Al grote kinderen dusquote:Op zondag 27 februari 2011 03:57 schreef friemelaar het volgende:
[..]
wij hebbe 2 jongens, 1van 17 die is voor binnenvaartschipper aan het leren en dus vaak van huis
en 1 van 15 die nog op het vmbo zit
die wil het liefst een viskwekerij beginnenquote:Op zondag 27 februari 2011 03:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Al grote kinderen dus![]()
Wow, binnenvaartschipper.. Bijzonder beroep wel. Ik wist trouwens niet eens dat daar een opleiding voor was![]()
Weet de jongste al wat hij wil?
Ook heel bijzonder.. Wat voor vis?quote:Op zondag 27 februari 2011 04:00 schreef friemelaar het volgende:
[..]
die wil het liefst een viskwekerij beginnen![]()
ff afwachten of hij op het einde van zijn schoolperiode daar nog zo over denkt
Ik denk het wel ja, ik heb idd een vaarschool.quote:Op zondag 27 februari 2011 04:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jij hebt een vaarschool toch (of jullie)? Oudste geinspireerd door jullie?
Hij praat over steur (kaviaar) maar kan ook anders soorten worden, net waar vraag naar isquote:Op zondag 27 februari 2011 04:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook heel bijzonder.. Wat voor vis?
Ja, maar beiden lijken toch wel interesse te hebben in het nautische (min of mer dan)quote:Op zondag 27 februari 2011 04:02 schreef friemelaar het volgende:
[..]
Ik denk het wel ja, ik heb idd een vaarschool.
dat is wel voor kleine boten en niet voor die 110 meter schepen waar m'n zoon nu op vaart
Steur?? Maar die kunnen echt enorm worden toch??quote:Op zondag 27 februari 2011 04:03 schreef friemelaar het volgende:
[..]
Hij praat over steur (kaviaar) maar kan ook anders soorten worden, net waar vraag naar is
Steur leeft in brak water......quote:Op zondag 27 februari 2011 04:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Steur?? Maar die kunnen echt enorm worden toch??
Hoe groot moeten ze zijn voor een redelijke oogst??
En zitten ze nou in zout of zoet water? Of net als zalmen in allebei?
Da's wel lang, dan moet je zoon dus aan "volwassen"steuren zien te komen. Vast niet goedkoopquote:Op zondag 27 februari 2011 04:06 schreef friemelaar het volgende:
[..]
Steur leeft in brak water......
en ja het duurt een jaar of 8 voordat ze geslacht kunnen worden en de kaviaar gewonnen wordt
gelukkig welquote:
Was lekker druk daar??quote:
viel meequote:
Nee , als je wat wilt verdienen moet je met jongbroed beginnen en opkweken, kwestie van lange ademquote:Op zondag 27 februari 2011 04:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Da's wel lang, dan moet je zoon dus aan "volwassen"steuren zien te komen. Vast niet goedkoop
Waarom was je niet hier danquote:
Ja, maar dan verdien je 8 jaar niksquote:Op zondag 27 februari 2011 04:10 schreef friemelaar het volgende:
[..]
Nee , als je wat wilt verdienen moet je met jongbroed beginnen en opkweken, kwestie van lange adem
8 jaar 2 beroepenquote:Op zondag 27 februari 2011 04:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar dan verdien je 8 jaar niks
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |