abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93331091
quote:
Een man en een vrouw belandden donderdagavond in het water bij de L. van Sonsbeeckstraat in Osdorp. De twee zijn gered door Mohamed uit Osdorp. Hij twijfelde geen moment en sprong het koude water in.

Het tweetal hadden volgens ooggetuigen ruzie gehad, waarna ze in het water terecht kwamen. Een groepje mensen had zich al op de brug verzameld, maar niemand kwam in actie, meldt AT5.

Mohamed kwam aanlopen en hoorde van omstanders dat er een jongen en een meisje in het water lagen. Hij zag de jongen in het water liggen, heeft zijn jas uitgedaan en is er ook in gesprongen.

Nadat hij de sloot in was gesprongen, ging hij kopje onder. Toen zag hij ook het meisje. Op dat moment bewoog zij niet meer. De jongen wist op eigen kracht bij de rand van het water te komen. Mohamed hield beiden vast tot de brandweer ze uiteindelijk weer op het droge kon helpen.

De vrouw is in kritieke toestand opgenomen in het ziekenhuis. Haar situatie is wel stabiel. Ook de twee mannen raakten gewond. Mohamed had last van onderkoelingsverschijnselen, maar kon donderdagavond nog het ziekenhuis verlaten.

Voor Mohamed is er geen twijfel mogelijk. "Ik zou het zo weer doen."
Hulde aan deze man

quote:
Een groepje mensen had zich al op de brug verzameld, maar niemand kwam in actie, meldt AT5.
:r :r :r
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:32:20 #2
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_93331212
ik had het ook gedaan hoor :7
"Ik quote graag mezelf."
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:33:31 #3
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_93331273
Bravo voor Mohammed.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_93331289
^O^ Of het nou Mohammed of Henk is, zulke mensen zijn overal nodig ^O^
pi_93331536
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:32 schreef San_Andreas het volgende:
ik had het ook gedaan hoor :7
wat heb jij gedaan
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:42:03 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93331713
Held

quote:
Een groepje mensen had zich al op de brug verzameld, maar niemand kwam in actie, meldt AT5.
Deze mensen zijn niet welkom in dit land en dienen uitgezet te worden zelfs als opa en oma hier geboren zijn, iemand doe het aub, zulk volk kan gemist worden als kiespijn.
pi_93331877
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Held

[..]

Deze mensen zijn niet welkom in dit land en dienen uitgezet te worden zelfs als opa en oma hier geboren zijn, iemand doe het aub, zulk volk kan gemist worden als kiespijn.
Juist
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:45:02 #8
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_93331890
en zie hier. mohamed rijkt zijn hand ook uit naar vreemde vrouwen als ze dreigen te verdrinken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:46:14 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93331945
Ik snap alleen even niet waarom zijn naam genoemd wordt. Dan is het of Hart van NL of positieve discriminatie in de andere media. Van beide ben ik geen voorstander ;-)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:49:23 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_93332112
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:46 schreef Dven het volgende:
Ik snap alleen even niet waarom zijn naam genoemd wordt. Dan is het of Hart van NL of positieve discriminatie in de andere media. Van beide ben ik geen voorstander ;-)
misschien waren de personen die in nood waren wel moslims, dus vond mohamed het nodig om zijn geloofsgenoten na te springen. dat terwijl de mensen die wat minder van islam willen weten de ruziezoekers aanspoorden nog langer ruzie te maken in het ijskoude water.

je weet het niet he?
pi_93332166
quote:
Mwah. Toen ene Laura ofzo (iig zo'n oer hollandse naam) een hond uit het water redde werd haar naam ook genoemd. Positieve discriminatie zal het dus niet zijn.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:50:32 #12
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_93332172
Hé, hij heet toch alleen Mohamed als hij een fiets heeft gestolen of een bank beroofd? Nu is het toch gewoon een inwoner van Osdorp? :N

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_93332205
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Hé, hij heet toch alleen Mohamed als hij een fiets heeft gestolen of een bank beroofd? Nu is het toch gewoon een inwoner van Osdorp? :N

Dat verbaasd mij nou ook.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:51:18 #14
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_93332217
Kortzichtige reacties weer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Bystander_effect

Misschien te moeilijk voor sommigen hier, of te beangstigend, dat het ook JULLIE kan overkomen.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:51:35 #15
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93332235
quote:
Het is juist van groot belang dat zijn naam genoemd wordt. Hoe anders kan je iemand aanduiden!?

Door iemand aan te duiden op uiterlijke kenmerken, kom je alleen maar op discussies en vooroordelen uit. De naam is niet voor niets bedacht. Het is toch fokking handig een naam.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:52:45 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_93332301
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:

ja het komt idd niet zo vaak voor dat mohamed positief in het nieuws komt. misschien moeten we nog even wennen aan positieve mohameds?
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:52:57 #17
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93332315
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:51 schreef Equites het volgende:

Misschien te moeilijk voor sommigen hier, of te beangstigend, dat het ook JULLIE kan overkomen.
Dat er een medische of psychologische term is gewijd aan angsthazen maakt het nog niet okee. Je kunt altijd kiezen, en deze mensen hebben gekozen om niks te doen.
pi_93332371
Ik vind het eigenlijk wel laf. Ik zou wel het water in springen, zoveel moeite is dat toch niet.. We hebben allemaal onze zwemdiploma's..
pi_93332396
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Held

[..]

Het is een bekend sociaal-psychologisch verschijnsel hoor...

Veel van de mensen hier achter hun toetsenbord die roepen dat ze geholpen zouden hebben, hadden dat ter plekke hoogstwaarschijnlijk helemaal niet gedaan. Uiteindelijk is het natuurlijk ook een persoonlijk iets of je eerder geneigd bent in het water te springen dan anderen of niet, maar in een grote groep ben je dus eerder geneigd om acties van anderen af te wachten.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:54:41 #20
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_93332416
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:53 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel laf. Ik zou wel het water in springen denk ik, zoveel moeite is dat toch niet.. We hebben allemaal onze zwemdiploma's..
jij barmhartige wijsneus, jij.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:55:27 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_93332463
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:51 schreef Equites het volgende:

Leuk al die termen maar uiteindelijk moet je er overheen stappen en iemand in nood helpen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:56:34 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_93332528
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:55 schreef Dven het volgende:

[..]

Leuk al die termen maar uiteindelijk moet je er overheen stappen en iemand in nood helpen
jij benoemt jezelf dan ook niet voor niets 's lands trots. alhoewel ik me bij jouw posts afvraag welk land je bedoelt.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:57:27 #23
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_93332567
quote:
Nadat hij de sloot in was gesprongen, ging hij kopje onder.
Ik snappem niet helemaal, Mo verdronk bijna ofzo?
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:57:53 #24
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_93332596
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:54 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Veel van de mensen hier achter hun toetsenbord die roepen dat ze geholpen zouden hebben, hadden dat ter plekke hoogstwaarschijnlijk helemaal niet gedaan. Uiteindelijk is het natuurlijk ook een persoonlijk iets of je eerder geneigd bent in het water te springen dan anderen of niet, maar in een grote groep ben je dus eerder geneigd om acties van anderen af te wachten.
Dat verschijnsel kan wel zijn, maar wat ik geneigd ben maak ik zelf wel uit.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:58:29 #25
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_93332638
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:54 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ja en een heel groot kenmerk hiervan is, een buitenstaander komt erbij en kent de situatie niet en die grijpt in. Wat hier dus ook gebeurde. Ik begrijp de reacties hier ook wel, maar ik ben bang dat ook wij zo reageren in deze situatie...
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')