je hem ophalen, blijkt Renault hem naar de schade hersteller te hebben gebracht voor een of andere fuckup. Ze zeide dat de kabel van de motorkap-popper gebroken was en dat ze de motorkap niet meer open kregen. Why de fuck moet hij daarvoor naar een schadehersteller? | |
invine | zondag 6 maart 2011 @ 16:08 |
Clio's vanaf 2001/2002 hebben bijna (allemaal) een boordcomputer en wel degelijk veel elektronica, ik heb gelukkig nog een 1.4 uit 99 zonder boordcomputer omdat die vooral in de clio 2 nogal wat problemen geeft! | |
TheSwooshdockSaints | zondag 6 maart 2011 @ 20:59 |
Mijne is ook net op de rand volgens mij, uit 2000. Enige waar ik last van heb, is de contact onder de passagiersstoel. Als die stoel verschoven word dan gaat het servicelampje branden, als je deze dan een beetje beweegt dan gaat die weer uit. Voor de rest niks eigenlijk.. Een vriendin van me had inderdaad het model erna en die scheen heel veel problemen gehad te hebben met de elektronica. | |
weg_16042013_01 | zondag 6 maart 2011 @ 21:05 |
Voordeel van een 10 jaar oude clio is ieg dat je geen afschrijving hebt. Als je em beu bent breng je hem gewoon naar de sloop. | |
TheSwooshdockSaints | zondag 6 maart 2011 @ 21:22 |
Klopt! je rijd hem in 5 jaar op en dan rij je hem ergens de gracht in | |
invine | maandag 7 maart 2011 @ 14:16 |
Geen last van gelukkig ![]() En ik ga geen auto van +/- 3000 euro bij de sloop afgeven hoor Pierre ![]() |