abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_4552234
Ik zie het best vaak opduiken de laatste tijd... wat is dat lomo-fotografie nou precies? Iemand goede (nederlandse) website? Ik las dat semtex ook zo'n ding heeft? wat doet het anders dan een 'gewoon' toestel?
...
  woensdag 12 juni 2002 @ 00:40:29 #2
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4552280
Het is een goedkoop Russisch toestel waarmee je nauwelijks goeie foto's kan maken. Dat is de sport dus ook niet. Creatief fotograferen, vanaf de heup, of uit de losse hand, hoe slechter het resultaat, hoe leuker.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_4552284
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 00:40 schreef Vibromass het volgende:
Het is een goedkoop Russisch toestel waarmee je nauwelijks goeie foto's kan maken. Dat is de sport dus ook niet. Creatief fotograferen, vanaf de heup, of uit de losse hand, hoe slechter het resultaat, hoe leuker.
Is dat echt alles? Is dat nou zo populair?
...
  woensdag 12 juni 2002 @ 00:43:24 #4
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_4552303
Da's alles wat ik er van begrijp. Misschien dat een fan een vrolijker beeld kan schetsen.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_4554114
*schopt*

Voor de mensen die nu wakker zijn? iemand? zo'n lomo toestel kost geen drol dus misschien is het wel heel tof?

...
  woensdag 12 juni 2002 @ 10:26:17 #6
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_4554370
Ik weet niet of het in alle lomo's zit, maar in degene die ik gezien heb zitten 4 lenzen. Een draaischijf met een gat erin die achter de lenzen ronddraait zorgt ervoor dat er op het negatief 4 kleine foto-tjes komen, elk net een fractie van een seconde later dan de ander. (Beetje duidelijk? ) Bij bewegende objecten geeft dat een leuk effect. Of bij een closeup krijg je 4 foto's die elk uit een net iets andere hoek geschoten zijn.
pi_4554376
semtex heeft toch sinds kort zo'n camera?
  woensdag 12 juni 2002 @ 10:28:13 #8
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_4554402
Die met die 4 lenzen zijn volgensmij gewoon nieuwe dingen die het effect van een echte Lomo nabootsen. Die oude Lomos hadden volgensmij nl maar 1 lens.

Nog even wat links:

http://www.corgret.nu/hobby/lomo/lomo.htm
http://www.lomo.be/frameset.htm
http://www.jimbolomo.yucom.be/artikelomo.htm
http://www.lomographic.net/i

[Dit bericht is gewijzigd door Jojogirl op 12-06-2002 10:36]

pi_4554480
Kijk daar gaan we al Oude en nieuwe lomo's...

Maareh wie schopt Semtex even uit haar bed hierheen? Ze heeft inderdaad zo'n ding... met vier lenzen ja... Maar het schijnt ook iets met de foto's te doen... qua belichting of zo... Ik wordt ook niet veel wijzer uit sites a la lomo.com en zo.

...
  woensdag 12 juni 2002 @ 10:38:22 #10
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_4554528
De oude Lomo's waren volgensmij Russische fotocamera's. Alleen waren deze niet al te goed en krijg je er dus enigzins wazige foto's mee. Op een gegeven moment vonden wat mensen dit wel hip en werden ze dus een cult-item.

Vandaar dat ze nu nagemaakt worden in een nieuwe versie, met 4 lenzen om hetzelfde wazige effect te creeeren.

pi_4554676
Lomografie is in mijn ogen achterhaald. Ge neme een dirt-cheape camera, ge lope door de stad heen, afdrukken naar behoefte en dan bij een ontwikkel-centrale voor zeer weinig af laten drukken. Van die afdrukken worden collages gemaakt.

En waar doet mij dit aan denken: Juist, ge neme een digitale camera...

woensdag 12 juni 2002 @ 10:54:07 #12
13556 PokerFace
Soy un perdedor...
pi_4554771
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 10:48 schreef weerdo het volgende:
Lomografie is in mijn ogen achterhaald. Ge neme een dirt-cheape camera, ge lope door de stad heen, afdrukken naar behoefte en dan bij een ontwikkel-centrale voor zeer weinig af laten drukken. Van die afdrukken worden collages gemaakt.

En waar doet mij dit aan denken: Juist, ge neme een digitale camera...

Maar bij Lomo klopt het perspectief niet, wat juist de foto juist interessant maakt...
  woensdag 12 juni 2002 @ 11:16:13 #13
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4555098
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 10:26 schreef bixister het volgende:
semtex heeft toch sinds kort zo'n camera?
semtex lag rond de tijd van dit topic echter nog in bedje. Nu niet meer

Zo....
de link naar de lomo-site stond hier al he? Zo niet: http://www.lomography.com

Ik heb de mijne (De Lomo Supersampler) gekocht naar aanleiding van een advertentie in de Marie-Claire. Je krijgt er momenteel een gratis bij een abonnement, nl.
En omdat ik al eerder van 't fenomeen had gehoord, was ik gelijk geinteresseerd. Toevallig was het rond die tijd de periode waarin ik jarig was, dus had ik weer ernstige mazzel. Die advertentie liet me niet meer los, dus ben ik op internet gaan zoeken en zag dat je op de lomo-site ook toestellen kon bestellen. Ik heb 'm dus als verjaardagscadeautje gevraagd aan m'n lief

Maar goed, het verhaal is idd dat ooit iemand de lomo ontdekte, een el-cheapo cameraatje van russische makelij dat waanzinnige vage foto's maakte met de meest vreemde verkleuringen erin (blauw-zwemen, rode vlekken, etc.) en door al die rare fouten zag elke foto er psychedelisch en surrealistisch uit. Dat trok de mensen wel aan, denk ik, want het werd idd een soort cultitem.

Omdat ik veel met fotografie bezig ben, wilde ik dit soort fotografie ook wel 's proberen, en vooral omdat er geen zoeker op deze lomo's zitten, moet je innovatief worden en zelf ongeveer schatten wat een goede hoek zal zijn.

Genoeg info?

Nog even een plaatje:
Mijn pearlycolored Lomo

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 12-06-2002 11:26]

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_4555162
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 11:16 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

semtex lag rond de tijd van dit topic echter nog in bedje. Nu niet meer

Maar is het resultaat nu echt zo speciaal? als ik wat rond kijk zie ik volgens mij niet veel bijzondere dingen gebeuren... Dat kan ik toch ook met mijn cameraatje als ik gewoon niet door de zoeker kijk?

[Dit bericht is gewijzigd door Kos op 12-06-2002 11:30]

...
  woensdag 12 juni 2002 @ 11:36:41 #15
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4555405
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 11:20 schreef Kos het volgende:

[..]

Maar is het resultaat nu echt zo speciaal? als ik wat rond kijk zie ik volgens mij niet veel bijzondere dingen gebeuren... Dat kan ik toch ook met mijn cameraatje als ik gewoon niet door de zoeker kijk?

Check deze site 's :
http://www.phase-juxtaposition.com/
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_4555506
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 11:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Check deze site 's :
http://www.phase-juxtaposition.com/

Ja dat heb ik dus gedaan

Nee ik denk niet dat ik de lol van lomo inzie... Voor mij zijn het eigenlijk alleen maar onscherpe foto's uit een rare hoek.

Wat me wel interessant lijkt is dat die vier lenzen allemaal net iets later een foto nemen... dat kan toch ook? Dat zie ik echt niet terug op die site.

edit -

Kijk dit soort foto's vind ik dan weer wel mooi:

[Dit bericht is gewijzigd door Kos op 12-06-2002 11:55]

...
  woensdag 12 juni 2002 @ 11:53:29 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4555652
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 11:44 schreef Kos het volgende:

Wat me wel interessant lijkt is dat die vier lenzen allemaal net iets later een foto nemen... dat kan toch ook? Dat zie ik echt niet terug op die site.

