Ik kreeg minimale beurs, omdat mijn ouders teveel verdienden. Ik heb nooit geld ontvangen van mijn ouders voor mijn studie, altijd alles zelf betaald, en daar hard voor gewerkt. Nu mag ik gaan lappen omdat ik teveel heb verdiend. Volgens mij moet ik alles boven die grens terugbetalen. Ruim 1000 EUR + rente.quote:'In 2008 heeft u studiefinanciering ontvangen. Een van de voorwaarden van studiefinanciering is dat de bijverdiensten in een kalenderjaar onder een bepaald bedrag moeten blijven. In 2008 was dit bedrag 12.916,17.
Volgens gegevens die wij van de Belastingdienst hebben ontvangen, was uw verzamelinkomen in 2009 13.919,00. Dit is gelijk aan uw toetsingsinkomen'
Bijverdienen in eerdere jarenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:53 schreef Juicyhil het volgende:
Dat weet je toch als je studiefinanciering ontvangt
En dat hebben ze niet aan jou gemeld?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Bijverdienen in eerdere jaren
Ook in 2005, 2006 en 2007 moest je je houden aan de bijverdiengrens. We keken toen nog niet naar je verzamelinkomen of belastbaar loon, maar naar je netto inkomen.
In 2007 ging het wel goed, in 2008 besloten ze spontaan naar NETTO inkomen te kijken, ipv naar BRUTO inkomen. Daardoor ging het de mist in dat jaar.
Vast wel. Het is een achterlijke regel, dat is het probleem.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:56 schreef Bravebart het volgende:
[..]
En dat hebben ze niet aan jou gemeld?
Om te voorkomen dat jij door voltijd te gaan werken ook nog eens dik gespekt wordt vanuit de staat. Ook met iets onder die maximumgrens kom je prima rond.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:58 schreef Oksel het volgende:
[..]
Vast wel. Het is een achterlijke regel, dat is het probleem.
Achterlijke regel of niet, de regel is nou eenmaal zo, jij was op de hoogte van die regel (of kon op de hoogte zijn...), dus als jij over die grens heen bent gegaan moet je het gewoon terugbetalen, hoe oneerlijk je het ook vindt.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:58 schreef Oksel het volgende:
[..]
Vast wel. Het is een achterlijke regel, dat is het probleem.
Heb je geen jaaropgaaf? Je moet naar bruto kijken he, dus dingen van je bank downloaden heeft niet zoveel nut.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:07 schreef Oksel het volgende:
Ik heb het in de gaten gehouden destijds.. heb net de data gedownload van m'n bank, en het in Excel gezet: € 12.869,56. Eens kijken of ik in 2009 nog loon van 2008 heb gekregen.
Dat wordt door de BD niet als inkomen gezien.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 18:13 schreef Oksel het volgende:
't Probleem is ws. dat ik in 2009 geld terug kreeg van de Belastingdienst. Typhushoerenzooi.
Had je toen nog geen investeringsaftrek van de zonnepanelen of kosten van de ontwikkeling?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:51 schreef Oksel het volgende:
.. wat een kutsysteem. Beetje de hardwerkende, belastingbetalende student naaien.
[..]
Ik kreeg minimale beurs, omdat mijn ouders teveel verdienden. Ik heb nooit geld ontvangen van mijn ouders voor mijn studie, altijd alles zelf betaald, en daar hard voor gewerkt. Nu mag ik gaan lappen omdat ik teveel heb verdiend. Volgens mij moet ik alles boven die grens terugbetalen. Ruim 1000 EUR + rente.
Wat kan ik hier aan doen? Antwoord: Niets. Of zit er ergens een maas in de wet..
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:53 schreef Schuifpui het volgende:
Ik vind deze berichten niet leuk. Ik zat in 2009 heel dicht tegen de grens aan. Stufi heb ik de laatste twee maanden stopgezet. Weet iemand hoe de precieze berekening is?
Ik heb m'n stufi stilgezet de maand voor de cumulatieven van m'n twee baantjes boven de 13.000 euro uit zou komen. Echter heb ik het grootste deel in de tweede helft van het jaar verdiend. Ik las pas in een topic dat ze het niet per maand bekijken, maar per jaar en dan delen door 12. In dat geval zou ik ook genaaid zijn.
Naar mijn mening heb ik overigens gedaan wat op de site stond, namelijk m'n stufi stopgezet voordat ik boven die norm uit kwam. Ik kon immers niet weten wat ik de laatste maanden zou doen.
Dus grens is 12900, 13900 inkomen = 1000 eur terug betalen?quote:Op zaterdag 26 februari 2011 20:49 schreef Hugo__Boss het volgende:
Je moet sowieso twaalf keer OV terugbetalen als je die had, 78,16 per maand.
Daarnaast het bedrag wat je boven de grens zit, en uiteraard niet meer dan het bedrag wat je hebt ontvangen aan basis- en aanvullende beurs. Waarschijnlijk in jouw geval het hele bedrag.
+ 12* 78,16quote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:20 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dus grens is 12900, 13900 inkomen = 1000 eur terug betalen?
Ja maar doordat je dat jaar te veel hebt verdiend, had je dus heel het jaar geen recht op stufi.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 22:21 schreef Oksel het volgende:
Ik had maar een klein deel van het jaar geen recht op Stufi, niet het hele jaar..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |