abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93328199
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:27 schreef Silenus het volgende:

[..]

Precies. Reden genoeg om wantrouwig te zijn. :P Daarom is er nog altijd het oud-Hollansche kroegspel 'To hossel or to be hosseled', veel leuker. Zij die gaan zuipen groeten u!

Het leven is mooi, 't is weer vrijdag. O+
Daarom. Ik doe niet aan hosselen in de kroeg, niet echt mijn ding.
pi_93328262
Maar wel weer weekend :)
Heb er zin in!
Maar meot vanaf maandag weer op banenjacht. Das wel jammer.
pi_93328295
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk dat jij en ik niet bij elkaar passen, lieverd.
Dat DENK je, maar zeker weten doe je niet. So are you in orrrr..
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:31:58 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93328356
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:08 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Dag Seven, zijn ze je psychologisch aan t fileren?
Ja, oud nieuws. Opvallend dat het in 5 jaar fok alleen mannen zijn die zich daaraan wagen. En Xennia zo af en toe. Maar in tegenstelling tot de heren; zij is echt goed.
Resistance is futile.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:32:25 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93328380
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:30 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

Dat DENK je, maar zeker weten doe je niet. So are you in orrrr..
Ik weet dat wel zeker.
Resistance is futile.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:32:47 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93328400
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:29 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Maar wel weer weekend :)
Heb er zin in!
Maar meot vanaf maandag weer op banenjacht. Das wel jammer.
Wat zoek je?
Resistance is futile.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 22:33:35 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93328447
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:25 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Juist. Ik heb wel wat fokmeets meegemaakt, maar was daar niet altijd even enthousiast over. Zitten een hoop rare figuren op FOK.
Goh, zou je denken? :D :P
Resistance is futile.
pi_93328638
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, oud nieuws. Opvallend dat het in 5 jaar fok alleen mannen zijn die zich daaraan wagen. En Xennia zo af en toe. Maar in tegenstelling tot de heren; zij is echt goed.
Mja dat doen Fokkers nou eenmaal. Das t nadeel van een forum, mensen reageren erop en niet iedereen is even genuanceerd.
pi_93328685
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Goh, zou je denken? :D :P
Jah :p
Maar ik heb ook met 2 fokkers gerotzooid, 3 zelfs. Maar van die laatste hoorde ik pas dat ie op fok zat nadat we wat kregen.
pi_93328720
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat zoek je?
Alles dat geschikt is voor n 2e jaars hbo-rechten deeltijd student dus ergens tussen juridisch secretaresse en hbo-jurist in.
pi_93329314
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik weet dat wel zeker.
:( :( :(

Haha. Heb jij wel is een vriendin gehad dan?
pi_93329482
Maarja bijna zomer dan is het weer tijd voor!

[ Bericht 1% gewijzigd door picardmike op 25-02-2011 23:00:52 ]
UITGESCHREVEN
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:08:01 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93330039
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:38 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Jah :p
Maar ik heb ook met 2 fokkers gerotzooid, 3 zelfs. Maar van die laatste hoorde ik pas dat ie op fok zat nadat we wat kregen.
Ghe, over mij gingen de wildste verhalen i.c.m. rotzooien en fokkers. In feite waren het er 2, mijn laatste 'mogelijk worden we samen oud' ex waarmee ik samenwoonde, die tipte mij over fok. En een ex-scharrel waarvan ik er na de seks pas achter kwam.
Resistance is futile.
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:08:38 #214
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93330074
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:52 schreef iwannabehigh het volgende:

[..]

:( :( :(

Haha. Heb jij wel is een vriendin gehad dan?
Paar romances die nooit in relaties eindigden.
Resistance is futile.
pi_93330098
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ghe, over mij gingen de wildste verhalen i.c.m. rotzooien en fokkers. In feite waren het er 2, mijn laatste 'mogelijk worden we samen oud' ex waarmee ik samenwoonde, die tipte mij over fok. En een ex-scharrel waarvan ik er na de seks pas achter kwam.
bij mij gelukkig niet, maar alleen die laatste, waarvan ik t pas later hoorde was serieus. De rest gewoon wat gerotzooi.
pi_93330616
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 21:32 schreef Seven. het volgende:
terwijl toch allang duidelijk is dat ik mijn eigen weg hierin kies en feitelijk niet echt opensta voor commentaren van fokkers..
Nofi hoor, maar wat doe je hier dan uberhaupt nog?

quote:
Bovendien: ik sluit me toch volledig af voor niet-opbouwende kritiek. Zodra ik ook maar enigszins het gevoel heb dat ik veroordeeld word om mijn acties, dan sluit ik me volledig af voor kritiek. Zelfs al heb je gelijk, ik zal er direct overheen lezen en er niet eens meer bij stilstaan, gewoon omdat jullie benadering bij mij niet werkt.
Struisvogelpolitiek dus...

