abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93357381
1. Ik heb een auto met weinig zicht naar achteren. Dus het is moeilijk om goed in te schatten hoever ik naar achteren kan gaan voordat ik de auto achter mij raak. Meestal weet ik dat ik toch nog zo rond de 40-50 cm ruimt heb achter mij, toch stop ik voor de zekerheid, want misschien heb ik het wel vekeerd in geschat. Maar ja in den haag heb je alleen maar krappe plekken, dus krap krap krap.
Tips hoe ik in kan schatten hoever ik naar achteren kan rijden voordat ik iets raak? Meestal zijn de parkeerplaatsen maar 30 cm langer dan mijn auto, dan moet ik dus echt heel dichtbij mijn achterligger komen.

2. Straten waar ik veel in parkeer zien er zo uit:

Het probleem is dat als ik te veel draai zit mijn voorbumper tegen de auto rechts van mij, en als ik te weinig draai dan kom ik niet goed uit. Tips?
Sisco Certified
pi_93357436
Vooruit inparkeren.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:17:14 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_93357480
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:16 schreef Antaris het volgende:
Vooruit inparkeren.
Les zelf pas net, maar is achteruit niet makkelijker dan vooruit?
pi_93357489
gewoon met 1 km/h naar achteren totdat je een klein schokje voelt, dan weet je dat er geen ruimte meer is
pi_93357511
zou we hoeveel?
Sisco Certified
pi_93357531
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:17 schreef BasementDweller het volgende:
gewoon met 1 km/h naar achteren totdat je een klein schokje voelt, dan weet je dat er geen ruimte meer is
Ik heb een trekhaak, ook met 1 km/h veroorzaak ik schade.
Sisco Certified
pi_93357560
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:17 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Les zelf pas net, maar is achteruit niet makkelijker dan vooruit?
Ja in krappe ruimten is het onmogelijk om vooruit in te rijden
Sisco Certified
pi_93357565
Als je het serieus wil aanpakken dan koop je parkeersensoren of je installeert een cam. ;)
pi_93357617
zou we hoeveel??
Sisco Certified
pi_93357650
ohh dus jij bent dit?!

pi_93357696
Als het daadwerkelijk 30 cm is, dan is inparkeren sowieso niet mogelijk, dus ik gok dat er wat mis is met je ruimtelijk inzicht.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_93357964
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:23 schreef Five_Horizons het volgende:
Als het daadwerkelijk 30 cm is, dan is inparkeren sowieso niet mogelijk, dus ik gok dat er wat mis is met je ruimtelijk inzicht.
Per kan bedoel ik hé. Dus in totaal 60. Maar 30 is wel mogelijk, in parijs doen ze het met veel minder dan 30 cm.
Sisco Certified
pi_93358044
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:30 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..] in parijs doen ze het met veel minder dan 30 cm.
Daar maken ze méér, dus dat telt niet.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_93358533
Parkeersensoren dus. :)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 18:48:50 #15
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_93358626
Sowieso dichter bij de auto waar je achter gaat parkeren staan, als je midden op de weg gaat staan voor het indraaien heb je te weinig ruimte.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:09:17 #16
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_93361879
"Boem" is ho, "plons" is water.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 26 februari 2011 @ 20:15:46 #17
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_93362194
Gewoon goed en veel steken. zo dicht mogelijk langs de auto voor je en gokje wagen met terugdraaien van het stuur.

Een huisgenoot kwam eens op een avond glunderend binnen "Pak een meetlint pak een meetlint!" Ik pak een meetlint, had ie vóór 27 cm over en achter 25 cm. (Hij heeft een Peugeot 206 stationwagen).
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
pi_93363469
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:46 schreef k_man het volgende:
Parkeersensoren dus. :)
zijn die wel zo precies? Heb wel es gehoord van iemand dat die dingen bij 40-50cm al zeggen dat je niet verder kunt. Daar zou ik niks aan hebben, omdat het bij mij net als bij de TS juist om die laatse 40-50cm gaat ;)

Heb zelf niet echt een manier voor fileparkeren. Woon in de stad dus moet het ook vaak doen. Op een gegeven moment gaat het gewoon vanzelf. Mijn auto (alfa 156) heeft ook erg slecht zicht naar achteren, maar als je het vaak doet weet je wel hoeveel ruimte je hebt. Bij echt krappe plekjes zet ik mn auto er eerst even naast om in te schatten of het uberhaupt gaat passen ;) Zo ja, dan zo scherp mogleijk insturen, met je neus zo dicht mogelijk langs dje voorligger. En dan evt. paar keer steken.
pi_93364180
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:15 schreef Grielen het volgende:
Gewoon goed en veel steken. zo dicht mogelijk langs de auto voor je en gokje wagen met terugdraaien van het stuur.

Een huisgenoot kwam eens op een avond glunderend binnen "Pak een meetlint pak een meetlint!" Ik pak een meetlint, had ie vóór 27 cm over en achter 25 cm. (Hij heeft een Peugeot 206 stationwagen).
_O- hahaha

ik moet voor mijn huis ook langs de straat parkeren..
toen wij hier net woonden parkeerde ik altijd heel netjes in het vak, was altijd een beetje geirriteerd waarom het meestal nou net niet paste..
na een week of 3 vroeg mijn buurman me ineens waarom ik zo parkeerde.. blijkt heel het rijtje gewoon recht voor hun huis te parkeren ook staan ze soms over de streep, omdat sommige lange auto's hebben en sommige korte.. zo kan iedereen precies recht voor hun huis parkeren :P
bezoek mag aan de overkant van de straat parkeren, daar is ook heel de zijkant parkeerplaats maar die worden nooit gebruikt omdat daar geen huizen staan :D
dus ik rag hem altijd gewoon vooruit erin, soms een stoeprandje maar die zakken vanzelf wel :*
pi_93364221
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:41 schreef Palomar het volgende:
zijn die wel zo precies? Heb wel es gehoord van iemand dat die dingen bij 40-50cm al zeggen dat je niet verder kunt. Daar zou ik niks aan hebben, omdat het bij mij net als bij de TS juist om die laatse 40-50cm gaat ;)
Hoe dichter je bij iets komt, hoe sneller ze biep-biep doen. :)

Ik vind ze erg handig, maar dat zijn dan wel de af-fabriek sensoren. Ik weet niet of aftermarket goed is.
pi_93364372
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:17 schreef FoolWithMokey het volgende:
zou we hoeveel?
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:20 schreef FoolWithMokey het volgende:
zou we hoeveel??
Hè? Wat?
pi_93374533
tvp, zelfde probleem
pi_93401777
quote:
Op zaterdag 26 februari 2011 20:56 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik vind ze erg handig, maar dat zijn dan wel de af-fabriek sensoren. Ik weet niet of aftermarket goed is.
icm zon achteruitrij camera zijn ze echt geweldig, dan parkeer ik op 2cm nauwkeurig :P maar aftermarket lijkt me moeilijk, voor mn gevoel komt het allemaal best precies, al is het maar de afwerking
pi_93403479
Camera? Rij je in een vrachtwagen ofzo? :?
  zondag 27 februari 2011 @ 19:24:15 #25
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_93403872
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 19:16 schreef k_man het volgende:
Welnee joh, een moderne auto met een vast scherm voor navigatie in je dash, downward cam in je achterspoiler en je bent parkeerbaas :7

Setjes worden ook wel aangeboden op de diverse veilingsite's :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_93404117
Leuk als je een Lamborghini hebt zonder zicht naar achteren. Of een vrachtwagen dus. Voor normale auto's dikke onzin. :)
pi_93418641
quote:
Op zondag 27 februari 2011 19:16 schreef k_man het volgende:
Dat is vrij normaal tegenwoordig in een auto? Is ook wel logisch, sensoren zijn leuk, maar t is veel fijner als je het gewoon kan zien ;)
pi_93445299
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 20:56 schreef k_man het volgende:

[..]

