abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93295183
Ik heb in mijn nieuwe huis overal van deze metalen kozijnen (polynorm) zitten. Welke allemaal een beetje een creme kleur hebben. Deze kleur past niet goed bij mijn deuren en daarom wil ik de kozijnen dan ook schilderen.

Ik heb de kozijnen opgeschuurdmet p230 daarna goed ontvet en daarna met een voor metaal geschikte verf er overheen geschilderd. Echter blijft dit niet zitten. Blijkbaar is dit dus niet de manier waarop je deze kozijnen moet schilderen.

Weet iemand hoe ik deze kozijnen wel geschilderd krijg?
pi_93295803
Waarschijnlijk zijn het dan kozijnen van aluminium. Hier zal je eerst een etsende primer voor moeten gebruiken.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 10:32:21 #3
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_93298206
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 08:36 schreef klaaskootstra het volgende:
Waarschijnlijk zijn het dan kozijnen van aluminium. Hier zal je eerst een etsende primer voor moeten gebruiken.
Polynorm=Theuma=plaatstalen kozijn, geen aluminium.
En mocht het een aluminium kozijn zijn, dat zal geen blank kozijn geweest zijn, dus heeft een etsende primer ook geen zin lijkt me, mits TS het kozijn helemaal kaal heeft geschuurd natuurlijk.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 18:41:19 #4
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_93317134
er zit een poedercoat laag op in de kleur RAL9010. Opschuren, gronden met een primer en aflakken met hoog of zijdeglanslak.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_94209281
Ik ben zelf schilder.

Welke verf heb je voor binnen gebruikt?

Want hoewel de prof het binnen niet mag gebruiken, mag de dhz'er of huis eigenaar nog gewoon met terpetine gedragen verf werken.

Dus ga voor synthetische verf ipv watergedragen.

Succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')