In feite zeg je zelfs dat wanneer je opgepakt zou worden (je bent een winkeldief die telkens dezelfde fout maakt om de metafoor maar even door te trekken) en voor de rechter (in dit geval is fok de rechter) dient te verschijnen.
Dat je dan wanneer de rechter zijn oordeel uitspreekt, met je vingers in je oren keihard "Lalalalaalalalalalalalala" gaat schreeuwen?

Kom op Seven, je snapt toch zelf ook wel dat dat niet de juiste manier is om met kritiek om te gaan?
Hell, de enige andere levensvormen die een dergelijke tactiek hanteren zijn peuters als ze iets te horen krijgen dat niet naar hun zin is.

quote:
Opbouwende kritiek (gari is daar heel goed in, die heeft al een paar keer een zeer treffende oneliner gelanceerd die aankwam als een moker), dáár kan ik maanden later nog over nadenken. En ik merk ook dat ik dan prima in staat blijk om wat afstand te nemen van mijn eigen acties en verandering aan te brengen.
Pfoeh, hoevaak ik dit soort onzin wel niet aan hebben moeten horen...
"Ik kan wel degelijk tegen kritiek, maar het ligt aan de manier waarop en ook aan wíe de kritiek geeft :{w."
En als je dan vervolgens gaat vragen welke kritiek die persoon dan precies gegeven heeft blijft het heel lang stil...
En na urenlang nadenken komt er dan iets kansloos uit als "Nou, hij heeft ooit eens gezegd dat m'n haar in een staart veel minder leuk stond dan los. Dus tegenwoordig doe ik het nooit meer in een staart"

Nou, driewerf chapeau, jij geweldige kritiekspons!
De enige reden dat je van "bepaalde" mensen wel "kritiek" kunt hebben is omdat het half-lauwe, zoetsappige verbeterpuntjes zijn in plaats van kritiek.

quote:
Why in godsname do you care so much?
Misschien is het een idee om dat eens om te draaien...
Waarom klaag je telkens alleen maar als men je probeert te helpen?

Worden ik, Godshand en anderen er ook maar éne haar beter van als we een reply van een half uur typen voor je? Nee hoor, we hebben er geen éne kut aan.
Zelfs de eventuele voldoening van een "bedankje" zit er niet in.
Integendeel, er zal eerder een "Je bent moeilijk tegen me aan het doen omdat ik je lul niet wil zuigen"-reactie komen.
Oftewel, het kost ons een half uur van onze tijd, schieten er geen ene kut mee op en uiteindelijk krijgen we nog gezeik van je ook...

Waarom doen we het dan in godsnaam nog als het toch alleen maar gezeik en geen enkel voor ons oplevert?
Nou, heel simpel; omdat mensen nog weleens de neiging hebben om andere mensen te helpen.

Waarom denk je dat al die hulporganisaties bulken van het geld?
Omdat de donateurs sochtends wakker worden en denken: "Oeh, vandaag ga ik eens een Afrikaans neger helemaal ka-pót maken door geld te schenken."?
Nou nee, zo'n persoon doet het in de hoop dat anderen hem óók zouden helpen wanneer hij zelf eens hulp nodig heeft.

Maar... Zoals Godshand het ook al stelde.. Als jij dat Afrikaanse negertje geweest zou zijn, zou je bij het uitreiken van de voedselpakketten ons volledig verrot schelden en moeten we optyfen met onze hulp.

Nadeel van een dergelijke omgang met hulp is dat men het op een gegeven moment zat wordt en dus ook geen hulp meer zal bieden.
En dan heb ik het niet alleen over de mensen hier, maar aangezien je in het dagelijks leven ook op een dergelijke manier te werk gaat, zullen ze ook uit je gehele nabije omgeving verdwijnen.

"Hahaha nee hoor, ik heb nog genoeg mensen die me altijd zullen blijven steunen ja."

Uhuh, dat riedeltje kennen we inmiddels, maar houd er wel rekening mee dat ook die mensen het zat gaan worden als ze telkens tegen dezelfde muur aanlopen.
En dan zal ik niet beweren dat ze je zullen laten vallen, maar als jij bij daadwerkelijke kritiek op je handelen direct gaat klagen dat ze zo gemeen doen en dat het opbouwender (lees: alleen maar softe kritiek) moet zijn, dan zullen ze op een gegeven moment alle kritiek gewoon voor zich houden om het aloude gezeik te voorkomen.

En wat houd je dan uiteindelijk over?
Een uitgedunde sociale kring met uitsluitend nog mensen die het uitsluitend nog met je zullen hebben over je haardracht e.d.?

En op dat punt ben je inmiddels al beland gezien je gebrek aan "Alpha-beta"-mannetjes in je omgeving.
Die zijn namelijk pleite zodra ze doorhebben dat je geen ene reet doet met wat ze zeggen, daar zijn ze zijn immers nét iets te "alpha" voor.
En wat blijft dan over? Het alpha mannetje die het geen drol boeit wat je allemaal zegt of fout doet, zolang ze hun pik maar in je mogen hangen.
En uiteraard de beta mannetjes die je, zoals het een beta mannetje betaamt, steunen in al je eventuele fouten en uitsluitend met "opbouwende", je haar zit niet leuk, kritiek komen.

En is dat goed?
Och, het is makkelijk want met een leven zonder kritiek kun je jezelf immers altijd voor blijven houden dat je alles perfect doet.
Maar wordt je daar als persoon ook béter van?
Of wordt de ínvulling van je leven daar beter van?
Of leer je op die manier niet dezelfde fouten te maken?

In alle gevallen: nee, geenszins.

Is dat erg?
Naja, als je je vroeger ook zo opstelde, had je nu nog iedere dag zandtaartjes gegeten en met takken in je kut zitten porren.
Je hébt dus kennelijk wel ooit wat gedaan met kritiek, dus je kúnt het wel degelijk.
Waarom dat dan veranderd is?
Keine ahnung, maar ik vermoed dat je een fase in je leven hebt gehad waarbij je keihard genaaid bent door mensen in je nabije omgeving.
En een vrij logische reactie daarop is in feite een "Fuck jullie, fuck iedereen, ik doe vanaf nu gewoon wat ik zelf wil en laat me door niemand meer vertellen hoe het anders zou moeten."

Maar als het er dus wel ooit in zat (ik neem tenminste aan dat je niet uit je bek meurt naar zand), kan het dus ook weer in ere hersteld werden...
En tja, als ik jou was zou ik dáár m'n energie in steken, want "lalalalala" zal je ook niet verder brengen :).

[ Bericht 0% gewijzigd door kastanova op 25-02-2011 23:21:42 (Half uur typwerk,ben ik er toch weer ingetrapt ;(.) ]
I was an atheist until I realized I was God
  vrijdag 25 februari 2011 @ 23:20:41 #217
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_93330627
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:39 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Alles dat geschikt is voor n 2e jaars hbo-rechten deeltijd student dus ergens tussen juridisch secretaresse en hbo-jurist in.
Volgens mij moet je blij zijn als je secretaresse kunt zijn, als tweedejaars scholiere aan het HBO is je kennis beperkt. Of zet je altijd zo hoog in?

Als het in Amsterdam mag zijn kan ik wel helpen, maar daar is Eindhoven te ver voor lijkt mij..

[ Bericht 7% gewijzigd door macondo op 25-02-2011 23:29:01 ]
Overal verstand van.
pi_93330999
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:20 schreef macondo het volgende:

[..]

Volgens mij moet je blij zijn als je secretaresse kunt zijn, als tweedejaars scholiere aan het HBO is je kennis beperkt. Of zet je altijd zo hoog in?
Dat valt wel mee, ik was juridisch secretaresse, maar heb het afgelopen jaar als juridisch medewerker gewerkt en ben al best inhoudelijk aan de slag gegaan. Vooral op het gebied van vennootschapsrecht. Een juridisch secretaresse kan allerlei stukken opstellen, maar heeft niet de vaardigheid / kennis om die stukken ook op inhoud te controleren of het op te merken als iets niet klopt. Daarnaast werk je als secretaresse vooral ondersteunend, ik werkte een stuk zelfstandiger en had een eigen takenpakket.

Een voorbeeld is dat alle aandeelhoudersbesluiten eerst bij mij kwam, die toetste ik inhoudelijk en pas dan werd er getekend door de directie.
pi_93331172
Amsterdam is te doen, zolang het bedrijf bij een station in de buurt ligt, maar dan moet het wel een bijzondere baan zijn. Voor mijn laatste opdracht had ik dagelijks 3,5 uur reistijd.
pi_93332607
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 22:31 schreef Seven. het volgende:
En Xennia zo af en toe.
Je wist dat ze drs. psychologie is hé? :o.
En je wist dat ik bijna een jaar met haar samengewoond heb? *;.
I was an atheist until I realized I was God
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:25:42 #221
335567 Schilderijtje
Painting a picture
pi_93334078
Ik heb vanavond de date afgezegd..en lag al om 7 uur in mijn bedje... :')
Voor zover het begin van mijn weekend. :D
pi_93334152
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:25 schreef Schilderijtje het volgende:
Ik heb vanavond de date afgezegd..en lag al om 7 uur in mijn bedje... :')
Voor zover het begin van mijn weekend. :D
Ach, je kunt ook heel de avond voor de tv hangen / fokken. Ook al zo'n mooi begin van t weekend. :P
Ga je morgen en overmorgen wel wat doen dan?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:29:12 #223
335567 Schilderijtje
Painting a picture
pi_93334261
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:27 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Ach, je kunt ook heel de avond voor de tv hangen / fokken. Ook al zo'n mooi begin van t weekend. :P
Ga je morgen en overmorgen wel wat doen dan?
Nope, ben een beetje date moe denk ik :P
En er zijn natuurlijk genoeg andere dingen te doen.
pi_93334265
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:58 schreef kastanova het volgende:

[..]

Heb net je foto's bekeken maar je komt me bekend voor, en die met wie jij hebt samengewoond ken je via Fok?
pi_93334344
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:29 schreef Schilderijtje het volgende:

[..]

Nope, ben een beetje date moe denk ik :P
En er zijn natuurlijk genoeg andere dingen te doen.
Maar dat bedoel ik ook. Je hoeft van mij niet heel t weekend te daten. :P
Ik heb t zelfde, zeker nu ik de tip van Godshand meeneem.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:32:26 #226
335567 Schilderijtje
Painting a picture
pi_93334408
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:31 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Maar dat bedoel ik ook. Je hoeft van mij niet heel t weekend te daten. :P
*O*
quote:
Ik heb t zelfde, zeker nu ik de tip van Godshand meeneem.
Tip? (geen zin om terug te lezen... :P )
pi_93334475
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:32 schreef Schilderijtje het volgende:

[..]

*O*

[..]

Tip? (geen zin om terug te lezen... :P )
Lol
Dat ik niet zo moeilijk moet doen met mijn eisenlijst maar gewoon moet kijken naar mannen waar ik n natte doos van krijg en m dan eerst ff leer kennen voordat het serieus wordt.

Was eigenlijk wel een welkom en heel helder inzicht. :)
pi_93334668
Vroeger dacht ik (echt) altijd dat alleen lelijke, wanhopige en onsociale mensen op datingsites kwamen.. mijn visie is deels veranderd..
pi_93334709
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Vroeger dacht ik (echt) altijd dat alleen lelijke, wanhopige en onsociale mensen op datingsites kwamen.. mijn visie is deels veranderd..
Klopt deels, maar sommige mensen ontmoeten ook gewoon maar weinig nieuwe mensen denk ik.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:40:11 #230
335567 Schilderijtje
Painting a picture
pi_93334745
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:33 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Lol
Dat ik niet zo moeilijk moet doen met mijn eisenlijst maar gewoon moet kijken naar mannen waar ik n natte doos van krijg en m dan eerst ff leer kennen voordat het serieus wordt.

Was eigenlijk wel een welkom en heel helder inzicht. :)
:D
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:40:39 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93334764
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:20 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nofi hoor, maar wat doe je hier dan uberhaupt nog?

De combinatie verveling en vermaak.
quote:
[..]

Struisvogelpolitiek dus...

Op Fok is het struisvogelpolitiek inderdaad.
quote:
In feite zeg je zelfs dat wanneer je opgepakt zou worden (je bent een winkeldief die telkens dezelfde fout maakt om de metafoor maar even door te trekken) en voor de rechter (in dit geval is fok de rechter) dient te verschijnen.
Dat je dan wanneer de rechter zijn oordeel uitspreekt, met je vingers in je oren keihard "Lalalalaalalalalalalalala" gaat schreeuwen?

Dat zeg ik niet. Ik werd eens opgepakt wegens het aankopen van wiet. Verboden in België. Ik ben er met een waarschuwing vanaf gekomen maar ik ben wel gestopt. Dagelijks 2-3 joints was een leuk vluchtmiddel maar zodra de politie eraan te pas kwam, besloot ik ter plekke dat het tijd was om dat te laten voor wat het is. Daarna wel teruggevallen, nu alweer een tijd wietvrij. Dus nee, ik roep geen 'tralalala' bij kritiek in het echte leven. Dat doe ik op Fok. Ik pik er in het echte leven her en der dingen uit waar ik werkelijk iets mee kan. In het echte leven blijf ik ieder jaar groeien. Dat heeft vooral te maken met voortschrijdend inzicht, aha-erlebnissen zijn nu eenmaal zeldzaam en tevens merk ik dat een 180 graden draai altijd van korte duur is geweest in het verleden.
quote:
Kom op Seven, je snapt toch zelf ook wel dat dat niet de juiste manier is om met kritiek om te gaan?
Hell, de enige andere levensvormen die een dergelijke tactiek hanteren zijn peuters als ze iets te horen krijgen dat niet naar hun zin is.

[..]

Pfoeh, hoevaak ik dit soort onzin wel niet aan hebben moeten horen...
"Ik kan wel degelijk tegen kritiek, maar het ligt aan de manier waarop en ook aan wíe de kritiek geeft :{w."
En als je dan vervolgens gaat vragen welke kritiek die persoon dan precies gegeven heeft blijft het heel lang stil...
En na urenlang nadenken komt er dan iets kansloos uit als "Nou, hij heeft ooit eens gezegd dat m'n haar in een staart veel minder leuk stond dan los. Dus tegenwoordig doe ik het nooit meer in een staart"

Nou, driewerf chapeau, jij geweldige kritiekspons!
De enige reden dat je van "bepaalde" mensen wel "kritiek" kunt hebben is omdat het half-lauwe, zoetsappige verbeterpuntjes zijn in plaats van kritiek.
Nogmaals: 180 graden draaien is contra-productief. Zelfs al zou ik na eerlijke maar harde kritiek ineens zeggen 'hey wow, vanaf nu pak ik het helemaal anders aan', dan nog val ik terug. Dus verander ik liever stapje voor stapje.

quote:
[..]

Misschien is het een idee om dat eens om te draaien...
Waarom klaag je telkens alleen maar als men je probeert te helpen?

Jullie willen niet helpen. Jij bent daar véél te nep voor. Je zoekt enkel een bron van vermaak. En daar ontmoeten we elkaar. Godshand is in mijn optiek een gefrustreerde josti die gelooft dat kill it with fire vermaak is. En daar ontmoet ik hem.

quote:
Worden ik, Godshand en anderen er ook maar éne haar beter van als we een reply van een half uur typen voor je? Nee hoor, we hebben er geen éne kut aan.
Zelfs de eventuele voldoening van een "bedankje" zit er niet in.
Integendeel, er zal eerder een "Je bent moeilijk tegen me aan het doen omdat ik je lul niet wil zuigen"-reactie komen.
Oftewel, het kost ons een half uur van onze tijd, schieten er geen ene kut mee op en uiteindelijk krijgen we nog gezeik van je ook...

Waarom doen we het dan in godsnaam nog als het toch alleen maar gezeik en geen enkel voor ons oplevert?
Nou, heel simpel; omdat mensen nog weleens de neiging hebben om andere mensen te helpen.
Bullshit. Ik zou dat nog eerder van Godshand geloven. Jullie zitten je gewoon te irriteren achter je beeldscherm omdat mijn gedrag en mijn meningen indruisen tegen alles waar jullie achter staan.

quote:
Waarom denk je dat al die hulporganisaties bulken van het geld?
Omdat de donateurs sochtends wakker worden en denken: "Oeh, vandaag ga ik eens een Afrikaans neger helemaal ka-pót maken door geld te schenken."?
Nou nee, zo'n persoon doet het in de hoop dat anderen hem óók zouden helpen wanneer hij zelf eens hulp nodig heeft.

Maar... Zoals Godshand het ook al stelde.. Als jij dat Afrikaanse negertje geweest zou zijn, zou je bij het uitreiken van de voedselpakketten ons volledig verrot schelden en moeten we optyfen met onze hulp.

Omdat er blijkbaar voorwaarden aan verbonden zijn. Ten eerste: het is ongevraagde hulp. Ten tweede: ik word afgebrand als ik niet OGENBLIKKELIJK 180 graden bijdraai. Zoals gezegd: ik geloof daar niet meer in. Been there, werkt niet. En onder deze voorwaarden is dit geen hulp. Dit is in de kern controle uit willen oefenen, resultaat willen zien voor een ongevraagd geleverde dienst.

quote:
Nadeel van een dergelijke omgang met hulp is dat men het op een gegeven moment zat wordt en dus ook geen hulp meer zal bieden.
En dan heb ik het niet alleen over de mensen hier, maar aangezien je in het dagelijks leven ook op een dergelijke manier te werk gaat, zullen ze ook uit je gehele nabije omgeving verdwijnen.
Dat klopt. In het dagelijks leven zien mensen echter wel vooruitgang omdat niet elke post onder een vergrootglas wordt gelegd, omdat bijna alles gerelativeerd wordt en omdat zij voorál zien wat er wel heel goed gaat. In het echte leven oogst ik eigenlijk eerder bewondering, al zijn er mensen die me zeggen dat ze over mijn liefdesleven wel uitgepraat zijn. Geen probleem, met die mensen heb ik nog honderden andere dingen te bespreken, want ik ben véél meer dan wat Fok te zien krijgt. Wat het wél inhoudt is dat ik al te negatieve mensen op afstand hou. Tegenwoordig doe ik dat zelfs bewust en ik voel me daar heel erg goed bij op dit moment. In de toekomst zal ik er niet altijd aan ontkomen, op mijn werk ook lang niet altijd maar ik heb manieren waarop ik er goed mee om kan gaan. Downside is wel dat als ik eenmaal klaar ben met iemand die té lang té negatief is (dan spreek ik over meer dan een jaar dagelijkse blootstelling), dan klap ik het boek dicht en verbrand ik het finaal. Ik heb daar een aantal mensen onnodig mee gekwetst en dat zit me wel eens dwars.

quote:
"Hahaha nee hoor, ik heb nog genoeg mensen die me altijd zullen blijven steunen ja."

Uhuh, dat riedeltje kennen we inmiddels, maar houd er wel rekening mee dat ook die mensen het zat gaan worden als ze telkens tegen dezelfde muur aanlopen.
En dan zal ik niet beweren dat ze je zullen laten vallen, maar als jij bij daadwerkelijke kritiek op je handelen direct gaat klagen dat ze zo gemeen doen en dat het opbouwender (lees: alleen maar softe kritiek) moet zijn, dan zullen ze op een gegeven moment alle kritiek gewoon voor zich houden om het aloude gezeik te voorkomen.

Klopt ook. Niet iedereen zal mij voor eeuwig blijven steunen. Hoeveel mensen steunen jou voor eeuwig, kasta? Ik heb een paar vrienden waarvan ik goede hoop heb dat het vrienden voor het leven zullen zijn, daaronder ook mensen met wie de wederzijdse loyaliteit al eens serieus getest is. Zoals gezegd, dat zijn in totaal zo'n 10 mensen en dan reken ik mijn gezin mee. Vriendschappen en de diepte daarvan zijn sowieso aan verandering onderhevig, en niet iedereen zal er voor de rest van mijn leven bij zijn.

quote:
En wat houd je dan uiteindelijk over?
Een uitgedunde sociale kring met uitsluitend nog mensen die het uitsluitend nog met je zullen hebben over je haardracht e.d.?

En op dat punt ben je inmiddels al beland gezien je gebrek aan "Alpha-beta"-mannetjes in je omgeving.
Die zijn namelijk pleite zodra ze doorhebben dat je geen ene reet doet met wat ze zeggen, daar zijn ze zijn immers nét iets te "alpha" voor.
En wat blijft dan over? Het alpha mannetje die het geen drol boeit wat je allemaal zegt of fout doet, zolang ze hun pik maar in je mogen hangen.
En uiteraard de beta mannetjes die je, zoals het een beta mannetje betaamt, steunen in al je eventuele fouten en uitsluitend met "opbouwende", je haar zit niet leuk, kritiek komen.
Hier sla je de plank mis. Volledig. Mijn vriendschappen draaien vooral om elkaar accepteren zoals je bent en onvoorwaardelijk steunen, ondanks de fouten van de ander. Waarom zou je een ander willen veranderen met kritiek? Dat zou impliceren dat iemand dus zichzelf niet mag zijn. Als ik merk dat ik veel kritiek heb op een vriend(in), dan vraag ik mezelf als eerste af of ik zo iemand eigenlijk wel tot mijn vriendenkring wil rekenen. Mijn alpha-beta vriend hangt zijn pik overigens niet in mij, seks en vriendschap heb ik in 27 jaar nog nóóit gecombineerd. Ik heb met 2 van mijn vrienden ooit gezoend en that's it. Mijn alpha-beta maatje waardert mij vooral om mijn humor, wingman-kwaliteiten en het luisterend oor waarbij ze zonder oordelen hun ergste verhalen kwijt kunnen. De beta's trouwens ook. Met alpha's ben ik geen vrienden en mijn vriendenkring is rijk genoeg op deze manier.

quote:
En is dat goed?
Och, het is makkelijk want met een leven zonder kritiek kun je jezelf immers altijd voor blijven houden dat je alles perfect doet.
Maar wordt je daar als persoon ook béter van?
Of wordt de ínvulling van je leven daar beter van?
Of leer je op die manier niet dezelfde fouten te maken?

In alle gevallen: nee, geenszins.

Is dat erg?
Naja, als je je vroeger ook zo opstelde, had je nu nog iedere dag zandtaartjes gegeten en met takken in je kut zitten porren.
Je hébt dus kennelijk wel ooit wat gedaan met kritiek, dus je kúnt het wel degelijk.
Waarom dat dan veranderd is?
Keine ahnung, maar ik vermoed dat je een fase in je leven hebt gehad waarbij je keihard genaaid bent door mensen in je nabije omgeving.
En een vrij logische reactie daarop is in feite een "Fuck jullie, fuck iedereen, ik doe vanaf nu gewoon wat ik zelf wil en laat me door niemand meer vertellen hoe het anders zou moeten."
True. Door zowel familie, als mijn eerste 'vrienden' kring en de eerste jongen waarmee ik samenwoonde.

quote:
Maar als het er dus wel ooit in zat (ik neem tenminste aan dat je niet uit je bek meurt naar zand), kan het dus ook weer in ere hersteld werden...
En tja, als ik jou was zou ik dáár m'n energie in steken, want "lalalalala" zal je ook niet verder brengen :).
Van 'lalalala' is simpelweg geen sprake. Bedankt voor je 'hulp'.

[ Bericht 0% gewijzigd door Seven. op 26-02-2011 00:54:55 (edit ivm tegenspreken, ik heb 1 alpha-beta vriend) ]
Resistance is futile.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:41:18 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93334784
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:58 schreef kastanova het volgende:

[..]

Weet ik.
Resistance is futile.
pi_93334832
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:40 schreef Schilderijtje het volgende:

[..]

:D
Er zit wat in toch? :P
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:43:03 #234
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_93334858
Via een speeddate op Paiq in gesprek gekomen met een man uit de buurt (naja, op 20 kilometer). Leuk gesprek, gezellig enzo. Wat haken en ogen, maar het gesprek bleef gezellig. Zegtie dat 'ie het wel leuk vind om 's met me op stap te gaan. Dus ik zeg, beetje als test, 'okee. Nu?' Zegtie: 'ja, da's goed. Waar spreken we af?'
Dus ben benieuwd :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_93334859
SEVEN. O+ :*

Ik denk dat ik ga proberen om een date met jou te regelen *)
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:43:29 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93334879
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 februari 2011 23:28 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, ik was juridisch secretaresse, maar heb het afgelopen jaar als juridisch medewerker gewerkt en ben al best inhoudelijk aan de slag gegaan. Vooral op het gebied van vennootschapsrecht. Een juridisch secretaresse kan allerlei stukken opstellen, maar heeft niet de vaardigheid / kennis om die stukken ook op inhoud te controleren of het op te merken als iets niet klopt. Daarnaast werk je als secretaresse vooral ondersteunend, ik werkte een stuk zelfstandiger en had een eigen takenpakket.

Een voorbeeld is dat alle aandeelhoudersbesluiten eerst bij mij kwam, die toetste ik inhoudelijk en pas dan werd er getekend door de directie.
Wat is dat toch met juristen steeds? Op parship zit het vol met juristen. Veel succes met je banenjacht!

