abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93634593
Even voor de duidelijkheid, ik ga dus niet naar Kwikfit en ook niet naar een renaultdealer! :P
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93649534
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:28 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
En als jij dan een garage hebt met een mooi bordje boven de deur en algemene voorwaarden enz. dan had ik misschien nog wel me auto bij jou laten repareren ;)
Denk jij nou echt dat dat wat zegt gozer?
Weet jij dat als je distributieriem eraf knalt o.i.d., en je motor loopt kapot, nadat je het wel door een "erkende" autogarage heb vervangen, je ook alles zelf mag dokken....
Of dacht je niet goed geld terug... haha
grapjas
-
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:17:05 #53
182073 invine
blablabla etc.
pi_93651452
Uit welk jaar is je clio? Dat scheelt ook nogal ;) ik onderhoud mijn clio altijd bij de merkdealer, maar dat is meer uit gemakzucht. (omdat ik er gewerkt heb en mijn ouders hun scenic daar ook hebben).

Prijzen zijn over het algemeen wel netjes, je lokale klusboer doet het goedkoper waarschijnlijk, maar dat is maar net of je dat wilt.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_93651816
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:17 schreef invine het volgende:
Uit welk jaar is je clio? Dat scheelt ook nogal ;) ik onderhoud mijn clio altijd bij de merkdealer, maar dat is meer uit gemakzucht. (omdat ik er gewerkt heb en mijn ouders hun scenic daar ook hebben).

Prijzen zijn over het algemeen wel netjes, je lokale klusboer doet het goedkoper waarschijnlijk, maar dat is maar net of je dat wilt.
Klopt niet.

Bijv. Distributiriem set, is bijna even duur als van een clio uit 1994 als clio 2002
Uurloon blijft het zelfde voor de monteur
Prijzen zijn niet netjes, maar extreem duur, de betere dealer durft wel tot ¤70 euro per uur monteurloon te vragen, abnormaal.
-
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:31:38 #55
182073 invine
blablabla etc.
pi_93651992
Ik heb over wat TS moet betalen, maar naast het jaar bedoel ik ook uitvoering etc. een RS is wat lastiger dan een 1.2 8v ;)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_93652530
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:31 schreef invine het volgende:
Ik heb over wat TS moet betalen, maar naast het jaar bedoel ik ook uitvoering etc. een RS is wat lastiger dan een 1.2 8v ;)
Of het lastig is, gaat niet eens op in een prijsopgave.

Wat word berekent? uurloon en onderdelen.

Maar laat ik je zeggen, het duurt even lang om te vervangen als op een 1.2 8 kleppers of een RS..

Dat zeggen ze alleen niet haha, als alles eenmaal open ligt, kwestie van riem erop riem eraf zo moeilijk is dat niet....

Probeer het zelf ook is, is allemaal bangmakerij, hoe ik dat weet? dacht vroeger net als TS..

;)
-
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:07:39 #57
182073 invine
blablabla etc.
pi_93653434
Ik heb er gewerkt, bij een renault dealer ;) weet wel dat er minder ruimte is om fatsoenlijk te kunnen werken bij een RS dan bij een 1.2..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_93660557
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:37 schreef sjonwa het volgende:

[..]

Denk jij nou echt dat dat wat zegt gozer?
Weet jij dat als je distributieriem eraf knalt o.i.d., en je motor loopt kapot, nadat je het wel door een "erkende" autogarage heb vervangen, je ook alles zelf mag dokken....
Of dacht je niet goed geld terug... haha
grapjas
Ik weet wel dat ik het nog niet door types als jou zou laten doen al kreeg ik er geld bij. Jezus hoe bedoel je doordrammen. |:(

Ik ga verder op je reacties niet meer in aangezien jij duidelijk een groot bord voor je kop hebt. :W
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93678834
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:07 schreef invine het volgende:
Ik heb er gewerkt, bij een renault dealer ;) weet wel dat er minder ruimte is om fatsoenlijk te kunnen werken bij een RS dan bij een 1.2..
Kwestie van motorsteun los, motor weer omhoog duwen, omlaag duwen.
-
pi_93678871
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:07 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Ik weet wel dat ik het nog niet door types als jou zou laten doen al kreeg ik er geld bij. Jezus hoe bedoel je doordrammen. |:(

Ik ga verder op je reacties niet meer in aangezien jij duidelijk een groot bord voor je kop hebt. :W
Jij spoort niet, jij denkt dus dat ik probeer een opdracht van jou nog los te krijgen? nee joh, vind het altijd wel leuk om zo een discussie aan te gaan
-
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:12:46 #61
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_93679014
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 16:07 schreef PierreBetfair het volgende:
Kun je lachen, maar Kwik Fit heb ik zeer goede ervaringen mee. Professionele monteurs met een vakopleiding en A-merk onderdelen op voorraad. Niet van die knutselaars die je bij een dorpsgarage tegenkomt. En je wordt er altijd vriendelijk ontvangen.

[ afbeelding ]
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:21:45 #62
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_93679266
Distributieriem vervang je altijd mét nieuwe spanrollen en waterpomp. Niet op bezuinigen.

DR zelf vervangen doe je alleen als je sleutelervaring hebt en weet hoe exact een riem omgelegd moet worden. Is dat niet helder dan moet je er niet aan beginnen,nog niet over nadenken!.

Prijzen zijn netjes. Een vakgarage die al lang bestaat in een dorp heeft meer reputatie te verliezen dan een anonieme kwikfit. Ik zeg vakgarage!

De dealer rekent zijn veel te dure showroom op A1 locatie door in arbeidsloon en opslagen. Wegblijven daar!

