abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93445281
Wit-Rusland heeft vandaag haar keuze bekend gemaakt. Ze gaan terug naar USSR-tijd met een kozakkenpoplied, gezongen in een taal die alleen Wit-Russische songfestivalartiesten spreken. :P

pi_93452544
Ik heb zomaar het idee dat Wit-Rusland dit jaar niet gaat winnen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_93508418
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 19:01 schreef Fred_B het volgende:
Ik heb zomaar het idee dat Wit-Rusland dit jaar niet gaat winnen.
Ik heb zomaar het idee dat dit toch zomaar eens erg aan kan slaan.
pi_93509697
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:43 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Correctie: Haar kleding moet dan wel anders.
pi_93514027
Ik heb zomaar het idee dat dit wel eens als laatst kan eindigen in de semi :')
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_93515510
Ik weet niet wat ik erger vind. De valse zang of de schaamteloze zelfverheerlijking van de laatste dictatuur in Europa.

Dat het maar stijf onderaan mag eindigen. Eigenlijk zou je strafpunten moeten mogen geven...
pi_93661153
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:43 schreef Maarten-Pieter het volgende:

[..]

Ik stel mijn mening na nog een keer luisteren bij: het is werkelijk een KÚTNUMMER! Doe-hoei!

Ouderwets, met een sound die het nét niet begrepen heeft, en sloom.

[ Bericht 6% gewijzigd door Maarten-Pieter op 04-03-2011 21:27:05 ]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 14 maart 2011 @ 14:35:38 #8
163650 Greys
pi_94093685
Ze gaat het toch maar in het Engels zingen?
Want nu wordt er overal over 'I Love Belarus' als titel gesproken.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 14 maart 2011 @ 14:41:28 #9
163650 Greys
pi_94093858
Belarus is the last country to reveal its Eurovision entry for Düsseldorf. Though, Belarus already selected a song, it was disqualified after it was revealed that it was already published an year ago.

Then the Belarusian broadcaster decided to change the song to quite similar, the new song is "I Love Belarus" and you can listen to it here:

*zie clipje post hierboven*

Preview video is available here. Though the song will change, Anastasiya Vinnikova remains as Belarusian representive.

Songwriters are the same as with "I Am Belarusian"; Evgeny Oleynik and Svetlana Geraskova.

I'm feeling great.And its easy to be strong
When all the hearts keep on beating as one
The sky is blue and I'm writing a new song
Saying that I'm free, friendly and young

I have so much and I'm ready to show you
Let's come together so here is my hand
We're gonna fly watching lakes in their full view
Fields are full of gold, and it's all my land

CHORUS
I love Belarus
Got it deep inside
I love Belarus
Feel it in my mind
And I wanna see the sun
Shining from above
You will always be the one
I cant get enough
I love Belarus
Got it deep inside
I love Belarus
Feel it in my mind
And I wanna see the sun
Shining from above
And I'm gonna every day
Give you all my love

So here I go and I'm ready to rise up
Just like a star guiding me through the night
I've got no fear and I will never give up
love is all we need and it's our light
Time will not erase
Courage and my grace
I'm stronger every day.
I say

Bron
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_94095472
Ik dacht dat ze politiek en Songfestival altijd gescheiden wilden houden in Geneve, ben dus erg benieuwd hoe dit propagandanummer de EBU zal gaan bekoren...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_94117419
Als de organisatie van het Songfestival dit nummer toelaat, zijn ze hypocriet bezig. Eerdere politieke statements, zoals "We don't wanna put in" werden verboden. De zelfverheerlijking van de laatste dictatuur in Europa moet een halt worden toegeroepen, desnoods via een boycot.
pi_94164301
Fantastisch nummer.
pi_94172333
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 maart 2011 21:32 schreef ItaloDancer het volgende:
Fantastisch nummer.
Dat meen je serieus?
pi_94230822
Nou ja fantastisch is wat overdreven, komt omdat het een beroerd Eurovisie-jaar is. Maar ik vind het wel een leuk liedje, vooral dat post-refrein-riedeltje *O*
pi_95997146
Ik vind het een mooi nummer (en de titel is trouwens "I love Belarus" geen "Born in Belarussia".
pi_95997240
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 15:40 schreef TjaGerben het volgende:
Ik vind het een mooi nummer (en de titel is trouwens "I love Belarus" geen "Born in Belarussia".
Het nummer is gewijzigd, je kan namelijk ook horen dat de liedjes anders zijn.
pi_95997889
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 21:54 schreef grazz het volgende:
Ik heb zomaar het idee dat dit wel eens als laatst kan eindigen in de semi :')
Kuch... ik denk dat deze reactie op het eerste liedje was, want.... I love Belarus is zo catchy, zo vrolijk, zo aanstekelijk , zo.. *O* Tis eigenlijk best slecht :D ik kan er gewoon niks aan doen, maar stiekem hoop ik dat dit naar de finale gaat :)
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_95998155
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:01 schreef grazz het volgende:

[..]

Kuch... ik denk dat deze reactie op het eerste liedje was, want.... I love Belarus is zo catchy, zo vrolijk, zo aanstekelijk , zo.. *O* Tis eigenlijk best slecht :D ik kan er gewoon niks aan doen, maar stiekem hoop ik dat dit naar de finale gaat :)
Ik vind het ook wel een lekker nummer, maar ik denk dat de vakjury's dit lied gaan nekken.
pi_96748326
Ik vond het wel een leuk deuntje. Met een gezellig refreintje. Beetje dezelfde opbouw als Wild Dances. Leuk ook dat slaginstrument er tussendoor. Jammer dat de leadzangeres niet kan zingen. Die belt ergens in het midden, in de break, was heel slecht.
Dat was wel een showtje.
  zaterdag 14 mei 2011 @ 02:32:20 #20
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_96783602
Ik vond het fantastisch!
I love Belarus. *O*
Misschien kwalitatief niet het beste liedje, maar wel heel leuk.
:D
Ik heb er op gestemd, helaas is het niet door.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_96783690
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 02:32 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb er op gestemd, helaas is het niet door.
Misschien moet de discussie niet hier in ESF worden gevoerd, maar ergens anders. Maar het boeit me toch, het fascineert me. Waarom mensen ertoe kunnen komen om te stemmen voor een propagandistisch nummer uit een dubieuze dictatuur. Misselijkmakende zelfverheerlijking die we in Nederland alleen tijdens de Tweede Wereldoorlog tegenkwamen.

Ik vind het heel bedenkelijk dat "je" het over je hart kunt verkrijgen om op zo'n nummer te stemmen (In deze zin is "je" algemeen bedoeld). Is er niet ook nog wat meer in de wereld dan muziek?

Probeer je eens voor te stellen dat zo'n nummer dankzij Europese stemmen het Songfestival wint. Wat denk je wat dat betekent voor de bevolking van een land dat wordt onderdrukt door een dictator?
  zaterdag 14 mei 2011 @ 02:53:31 #22
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_96783859
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 02:37 schreef Boldface het volgende:

[..]

Misschien moet de discussie niet hier in ESF worden gevoerd, maar ergens anders. Maar het boeit me toch, het fascineert me. Waarom mensen ertoe kunnen komen om te stemmen voor een propagandistisch nummer uit een dubieuze dictatuur. Misselijkmakende zelfverheerlijking die we in Nederland alleen tijdens de Tweede Wereldoorlog tegenkwamen.

Ik vind het heel bedenkelijk dat "je" het over je hart kunt verkrijgen om op zo'n nummer te stemmen (In deze zin is "je" algemeen bedoeld). Is er niet ook nog wat meer in de wereld dan muziek?

Probeer je eens voor te stellen dat zo'n nummer dankzij Europese stemmen het Songfestival wint. Wat denk je wat dat betekent voor de bevolking van een land dat wordt onderdrukt door een dictator?
:{
Het is het Eurovisie SONGfestival, niet het Eurovisie Politiekfestival.
Ik stem op liedjes als ik ze leuk en/of goed vind, de boodschap kan me niet zoveel schelen (ik stem natuurlijk niet op liedjes die oproepen tot genocide en zo, maar dat spreekt voor zich).
pi_96783886
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 02:53 schreef Madame_Paon het volgende:
:{
Het is het Eurovisie SONGfestival, niet het Eurovisie Politiekfestival.
Ik stem op liedjes als ik ze leuk en/of goed vind, de boodschap kan me niet zoveel schelen (ik stem natuurlijk niet op liedjes die oproepen tot genocide en zo, maar dat spreekt voor zich).
Een te verwachten antwoord, dat ik als muziekliefhebber snap. Maar als je even 10 seconden doordenkt, weet je dat dit een überpolitiek nummer is, bedoeld om de laatste dictatuur van Europa te verheerlijken. Laat je principes dan niet meewegen?

Geen aanval hoor, gewoon oprechte interesse...
  zaterdag 14 mei 2011 @ 03:08:37 #24
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_96784029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 02:55 schreef Boldface het volgende:

[..]

Een te verwachten antwoord, dat ik als muziekliefhebber snap. Maar als je even 10 seconden doordenkt, weet je dat dit een überpolitiek nummer is, bedoeld om de laatste dictatuur van Europa te verheerlijken. Laat je principes dan niet meewegen?

Geen aanval hoor, gewoon oprechte interesse...
Al zou ze zingen dat ze kippen slacht ... ik had er alsnog op gestemd.
En zo politiek vind ik dit niet, het gaat gewoon over de liefde voor je land.
Dat is iets anders dan Georgië dat een keer niet meer mee mocht doen, omdat het lied ging over de oorlog met Rusland.
pi_96787723
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 03:08 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Al zou ze zingen dat ze kippen slacht ... ik had er alsnog op gestemd.
En zo politiek vind ik dit niet, het gaat gewoon over de liefde voor je land.
Dat is iets anders dan Georgië dat een keer niet meer mee mocht doen, omdat het lied ging over de oorlog met Rusland.
Denk jij dat dit over echte liefde voor een land gaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')