Maar bij de constante biep heb je vaak nog makkelijk 20 à 30cm.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:50:46 #29
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_93445932
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 18:18 schreef FoolWithMokey het volgende:

[..]

Ik heb een trekhaak, ook met 1 km/h veroorzaak ik schade.
Probleem opgelost trekhaak = parkeersensor.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_93453434
Ligt er een beetje aan hoe licht het buiten is, maar je mistlicht aanzetten kan ook en dan focussen op de felheid van het licht op de andere auto.
pi_93467356
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 18:40 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

icm zon achteruitrij camera zijn ze echt geweldig, dan parkeer ik op 2cm nauwkeurig :P
Ja dat heb ik ook wel eens gedaan op een paar cm van de auto achter me geparkeerd. Vond ik wel leuk om een keer te doen zo strak parkeren (denk voor toch ruimte zat). Was alleen in de tussentijd de auto voor me weggegaan en een andere auto komen te staan. Die had em weer op een paar cm van de mijne gezet. Sta je dan met voor en achter een paar cm... :D

Leermomentje.. :)
pi_93490943
ik heb maar 1 goede tip en dat is oefenen oefenen en nog eens oefenen. dan gaat het op een gegeven moment praktisch met je ogen dicht. je weet op een gegeven moment vanzelf wel wanneer je in moet sturen en wanneer je weer terug moet.

parkeersensoren heb je dan helemaal niet meer nodig (al heb ik die zelf ook, maar vind ze vooral irri omdat ze op 50cm al in een nonstop pieptoon overgaan)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_93494703
quote:
Op maandag 28 februari 2011 19:15 schreef Hiya het volgende:
Ligt er een beetje aan hoe licht het buiten is, maar je mistlicht aanzetten kan ook en dan focussen op de felheid van het licht op de andere auto.
:? Maar dat is toch niet nuttig? Als de andere auto net zo hoog is als de jouwe en met zijn kont naar jou staat, ok, maar dan heb je dat licht niet nodig, dan zie je die auto gewoon. Maar als ie kleiner is of hij staat met zn neus in je kont, dan zie je dat licht toch ook niet? :P
pi_93494767
quote:
Op maandag 28 februari 2011 22:41 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook wel eens gedaan op een paar cm van de auto achter me geparkeerd. Vond ik wel leuk om een keer te doen zo strak parkeren (denk voor toch ruimte zat). Was alleen in de tussentijd de auto voor me weggegaan en een andere auto komen te staan. Die had em weer op een paar cm van de mijne gezet. Sta je dan met voor en achter een paar cm... :D

Leermomentje.. :)
Je moet het niet in het midden doen idd :') Maar aan de rand werkt 't wel :P
pi_93494882
quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 14:56 schreef polariteit het volgende:
ik heb maar 1 goede tip en dat is oefenen oefenen en nog eens oefenen. dan gaat het op een gegeven moment praktisch met je ogen dicht. je weet op een gegeven moment vanzelf wel wanneer je in moet sturen en wanneer je weer terug moet.

parkeersensoren heb je dan helemaal niet meer nodig (al heb ik die zelf ook, maar vind ze vooral irri omdat ze op 50cm al in een nonstop pieptoon overgaan)
De parkeerplaatsen bij m'n huis zijn at best exact even lang als de auto.. Ik kan vrij strak parkeren, maar ik zou het niet zo snel doen met m'n ogen dicht zonder sensoren :P

Hier piepen ze op 10-15cm, zoiets.. op 50cm istie nog geel :P
pi_93494965
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:37 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar bij de constante biep heb je vaak nog makkelijk 20 à 30cm.
In de auto van mn pa (Volvo) zit je met een constante piep echt op 1 cm :D Dan moet je echt niet verder gaan :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')