Oh ja, op basis van competenties en werkervaring kom je echt een heel eind, is mijn ervaring. Ik ben van personeelsplanner naar transportplanner gegaan, enkel op basis van competenties dus. Beetje persoonlijkheid in de strijd gooien, de juiste match proberen te zoeken qua werksfeer en je zult slagen, ben ik heilig van overtuigd mevrouwtje!
Resistance is futile.
pi_93334922
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:43 schreef Turbomuis het volgende:
Via een speeddate op Paiq in gesprek gekomen met een man uit de buurt (naja, op 20 kilometer). Leuk gesprek, gezellig enzo. Wat haken en ogen, maar het gesprek bleef gezellig. Zegtie dat 'ie het wel leuk vind om 's met me op stap te gaan. Dus ik zeg, beetje als test, 'okee. Nu?' Zegtie: 'ja, da's goed. Waar spreken we af?'
Cool! Veel plezier!
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:44:43 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93334929
quote:
Oeh, wat tof! En waar spreken jullie af? Voor zoiets zou ik echt wel in zwijm kunnen vallen trouwens, als het dan blijkt te klikken. Vette voorsprong zou dat zijn voor mij. En als het tegenvalt, dan is het gewoon een leuke ervaring.
Resistance is futile.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:44:57 #239
335567 Schilderijtje
Painting a picture
pi_93334947
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:42 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Er zit wat in toch? :P
Absoluut, soms is het heel verfrissend om zo te denken.
Althans vind ik wel.

Simpel en doeltreffend.
pi_93334959
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat is dat toch met juristen steeds? Op parship zit het vol met juristen. Veel succes met je banenjacht!
die hebben geen tijd om mensen te ontmoeten :p dus zitten ze op parship. Misschien moet ik t daar eens proberen. Ik kan t altijd goed vinden met andere juristen.
pi_93335023
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:44 schreef Schilderijtje het volgende:

[..]

Absoluut, soms is het heel verfrissend om zo te denken.
Althans vind ik wel.

Simpel en doeltreffend.
Daarom, en ik weet ook al 2 potentiële mensen. Alleen eentje is 5 jaar jonger, en de ander heeft al een vriendin. Maar alles kan stuk. })

Wat zeg ik nou dan!
Nee, die laatste heb ik op pauze zolang hij een relatie heeft.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:49:30 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93335148
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:38 schreef iwannabehigh het volgende:
Welnee, je hebt er lelijke, wanhopige en onsociale mensen tussen zitten. Maar in mijn beleving is dat nog geen 25% van alle mensen die er zitten (gebaseerd op 3 dagen paiq en 4 weken parship, that is).
Resistance is futile.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:50:16 #243
277627 Seven.
We are Borg.
pi_93335179
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:45 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

die hebben geen tijd om mensen te ontmoeten :p dus zitten ze op parship. Misschien moet ik t daar eens proberen. Ik kan t altijd goed vinden met andere juristen.
Het is wel prijzig, half jaar 240 euro.
Resistance is futile.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:50:24 #244
335567 Schilderijtje
Painting a picture
pi_93335186
quote:
OEH! *O*
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:51:32 #245
335567 Schilderijtje
Painting a picture
pi_93335230
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:46 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Daarom, en ik weet ook al 2 potentiële mensen. Alleen eentje is 5 jaar jonger, en de ander heeft al een vriendin. Maar alles kan stuk. })
_O-
quote:
Wat zeg ik nou dan!
Nee, die laatste heb ik op pauze zolang hij een relatie heeft.
Groot gelijk... :Y
pi_93335231
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wow, das best een bedrag. Krijg je daar de profielen handgeschreven op perkament toegezonden ofzo?
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:51:50 #247
335567 Schilderijtje
Painting a picture
pi_93335245
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Pff.... wat een geld... :o
pi_93335336
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:51 schreef Schilderijtje het volgende:

[..]

_O-

[..]

Groot gelijk... :Y
Eigenlijk zit het al een beetje aan de foute kant, maar t blijft nu bij smsen en msnnen. Verder dan dat gaat het ook niet komen voorlopig.
  zaterdag 26 februari 2011 @ 00:54:42 #249
335567 Schilderijtje
Painting a picture
pi_93335362
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 00:54 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:

[..]

Eigenlijk zit het al een beetje aan de foute kant, maar t blijft nu bij smsen en msnnen. Verder dan dat gaat het ook niet komen voorlopig.
Hij heeft dat eerlijk vermeld op zijn profiel, of kwam je er gaande weg achter?
pi_93335394
Toch is het wel apart, op je 20e (en in de jaren 20) een partner zoeken via datingsites, dan is er toch wel iets mis in de meeste gevallen (en ja met mij dus ook!) :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')