abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93339625
Nou heb vorig/anderhalf jaar lang men haar veel geverfd.

2x blond omdat het niet pakte, en 3x bruin omdat het een paar keer flink verziekt was.

De laatste keer heb ik in oktober geverfd bij de kapster. Die zei dat men haar erg dof, droog was en dat ik vooral shampoos moet gebruiken voor geverfd haar. Ze zei dat shampoos in de winkel niet goed genoeg zouden zijn ervoor maar hun shampoos, hun gebruiken vooral wella, wel. Maar ik zie dat ook vooral ook als verkooptrucje?!

Nu heb ik continue men haar gewassen voor gekleurd haar en haarmaskers gebruikt en die de hele nacht in laten werken want dit zou goed helpen zij de kapper. Maar mijn haar is nog steeds erg droog.

Nu is men haarkleur donkerbruin met een rode gloed. Maar dit ziet er helemaal niet meer mooi uit. Maar dit moest ik bij de kapper doen omdat het anders groen zou blijven :')

Nu heb ik dus geen idee of dat ik mijn haar kan ontkleuren & hoe doe ik dit en een andere vaste kleur er in kan zetten zodat men haar er weer natuurlijker eruit gaat zien.

Ook wil ik weten welke shampoo bij jullie goed werkt? Waarbij je haar sterker word, en zachter en er mooier uitgaat zien.

Hoop dat jullie me tips kunnen geven, wil eigenlijk ook nu even niet meer naar de kapper.
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
pi_93339649
Haar ontkleuren kan wel maar zou het zeker bij de kapper laten doen, zeker als je een roodtint in je haar hebt heb je een grote kans dat het anders oranje wordt....
pi_93339668
Wat is je eigen natuurlijke haarkleur?
Always live your life with full happiness and laughter ;)
pi_93339671
Rood/blond een lichte tint.
---- wie weet hier iets leuks, liefs neer te zetten, ik ben inspiratieloos ;( ---
pi_93339673
Kapper zal ik zo snel niet komen nu en degene waar ik kwam die vind ik niet fijn.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 08:49:40 #6
336382 Athemoe
You're quite the opponent
pi_93339702
Ik gebruik altijd nivea :P
"The good times of today are the sad thoughts of tomorrow"
pi_93339716
Welke?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 08:54:47 #8
336382 Athemoe
You're quite the opponent
pi_93339729
ik gebruik Garnier Ultra Doux voor blond haar en daarna gebuik ik Nivea Diamond Gloss.
Maakt je haar lekker zacht.
"The good times of today are the sad thoughts of tomorrow"
pi_93339745
Ik zou je haar wel laten ontkleuren door de kapper,minder kans dat het verkeerd uitpakt, zelf gebruik ik guhl zilvershampoo en andrelon zomerblond, mijn haar wordt er superzacht en makkelijk doorkambaar door en het wordt niet geel :)
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_93343505
Hmm oke. Ik haal wel wat. Want men haar is niet blond natuurlijk.
  donderdag 3 maart 2011 @ 08:09:50 #11
311971 GeelSuperKuiken
ik vind jou lief;
pi_93580125
Iemand?
pi_93582280
als je het gaat ontkleuren heb je een hele grote kans dat het oranje wordt, gezien de rode gloed. (was bij mij ook, was ook donkerbruin mer rode gloed, ik was na het ontkleuren net pipo :+ ) wil je echt naar blond zal je het mogelijk wel 2x moeten ontkleuren en dan nog de goede blondtint die je wilt eroverheen (ik zou zeggen een goudtint, ook om het groene weer te voorkomen). Bij zelf ontkleuren is het altijd een verrassing hoe het uitpakt...
en ja, dan krijg je hoogstwaarschijnlijk een bosje stro op je hoofd; ontkleuren en verven is nou eenmaal superslecht voor je haar.

wel apart dat maskertjes niet zoveel doen voor je haar? in het mooie haren topic is net de argan olie genoemd, en olijfolie of een bierspoeling (met doodgeslagen bier) zouden ook nog kunnen helpen...

wat trouwens ook vaak gedaan wordt is via highlights naar blond toewerken (bij de kapper dan) om de 6 weken telkens nieuwe plukjes erbij, dan wordt het ook steeds lichter. duurt wel heel lang voordat je dan helemaal blond bent, maar is wel minder intensief schadelijk ( :+ wat een samenvoeging) voor je haar, als je begrijpt wat ik bedoel...
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:15:55 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93588678
Wachten tot het uitgroeit en opnieuw proberen. Hoe meer je eraan gaat kloten hoe dooier het wordt en hoe langer het duurt voor je weer mooi haar hebt.

ik hoop niet dat je lang haar hebt...want dan ben je dus nog wel ff bezig

edit: ok, wel redelijk lang haar dus -O-

mja dan wat degene boven mij zegt, zoek een goede kapper, die weet wat ze doet, en probeer een paar plukjes iets te ontkleuren. Waarschijnlijk wordt het oranje, en als je geluk hebt kunnen ze daar dan wat donkerblond overheen zetten oid, zodat het koperachtig wordt. En dan wassen met zilvershampoo in de hoop dat de oranje gloed ietsje minder is.

ik heb ooit mijn haar (vanuit bruinzwart) laten ontkleuren bij de kinki. ik vond dat zij erg goed advies gaven en het ook erg netjes hebben gemaakt. Ze leggen ook heel goed uit wat welke kleur of verf met je haar kan doen. Althans, zo was het vroeger, ben er al een jaar of 8 niet geweest. Maar zal nog wel hetzelfde zijn, zij doen zoveel met kleur etc, dan moeten ze er echt wel goede kennis over hebben. En je moet ze kunnen vertellen wat voor verfsoorten er tot nu toe inzitten. (althans, als je het thuis nog een keer hebt geverfd). Sommige verfsoorten matchen niet met hun verf en dan wordt het groen ofzo. Daar hebben zij mij toen ook netjes tegen kunnen beschermen (dat was een andere keer dan het bruinzwart verhaal)

succes ermee :) en niet meer zo klooien met je haar, da's nie goed voor je ;)

[ Bericht 76% gewijzigd door Murmeli op 03-03-2011 13:21:43 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:11:06 #14
311971 GeelSuperKuiken
ik vind jou lief;
pi_93602994
Uitgroeien duurt erg lang.

Verf het s winters donkerbruin, somers vaak heel licht ,blond.
Vind men eigen kleur nooit mooi. Hoe kan ik dat aanpakken als ik het toch snel zou willen?

Mijn haar is met geen enkele shampoo ook echt zacht ,ja eerste keer wassen maar daarna gewoon ruw.
Weet iemand hoe je dit ook oplost?
  donderdag 3 maart 2011 @ 19:22:25 #15
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_93603494
Ontkleuren betekend niet gelijk dat je haar wit is of geen kleur meer heeft, het ontkleuren gaat maar tot een bepaald punt. Ik had mn haar een keer paars met rood (go figure :+) geverfd. Toen het half eruit was; blond eroverheen. Er was nog steeds een deel rood. Toen ging ik het ontkleuren, ik dacht ook dat dat de oplossing was. Nope; het bleef steken op de kleur oranje :') _O-

Dus ja.
Mijn tips, deze heb ik ook van mijn (thuis)kapper, dus weinig commercieels: verf je haar niet te vaak, en niet met teveel waterstofperoxide. Koop de verf bij de speciaalzaak van de kapper, daar heb je meer kans dat de kleur op het pakje ook echt op jouw hoofd komt (ipv te bruin of te rood).
Was je haar niet te vaak, Om de dag is zeker voldoende. Ja, je haar is in het begin vet, maar je haar moet hier aan wennen. Na 3 maanden zie je zeker verschil, ook in de haarkleur (blijft beter zitten). Je kan ook nog droogshampoo gebruiken als het naar je gevoel te vet wordt.
Als je lang haar hebt; start onderaan met kammen. HEEL belangrijk! Hierdoor breek je je haar niet af, zorg je voor minder afgebroken haren en gespleten punten, waardoor je haar dus gezonder is.
Ik gebruik zelf de shampoo van Neutral, want daar zitten geen siliconen in. Siliconen verstoppen je hoofdhuid, wat dus ook niet gezond is. Ik gebruik wel cremespoeling (ja, wel met siliconen), maar dat doe ik dan alleen in de punten van mn haar. Mn haar is inmiddels enorm gezond _O_ Ik was het om de dag. Ik heb dun haar, maar het is voor mijn doen zó vol en gezond, glad en glanzend. O+
Hoop dat je er wat aan hebt! :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:26:14 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93628527
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 19:11 schreef GeelSuperKuiken het volgende:
Uitgroeien duurt erg lang.

