abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 februari 2011 @ 16:38:07 #51
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_93445321
Ericsson 388 ^O^
pi_93445813
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:33 schreef Kandijfijn het volgende:
-Ninja edit-

Waarom schiet je de Nexus S en de SGS 2 af vanwege zijn body? Ik heb zelf een SGS en ben zeer tevreden over de body om eerlijk te zijn. Het oogt misschien een beetje goedkoop maar is oerdegelijk.

Ik schiet ze niet af. Ik vond de originele Galaxy gewoon heel erg goedkoop aanvoelen vergeleken met mijn iPhone. De Nexus S doet mij niet zoveel qua design en ik vind dat gebogen scherm een beetje overdreven. Daarbij vind ik de schil van Samsung op de Galaxy S een zwakke poging om de iPhone interface na te maken.

Al moet ik wel toegeven dat de Galaxy SII behoorlijk indrukwekkende specificaties heeft, een mooier design dan de eerste Galaxy en waarschijnlijk een van de toestellen is die het eerst beschikbaar gaat zijn, dus ik zal die zeker nog even blijven volgen :)
quote:
Dat is een foute aanname, apps die geen gebruik maken van dualcore heeft het natuurlijk geen verschil. Nog steeds 1 kern die draait op bijv. 800 mhz.

Echter is een exceptioneel verband tussen het gebruik van energie en de kloksnelheid. 2X 400mhz gebruikt minder energie dan 1 keer 800 mhz. In theorie zijn dualcores dus energie-zuiniger.
Hmm, dus dan zou de Atrix, met zijn 1930 mAh batterij juist veel langer mee moeten gaan dan de Desire S met zijn 1450 mAh?
pi_93445841
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:35 schreef iRemco het volgende:
"Mijn abonnement loopt de komende maand af, dus ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon. Ik heb best veel eisen...."

Ik stopte hier bij het lezen :')
Maar je vond het wel nodig dat even te melden?
pi_93446168
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:48 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik schiet ze niet af. Ik vond de originele Galaxy gewoon heel erg goedkoop aanvoelen vergeleken met mijn iPhone. De Nexus S doet mij niet zoveel qua design en ik vind dat gebogen scherm een beetje overdreven. Daarbij vind ik de schil van Samsung op de Galaxy S een zwakke poging om de iPhone interface na te maken.

Al moet ik wel toegeven dat de Galaxy SII behoorlijk indrukwekkende specificaties heeft, een mooier design dan de eerste Galaxy en waarschijnlijk een van de toestellen is die het eerst beschikbaar gaat zijn, dus ik zal die zeker nog even blijven volgen :)

[..]

Hmm, dus dan zou de Atrix, met zijn 1930 mAh batterij juist veel langer mee moeten gaan dan de Desire S met zijn 1450 mAh?
33% meer mAh scheelt natuurlijk een slok op de borrel ongeacht de rest van het systeem.

Ik denk niet dat Dualcores persé veel zuiniger gaan zijn, ik denk zelfs dat het in de praktijk verwaarloosbaar is omdat veel applicaties er nog niet klaar voor zijn. Maar meer energie gebruiken zullen ze zeker niet doen.

Als je kijkt na de afgelopen 2 jaar van de ontwikkeling van Ios en Android en de proccesors gaat het vast niet lang duren voordat applicaties geoptimaliseerd zijn voor dualcore's.
pi_93446384
jezzuuuss, die OP, hoe kun je zo erg bezig zijn met mobieltjes die je na een jaar toch weer inlevert. _O_
pi_93446955
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:00 schreef NietTeVolgen het volgende:
jezzuuuss, die OP, hoe kun je zo erg bezig zijn met mobieltjes die je na een jaar toch weer inlevert. _O_
Ach, als je het regelmatig volgt, is het niet zoveel werk. Daarbij ben ik een beetje een technofiel, en vind ik het leuk altijd het nieuwste uit te proberen :)
pi_93447654
Volgens mij wil je helemaal niks nieuws uitproberen, je OP is zo geschreven dat je helemaal niks wil ontdekken maar van te voren wil weten wat je kunt doen helemaal tot op de wekkerfunctie.
pi_93447804
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:27 schreef NietTeVolgen het volgende:
Volgens mij wil je helemaal niks nieuws uitproberen, je OP is zo geschreven dat je helemaal niks wil ontdekken maar van te voren wil weten wat je kunt doen helemaal tot op de wekkerfunctie.
Oh? Er staan alleen maar algemeenheden in mijn OP. Dat ik geen hippie ben die honderden euro's uit wilt geven aan iets, 'om maar te zien wat het doet', betekent niet dat ik niet open sta voor nieuwe gadgets.
pi_93448077
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:55 schreef Kandijfijn het volgende:

Ik denk niet dat Dualcores persé veel zuiniger gaan zijn, ik denk zelfs dat het in de praktijk verwaarloosbaar is omdat veel applicaties er nog niet klaar voor zijn. Maar meer energie gebruiken zullen ze zeker niet doen.
iOS 5 gaat ondersteuning voor meerdere cores krijgen, waardoor apps sneller en zuiniger worden, let op mijn woorden.
pi_93448090
... ik hoor goeie dingen over de iPhone? :')

Sorry
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_93448497
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:35 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

iOS 5 gaat ondersteuning voor meerdere cores krijgen, waardoor apps sneller en zuiniger worden, let op mijn woorden.
Dan nog ga ik de iPhone 5 waarschijnlijk overslaan. Alles wat de iPhone 5 krijgt, krijgt de iPod Touch 5 ook.
pi_93466559
Hoe meer ik erover lees en bekijk op YouTube, hoe leuker ik de LG optimus 2X vind. Ik vind het nog steeds balen dat er zoveel onnodige apps op zitten, maar LG heeft een aantal leuke tweaks toegevoegd aan Android, die misschien niet allemaal even functioneel zijn, maar wel een redelijke 'geekfactor' hebben :P

Enkele voorbeelden:
Als je aan het typen bent, kun je de cursor naar links of rechts bewegen door tegen de zijkant van de telefoon te tikken
Als je een icon naar een ander homescreen wilt slepen, houd je deze vast en kun je de telefoon kantelen om naar een ander homescreen te 'vallen'
Je kunt apps groeperen en de indeling aanpassen. Dit kan niet op de Desire met Sense en Froyo, dus ik vraag me af of dit op de Desire S wel kan.

Verder zijn benchmarks indrukwekkend, en zien games er heel vloeiend uit:
Toch vind ik het toestel wat groot vergeleken met de iPhone, en heeft de Desire S in mijn ogen een veel mooier, degelijker design. Dat, en HTC > LG
  dinsdag 1 maart 2011 @ 08:40:57 #63
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_93478259
De 2X moet een ware powerhouse worden. Maar ik twijfel altijd bij het merk LG. Ik weet niet hoe terecht dat tegenwoordig nog is, maar vroeger was het kwalitatief gewoon minder dan de andere merken. Hoe degelijk is de constructie van de body? En hoe betrouwbaar zijn ze tegenwoordig?

Wat de camera betreft is het niet super, en heeft het helaas slechts LED-flash. De kwaliteit van de speaker schijnt ook maar zo zo te zijn. Beetje jammer voor een toestel dat verder zo packed met specs is. Maar het is ook wel een beetje de LG strategie om het op deze manier te doen. Waarschijnlijk zal het toestel ook niet zoveel kosten.
Maar goed, net als bij de TV's in de lage markt kan het volproppen met specs een leuk product opleveren.
pi_93499759
Je moet zeker voor een telefoon met een goede base ( bijv sgs of htc) dan heb je zeker een breed assortiment aan custom roms en fixes.

Verder zou ik ook gaan voor een dual-core. Nu misschien overbodig, maar in de nabije toekomst waarschijnlijk de norm en de batterij gaat in theorie niet sneller leeg.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:18:31 #65
97111 ukga
Siewosie baas
pi_93499914
TS, wat is de stand van zaken momenteel?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 18:52:10 #66
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_93501556
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:15 schreef ufopiloot12 het volgende:
Je moet zeker voor een telefoon met een goede base ( bijv sgs of htc) dan heb je zeker een breed assortiment aan custom roms en fixes.
Verder zou ik ook gaan voor een dual-core. Nu misschien overbodig, maar in de nabije toekomst waarschijnlijk de norm en de batterij gaat in theorie niet sneller leeg.
HTC maakt (nog) geen dualcores, en die staan voorlopig niet in de planning, helaas.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:18 schreef ukga het volgende:
TS, wat is de stand van zaken momenteel?
Ik ben er nog niet uit. Op dit moment neig ik het meest naar de LG Optimus X2. De Desire S Galaxy SII en Atrix zijn nog niet uit, en gaan de komende paar weken waarschijnlijk nog niet uitkomen. De keus gaat dus op dit moment tussen de Optimus X2, de Google Nexus S en de HTC Incredible S, die alledrie een 4" scherm en dezelfde resolutie hebben. De formfactor van de Incredible en Nexus S doen mij niet zoveel, en de LG heeft HDMI-out, dualcore en 1080p video, drie dingen die in zijn voordeel spreken.

Maar het is LG..
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:13:56 #67
97111 ukga
Siewosie baas
pi_93502701
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 18:52 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

HTC maakt (nog) geen dualcores, en die staan voorlopig niet in de planning, helaas.

[..]

Ik ben er nog niet uit. Op dit moment neig ik het meest naar de LG Optimus X2. De Desire S Galaxy SII en Atrix zijn nog niet uit, en gaan de komende paar weken waarschijnlijk nog niet uitkomen. De keus gaat dus op dit moment tussen de Optimus X2, de Google Nexus S en de HTC Incredible S, die alledrie een 4" scherm en dezelfde resolutie hebben. De formfactor van de Incredible en Nexus S doen mij niet zoveel, en de LG heeft HDMI-out, dualcore en 1080p video, drie dingen die in zijn voordeel spreken.

Maar het is LG..
ok, maar wat heb je eigenlijk tegen de HTC desire HD? (behalve dat je hem te groot vindt en dat het geen HD is)

[ Bericht 2% gewijzigd door ukga op 01-03-2011 19:24:35 ]
  dinsdag 1 maart 2011 @ 19:54:26 #68
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_93505063
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:13 schreef ukga het volgende:

[..]

ok, maar wat heb je eigenlijk tegen de HTC desire HD? (behalve dat je hem te groot vindt en dat het geen HD is)
Dat dus: ik vind hem (veel) te groot. Verder heb ik gelezen dat er problemen met de behuizing zijn, en schijnt de batterij echt waardeloos te zijn. Afgezien van dat is het een Desire, dus zeker geen slechte smartphone. Alleen niets van mij.

En als ik Techradar moet geloven, is de LG Optimus X2 ook niet mijn telefoon:
quote:
Unfortunately, there's a problem that stops us recommending the Optimus 2X as a music player. It has a tendency to distort and crush dense music when it gets to any significant volume. Songs with lots of instruments (especially crashing cymbals and the like) will lose almost all detail when they really get going.
Engadget had het ook al over enigszins tegenvallende geluidskwaliteit. Jammer, begon hem net zo leuk te vinden.

Ik wil eigenlijk gewoon de Atrix, maar ik heb niet het geduld daarop te wachten.
pi_93505289
Splackavellie02

Geheimpje tussen ons beiden he *; Maar de perfecte telefoon bestaat niet

Zoek er 2-4 op die het meest in de buurt komen, streep je eisen af en kijk wat je het minst belangrijkst vind.

Zo koos ik tussen de SGS en Desire, vond ze gelijkwaardig en de camera was geen argument omdat ik altijd mijn compact bij me heb. SGS won met zijn scherm.
pi_93505416
Ik vraag me eigenlijk af waarom WP7 niets voor je is. Het krijgt redelijke tot goede reviews, ziet er echt nextgen uit en het zou juist voor iemand die zo in technologie geinteresseerd is als jij interessant kunnen zijn om van dichtbij mee te maken hoe het OS zich ontwikkelt.

Zomaar een gedachte hoor. ;)
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:09:08 #71
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_93505943
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 19:58 schreef Kandijfijn het volgende:
Splackavellie02

Geheimpje tussen ons beiden he *; Maar de perfecte telefoon bestaat niet

Zoek er 2-4 op die het meest in de buurt komen, streep je eisen af en kijk wat je het minst belangrijkst vind.

Zo koos ik tussen de SGS en Desire, vond ze gelijkwaardig en de camera was geen argument omdat ik altijd mijn compact bij me heb. SGS won met zijn scherm.
Daar ben ik toch juist mee bezig? Ik heb er vijf (of zes?) genomen die ik het meest interessant vind. De Atrix heeft de meeste eigenschappen die ik belangrijk vind, maar is niet beschikbaar, dus ben ik nu verder aan het kijken.

Het grootste belang ligt bij multimediafunctionaliteit.
pi_93506944
'k Denk sowieso niet dat je voor je eisen m.b.t. multimedia-management naar de verschillen tussen toestellen moet kijken, maar dat het eerder een kwestie is van het vinden van de juiste app..
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:24:23 #73
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_93507041
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:23 schreef Ireyon het volgende:
'k Denk sowieso niet dat je voor je eisen m.b.t. multimedia-management naar de verschillen tussen toestellen moet kijken, maar dat het eerder een kwestie is van het vinden van de juiste app..
Geluidskwaliteit, en bijv. het kwaliteit van het scherm, zijn toch zaken die je met een app niet gaat oplossen.
pi_93507800
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:24 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Geluidskwaliteit, en bijv. het kwaliteit van het scherm, zijn toch zaken die je met een app niet gaat oplossen.
Nee, maar
quote:
- bookmarking voor audioboeken,
- playlists moeten synchroniseerbaar zijn,
- metadata moet aanpasbaar zijn en door de telefoon herkend worden
- audioboeken/podcasts moeten herkend worden en NIET meegenomen worden als ik de speler op shuffle zet.
- video's moeten gesorteerd kunnen worden op films, tv-series, podcasts en hoorcolleges
wel.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 21:50:16 #75
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_93513808
Maar de afwezigheid van die niet onbelangrijke eigenschappen los je daarmee niet op. En de zaken die jij noemt, kunnen op iedere smartphone gedaan worden met de juiste, en zijn in dit verband dus juist geen zaken om rekening mee te houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')