FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Product niet leverbaar; alternatief veel duurder
Omniejwoensdag 2 maart 2011 @ 16:18
Ik heb een paar weken terug bij een (bekende en doorgaans goede) internetwinkel een geheugenkaart besteld. Het ging om een bedrag van zo'n 50 euro en daarvoor zou ik een 16 GB geheugenkaart met een snelheid van 60 Mb/s krijgen.

Nu meldt de betreffende winkel mij dat ze de geheugenkaart niet meer kunnen leveren (ondanks dat uit een eerdere mail bleek dat ze 'm nog wel geleverd zouden moeten krijgen, maar dat de levertijd vanuit hun leverancier onbekend was - toen heb ik aangegeven dat ik gewoon even zou wachten).

De winkel biedt mij nu twee opties: annuleren of een alternatief, maar het 'alternatief' zou een 16 GB kaart van 30 MB/s zijn, die net zoals de door mij oorspronkelijk bestelde kaart zo'n 50 euro zou moeten gaan kosten. Even duur dus, maar twee keer zo langzaam.

Ik heb het vermoeden dat ze de kaarten zelf duurder in hebben moeten kopen bij hun leverancier o.i.d. en ze hem daarom niet meer voor de prijs willen leveren waarvoor ik hem een paar weken geleden besteld heb. Het is in elk geval duidelijk dat ze op een annulering van mijn bestelling aan proberen te sturen.... Maar wat zijn nu werkelijk m'n rechten hier? :?

Moet de winkel mij gewoon een geheugenkaart met dezelfde capaciteit en dezelfde snelheid leveren als die ik besteld heb, of is dit gewoon een gevalletje 'pech gehad' voor mij? Ik ben ervan op de hoogte dat een winkel in principe niet hoeft te leveren als de vermelde prijs duidelijk te laag was, maar 50 euro voor een CF-geheugenkaart lijkt mij op zich geen vreemde prijs.

Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen? :P

Samenvatting voor de luie lezer:
- Geheugenkaart besteld
- Winkel zegt dat 'ie niet meer geleverd kan worden
- Ik kan kiezen voor annuleren, of voor een twee keer zo langzaam maar even duur alternatief.
- Uiteraard wil ik gewoon de snelle kaart voor de prijs waarvoor ik hem besteld heb, maar is dat mogelijk? :?
IceDustbin2woensdag 2 maart 2011 @ 16:29
Vraag gewoon je geld terug en bestel hem ergens anders?
Daniel1976woensdag 2 maart 2011 @ 16:35
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:29 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vraag gewoon je geld terug en bestel hem ergens anders?
Dit.
Annuleren dus.
Doodkapjewoensdag 2 maart 2011 @ 16:35
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef Omniej het volgende:
Ik heb een paar weken terug bij een (bekende en doorgaans goede) internetwinkel een geheugenkaart besteld. Het ging om een bedrag van zo'n 50 euro en daarvoor zou ik een 16 GB geheugenkaart met een snelheid van 60 Mb/s krijgen.

Nu meldt de betreffende winkel mij dat ze de geheugenkaart niet meer kunnen leveren (ondanks dat uit een eerdere mail bleek dat ze 'm nog wel geleverd zouden moeten krijgen, maar dat de levertijd vanuit hun leverancier onbekend was - toen heb ik aangegeven dat ik gewoon even zou wachten).

De winkel biedt mij nu twee opties: annuleren of een alternatief, maar het 'alternatief' zou een 16 GB kaart van 30 MB/s zijn, die net zoals de door mij oorspronkelijk bestelde kaart zo'n 50 euro zou moeten gaan kosten. Even duur dus, maar twee keer zo langzaam.

Ik heb het vermoeden dat ze de kaarten zelf duurder in hebben moeten kopen bij hun leverancier o.i.d. en ze hem daarom niet meer voor de prijs willen leveren waarvoor ik hem een paar weken geleden besteld heb. Het is in elk geval duidelijk dat ze op een annulering van mijn bestelling aan proberen te sturen.... Maar wat zijn nu werkelijk m'n rechten hier? :?

Moet de winkel mij gewoon een geheugenkaart met dezelfde capaciteit en dezelfde snelheid leveren als die ik besteld heb, of is dit gewoon een gevalletje 'pech gehad' voor mij? Ik ben ervan op de hoogte dat een winkel in principe niet hoeft te leveren als de vermelde prijs duidelijk te laag was, maar 50 euro voor een CF-geheugenkaart lijkt mij op zich geen vreemde prijs.

Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen? :P

Samenvatting voor de luie lezer:
- Geheugenkaart besteld
- Winkel zegt dat 'ie niet meer geleverd kan worden
- Ik kan kiezen voor annuleren, of voor een twee keer zo langzaam maar even duur alternatief.
- Uiteraard wil ik gewoon de snelle kaart voor de prijs waarvoor ik hem besteld heb, maar is dat mogelijk? :?
Als ze m weer in het assortiment hebben, zou die toch binnenkort weer op de site moeten staan? Dan kun je zeggen dat ze 'm wel op voorraad hebben en zeggen dat ze niet moeten zeuren en het gewoon op moeten sturen.

Je gaat toch ook geen stufi aanvragen en na met je opleiding te zijn begonnen erachter komen dat ze de voorwaarden willen veranderen... oh wacht :')
r_onewoensdag 2 maart 2011 @ 16:38
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:18 schreef Omniej het volgende:
Ik heb een paar weken terug bij een (bekende en doorgaans goede) internetwinkel een geheugenkaart besteld. Het ging om een bedrag van zo'n 50 euro en daarvoor zou ik een 16 GB geheugenkaart met een snelheid van 60 Mb/s krijgen.

Nu meldt de betreffende winkel mij dat ze de geheugenkaart niet meer kunnen leveren (ondanks dat uit een eerdere mail bleek dat ze 'm nog wel geleverd zouden moeten krijgen, maar dat de levertijd vanuit hun leverancier onbekend was - toen heb ik aangegeven dat ik gewoon even zou wachten).

De winkel biedt mij nu twee opties: annuleren of een alternatief, maar het 'alternatief' zou een 16 GB kaart van 30 MB/s zijn, die net zoals de door mij oorspronkelijk bestelde kaart zo'n 50 euro zou moeten gaan kosten. Even duur dus, maar twee keer zo langzaam.

Ik heb het vermoeden dat ze de kaarten zelf duurder in hebben moeten kopen bij hun leverancier o.i.d. en ze hem daarom niet meer voor de prijs willen leveren waarvoor ik hem een paar weken geleden besteld heb. Het is in elk geval duidelijk dat ze op een annulering van mijn bestelling aan proberen te sturen.... Maar wat zijn nu werkelijk m'n rechten hier? :?

Moet de winkel mij gewoon een geheugenkaart met dezelfde capaciteit en dezelfde snelheid leveren als die ik besteld heb, of is dit gewoon een gevalletje 'pech gehad' voor mij? Ik ben ervan op de hoogte dat een winkel in principe niet hoeft te leveren als de vermelde prijs duidelijk te laag was, maar 50 euro voor een CF-geheugenkaart lijkt mij op zich geen vreemde prijs.

Iemand die hier zijn licht over kan laten schijnen? :P

Samenvatting voor de luie lezer:
- Geheugenkaart besteld
- Winkel zegt dat 'ie niet meer geleverd kan worden
- Ik kan kiezen voor annuleren, of voor een twee keer zo langzaam maar even duur alternatief.
- Uiteraard wil ik gewoon de snelle kaart voor de prijs waarvoor ik hem besteld heb, maar is dat mogelijk? :?
Ik mis het 'veel duurdere alternatief' uit de TT in je OP :?
Black-Deathwoensdag 2 maart 2011 @ 16:45
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:35 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Als ze m weer in het assortiment hebben, zou die toch binnenkort weer op de site moeten staan? Dan kun je zeggen dat ze 'm wel op voorraad hebben en zeggen dat ze niet moeten zeuren en het gewoon op moeten sturen.

Je gaat toch ook geen stufi aanvragen en na met je opleiding te zijn begonnen erachter komen dat ze de voorwaarden willen veranderen... oh wacht :')
_O-

Maar wat al gezegd is; als het product weer leverbaar wordt (voor hogere prijs) zou het weer op de site moeten komen, maar je kunt alsof het product voor die 50 euro eisen.
Omniejwoensdag 2 maart 2011 @ 16:52
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:29 schreef IceDustbin2 het volgende:
Vraag gewoon je geld terug en bestel hem ergens anders?
Het punt is natuurlijk dat hij hier juist fors goedkoper was dan elders, maar tegelijkertijd was de prijs niet onrealistisch laag.