Verf het s winters donkerbruin, somers vaak heel licht ,blond.
Vind men eigen kleur nooit mooi. Hoe kan ik dat aanpakken als ik het toch snel zou willen?

Mijn haar is met geen enkele shampoo ook echt zacht ,ja eerste keer wassen maar daarna gewoon ruw.
Weet iemand hoe je dit ook oplost?
Schat, het is kiezen: zacht haar en het even met rust laten, of blijven verven en stro op je hoofd. Ik zag de foto's in je fobo en je haar ziet er daar niet echt uit of het bestand is tegen een hoop gerotzooi ermee.

En als het straks weer een beetje gezond is, kan je bijv in de zomer highlights zetten en in de winter donkere streepjes. Dan belast je het net wat minder dan wanneer je het helemaal verft.

En je zou er een flink stuk (10-15 cm) af kunnen laten knippen, daar wordt het vaak al een stuk mooier door.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:31:26 #17
311971 GeelSuperKuiken
ik vind jou lief;
pi_93628665
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 09:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Schat, het is kiezen: zacht haar en het even met rust laten, of blijven verven en stro op je hoofd. Ik zag de foto's in je fobo en je haar ziet er daar niet echt uit of het bestand is tegen een hoop gerotzooi ermee.

En als het straks weer een beetje gezond is, kan je bijv in de zomer highlights zetten en in de winter donkere streepjes. Dan belast je het net wat minder dan wanneer je het helemaal verft.

En je zou er een flink stuk (10-15 cm) af kunnen laten knippen, daar wordt het vaak al een stuk mooier door.
Nee oke daar heb je gelijk in. Vind alleen men eigen haarkleur niet mooi.

Hmm oke.

Maar 10-15cm dan blijft er weinig meer over qua haar?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:40:47 #18
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93628962
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 09:31 schreef GeelSuperKuiken het volgende:

[..]

Nee oke daar heb je gelijk in. Vind alleen men eigen haarkleur niet mooi.

Hmm oke.

Maar 10-15cm dan blijft er weinig meer over qua haar?
Ik vind mn eigen kleur ook niks, maar ja, soms moeten we het doen met wat we hebben ;)

Tot waar komt je haar nu dan? Ik dacht te zien dat het redelijk lang was, wel ruim over je schouder ofzo. Ik heb er toen ook een stuk vanaf gehaald om van lagen naar 1 lengte te komen en dat viel echt reuze mee. Tuurlijk mis je een stuk, maar ik kon nog wel een staart en omdat het mooier was, viel het niet zo op dat er zoveel vanaf was.

Overleg gewoon echt even met een goede kapper, zij kan je haar dan ook zien, en inschatten wat je eraf kan/moet/mag halen zodat het nog genoeg lengte houdt. En deze zomer ff niet verven en dan kijk je gewoon in het najaar weer hoe het ervoor staat. Althans, dat zou ik doen. En de adviezen hierboven met olies enzo, zou ik ook proberen denk ik. Als eerste. Wie weet knapt het al flink op dan :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:41:50 #19
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93629006
Oh wacht, dat over olie staat in het mooie haren topic
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:16:48 #20
311971 GeelSuperKuiken
ik vind jou lief;
pi_93630220
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik vind mn eigen kleur ook niks, maar ja, soms moeten we het doen met wat we hebben ;)

Tot waar komt je haar nu dan? Ik dacht te zien dat het redelijk lang was, wel ruim over je schouder ofzo. Ik heb er toen ook een stuk vanaf gehaald om van lagen naar 1 lengte te komen en dat viel echt reuze mee. Tuurlijk mis je een stuk, maar ik kon nog wel een staart en omdat het mooier was, viel het niet zo op dat er zoveel vanaf was.

Overleg gewoon echt even met een goede kapper, zij kan je haar dan ook zien, en inschatten wat je eraf kan/moet/mag halen zodat het nog genoeg lengte houdt. En deze zomer ff niet verven en dan kijk je gewoon in het najaar weer hoe het ervoor staat. Althans, dat zou ik doen. En de adviezen hierboven met olies enzo, zou ik ook proberen denk ik. Als eerste. Wie weet knapt het al flink op dan :)
Ik ben zon iemand die het dan verft om mezelf er mooier bij te voelen :@

Ik heb mijn haar 1 keer korter geknipt en wat had ik er toen spijt van het was echt niet mooi en ging alleen maar krullen en pluizen en zat toen nog erger met die problemen :{
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:22:46 #21
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_93630461
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 10:16 schreef GeelSuperKuiken het volgende:

[..]

Ik ben zon iemand die het dan verft om mezelf er mooier bij te voelen :@

Ik heb mijn haar 1 keer korter geknipt en wat had ik er toen spijt van het was echt niet mooi en ging alleen maar krullen en pluizen en zat toen nog erger met die problemen :{
Ik snap dat wel hoor, ik verf mijn haar ook. Maar soms ff niet. ;)
Pluizen moeten we niet hebben nee. Daar zou ik ff voor in dat andere topic kijken voor tips. Mijn haar pluist weinig, het hangt gewoon recht naar beneden, haha.
Misschien helpt een conditioner/masker die je haar zwaarder maakt? Een die dus vooral niet geschikt is voor vet haar zeg maar.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:25:43 #22
311971 GeelSuperKuiken
ik vind jou lief;
pi_93630600
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:22 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik snap dat wel hoor, ik verf mijn haar ook. Maar soms ff niet. ;)
Pluizen moeten we niet hebben nee. Daar zou ik ff voor in dat andere topic kijken voor tips. Mijn haar pluist weinig, het hangt gewoon recht naar beneden, haha.
Misschien helpt een conditioner/masker die je haar zwaarder maakt? Een die dus vooral niet geschikt is voor vet haar zeg maar.
oh oke :X
haha :P

Ik gebruik altijd conditioners, voor droog haar gebruikt, om mijn haar glad te maken enz.
maar nooit echt effect.

En ik gooi er liever geen haarmouse of spray in want dat vind ik niets.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:29:29 #23
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_93630766
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 08:43 schreef RianaLuna het volgende:
Wat is je eigen natuurlijke haarkleur?
Superkuiken-geel.
pi_93787829
Er is wel een produkt wat je haar ontkleurt naar je eigen haarkleur en wat niet schadelijk schijnt te zijn. Het heet Elimin8 van Rusk.
http://www.haircare.nl/elimin8.html

Rusk Elimin8 kleur corrector verwijdert op zeer milde wijze elke oxidatieve kleuring uit het haar, dit ongeacht hoe lang geleden het haar werd gekleurd.
Elimin8 tast het oorspronkelijke pigment wat van nature in het haar aanwezig is niet aan, dus een totaal andere werking dan met een blondering (wassing) die het haar bleekt, beschadigd en lift.
Deze nieuwe innovatie van Rusk is met recht uniek omdat de samenstelling enkel en alleen bij oxidatieve kleuringen de aanwezige verbindingen van de kleurmoleculen verbreekt en zo het kleurmolecuul los maakt en de oxidatieve kleuring als ware uit het haar kan worden gewassen. De cremige formule geeft maximum controle zodat de stylist Elimin8 gemakkelijk kan toepassen op het gehele haar of juist gedeeltelijk waar gewenst.
Na de Elimin8 behandeling is het haar geheel kleur- vrij.

Je kunt het via Ebay (Engeland) bestellen. Succes.
http://shop.ebay.co.uk/?_(...)t=See-All-Categories
pi_93823631
http://www.vitalitys.it/en/colore/color-off.html
Vandaag was ik bij mijn kapper en hij werkt met Vitalitys color/off. Het werkt volgens hetzelfde principe als de Elimin8 van Rusk.
Hij legde mij uit dat het niet voor iedereen te gebruiken is als je opnieuw wilt gaan verven. Heb je n.l. donker haar van jezelf en je hebt het donkerder geverfd en je wilt weer lichter, dan zal de oude verflaag toch met blondeer opgelicht moeten worden. Je kunt n.l. donker haar niet lichter kleuren. Wil je dus na een foute verfbeurt je eigen haarkleur weer terug óf donkerder omdat het te licht was, dan kun je één van deze 2 produkten gebruiken. (Ik hoop dat ik het goed begrepen heb.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')