Hulde aan deze manquote:Een man en een vrouw belandden donderdagavond in het water bij de L. van Sonsbeeckstraat in Osdorp. De twee zijn gered door Mohamed uit Osdorp. Hij twijfelde geen moment en sprong het koude water in.
Het tweetal hadden volgens ooggetuigen ruzie gehad, waarna ze in het water terecht kwamen. Een groepje mensen had zich al op de brug verzameld, maar niemand kwam in actie, meldt AT5.
Mohamed kwam aanlopen en hoorde van omstanders dat er een jongen en een meisje in het water lagen. Hij zag de jongen in het water liggen, heeft zijn jas uitgedaan en is er ook in gesprongen.
Nadat hij de sloot in was gesprongen, ging hij kopje onder. Toen zag hij ook het meisje. Op dat moment bewoog zij niet meer. De jongen wist op eigen kracht bij de rand van het water te komen. Mohamed hield beiden vast tot de brandweer ze uiteindelijk weer op het droge kon helpen.
De vrouw is in kritieke toestand opgenomen in het ziekenhuis. Haar situatie is wel stabiel. Ook de twee mannen raakten gewond. Mohamed had last van onderkoelingsverschijnselen, maar kon donderdagavond nog het ziekenhuis verlaten.
Voor Mohamed is er geen twijfel mogelijk. "Ik zou het zo weer doen."
quote:Een groepje mensen had zich al op de brug verzameld, maar niemand kwam in actie, meldt AT5.
Deze mensen zijn niet welkom in dit land en dienen uitgezet te worden zelfs als opa en oma hier geboren zijn, iemand doe het aub, zulk volk kan gemist worden als kiespijn.quote:Een groepje mensen had zich al op de brug verzameld, maar niemand kwam in actie, meldt AT5.
Juistquote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Held
[..]
Deze mensen zijn niet welkom in dit land en dienen uitgezet te worden zelfs als opa en oma hier geboren zijn, iemand doe het aub, zulk volk kan gemist worden als kiespijn.
misschien waren de personen die in nood waren wel moslims, dus vond mohamed het nodig om zijn geloofsgenoten na te springen. dat terwijl de mensen die wat minder van islam willen weten de ruziezoekers aanspoorden nog langer ruzie te maken in het ijskoude water.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:46 schreef Dven het volgende:
Ik snap alleen even niet waarom zijn naam genoemd wordt. Dan is het of Hart van NL of positieve discriminatie in de andere media. Van beide ben ik geen voorstander ;-)
Mwah. Toen ene Laura ofzo (iig zo'n oer hollandse naam) een hond uit het water redde werd haar naam ook genoemd. Positieve discriminatie zal het dus niet zijn.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:46 schreef Dven het volgende:
Ik snap alleen even niet waarom zijn naam genoemd wordt. Dan is het of Hart van NL of positieve discriminatie in de andere media. Van beide ben ik geen voorstander ;-)
Dat verbaasd mij nou ook.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Hé, hij heet toch alleen Mohamed als hij een fiets heeft gestolen of een bank beroofd? Nu is het toch gewoon een inwoner van Osdorp?²
Het is juist van groot belang dat zijn naam genoemd wordt. Hoe anders kan je iemand aanduiden!?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:46 schreef Dven het volgende:
ja het komt idd niet zo vaak voor dat mohamed positief in het nieuws komt. misschien moeten we nog even wennen aan positieve mohameds?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Hé, hij heet toch alleen Mohamed als hij een fiets heeft gestolen of een bank beroofd? Nu is het toch gewoon een inwoner van Osdorp?²
Dat er een medische of psychologische term is gewijd aan angsthazen maakt het nog niet okee. Je kunt altijd kiezen, en deze mensen hebben gekozen om niks te doen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:51 schreef Equites het volgende:
Kortzichtige reacties weer.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bystander_effect
Misschien te moeilijk voor sommigen hier, of te beangstigend, dat het ook JULLIE kan overkomen.
Het is een bekend sociaal-psychologisch verschijnsel hoor...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Held
[..]
Deze mensen zijn niet welkom in dit land en dienen uitgezet te worden zelfs als opa en oma hier geboren zijn, iemand doe het aub, zulk volk kan gemist worden als kiespijn.
jij barmhartige wijsneus, jij.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:53 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel laf. Ik zou wel het water in springen denk ik, zoveel moeite is dat toch niet.. We hebben allemaal onze zwemdiploma's..
Leuk al die termen maar uiteindelijk moet je er overheen stappen en iemand in nood helpenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:51 schreef Equites het volgende:
Kortzichtige reacties weer.
Misschien te moeilijk voor sommigen hier, of te beangstigend, dat het ook JULLIE kan overkomen.
jij benoemt jezelf dan ook niet voor niets 's lands trots. alhoewel ik me bij jouw posts afvraag welk land je bedoelt.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Leuk al die termen maar uiteindelijk moet je er overheen stappen en iemand in nood helpen
Ik snappem niet helemaal, Mo verdronk bijna ofzo?quote:Nadat hij de sloot in was gesprongen, ging hij kopje onder.
Dat verschijnsel kan wel zijn, maar wat ik geneigd ben maak ik zelf wel uit.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:54 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het is een bekend sociaal-psychologisch verschijnsel hoor...
Veel van de mensen hier achter hun toetsenbord die roepen dat ze geholpen zouden hebben, hadden dat ter plekke hoogstwaarschijnlijk helemaal niet gedaan. Uiteindelijk is het natuurlijk ook een persoonlijk iets of je eerder geneigd bent in het water te springen dan anderen of niet, maar in een grote groep ben je dus eerder geneigd om acties van anderen af te wachten.
Ja en een heel groot kenmerk hiervan is, een buitenstaander komt erbij en kent de situatie niet en die grijpt in. Wat hier dus ook gebeurde. Ik begrijp de reacties hier ook wel, maar ik ben bang dat ook wij zo reageren in deze situatie...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 23:54 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het is een bekend sociaal-psychologisch verschijnsel hoor...
Veel van de mensen hier achter hun toetsenbord die roepen dat ze geholpen zouden hebben, hadden dat ter plekke hoogstwaarschijnlijk helemaal niet gedaan. Uiteindelijk is het natuurlijk ook een persoonlijk iets of je eerder geneigd bent in het water te springen dan anderen of niet, maar in een grote groep ben je dus eerder geneigd om acties van anderen af te wachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |