abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93433411
Mijn abonnement loopt de komende maand af, dus ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon. Ik heb best veel eisen, dus het zal waarschijnlijk een high end-smartphone worden (bij voorkeur Android of WebOS):

GEEN iPhone! Ik weet dat dat meteen geroepen wordt, omdat de iPhone nu eenmaal de beste smartphone op de markt is. Ben ik het -tot op hoogte- mee eens. Daarom heb ik dan ook al de iPhone 4. Een tweede iPhone 4 is overkill. Bovendien begint Android nu eindelijk volwassen te worden, en zou ik graag persoonlijk uitvinden of het nu (in tegenstelling tot een jaar geleden) wel een volwaardige concurrent kan zijn voor iOS. Dus, stel AUB geen iPhone voor.

De mediafunctionaliteit moet de iPod-functie van de iPhone zo dicht mogelijk benaderen. Dit betekent:
- bookmarking voor audioboeken,
- playlists moeten synchroniseerbaar zijn,
- metadata moet aanpasbaar zijn en door de telefoon herkend worden
- audioboeken/podcasts moeten herkend worden en NIET meegenomen worden als ik de speler op shuffle zet.
- video's moeten gesorteerd kunnen worden op films, tv-series, podcasts en hoorcolleges

Verder wil ik:
- Een smartphone met capacitive touch screen en minstens een resolutie van 480x800
- Een scherm dat maximaal 4" groot is. Kleiner is prima, groter niet.
- Een form factor die niet veel groter is dan de iPhone 4. De iPhone is de dunste smartphone, dus hij wordt al dikker. Veel groter wil ik hem echter niet hebben.
- Een smartphone die qua snelheid en functionaliteit niet of nauwelijks onder doet voor de iPhone 4
- Zo min mogelijk bloatware -bij voorkeur geen!
- Een toestel dat relatief makkelijk te hacken is (dus NIET zoiets als de HTC Legend)
- Zoveel mogelijk multimediafunctionaliteit

Ik volg zelf al sinds jaren sites als engadget, techradar, cnet, gizmodo en trustedreviews om een beetje up to date te blijven op het gebied van mobiele telefoons, laptops en andere gadgets, dus ik heb natuurlijk al een beetje een idee van mogelijke toestellen, en vooral toestellen die ik niet wil. Bij de toestellen die mij wel wat lijken, heb ik geprobeerd voor mezelf de plus- en minpunten uit te lichten (die ik persoonlijk belangrijk vind), en hoop ik van jullie aanvullende informatie te krijgen.

Toestellen die ik NIET wil:

- Elke Blackberry
- Elk Sony-Ericksson toestel (ik vind ze lelijk, hoekig en de support voor updates is om te huilen)
- Elk toestel met een resistief touchscreen
- Elk WP7 (zitten mooie toestellen tussen, maar het OS doet mij niets)
- HTC Desire (toptoestel, maar verouderd en vervangen door de Desire S)
- HTC Desire HD (te groot en is GEEN HD)
- HTC Desire Z (te dik, te zwaar en te langzaam)
- Samsung Galaxy S (geen flits, slappe body en vervangen door de Galaxy SII)

Toestellen die mij interessant lijken:

- HTC Desire S: Ik ben zelf altijd erg te spreken geweest over zijn voorganger, de eerste Desire, en deze opvolger ziet er uit als een mooie verversing van wat ik persoonlijk de meest aantrekkelijke Android-telefoon vond.

Pluspunten:
- Mooie form factor
- Bijna de perfecte afmetingen met 115x59.8x11,6 mm
- Weegt hetzelfde als de iPhone 4
- Aluminium unibody
- Geleverd met Android 2.3 Gingerbread
- HTC is relatief snel met updates voor toptoestellen
- 3,7" SLC-scherm (geniet voorkeur over AMOLED)

Minpunten:
- Minder snel dan dualcore-toestellen als de Atrix en de Optimus 2X
- Kost hetzelfde als de Incredible S.
- Maar 1GB intern geheugen
- Geen HDMI-output?

HTC Incredible S: Het andere HTC-toestel dat ik interessant vind. Vergelijkbaar met de Desire S, maar met een groter scherm

Pluspunten:
- Aluminum body
- Groter scherm
- Even dun als de Desire S
- 8MP camera met dual flash

Minpunten:
- Android 2.2 Froyo ipv het nieuwere Gingerbread
- Zelfde resolutie als de Desire S, dus lagere pixeldensiteit
- Zelfde batterij als de Desire S, dus gaat minder lang mee (groter scherm = meer verbruik)
- Maar 1GB intern geheugen
- Geen HDMI-output?

LG Optimus X2: Het eerste LG-toestel met Android dat ik interessant vind

Pluspunten:
- Dualcore processor
- 8GB intern geheugen
- 1500 mAh batterij
- Android 2.3 Gingerbread
- 4" scherm met 480x800
- Voorkant lijkt veel op de iPhone
- Dunner dan beide Desires
- 1080p video recording en output
- HDMI-output en bijgeleverde kabel (grote plus!)
- 8MP camera met flits

Minpunten:
- Veel bloatware
- Dualcore trekt de batterij waarschijnlijk sneller leeg
- Lagere pixeldensiteit dan de andere toestellen
- Veel langer dan de iPhone (maar niet veel breder/dikker, wat wel een plus is)
- Lelijke customized versie van Android
- Support van LG met updates weet ik niet veel van

Motorola Atrix

Pluspunten:
- Dualcore processor
- Snelste hardware op de markt
- 4" beeldscherm met 960x540 pixels (hoogste resolutie scherm, met een pixeldensiteit van 275ppi)
- 1930 mAh batterij
- 16GB intern geheugen, uitbreidbaar tot 48GB
- Bijna dezelfde afmetingen als de iPhone 4, ondanks het grotere scherm
- HD-multimedia output
- Upgrade naar Android 2.4
- Gorilla glass
- Veel goede accessoires voor te koop

Minpunten:
- Motorola Blur!
- Geleverd met 2.2 Froyo
- Redelijk wat bloarware
- Accessoires zijn belachelijk duur
- Duurste telefoon van de modellen die ik in overweging neem

Google Nexus S

Pluspunten:
- Altijd nieuwste versie van Android
- Geen custom schil (grote plus!)
- Is erg licht
- 16GB intern geheugen

Minpunten:
- Zelfde slappe body als de Galaxy S, krast en vlekt snel
- Is van Samsung

HP Pre3: Nieuwste en beste WebOS-toestel. Persoonlijk vind ik WebOS een heel fijn OS om mee te werken en dit nieuwste toestel ziet er echt geweldig uit. Weet iemand of de Konami code bij dit toestel ook werkt?

Pluspunten:
- WebOS 2
- Betere standaard mediaplayer dan Android
- 8GB of 16GB intern geheugen
- 3,6" touch screen met 480x800 resolutie, dus na de Atrix en de iPhone de hoogste pixeldensiteit
- Draadloos laden via TouchStone
- Uitschuibaar hardware toetsenbord

Minpunten:
- Nog niet leverbaar
- Geen onscreen toetsenbord
- WebOS krijgt niet de support die Android krijgt van developers
- Geen Whatsapp :(
- Dik
- Kleine batterij
- Maar 512MB RAM

Voorlopig neigt mijn voorkeur naar de Desire S of de Motorola Atrix. Ik vind HTC Sense een mooiere, overzichtelijkere schil dan Motorola Blur. Daarnaast vind ik de Desire S een veel mooier toestel om te zien, en vond ik zijn voorganger al een heel degelijk toestel. Dat zal met de aluminium build van de Desire S alleen maar beter zijn. Hij is ook goedkoper. Allemaal pluspuntjes voor de Desire S dus.

In het voordeel van de Motorola Atrix zijn er de hardware specs. Veel geheugen, snelle dualcore processor, betere camera, grotere batterij, HD-output en een groot scherm met toch een hogere pixeldensiteit (heel belangrijk voor mij) in een body die niet heel veel groter is dan de iPhone 4. Eigenlijk is het uiterlijk (van zowel het toestel als de schil over Android) het enige dat mij tegenstaat aan deze telefoon. Oh, en de hoge prijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door Splackavellie02 op 28-02-2011 22:18:36 ]
pi_93433506
Je denkt nu echt dat wij je gaan helpen om een telefoon te zoeken als je zelf miljard eisen en randvoorwaarden hebt? Als je het al zo goed weet kan je ook best zelf wel wat zoeken lijkt me.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 28 februari 2011 @ 11:50:45 #3
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_93433517
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:50 schreef Skv het volgende:
Je denkt nu echt dat wij je gaan helpen om een telefoon te zoeken als je zelf miljard eisen en randvoorwaarden hebt? Als je het al zo goed weet kan je ook best zelf wel wat zoeken lijkt me.
Dit.
Jonge, ik bin op de weaze
pi_93433537
Mijn god, wat een tekst! Denk je dat ik dat ga lezen ofzo? :')
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  maandag 28 februari 2011 @ 11:51:42 #5
97111 ukga
Siewosie baas
pi_93433557
Aan al je eisen te zien heb je je keuze al gemaakt. :')
pi_93433566
Wil je er ook blu ray's mee afspelen?
pi_93433646
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:50 schreef Skv het volgende:
Ik heb 8 eisen. Ik ben geen wiskundig genie, maar 8 =/= 1.000.000.000

Verder zou het toch alleen maar een pluspunt moeten zijn dat ik al redelijk op de hoogte ben, zodat je niet keer op keer hetzelfde moet uitleggen? Als je constant aan een n00b moet uitleggen waarom een toestel goed is, krijg je dezelfde eindeloze discussies, wat altijd uitloopt op iOS vs. al het andere.

Alle toestellen die ik genoemd heb zijn goede toestellen. Ik heb aangegeven waar mijn voorkeur naar uitgaat, en vraag nu om aanvullende informatie, liefst van gebruikers zelf. En met aanvullende informatie bedoel ik dus niet "Ik heb de Desire HD en ik vind hem niet te groot", maar "Ik vind x toestel beter werken dan z toestel, omdat -insert reden-".
pi_93433673
probeer het eens op tweakers.net
pi_93433756
quote:
7s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:52 schreef Frishe het volgende:
Aan al je eisen te zien heb je je keuze al gemaakt. :')
Oh ja? Welk toestel dan?
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:52 schreef redhead666 het volgende:
Wil je er ook blu ray's mee afspelen?
Nee, maar ik zou het wel fijn vinden als ik het toestel aan mijn TV kan hangen om een filmpje te kijken.

Kunnen we de troll-recties achterwege laten aub? Ik heb op dit forum al vaak genoeg moeten lezen dat "Apple-fanboys oogkleppen op hebben" en "niet open staan om iets anders te proberen dan iOS". Bij dezen: ik wil graag wat anders proberen, en bij voorkeur een van de huidige topmodellen.
pi_93433767
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:55 schreef Salatrel het volgende:
probeer het eens op tweakers.net
Ga ik zometeen doen. Bedankt voor de tip :)
pi_93433819
samsung galaxy S 2, is net uit of komt binnenkort uit, weet even niet precies

http://www.samsung.com/nl(...)95&gltype=localnews#

met dual core aplication processor, HSPA+ 21Mbps internet mogelijkheden, 4,3inch scherm, 32 gig intern, 8mp camera met flitser en nog een nieuwer OS dan android

[ Bericht 30% gewijzigd door babipangang op 28-02-2011 12:07:05 ]
pi_93434147
Is dit een afstudeer opdracht?
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_93434171
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:58 schreef babipangang het volgende:
samsung galaxy S 2, is net uit of komt binnenkort uit, weet even niet precies

http://www.samsung.com/nl(...)95&gltype=localnews#

met dual core aplication processor, HSPA+ 21Mbps internet mogelijkheden, 4,3inch scherm, 32 gig intern, 8mp camera met flitser en nog een nieuwer OS dan android
Een nieuwe OS dan android? Die mag je eens uitleggen.
pi_93434190
De Galaxy SII had ik inderaad ook al naar gekeken. Redelijk mooi design (wel slap plastic) en heel dun/licht. Goede processor ook, en een 8MP camera met 1080p-functie. Wel een 4,2" scherm met een standaard resolutie en dus by far de laagste pixeldensiteit van alle topmodellen. Daarnaast vind ik tekst op AMOLED sowieso al minder scherp dan op SLCD.

De Galaxy SII is ook nog niet te bestellen, dus die valt denk ik al af.
pi_93434202
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:09 schreef Junglebeast het volgende:
?
pi_93434282
Verder ben ik zelf wel fan geworden van HTC, sense werkt erg fijn, ze updaten hun toptoestellen regelmatig en op mijn Desire zit nog een mooi amoled scherm.

Ik zou dus als ik de keuze mocht maken voor 1 van de HTC modellen gaan. Snelheid vind ik persoonlijk een non-issue. Allemaal leuk die dual-core processoren, maar de vraag is meer wat je daarvan in de praktijk gaat merken.

LG zou trouwens al afvallen puur omdat het LG is, ook al zijn de voorlopige reacties op het toestel positief.
pi_93434386
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Een nieuwe OS dan android? Die mag je eens uitleggen.
oops had ik even verkeerd gelezen dus op die site zie ik nu :P
  maandag 28 februari 2011 @ 12:19:31 #19
97111 ukga
Siewosie baas
pi_93434528
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:09 schreef Junglebeast het volgende:
:D
pi_93434587
Zoek het je lekker uit.
pi_93434627
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:13 schreef Dennis101 het volgende:
Verder ben ik zelf wel fan geworden van HTC, sense werkt erg fijn, ze updaten hun toptoestellen regelmatig en op mijn Desire zit nog een mooi amoled scherm.

Ik zou dus als ik de keuze mocht maken voor 1 van de HTC modellen gaan. Snelheid vind ik persoonlijk een non-issue. Allemaal leuk die dual-core processoren, maar de vraag is meer wat je daarvan in de praktijk gaat merken.
Dit idee heb ik zelf ook een beetje. Ik denk dat, in ieder geval op dit moment, dualcore in een smartphone een beetje overkill is. Maar zelfs als ik dat niet in overweging neem, biedt de Atrix een groter scherm en een hogere resolutie dan de Desire S in hetzelfde formaat.

Sense heeft voor mij dan weer wel de voorkeur over elke andere schil.
quote:
LG zou trouwens al afvallen puur omdat het LG is, ook al zijn de voorlopige reacties op het toestel positief.
Daar kan ik me ook wel in vinden, ik heb ook een zekere aversie tegen LG als smartphone maker. Al moet ik daarbij wel toegeven dat mijn laatste 'toptoestel' van LG de Viewty was. De mogelijkheid de telefoon via de bijgeleverde HDMI-kabel aan de tv te hangen is wel erg fijn.
pi_93434942
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:21 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dit idee heb ik zelf ook een beetje. Ik denk dat, in ieder geval op dit moment, dualcore in een smartphone een beetje overkill is. Maar zelfs als ik dat niet in overweging neem, biedt de Atrix een groter scherm en een hogere resolutie dan de Desire S in hetzelfde formaat.

Sense heeft voor mij dan weer wel de voorkeur over elke andere schil.
Mijn laatste ervaring met Motorola was de Razor en dat was echt verschrikkelijk, verder heb ik totaal geen idee hoe zij het doen als smartphone maker.

Mijn laatste ervaring met HTC is de Desire en ik moet zeggen dat me dat heel erg is meegevallen. Als ik nu zou mogen kiezen zou er waarschijnlijk weer een HTC komen.
quote:
[..]

Daar kan ik me ook wel in vinden, ik heb ook een zekere aversie tegen LG als smartphone maker. Al moet ik daarbij wel toegeven dat mijn laatste 'toptoestel' van LG de Viewty was. De mogelijkheid de telefoon via de bijgeleverde HDMI-kabel aan de tv te hangen is wel erg fijn.
Juist omdat hun laatste toptoestel de Viewty was zou ik persoonlijk geen proefkonijn willen gaan spelen voor hun nieuwe telefoon. Hoe goed die in theorie ook mag zijn. Ik vraag me gelijk af hoe het zit met de kwaliteit op langere termijn en of zij van plan om hun toptoestellen up to date te gaan houden.
pi_93435148
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 12:30 schreef Dennis101 het volgende:

Juist omdat hun laatste toptoestel de Viewty was zou ik persoonlijk geen proefkonijn willen gaan spelen voor hun nieuwe telefoon. Hoe goed die in theorie ook mag zijn. Ik vraag me gelijk af hoe het zit met de kwaliteit op langere termijn en of zij van plan om hun toptoestellen up to date te gaan houden.
Dat is inderdaad de vraag. Verder biedt de Atrix hetzelfde en meer. Het enige voordeel van de Optimux X2 is dat de HMDI-kabel meegeleverd wordt. Niet echt doorslaggevend dus.
  maandag 28 februari 2011 @ 13:21:43 #24
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_93436898
De Dual-core CPUs voegen volgens mij alleen iets toe als je je smartphone veel gebruikt voor gamen. Als dat niet het hoofddoel is van je telefoon (bijv. omdat je liever ermee wilt bellen :+), dan denk ik niet dat je heel veel gaat merken van dual-core.

Voor een Android telefoon zijn er volgens mij 3 vragen die je jezelf moet stellen:
1. Welke "schil" vind ik fijn werken? (HTC Sense, Motorola Blur, etc.)
2. Hoe vaak kan ik Android updates verwachten van de fabrikant? (HTC doet het goed bij high end toestellen, Motorola en Samsung iets minder, volgens mij)
3. Welk design vind ik mooi?

Als ik kijk naar wat je schrijft, dan zou ik voor een HTC Desire S gaan. Het wijkt qua design niet veel af van mijn Nexus One, en die vind ik prettig in de hand liggen. Het heeft niet de wow-factor van een iPhone, maar het is gewoon een solide toestel. Daarnaast heeft de S Android 2.3, en ik kan uit ervaring zeggen dat dat heel fijn werkt op mijn N1.
pi_93437300
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:54 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb 8 eisen. Ik ben geen wiskundig genie, maar 8 =/= 1.000.000.000

Inderdaad. Een miljard heeft drie nullen meer.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')