Ik heb zomaar het idee dat dit toch zomaar eens erg aan kan slaan.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:01 schreef Fred_B het volgende:
Ik heb zomaar het idee dat Wit-Rusland dit jaar niet gaat winnen.
Correctie: Haar kleding moet dan wel anders.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:43 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het idee dat dit toch zomaar eens erg aan kan slaan.
Ik stel mijn mening na nog een keer luisteren bij: het is werkelijk een KÚTNUMMER! Doe-hoei!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:43 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het idee dat dit toch zomaar eens erg aan kan slaan.
Het nummer is gewijzigd, je kan namelijk ook horen dat de liedjes anders zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2011 15:40 schreef TjaGerben het volgende:
Ik vind het een mooi nummer (en de titel is trouwens "I love Belarus" geen "Born in Belarussia".
Kuch... ik denk dat deze reactie op het eerste liedje was, want.... I love Belarus is zo catchy, zo vrolijk, zo aanstekelijk , zo..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:54 schreef grazz het volgende:
Ik heb zomaar het idee dat dit wel eens als laatst kan eindigen in de semi
Ik vind het ook wel een lekker nummer, maar ik denk dat de vakjury's dit lied gaan nekken.quote:Op dinsdag 26 april 2011 16:01 schreef grazz het volgende:
[..]
Kuch... ik denk dat deze reactie op het eerste liedje was, want.... I love Belarus is zo catchy, zo vrolijk, zo aanstekelijk , zo..Tis eigenlijk best slecht
ik kan er gewoon niks aan doen, maar stiekem hoop ik dat dit naar de finale gaat
Misschien moet de discussie niet hier in ESF worden gevoerd, maar ergens anders. Maar het boeit me toch, het fascineert me. Waarom mensen ertoe kunnen komen om te stemmen voor een propagandistisch nummer uit een dubieuze dictatuur. Misselijkmakende zelfverheerlijking die we in Nederland alleen tijdens de Tweede Wereldoorlog tegenkwamen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 02:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb er op gestemd, helaas is het niet door.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 02:37 schreef Boldface het volgende:
[..]
Misschien moet de discussie niet hier in ESF worden gevoerd, maar ergens anders. Maar het boeit me toch, het fascineert me. Waarom mensen ertoe kunnen komen om te stemmen voor een propagandistisch nummer uit een dubieuze dictatuur. Misselijkmakende zelfverheerlijking die we in Nederland alleen tijdens de Tweede Wereldoorlog tegenkwamen.
Ik vind het heel bedenkelijk dat "je" het over je hart kunt verkrijgen om op zo'n nummer te stemmen (In deze zin is "je" algemeen bedoeld). Is er niet ook nog wat meer in de wereld dan muziek?
Probeer je eens voor te stellen dat zo'n nummer dankzij Europese stemmen het Songfestival wint. Wat denk je wat dat betekent voor de bevolking van een land dat wordt onderdrukt door een dictator?
Een te verwachten antwoord, dat ik als muziekliefhebber snap. Maar als je even 10 seconden doordenkt, weet je dat dit een überpolitiek nummer is, bedoeld om de laatste dictatuur van Europa te verheerlijken. Laat je principes dan niet meewegen?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 02:53 schreef Madame_Paon het volgende:
Het is het Eurovisie SONGfestival, niet het Eurovisie Politiekfestival.
Ik stem op liedjes als ik ze leuk en/of goed vind, de boodschap kan me niet zoveel schelen (ik stem natuurlijk niet op liedjes die oproepen tot genocide en zo, maar dat spreekt voor zich).
Al zou ze zingen dat ze kippen slacht ... ik had er alsnog op gestemd.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 02:55 schreef Boldface het volgende:
[..]
Een te verwachten antwoord, dat ik als muziekliefhebber snap. Maar als je even 10 seconden doordenkt, weet je dat dit een überpolitiek nummer is, bedoeld om de laatste dictatuur van Europa te verheerlijken. Laat je principes dan niet meewegen?
Geen aanval hoor, gewoon oprechte interesse...
Denk jij dat dit over echte liefde voor een land gaat?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:08 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Al zou ze zingen dat ze kippen slacht ... ik had er alsnog op gestemd.
En zo politiek vind ik dit niet, het gaat gewoon over de liefde voor je land.
Dat is iets anders dan Georgië dat een keer niet meer mee mocht doen, omdat het lied ging over de oorlog met Rusland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |