En nog begrijp ik niet hoe je het voor elkaar krijgt en hoe dat nog comfortabel loopt.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:32 schreef remlof het volgende:
Geweldig dat m'n Archos in m'n binnenzak past, erg handig als je veel moet overstappen met de trein.
Misschien heeft hij grote zakkenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:34 schreef shiznuts het volgende:
[..]
En nog begrijp ik niet hoe je het voor elkaar krijgt en hoe dat nog comfortabel loopt.
Een 7" tablet is echt een stuk kleiner dan een 10", leg ze maar eens op elkaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 19:34 schreef shiznuts het volgende:
[..]
En nog begrijp ik niet hoe je het voor elkaar krijgt en hoe dat nog comfortabel loopt.
Ja maar die iPad heeft echt toffe aps erop zoals Garageband wat ik zeker ga gebruiken, dan nog die smart cover. En verder meer scala aan apps. Ook nog licht en dun.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:38 schreef drumstickNL het volgende:
Dat is persoonlijk, zelf denk ik dat een android tablet nog net iets meer bied dan de iPad 2.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:48 schreef RobertNL het volgende:
1 keer een Apple bash mag toch in een Android tablet topic:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En Dual Core-processors zitten straks toch op haast elke Android-tablet die uitkomt. Voor ons in dit topic laat de iPad (2) op wat hardwarevlakken wat steken vallen. Al helemaal zijn we niet gediend van iOS i.c.m. iTunes en de restricties daarvan. We willen graag zelf aan de slag, zelf dingetjes installeren en doen, hoe we dat willen, data uitwisselen per microSD/USB, met verschillende launchers werken en wat van gratis apps genieten (heb behalve de Archos Cinema plug-in geen cent uitgegeven). Voor het scherm van de iPad is veel te zeggen, dat is waarschijnlijk het beste 'out there', maar dat maakt het voor ons nog niet het beste tablet, ik denk dat wij compleet iets anders zoeken in een tablet en wij de dus niet onder de doelgroep vallen.quote:Ja en dat gedoe met iTunes. Bovendien dat alles via een losse connector moet.
Er is geen geïntegreerde HDMI-output, SD-kaartslot en USB-port.
Eigenlijk is alleen 'worth mentioning' de Dual Core-processer, de Apple 5, gebaseerd op ARM's Cortex-A9, waarschijnlijk 1 Ghz geklokt en samenwerkend met de Imagination Technologies' PowerVR SGX graphics technology voor een betere visuele ervaring en mogelijkheden en de twee camera's, de voorste met VGA-resolutie, voor Facetime. De achterste zoals in de iPhone met de mogelijkheid 720p te schieten, maar hier dan de vraag van mij: wanneer ga je foto's en video's schieten met een tablet?! Facetime begrijp ik hoor, maar de toegevoegde waarde van die camera op de achterkant is nihil in praktijkgebruik.
Tja, behalve deze dingen... is 'ie eigenlijk min of meer hetzelfde als de huidige en had ik er eigenlijk meer van verwacht: in ieder geval wat meer fysieke connectiviteit en misschien een screenboost naar 1280x800. En het probleem van Apple is dat snel achter elkaar nieuwe generaties moeten uitbrengen om het bij te benen en ze in de categorie ook maar 1 product hebben. Ik bedoel, tablet: iPad, phone: iPhone. Dus breng de 3G uit... even daarna de 3Gs, kan dat ook niet meer, whop 4G. Maar de klant betaalt wel de volle pond, om een tijdje later erachter te komen dat er alweer zo veel beter is. De iPad 3 staat namelijk nu al voor dit najaar gepland en ik heb een beetje het idee dat alle focus daar de laatste tijd al op lag en de iPad 2 maar een zoethoudertje is.
The Oatmeal staat altijd garant voor tofheid!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
Ik ook vooral na de 'tegenvallende' speccs van de iPad2 dacht ik wel dat elk verstandig mens voor een android tablet zou gaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:24 schreef WSquater het volgende:
Ik ben verbaasd dat ik in een Android tablet discussie topic, in bijna elke reactie iets met Apple zie staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..non est vivere sed valere vita est ..
ik zou een frase gebruikenquote:Op vrijdag 4 maart 2011 18:48 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Ontwerp nog wat aangepast, ga aankomende week af en toe maar even knutselen:
[ afbeelding ]
Ik ben daardoor juist zeker geworden dat ik de iPad 2 niet ga aanschaffen. De processor is in vergelijking met tablets als de Xoom weinig bijzonders. De schermgrootte is ook lager (Xoom is 10.1" tegenover de 9.7" van de iPad 2) maar wat ik nog wel het allerbelangrijkste vind: de iPad 2 heeft een resolutie van slechts 1024x768 px terwijl de Xoom een resolutie van 1280x800px heeft, Dat is dus anderhalf keer zoveel ruimte op je scherm!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nu ik de Keynote van Apple over de iPad 2 heb gezien twijfel ik sterk of ik nog Android moet kopen (Xoom).
Mensen die onzeker zijn over hun eigen aankoop hebben de neiging concurrerende artikelen af te kraken/daar op neer te kijken. Daarom kraken Applefans Android tablets af en andersom.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 23:24 schreef WSquater het volgende:
Ik ben verbaasd dat ik in een Android tablet discussie topic, in bijna elke reactie iets met Apple zie staan.
Er zijn vast nu al ipad2 vs xoom youtube clips...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 22:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wanneer kwam de Xoom nou uit dan? Kan ik dan even een review kijken en vergelijken.
Vooral ook dat batterij verschil !quote:
Sorry maar ik weet niet wie je bent?quote:
100.... ??quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het enigste waar ze gelijk over hebben is dat de iPad 65.000 Tablet native apps hebben en Android maar 100.
Dat zijn smartphone apps, geen tablet apps.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:59 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
100.... ??
100-duizend![]()
http://www.androidworld.n(...)ereikt-100-000-apps/
En native, met apple is alles zowat native, je koopt je immers in in het apple korset.
Waar de term native ook wat raar is met het open source android OS.
Ehm, zelfs dan zit je ernaast: 275.000 inmiddels.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:59 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
100.... ??
100-duizend![]()
http://www.androidworld.n(...)ereikt-100-000-apps/
En native, met apple is alles zowat native, je koopt je immers in in het apple korset.
Waar de term native ook wat raar is met het open source android OS.
Anyway, ze werken, fullscreen de meesten, en sommigen zijn voor 7 inch, 10 inchquote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:05 schreef retorbrapi het volgende:
Dat zijn smartphone apps, geen tablet apps.
En dat is pas het begin, een soort van 'startschot'quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:12 schreef shiznuts het volgende:
Anyways, Honeycomb 3.0 is natuurlijk een 'gamechanger'!
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:40 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En dat is pas het begin, een soort van 'startschot'
Eerdaags in de app market, of nu al?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 14:16 schreef lekzzz het volgende:
Ik wil zo graag Smurfs Village wat je op de iPad kan spelen
iPhone-smurfengame Smurfs Village binnenkort in de App Storequote:
Doeiquote:Op zaterdag 5 maart 2011 13:05 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat zijn smartphone apps, geen tablet apps.
Jammer, lijkt me erg handig te hebben.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 12:57 schreef fokthesystem het volgende:
Tja, GEEN SD kaart-slot op de nieuwe samsung 10.1 tab..
Anderzijds, ik heb de tab met 16 GB en 8 GB kaartje er in, met nu ongeveer wel alles dat ik er op nodig heb. Zo uit mijn hoofd komt het gebruik van beide op ongeveer 15 % uit, en dat is al met veel mail, video/audio opname, foto's en documenten/pdf er op.
Dus of men die 32 GB ooit vol krijgt... ik denk niet dat ze de SD kaart nu net als apple voor niks weg laten.
Gevoelsmatig is het wel jammer m.i.
Lekker verhaalquote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:22 schreef rcco het volgende:
(Lief dagboek,)
Aangezien Archos 150 euro (!) wil hebben om het scherm van Archos 70 te vervangen, en ik dat niet kan en wil betalen, dacht ik dan doe ik het zelf maar.
Ik had dit scherm nodig, en ik had berekend dat deze mij ongeveer 40 euro zou kosten. Mooi.
Maar voor ik mijn bestelling plaatste wou ik net eerst even kijken of het niet al te moeilijk is het oude scherm eruit te halen, en straks het nieuwe erin te plaatsen.
En ik ben er achter gekomen, het oude scherm eruit halen is niet te doen, want dan vallen alle aansluitingen gewoon uit elkaar.Hoe voorzichtig je ook bent.
[ afbeelding ]
De hoge kwaliteits aansluitingen van Archos.
En nu die aansluitingen dus kapot zijn, is mijn tablet helemaal niet meer te redden.
Nou verwijt ik Archos niet dat ik mijn tablet heb laten vallen, maar ik zal dus nooit meer iets van Archos kopen. Wat een kut kwaliteit zeg.
In de 3 dagen dat ik mijn tablet (á 250 euro) heb gebruikt viel het al tegen. Ik had geen USB kabel gekregen, geen enkele SD kaart werd herkent en de batterij liep per minuut 1% leeg. Zo'n 100 minuten gebruik dus met wifi aan.![]()
P.S. Ziet er best leuk uit, die iPad 2.
Dank jequote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:24 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Lekker verhaal
Mijn Archos 101 heeft wel een langere accuduur... paar avondjes spelen en dan is ie pas leeg.
Sterkte met het verwerken van dit onverwachte verlies.
2 à 3 dagen, afhankelijk van het gebruik.quote:Op zaterdag 5 maart 2011 19:28 schreef rcco het volgende:
[..]
Dank je![]()
Misschien omdat de 101 grotere batterijen heeft?
Hoe is de accuduur bij de andere mensen met een Archos 70 hier?
quote:
Het is misschien wel aan te raden om eerst een goedkope chinatablet te kopen om te kijken of een duurdere wel nut heeft.quote:Op zondag 6 maart 2011 19:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
![]()
Ik ben een totale digibeet, maar zou wel graag een tablet willen. Even dit topic volgen dus. Wilde eerst een Ipad, maar nu wat andere modellen zie begin ik te twijfelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |