abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 februari 2011 @ 19:04:41 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_93452766
In het kader van doe eens gek en rijd naar Berlijn, wil ik op korte termijn (lees: binnen enkele dagen) een retourtje Berlijn maken met de auto. Nu hebben ze in bijna elke Duitse stad wel een Umweltzone, dus Berlijn zal er vast ook wel eentje hebben.

Heeft iemand enig idee of ik op korte termijn aan zo'n groen plaatje/stickertje kan komen?
Mijn auto is net 2 jaar oud en zou volgens de richtlijnen dan ook in aanmerking kunnen komen voor een groene sticker, waarmee ik dus tot in het centrum van Berlijn zou moeten kunnen rijden.

Het alternatief is een P+R aan de rand van de stad en dan verder met de trein/metro, maar ik heb geen idee waar ik dat ongeveer moet zoeken in Berlijn. Iemand tips?
So we just called him Fred
pi_93458046
http://www.milieusticker.eu/ , dekra, anwb etc of langs een tankstation in Duitsland.
pi_93474733
quote:
4s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:04 schreef FredvZ het volgende:
In het kader van doe eens gek en rijd naar Berlijn, wil ik op korte termijn (lees: binnen enkele dagen) een retourtje Berlijn maken met de auto. Nu hebben ze in bijna elke Duitse stad wel een Umweltzone, dus Berlijn zal er vast ook wel eentje hebben.

Heeft iemand enig idee of ik op korte termijn aan zo'n groen plaatje/stickertje kan komen?
Mijn auto is net 2 jaar oud en zou volgens de richtlijnen dan ook in aanmerking kunnen komen voor een groene sticker, waarmee ik dus tot in het centrum van Berlijn zou moeten kunnen rijden.

Het alternatief is een P+R aan de rand van de stad en dan verder met de trein/metro, maar ik heb geen idee waar ik dat ongeveer moet zoeken in Berlijn. Iemand tips?
Als je benzine rijd krijg je sowieso een groene. (Okay je auto moet later toegelaten zijn dan 1993)
Die dingen kan je bij heel veel dingen kopen; mijn tip is om onder weg ergens te tanken in Duitsland en dan te vragen waar je zo'n ding kan halen.

Geef niet meer uit dan 5 tot 15 euro; als je meer moe betalen word je keihard genaaid.

Oh en je hoeft er geen afspraak voor te maken, neem je kenteken + keuringsbewijs mee en je loopt binnen 5 seconden weer de winkel uit.

Het proces gaat zo:

Je gaat naar een tankstation / werkstatt
Je zegt ik wil een Umweltplakette
Vriendelijke verkoper vraagt om je Kentekenbewijs
Vriendelijke verkoper typt je Auto + Type in systeem.
Systeem zegt wat voor Plakette je krijgt
Vriendelijke verkoper schrijft met een stift je kenteken op de Plakette
Klaar is FredVZ (Wel 15 euro armer)
pi_93479019
In andere duitse steden kun je vaak voor een laag bedrag (soms zelfs gratis) bij de Messe parkeren en dan met de metro de stad in. Meestal ligt de Messe buiten de Umweltzone. Volgens mij ook in Berlijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')