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:38 schreef r_one het volgende:
Ik mis het 'veel duurdere alternatief' uit de TT in je OP :?
60 MB/s voor 50 euro besteld, huidige alternatief is 30 MB/s voor 50 euro.

Twee keer zo duur noem ik 'veel duurder', maar ik vind het ook geen probleem als jij daar anders over denkt. :)

quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:35 schreef Doodkapje het volgende:
Als ze m weer in het assortiment hebben, zou die toch binnenkort weer op de site moeten staan? Dan kun je zeggen dat ze 'm wel op voorraad hebben en zeggen dat ze niet moeten zeuren en het gewoon op moeten sturen.
Dat gaat nog een leuk spelletje worden dan. :D Op dit moment staat het product niet meer in hun assortiment - ik ben op zich wel benieuwd of hij pas weer terugkomt zodra ze mijn order afgesloten hebben. :')
kabelhaspelwoensdag 2 maart 2011 @ 16:52
Salland Automatisering of Azerty?
Omniejwoensdag 2 maart 2011 @ 16:53
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:52 schreef kabelhaspel het volgende:
Salland Automatisering of Azerty?
Bekend verhaal blijkbaar bij deze winkels? :)
Doodkapjewoensdag 2 maart 2011 @ 17:00
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:53 schreef Omniej het volgende:

[..]

Bekend verhaal blijkbaar bij deze winkels? :)
Informeren bij SanDisk > internetwinkel bellen en ze "geruststellen" dat de 16 Gb 60 Mb/sec CF wel geleverd kan worden > Sigaar + Oban en met de voetjes omhoog wachten tot ze terugmailen ;)
r_onewoensdag 2 maart 2011 @ 17:09
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:52 schreef Omniej het volgende:
60 MB/s voor 50 euro besteld, huidige alternatief is 30 MB/s voor 50 euro.
Het alternatief is dus niet 'veel duurder' maar ('even duur' en) 'veel langzamer'.
quote:
Twee keer zo duur noem ik 'veel duurder', maar ik vind het ook geen probleem als jij daar anders over denkt. :)
'Twee keer zo duur', 2 keer 50 euro is 100 euro, ik lees nergens over een CF-card van 100 euro.

SPOILER
Evenmin dat 2x zo langzaam ook 2x zo goedkoop is.
123hopsaflopswoensdag 2 maart 2011 @ 17:14
Al zou je het volste recht hebben op de snellere geheugenkaart voor het lage bedrag, je kunt het toch nooit gemakkelijk claimen. Dus zet het uit je hoofd en annuleer je bestelling.
weg_16042013_01woensdag 2 maart 2011 @ 17:16
Geheugenkaart rectaal inbrengen voor extra speed
Omniejwoensdag 2 maart 2011 @ 17:25
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:09 schreef r_one het volgende:
Het alternatief is dus niet 'veel duurder' maar ('even duur' en) 'veel langzamer'.
Klopt, en dat lees je dan weer wél terug in de OP. :') Derde alinea, laatste zin. Ik geloof dat m'n OP toch duidelijk genoeg is... "Het alternatief is in euro's weliswaar even duur maar de snelheid van de kaart in MB/s is twee keer zo laag" paste nou eenmaal niet in de TT.

Anyway, ik ga maar eens informeren bij de winkel. Wilde eigenlijk eerst wat duidelijker krijgen hoe sterk ik sta, maar hier word ik dus niet echt wijzer van. :P
Dennis101woensdag 2 maart 2011 @ 17:58
quote:
Op woensdag 2 maart 2011 17:00 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Informeren bij SanDisk > internetwinkel bellen en ze "geruststellen" dat de 16 Gb 60 Mb/sec CF wel geleverd kan worden > Sigaar + Oban en met de voetjes omhoog wachten tot ze terugmailen ;)
Het is niet te zeggen dat ze die kaarten rechtstreeks bij sandisk vandaan halen.

Verder heeft TS het recht om zijn aankoopbedrag terug te krijgen, verder zie ik het probleem niet zo.
weg_16042013_01woensdag 2 maart 2011 @ 18:04
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:25 schreef Omniej het volgende:

Anyway, ik ga maar eens informeren bij de winkel. Wilde eigenlijk eerst wat duidelijker krijgen hoe sterk ik sta, maar hier word ik dus niet echt wijzer van. :P
Ze geven aan het produkt niet meer te leveren, je krijgt je geld terug en jij blijft door zaniken? WTF !!
Omniejwoensdag 2 maart 2011 @ 18:14
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:04 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ze geven aan het produkt niet meer te leveren, je krijgt je geld terug en jij blijft door zaniken? WTF !!
Dat ik bij een eventuele annulering m'n geld terugkrijg lijkt me nogal evident - het is niet zo dat ze me daar een gunst mee doen ofzo. Waar het mij om gaat is dat ik een koopovereenkomst met ze heb, en het toch enigszins vreemd is dat een winkel even later kan melden "Ja sorry we leveren 'm gewoon niet meer", terwijl het om een product gaat dat gewoon leverbaar zou móeten zijn. Geen EOL product ofzo.
Maanviswoensdag 2 maart 2011 @ 18:16
op is op, weg is pech en jij hebt gewoon pech want het is op :)
r_onewoensdag 2 maart 2011 @ 18:23
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 17:25 schreef Omniej het volgende:
Klopt, en dat lees je dan weer wél terug in de OP. :') Derde alinea, laatste zin. Ik geloof dat m'n OP toch duidelijk genoeg is...
Je OP misschien wel maar je TT niet. Het dekt de lading niet.
quote:
"Het alternatief is in euro's weliswaar even duur maar de snelheid van de kaart in MB/s is twee keer zo laag" paste nou eenmaal niet in de TT.
"Product niet leverbaar; alternatief veel slomer" had prima in de TT gepast.
Omniejwoensdag 2 maart 2011 @ 18:58
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:23 schreef r_one het volgende:
"Product niet leverbaar; alternatief veel slomer" had prima in de TT gepast.
Dat dekt de lading ook niet. Tenzij het alternatief 25-30 euro was geweest, maar dat is niet het geval.

Wat een gemuggenzift sowieso over de TT, alsjeblieft zeg. :')
Maanviswoensdag 2 maart 2011 @ 19:00
Anyway, wettelijk gezien heb je recht op je geld terug. Dat bieden ze aan, dus ze voldoen aan de wet :).
r_onewoensdag 2 maart 2011 @ 19:27
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:58 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat dekt de lading ook niet.
Hoezo niet? Het geboden alternatief is toch ook slomer (bij gelijkblijvende prijs)?
quote:
Wat een gemuggenzift
Idd :')
Dennis101woensdag 2 maart 2011 @ 19:41
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 18:14 schreef Omniej het volgende:

[..]

Dat ik bij een eventuele annulering m'n geld terugkrijg lijkt me nogal evident - het is niet zo dat ze me daar een gunst mee doen ofzo. Waar het mij om gaat is dat ik een koopovereenkomst met ze heb, en het toch enigszins vreemd is dat een winkel even later kan melden "Ja sorry we leveren 'm gewoon niet meer", terwijl het om een product gaat dat gewoon leverbaar zou móeten zijn. Geen EOL product ofzo.
Het kan zijn dat de leverancier niet kan leveren of het uit het assortiment heeft gehaald. Blijkbaar kunnen ze niet leveren en hebben ze geen goed alternatief voor je. Dat ze de koop annuleren is dus logisch.
kabelhaspeldonderdag 3 maart 2011 @ 08:52
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 16:53 schreef Omniej het volgende:

[..]

Bekend verhaal blijkbaar bij deze winkels? :)
Uhu, en ben insider geweest dus vandaar :P
Omniejdonderdag 3 maart 2011 @ 08:53
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:52 schreef kabelhaspel het volgende:

[..]

Uhu, en ben insider geweest dus vandaar :P
I see, en valt er nog wat tegen te doen? :D
TallMandonderdag 3 maart 2011 @ 09:22
Weinig aan te doen. Een winkel kan je zelfs melden dat de prijs voor hetzelfde kaartje omhoog gaat en dat je mag bijbetalen of annuleren.
Dit moet dan wel in hun algemene voorwaarden staan.
kabelhaspeldonderdag 3 maart 2011 @ 09:51
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 08:53 schreef Omniej het volgende:

[..]

I see, en valt er nog wat tegen te doen? :D
Vrees van niet eigenlijk....
In de praktijk werd het in dit soort gevallen 9/10 keer annuleren.
kanovinniedonderdag 17 maart 2011 @ 21:07
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 19:27 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoezo niet? Het geboden alternatief is toch ook slomer (bij gelijkblijvende prijs)?

[..]

Idd :')
Dan is het echt een goed alternatief ja.
Sta je bij de Porche dealer:
Tja meneertje, de GT3 is net uitverkocht, maar hij komt weer binnen. Wel een mooie bak he, hij gaat 300 km/uur

2 weken later.
Tja, niet meer leverbaar. Maar we hebben wel een Ford Fiesta! Die gaat 150 km/h,
raptorixdonderdag 17 maart 2011 @ 21:10
Ben blij dat ik geen webshops meer heb, met dank aan dit soort gezeik :W :W :W
r_onedonderdag 17 maart 2011 @ 22:47
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan is het echt een goed alternatief ja.
Sta je bij de Porche dealer:
Tja meneertje, de GT3 is net uitverkocht, maar hij komt weer binnen. Wel een mooie bak he, hij gaat 300 km/uur

2 weken later.
Tja, niet meer leverbaar. Maar we hebben wel een Ford Fiesta! Die gaat 150 km/h,
Dan open je toch ook een topic op Fok!

Wél even de TT juist invoeren he ;)
Maanvisdonderdag 17 maart 2011 @ 22:53
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 21:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan is het echt een goed alternatief ja.
Sta je bij de Porche dealer:
Tja meneertje, de GT3 is net uitverkocht, maar hij komt weer binnen. Wel een mooie bak he, hij gaat 300 km/uur

2 weken later.
Tja, niet meer leverbaar. Maar we hebben wel een Ford Fiesta! Die gaat 150 km/h,
dit topique gaat juist over het omgekeerde. Hij wil een ford fiesta kopen maar die is uitverkocht, het alternatief is de GT3 die veel duurder is.
kanovinniedonderdag 17 maart 2011 @ 23:01
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dit topique gaat juist over het omgekeerde. Hij wil een ford fiesta kopen maar die is uitverkocht, het alternatief is de GT3 die veel duurder is.
Nee? Hij wilt een 60mb/s kaart, nu krijgt hij een 30 mb/s kaart voor hetzelfde geld.
quote:
14s.gif Op donderdag 17 maart 2011 22:47 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan open je toch ook een topic op Fok!

Wél even de TT juist invoeren he ;)
Zodra ik het kan betalen en het meemaak mail ik je. :P
Maanvisdonderdag 17 maart 2011 @ 23:05
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee? Hij wilt een 60mb/s kaart, nu krijgt hij een 30 mb/s kaart voor hetzelfde geld.
Die Ford Fiesta zal wel schade aan geweest zijn dan.
kanovinniedonderdag 17 maart 2011 @ 23:06
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Die Ford Fiesta zal wel schade aan geweest zijn dan.
Als je denkt dat die Ford meer waard is dan een GT3, dan wel ja.
r_onedonderdag 17 maart 2011 @ 23:36
quote:
12s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je denkt dat die Ford meer waard is dan een GT3, dan wel ja.
Een Ford met schade is meer waard dan een GT3? :?
En een Ford zonder schade niet?
Omniejdonderdag 17 maart 2011 @ 23:40
Zeg, zit je nou in m'n posthistory te graven Kano? :P

Maar inderdaad, ik kreeg dus een Fiesta aangeboden voor de prijs van een GT3. Geniaal ook trouwens, nadat ik op de eerste mail niet gereageerd had, kreeg ik een tweede mail waarin ze zelf met een alternatief kwamen: een kaart van een of ander obscuur merk met een snelheid van 1,5 MB ofzo. :D

Yeah right, da's wel een lekker alternatief ja. Mij zul je er niet meer zien in ieder geval, Azerty. :')

Order is intussen al gecanceld in ieder geval, geld is ook al terug overigens, da's het enige wat ze wel netjes gedaan hebben. :) (maar dat was ze geraden ook)
Maanvisdonderdag 17 maart 2011 @ 23:40
kunnen we niet een vergelijking met auto's maken die wél klopt én waardoor de TS voor lul staat?
Omniejdonderdag 17 maart 2011 @ 23:43
quote:
1s.gif Op donderdag 17 maart 2011 23:40 schreef Maanvis het volgende:
kunnen we niet een vergelijking met auto's maken die wél klopt én waardoor de TS voor lul staat?
Probeer je nu te verbloemen dat je Kano's vergelijking niet begreep? :')