Piles | zondag 27 februari 2011 @ 12:39 |
Turkish Airlines-vlucht TK1951 was een passagiersvlucht die op woensdag 25 februari 2009 neerstortte in buurt van het Nederlandse vliegveld Schiphol. Hierbij kwamen negen van de 135 inzittenden om het leven. Het vliegtuig, een Boeing 737-800 van de Turkse maatschappij Turkish Airlines, was op weg van het vliegveld Istanbul Atatürk naar Schiphol, maar stortte om 10:26 uur, kort voor de landing op de Polderbaan, neer op een akker en brak daarbij in drie stukken. Vanavond om 21.00 uur op National Geographic Channel: | |
GoodGawd | zondag 27 februari 2011 @ 12:59 |
Zijn de samenvattingen van de Eredivisie Ajax PSV dan ook niet? | |
Piles | zondag 27 februari 2011 @ 13:00 |
Dat is om 19.00 uur toch ![]() | |
quo_ | zondag 27 februari 2011 @ 13:01 |
Je kunt gerust voetbal gaan kijken, de afleveringen op NGC worden toch eindeloos herhaald. | |
Piles | zondag 27 februari 2011 @ 13:02 |
Komend voorjaar start het nieuwe seizoen, waar deze ook in zit. Ze zenden deze alvast uit omdat het 2 jaar geleden is ![]() | |
GoodGawd | zondag 27 februari 2011 @ 13:02 |
True dat. | |
FireFox1 | zondag 27 februari 2011 @ 13:15 |
Dit dus | |
Piles | zondag 27 februari 2011 @ 21:00 |
Kick, al kijk ik zelf niet ![]() | |
F4T4L_3RR0R | maandag 28 februari 2011 @ 00:46 |
Iemand een opname gemaakt? Had een vergadering vanavond. ![]() | |
Burner2000 | maandag 28 februari 2011 @ 02:04 |
De herhaling is nu te zien. | |
magnifor | maandag 28 februari 2011 @ 13:48 |
Ik houd mij ook aanbevolen voor een capture Als iemand hem spot dan zou ik (en anderen ook wel denk ik) het op prijs stellen als op zijn minst de naam gepost wordt ![]() | |
FireFox1 | maandag 28 februari 2011 @ 14:36 |
Straks om 17:00 is ie weer te zien op NGC | |
magnifor | maandag 28 februari 2011 @ 18:47 |
Helaas was ik toen niet thuis ![]() Zijn er nog andere herhalingen? Ah, ik zie het al maandag 7 maart om 15.00 uur. Nog steeds houd ik mij aanbevolen voor een capture/rip ![]() | |
Lightning_NL | woensdag 2 maart 2011 @ 00:33 |
Laat me raden: De Turkse 'piloten' hebben bijzonder veel steekjes laten vallen? Zoals ik al heel lang geleden zei ![]() | |
quo_ | woensdag 2 maart 2011 @ 00:47 |
Niet heel veel maar wel een paar belangrijke. Het was een veredelde lesvlucht met een leerling copiloot naast de captain en een een derde ervaren vlieger op de achterbank als extra paar ogen. De checklists voor de landing waren niet op tijd afgewerkt, ze waren nog aan het afturven terwijl de grassprietjes op schiphol al te tellen waren. En geen van drieen heeft gemerkt dat de boeing automatisch gas terug nam op basis van een defecte hoogtemeter. Ze kwamen er pas achter toen de 737 al als een baksteen naar beneden aan het vallen was. Ik vond het verder opvallend dat het hele onderzoek als een soort amerikaans NTSB feestje wordt gebracht. Je krijgt haast het idee dat onze Pieter en zijn mannen er maar wat voor spek en bonen bijgelopen hebben. | |
Lightning_NL | woensdag 2 maart 2011 @ 00:51 |
Ok. Dus de piloten hebben dik gefaald en de Turken vinden het waarschijnlijk nog steeds helden. Turkije ![]() ![]() | |
F4T4L_3RR0R | woensdag 2 maart 2011 @ 01:34 |
De eindconclusie was: de piloten vergaten een essentieel ding: vliegen... | |
Lightning_NL | woensdag 2 maart 2011 @ 08:48 |
En dat heb ik in verschillende topics al zo fucking vaak gezegd, en iedereen zat toen op me te zeiken. Bleek ik toch gelijk te hebben ![]() | |
Symer | woensdag 2 maart 2011 @ 10:44 |
Werkelijk? Dacht dat dit al vrij snel de officiële conclusie was? Of zat je in BNW te posten? | |
GoodGawd | woensdag 2 maart 2011 @ 11:04 |
Ze zaten al erg hoog, daardoor moesten ze wat harder dalen. Maar vliegtuig was al in flare modus gegaan op het moment dat ze het gas toch al dicht hadden moeten doen om te dalen. Dus dat maskeerde de autothrotle actie. Dat was de clue van het verhaal. Jij was nog net zo hard neergestort Lightning(dikkewijsneus)_NL Zo mogelijk nog net iets harder. | |
Lightning_NL | woensdag 2 maart 2011 @ 23:59 |
Kerel, lul toch niet. IK ben geen suffe burger piloot. Ik ben niet zo'n luie saaie donder die op autopilot van A naar B vliegt. Ik ben niet zo'n afdankertje die te slecht was voor de luchtmacht en dus maar de burgerluchtvaart in ging. Ik verdien mijn geld door écht te vliegen dus ik zou dus echt niet gecrashed zijn in betreffende geval. Kom op zeg! Die kerels hebben fucking geprutst en zijn vergeten te vliegen. Als jij denkt dat iedereen hetzelfde had gereageerd dan hoop ik dat ik NOOIT van mijn leven bij jou achterin hoef te stappen. Damn! | |
magnifor | donderdag 3 maart 2011 @ 22:05 |
Het is te makkelijk om alleen de piloten te beschuldigen. Het is een samenhang van een aantal factoren. Deels de toren, deels de piloten en deels boeing. Een ongeluk heeft zelden 1 oorzaak. | |
Lightning_NL | donderdag 3 maart 2011 @ 22:47 |
De piloten hebben gefaald te vliegen. Als ze wel gewoon hadden gevlogen, in plaats van het vliegtuig uit de lucht te laten vallen, dan waren ze gewoon geland. | |
GoodGawd | donderdag 3 maart 2011 @ 23:05 |
Als de altimeter normaal functioneerde waren ze geland. Als verkeersleiding voor de verandering een lagere approach had gegeven was maskerende effect van de throttle stand verdwenen en waren ze was slim genoeg om het op te merken. Als het helder weer was met volledig zicht waren ze vast geland. Als etc. Daarmee bevestig ik deze stelling: Piloten hebben uiteindelijk niet het vliegtuig geland en dus in zekere zin gefaald hun taak goed uit te voeren. Je moet het echter wel wat genuanceerder bekijken. | |
Dirk-Kuijt | donderdag 10 maart 2011 @ 23:10 |
Lightning_NL in een vliegtuig topic = Ikke ikke ikke ![]() | |
Iemand91 | zondag 13 maart 2011 @ 00:01 |
Nu weer voor. | |
Venus-Castina | zondag 13 maart 2011 @ 14:49 |
Het is inderdaad o zo makkelijk om iemand als schuldige aan te wijzen maar een ongeluk heeft zeker in de luchtvaart altijd meerdere oorzaken. Er zijn altijd meerdere vangnetten die moeten breken wil er echt een ongeluk gebeuren. In dit geval ligt de eindverantwoordelijkheid bij de vliegers omdat het toestel immers nog goed bestuurbaar was. Wat ik wel een vreemde nasmaak vind geven is dat dit ongeluk in een A320 nooit gebeurd kon zijn. |