abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107368480
@ trOnk12:

Diploma's worden hier niet echt als gehonoreerd. Ik werk in IT en het heeft mij ongeveer een maand of 2,5 gekost om een baan in mijn veld te vinden. Verder is het natuurlijk belangrijk waar je wilt gaan wonen. In de stad zijn veel meer banen dan buiten de stad.

IT sector is niet een van de skilled trades die ze hier graag willen hebben.

Klinkt stom maar het is naar mijn eigen ervaring dat je flink moet netwerken voor een baan. Referenties vragen van 3 eerdere werknemers is meestal ook niet ongewoon hier.

Maar om antwoord te geven op je vraag. Ja het is zeker te doen als je een flink doorzettingsvermogen hebt en genoeg middelen om hier heen te komen. Ongeacht je HBO opleiding.

Ik denk dat je diploma niet eens je nummer 1 zorg zou zijn als je daadwerkelijk de stap zou nemen!

Vraagje: Ben je wel eens in Canada geweest?
pi_107373332
Nee, ik ben nooit in Canada geweest , maar ik wil wel heel graag ergens gaan emigreren het liefst buiten EU, ik wil ergens emigreren waar het al niet te moeilijk is om zich te gaan vestigen , en vraag naar IT is.
pi_107417531
Ik ben het met Ebethron eens, vooral over het belang van netwerken, maar kijk eens op de verschillende job search sites zou ik zeggen.

In mijn stad Regina is nog altijd redelijk veel vraag naar goed opgeleide IT personeel, maar of je hier naartoe zou willen emigreren...tjaaa (dan heb ik het over SK, niet Canada als land).
pi_107491192
Ik ga lekker naar Ottawa dit weekend! Winterlude festival!

Lekkere micro brouwerij biertjes drinken en rondslenteren door de hoofdstad!

Iemand nog de superbowl kijken?
pi_107494194
Ik ben nog niet in Ottawa geweest, misschien volgend jaar maar eens een road-trip naar het oosten doen! Winterfestivals zijn altijd leuk, volgens mij heeft Montreal er ook een mooie.

Jep zekers de superbowl kijken, ik heb een 110" HD projector setupje gemaakt in mn basement afgelopen jaar dus heb een aantal vrienden uitgenodigd voor een superbowl party. Iedereen die in de buurt is mag langskomen hoor!! :).
pi_107499000
Hmmmmm beetje ver maar toch bedankt voor de uitnodiging kerel!
pi_107757720
Zou het in Canada ook zo'n blizzard zijn als er een middel vinger omhoog gaat als de band speelt tussen de periodes van de stanley cup?
pi_107764139
Toen die MP op twitter wat zat te vloeken bleef het ook een storm in een glas water, dus een middelvinger bij de Grey Cup half time show zou waarschijnlijk niet zo veel stof laten opwaaien.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_107770445
Jep inderdaad, je went er aan. Als ik eventjes naar buiten moet om bv de afvalcontainer op te halen aan het eind van mijn oprijlaan (is maar 40 meter hoor) in -30 dan doe ik mijn jas niet eens aan. Tot -15/-20 heb ik een lichte winterjas aan (tenzij ik weet dat ik een langere tijd buiten ben) en geen muts/sjaal/handschoenen. Het is niet dat ik zo'n bikkel ben haha maar je went er idd gewoon aan!

Het is deze winter vrij mild geweest tot nu toe, maar een paar weken geleden was het het koudst met een "windchill" van -47, mijn thermometer gaf -34 aan. Dat was net een dag dat ik met de bus moest (mn vriendin had de auto) dus dat is eventjes doorlopen naar de bushalte 600 meter van mn huis.