Dat komt omdat er verschillende lomo-camera's zijn. Dit was er ws een zonder vier lenzen, maar wel met hetzelfde principe van geen zoeker en vanuit de heup schieten.
pi_4555696
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 11:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat komt omdat er verschillende lomo-camera's zijn. Dit was er ws een zonder vier lenzen, maar wel met hetzelfde principe van geen zoeker en vanuit de heup schieten.

Dus jij hebt er een met wel vier lenzen? En je kunt instellen of ie dat doet zoals bovenstaande foto of juist niet? Zo'n cameraatje kost tenslotte maar 30 euro en ik vind het toch best wel interessant...
...
  woensdag 12 juni 2002 @ 11:59:37 #19
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4555735
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 11:57 schreef Kos het volgende:

[..]

Dus jij hebt er een met wel vier lenzen? En je kunt instellen of ie dat doet zoals bovenstaande foto of juist niet? Zo'n cameraatje kost tenslotte maar 30 euro en ik vind het toch best wel interessant...

Nee, je kunt niet instellen of je die vier lenzen wilt of niet. je hebt lomo's zonder 4 lenzen en met. Het is niet zo dat je dat mechanisme uit kunt schakelen zodat je er 1 hebt en bij de volgende foto weer 4. Dan moet je meerdere lomo's kopen
  woensdag 12 juni 2002 @ 12:04:58 #20
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4555816
waar kun je zo'n ding bestellen?
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  woensdag 12 juni 2002 @ 12:05:17 #21
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4555819
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 12:04 schreef Arma_Angelus het volgende:
waar kun je zo'n ding bestellen?
http://www.lomography.com

(als je visa hebt)

woensdag 12 juni 2002 @ 12:08:02 #22
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_4555852
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 12:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

http://www.lomography.com

(als je visa hebt)

oke geen visa, maar iig bedankt.
nog een vraagje kun je er een gewoon rollejte indoen?
of moet er een aparte fotorol in?
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  woensdag 12 juni 2002 @ 12:08:38 #23
24927 karellaaglawaai
later, drink geel water
pi_4555860
Hallo ik zal het ff uitleggen. Mijn leraar op mijn vorige school was Ambassadeur van Lomo in Nederland dus. De beoeling is dat je gewoon op je gevoel foto's maakt. je kan er door heen kijken, maar dat hoeft dus niet. van die foto's maak je dan een collage en klaar is kees. Klinkt heel makkelijk. Dat is het echter niet. Je neemt natuurlijk zomaar foto's, maar dat betekent niet dat je al die foto's gebruikt. Je moet namelijk wel een mooie collage/fotoreeks maken. De kwaliteit van die camera's valt nog best mee. Vroeger had je alleen camera's met een lens. Vind ik persoonlijk het best. Nu heb je echter ook met vier lenzen. Dit is trouwens ooit bedacht door het tijdschrift MAD. Ook hebben ze/komt er een video camera. Oh ja als je een Lomo camera kocht was het altijd de gewoonte dat je voor de rest van je leven lid werd van de lomoclub. Weet niet of dit nog zo is, maar dan kreeg je geloof ik elke maand een blad thuis. Als er nog vragen zijn schiet maar.
Absolute power can't be given, it must be taken.
pi_4555922
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 12:08 schreef karellaaglawaai het volgende:
Als er nog vragen zijn schiet maar.
OK

Nog even over de vier lenzen... als ik dus een lomo koop met vier lenzen dan is elke foto opgebouwd uit die vier delen?
En ook over de rolletjes... er gaan gewone rolletjes in zo'n apparaat?

...
  woensdag 12 juni 2002 @ 12:14:44 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_4555924
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 12:08 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

oke geen visa, maar iig bedankt.
nog een vraagje kun je er een gewoon rollejte indoen?
of moet er een aparte fotorol in?

in de supersampler kan een gewoon rolletje kruidvat, hema, whatever
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')