Succes!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zaterdag 5 maart 2011 @ 11:23:31 #63
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_93679324
Clio's en zeker de 1.4s zijn overigens prima wagentjes. Alle Franse auto's kennen in meer of mindere mate wat zwakheden in electronica. Alles is inmiddels wel bekend en te verhelpen.
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_93679384
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:23 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Clio's en zeker de 1.4s zijn overigens prima wagentjes. Alle Franse auto's kennen in meer of mindere mate wat zwakheden in electronica. Alles is inmiddels wel bekend en te verhelpen.
is dit nou grappig bedoelt of wat?

zo een simpel autotje met zwakheden in de elektronica? waar zou de defect moeten plaatsvinden dan in de knipperlicht? dimlicht? achterrijlicht?
-
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:38:51 #65
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_93681464
niks grappig. Typisch Frans maar zwaar overdreven door de VAG fanboys. Het klopt, de bedrading, issolering van contacten en stekkers. NIet de juiste lengte van kabel etc. Allemaal oorzaken van vage klachten die meestal niet veel voorstellen maar moeilijk op te sporen zijn. Renault met name heeft voor de invloed van Nissan op het concern best wel wat te stellen gehad hiermee en heeft met de eerste jaren van de Laguna II zelfs serieuze fouten in ontwerkp gemaakt die wel verder gaan dan electronica.

VAG heeft momenteel een hoop te stellen met de kleinere FSI motoren en ook op navigatiesystemen in het verleden is een hoop af te dingen bij ze. Elk merk heeft wel wat maar de Fransen zijn in de jaren 2000 tot zeg 2005 gewoon te laks geweest.

Ik noem een Peugeot 307 die 1 lamp op 50km gebruikt bijvoorbeeld omdat er een piekspanning ontstaat in het systeem op diverse momenten.

Je kunt er je voordeel mee doen want veel modelle uit die 'probleem' jaren zijn goedkoop in aanschaf en alle kinderziektes en gebreken zijn er inmiddels wel uit of uit en te na besproken en bekend en dus op te lossen.
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  zaterdag 5 maart 2011 @ 12:51:19 #66
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_93681830
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:12 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lach maar, maar alsof bij de dealer goede monteurs rond lopen. Vriend van me had laatst zijn Clio RS phase 2 weg gebracht voor een erafgelopen multi riem. Dynamo scheen stuk te zijn. Nieuwe dynamo + multiriem. 1300,- !!!!!!! Paar dagen later is de radiateur zo lek als een mandje.. Lichtsensor doet het niet meer. Radiateur vervangen plus nog wattes.. 500 euro.

Wil je hem ophalen, blijkt Renault hem naar de schade hersteller te hebben gebracht voor een of andere fuckup. Ze zeide dat de kabel van de motorkap-popper gebroken was en dat ze de motorkap niet meer open kregen.
Why de fuck moet hij daarvoor naar een schadehersteller?
  zondag 6 maart 2011 @ 16:08:28 #67
182073 invine
blablabla etc.
pi_93729522
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:25 schreef sjonwa het volgende:

[..]

is dit nou grappig bedoelt of wat?

zo een simpel autotje met zwakheden in de elektronica? waar zou de defect moeten plaatsvinden dan in de knipperlicht? dimlicht? achterrijlicht?
Clio's vanaf 2001/2002 hebben bijna (allemaal) een boordcomputer en wel degelijk veel elektronica, ik heb gelukkig nog een 1.4 uit 99 zonder boordcomputer omdat die vooral in de clio 2 nogal wat problemen geeft!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_93741815
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 16:08 schreef invine het volgende:

[..]

Clio's vanaf 2001/2002 hebben bijna (allemaal) een boordcomputer en wel degelijk veel elektronica, ik heb gelukkig nog een 1.4 uit 99 zonder boordcomputer omdat die vooral in de clio 2 nogal wat problemen geeft!
Mijne is ook net op de rand volgens mij, uit 2000. Enige waar ik last van heb, is de contact onder de passagiersstoel. Als die stoel verschoven word dan gaat het servicelampje branden, als je deze dan een beetje beweegt dan gaat die weer uit. Voor de rest niks eigenlijk..

Een vriendin van me had inderdaad het model erna en die scheen heel veel problemen gehad te hebben met de elektronica.
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_93742240
Voordeel van een 10 jaar oude clio is ieg dat je geen afschrijving hebt. Als je em beu bent breng je hem gewoon naar de sloop.
pi_93743361
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 21:05 schreef PierreBetfair het volgende:
Voordeel van een 10 jaar oude clio is ieg dat je geen afschrijving hebt. Als je em beu bent breng je hem gewoon naar de sloop.
Klopt! je rijd hem in 5 jaar op en dan rij je hem ergens de gracht in
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  maandag 7 maart 2011 @ 14:16:19 #71
182073 invine
blablabla etc.
pi_93768955
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:59 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

[..]

Mijne is ook net op de rand volgens mij, uit 2000. Enige waar ik last van heb, is de contact onder de passagiersstoel. Als die stoel verschoven word dan gaat het servicelampje branden, als je deze dan een beetje beweegt dan gaat die weer uit. Voor de rest niks eigenlijk..

Een vriendin van me had inderdaad het model erna en die scheen heel veel problemen gehad te hebben met de elektronica.
Geen last van gelukkig :) enige wat ik vervelend vind is dat als je de stoel naar voren doet zodat iemand achter in kan stappen (heb de 3 deurs) en je doet de stoel dan weer terug dat de stoel dan helemaal naar achter gaat..

En ik ga geen auto van +/- 3000 euro bij de sloop afgeven hoor Pierre :')
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')