Maarja, Toronto en omgeving krijgt idd meestal deze koude temperaturen niet.
pi_107804180
Haha ja, als ik de vuilnis buiten zet bij -15 dan doe ik dat ook wel eens met blote voeten in slippers omdat ik te lui ben om sokken en schoenen aan te doen. :P
Alhoewel ik dan wel weer vloek als ik terug loop, omdat de koude sneeuw tussen je tenen niet zo heel erg fijn is. ;)
pi_107804898
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 20:36 schreef Wackyduck het volgende:
Haha ja, als ik de vuilnis buiten zet bij -15 dan doe ik dat ook wel eens met blote voeten in slippers omdat ik te lui ben om sokken en schoenen aan te doen. :P
Alhoewel ik dan wel weer vloek als ik terug loop, omdat de koude sneeuw tussen je tenen niet zo heel erg fijn is. ;)
Erg herkenbaar :). Vaak ook eventjes op mn sloffen de oprijlaan sneeuwvrij maken, maar dan krijg ik mn vriendin op mijn dak die mij keer op keer verteld dat dat niet goed voor de voeten is ;)
pi_108034917
Een maatje van mij zit momenteel in Nunavut en daar hebben ze het over "exposure time" de maximale tijd dat je huid weefsel aan de kou kan blootstellen. Temperaturen van in de -50 zijn daar de normaalste zaken van de dag.

In NL vriest het een week en ze roepen allemaal "et giet oan" en noemen ze het een horror winter! Ik ben blij dat hier het dagelijkse leven bijna onverstoord doorgaat met winterweer!
pi_108163157
Na een behoorlijk tijdje dit topic te hebben gevolgd, zal ik nu zelf ook eens iets posten.
Over 2 weekjes zit ik in Vancouver, met de bedoeling om daar iig 7 maand te blijven (working holiday, hopelijk een baantje vinden om de onkosten ter plekke te kunnen betalen, huur enz...).

Alle tips zijn welkom ;) Ben nog nooit in Canada geweest, dus ik ben heel benieuwd :).

Ik bedacht me alleen net dat ik nog heel weinig weet over bepaalde dingen in Canada. Het omrekenen qua geld wordt ff wennen in het begin, maar dat zal wel loslopen. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met gewicht? Is dat net als in Amerika helemaal anders, of lijkt het wat meer op Europa met kilo's en ponden? Zelfde voor lengte, meters? En qua stekkers, kan ik mijn apparaten daar zo in het stopcontact doen, of is dat ook anders? Zoja, kan ik dan het beste hier al vast een wereldstekker (heet dat zo?) kopen, of ter plekke bekijken?

Nog meer dingen waar je zo gauw niet aan zou denken, maar die in de praktijk daar toch net ff anders blijken te gaan?
People live to learn things, and I learn to live...
pi_108175062
Welkom hier en in Canada...

Ze hanteren zogenaamd metric maar alles doen ze stiekem nog in inches en feet! Vergeet het hele meters gedoe gewoon. Heb ik ook gedaan en ik weet niet beter meer hahah!

Verder kan je alle gewoon in het stopcontact stoppen met een convertertje!

De prijzen zijn hier (Ontario) exclusief belasting. Wanneer je gaat afrekenen komt de belasting er nog bij. Bij de kassa dus. In Ottawa zijn veel prijzen wel al inclusief belasting. Wat je ziet als prijs is wat je betaald. Voor BC weet ik het niet.

Verder zal je de Tim Hortons wel niet ontkomen!

Baantje zoeken = veel netwerken met mensen

Wereldstekker = ANWB

Heb je een rijbewijs en je blijft langer dan 3 maanden neem dan een wereldrijbewijs mee (=18 euro ongeveer) van de ANWB. Na 3 maanden mag je NL niet meer rijden met buitenlands rijbewijs.
pi_108263005
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 01:42 schreef Ebethron het volgende:
Welkom hier en in Canada...

Ze hanteren zogenaamd metric maar alles doen ze stiekem nog in inches en feet! Vergeet het hele meters gedoe gewoon. Heb ik ook gedaan en ik weet niet beter meer hahah!

Verder kan je alle gewoon in het stopcontact stoppen met een convertertje!

De prijzen zijn hier (Ontario) exclusief belasting. Wanneer je gaat afrekenen komt de belasting er nog bij. Bij de kassa dus. In Ottawa zijn veel prijzen wel al inclusief belasting. Wat je ziet als prijs is wat je betaald. Voor BC weet ik het niet.

Verder zal je de Tim Hortons wel niet ontkomen!

Baantje zoeken = veel netwerken met mensen

Wereldstekker = ANWB

Heb je een rijbewijs en je blijft langer dan 3 maanden neem dan een wereldrijbewijs mee (=18 euro ongeveer) van de ANWB. Na 3 maanden mag je NL niet meer rijden met buitenlands rijbewijs.
Thnx. Ennuh, Tim Hortons???
People live to learn things, and I learn to live...
  woensdag 22 februari 2012 @ 15:12:07 #166
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_108264353
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:07 schreef trOnk12 het volgende:
Nee, ik ben nooit in Canada geweest , maar ik wil wel heel graag ergens gaan emigreren het liefst buiten EU, ik wil ergens emigreren waar het al niet te moeilijk is om zich te gaan vestigen , en vraag naar IT is.
Nieuw-Zeeland?
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_108279209
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:36 schreef Piepje het volgende:

[..]

Thnx. Ennuh, Tim Hortons???
Haha, tja, geloof mij, binnen een weekje weet je precies wat Timmies is :) :) Zeker als je met de locals uithangt iig.
pi_108279278
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:12 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland?
Is NZ juist niet heel moeilijk om binnen te komen? Ik dacht dat de voorwaarden veel strenger zijn. Komt gezellig naar Canada ;)
pi_108279486
Piepje: kom je alleen naar Canada, of met iemand anders? Jeetje dat is wel moedig hoor, zeker als je hier nog nooit geweest bent. Ik heb een aantal kortere vakanties hier gehad, toen 6 maanden met een vakantie visa (mocht dus niet werken...legaal.. ;) ) en toen ik "thuis" (in NL) steeds heimwee kreeg naar Canada heb ik pas de stap gemaakt.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 02:46:47 #170
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_108373815
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 20:57 schreef Piepje het volgende:
Na een behoorlijk tijdje dit topic te hebben gevolgd, zal ik nu zelf ook eens iets posten.
Over 2 weekjes zit ik in Vancouver, met de bedoeling om daar iig 7 maand te blijven (working holiday, hopelijk een baantje vinden om de onkosten ter plekke te kunnen betalen, huur enz...).

Alle tips zijn welkom ;) Ben nog nooit in Canada geweest, dus ik ben heel benieuwd :).

Ik bedacht me alleen net dat ik nog heel weinig weet over bepaalde dingen in Canada. Het omrekenen qua geld wordt ff wennen in het begin, maar dat zal wel loslopen. Maar hoe zit het bijvoorbeeld met gewicht? Is dat net als in Amerika helemaal anders, of lijkt het wat meer op Europa met kilo's en ponden? Zelfde voor lengte, meters? En qua stekkers, kan ik mijn apparaten daar zo in het stopcontact doen, of is dat ook anders? Zoja, kan ik dan het beste hier al vast een wereldstekker (heet dat zo?) kopen, of ter plekke bekijken?

Nog meer dingen waar je zo gauw niet aan zou denken, maar die in de praktijk daar toch net ff anders blijken te gaan?
Tip 1: neem een regenjas mee ;)

Maar serieus, Vancouver is een fantastische stad om te wonen! Na een jaartje is het me wel duidelijk waarom de stad altijd hoog scoort op leefbaarheidslijstjes. Nadeel: daar betaal je ook wel voor. Heb je al woonruimte?

Zoals gezegd, het regent hier veel. Echt veel, zelfs voor Nederlandse begrippen, maar daar wen je wel aan. Het is meer een continue miezerregen dan echte plensbuien dus daar kun je je wel op kleden. Maar je moet denken; als het in de stad regent, sneeuwt het in de bergen en daardoor kun je een groot gedeelte van het jaar skieen op openbaar-vervoer-afstand van de stad.

Mensen zijn hier, zoals in heel Canada denk ik, erg vriendelijk en behulpzaam. Kan een beetje wennen zijn omdat het af en toe een beetje overdreven lijkt, maar dat is de aard van de mensen hier. Best prettig moet ik zeggen :)

Het leven kan hier dus best duur zijn, mocht je nog geen woonruimte hebben moet je goed uitkijken waar je terecht komt: er is veel relatief goedkope woonruimte in East Van (oostelijke stukje van het centrum) maar daar heb je kans dat je in een verlopen drugshol terecht komt. Alle prijzen hier in BC zonder belasting (HST) dus op alle luxeartikelen die je koopt komt bij de kassa nog 12% bovenop.

Boodschappen doen kan ook nog een flinke tegenvaller worden als je Nederlandse supermarkten gewend bent maar met goed op aanbiedingen letten en grote verpakkingen inkopen kun je op een vergelijkbaar prijsniveau als in NL rondkomen. Gewichten in de supermarkt gaan vrijwel allemaal nog in pounds, maar de kg-prijs staat er bij.
Uit eten lijkt goedkoop (zeker dingen als sushi en chinees) maar vergeet de 12% HST en de 15% fooi niet.

Openbaar vervoer is prima geregeld in de stad en regio, zorg dat je bij een kiosk z.s.m. een Faresaver ticketboekje koopt. Als je cash wilt betalen in de bus moet je gepast kleingeld hebben, maar veel chauffeurs zijn heel coulant, zeker als je als hulpbehoevende net-gearriveerde met een dikke koffer bij de bushalte staat.

Veel electronica werkt gewoon hier met een verloopstekker, maar als je het zeker wil weten check de voltages op de adapter (we hebben hier 110 V).
pi_108383918
Wat ik me afvraag:
Ik ben in Canada geboren dus heb in principe de Canadese nationaliteit.
Stel dat ik een paspoort aanvraag, ben ik daarmee fulltime Canadees als ik die kant op wil of loop ik dan ook tegen de beperkingen aan die andere immigranten ook hebben?
pi_108395973
Nee, als je de Canadese nationaliteit hebt zijn er in principe geen beperkingen.

En ja, wat betreft de Tim Hortons, je komt er snel achter wat dat betekent!
pi_108397723
Cape Breton, Nova Scotia lijkt me wel een interessant gebied vanwege de Schots-Gaelische invloeden e.d.
pi_108402335
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:09 schreef JennaSometimes het volgende:
Cape Breton, Nova Scotia lijkt me wel een interessant gebied vanwege de Schots-Gaelische invloeden e.d.
Erg interessant inderdaad, maar moeilijk te doen als je een leuke en goed betalende baan wilt. Ik ben er vorig jaar geweest en wil ook erg graag naar Nova Scotia verhuizen, maar de familie die ik daar heb (van mn vriendin) heeft ons goed gewaarschuwd voor de schamele werkgelegenheid.

De Gaelische invloeden kan je overal mooi zien, de meeste plaatsnaambordjes zijn tweetalig. In de toeristische gebieden wordt je wel een beetje doodgegooid met deze link met Schotland, maar ik vond het wel leuk om te zien,

Cape Breton is natuurlijk genieten vanwege de natuurpracht, de vriendelijke mensen en een relaxte sfeer. Ik zou er zo naartoe verhuizen als ik en mn vriendin een redelijke tot goede baan zouden kunnen vinden!
pi_108403259
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:11 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Erg interessant inderdaad, maar moeilijk te doen als je een leuke en goed betalende baan wilt. Ik ben er vorig jaar geweest en wil ook erg graag naar Nova Scotia verhuizen, maar de familie die ik daar heb (van mn vriendin) heeft ons goed gewaarschuwd voor de schamele werkgelegenheid.

De Gaelische invloeden kan je overal mooi zien, de meeste plaatsnaambordjes zijn tweetalig. In de toeristische gebieden wordt je wel een beetje doodgegooid met deze link met Schotland, maar ik vond het wel leuk om te zien,

Cape Breton is natuurlijk genieten vanwege de natuurpracht, de vriendelijke mensen en een relaxte sfeer. Ik zou er zo naartoe verhuizen als ik en mn vriendin een redelijke tot goede baan zouden kunnen vinden!
Alleen zou ik (hoe rot het ook klinkt/over komt) het op mijn mening beter vinden dat ''buitenlanders'' die geen kennis van de taal hebben daar heen verhuizen om als doel de taal te leren en het alledaags te gebruiken in conversaties om te voorkomen dat de taal daar uitsterft, zoals in Gaeltacht gebieden in Ierland. In Gaeltachten is het namelijk verplicht voor inwoners die geen kennis hebben van de Ierse taal om als doel het daar te gaan leren en het alle tijden te moeten spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')