quote:
Na de goede 0-2 zege in Moskou heeft FC Twente donderdagavond tegen Rubin Kazan een goede uitgangspositie om de volgende ronde van de UEFA Europa League te bereiken. Woensdagmiddag blikten Trainer/Coach Michel Preud’homme en Nikolay Mihaylov tijdens de gebruikelijke persconferentie in De Grolsch Veste vooruit op het Europa Cup-treffen.”We hebben een goed resultaat behaald in Moskou, maar we weten dat de klus nog niet geklaard is. It’s only half time“, zei Mihaylov.
FC Twente kan tegen Rubin Kazan beschikken over een nagenoeg fitte selectie. Alleen Nicky Kuiper en Dwight Tiendalli ontbreken. “We weten dat Nicky Kuiper langer uit de roulatie is, maar ik verwacht dat Dwight Tiendalli de komende dagen aansluit bij de groep. We zijn nog op alle fronten actief en het is goed om te zien dat we over iedereen kunnen beschikken”, sprak Michel Preud’homme. “Zeker nu de eindfases van de competities eraan komen.” Volgens de oefenmeester gaan de spelers goed met het drukke programma en belangrijke duels om. “Eigenlijk spelen we vanaf het begin van het seizoen alleen maar belangrijke wedstrijden. Of het nu Champions League, beker of topwedstrijden in de competitie waren, de spelers bereiden zich goed voor en ik merk geen verandering in hun gedrag. Ze weten de rust te bewaren.”
Tegen Rubin Kazan begint FC Twente met een 2-0 voorsprong. Volgens Preud’homme heeft FC Twente geen team dat het veld opstapt met de gedachte om de voorsprong te verdedigen. “Dat zit niet in de aard van deze ploeg. We beginnen altijd aan de wedstrijd met de gedachte om proberen te scoren. Dat hebben we in Rusland ook gedaan. Je moet nooit blind naar voren lopen, maar gecontroleerd aanvallen. Dan doen we normaal altijd, zeker morgen.”
Na de eerste wedstrijd heeft Preud’homme een beter beeld gekregen van Kazan. “Toch blijft het moeilijk in te schatten. Ze hebben sinds vorige week geen officiële wedstrijd meer gespeeld en we weten nog niet hoe hun selectie eruit gaat zien. Vorige week wisten we dat een uur voor de wedstrijd en dat zal ook nu zo zijn. Wij moeten ons gewoon zo goed mogelijk voorbereiden.”
Nikolay Mihaylov
Tijdens de persbijeenkomst zat doelman Nikolay Mihaylov naast Preud’homme. De Bulgaarse goalie verwacht een andere wedstrijd dan vorige week in Moskou. “Rubin moet twee keer scoren en zal meer druk zetten. Ik krijg meer te doen dan vorige week. Wij moeten er als selectie helemaal klaar voor zijn. Niet alleen de basiself, ook de wissels moeten zich 100% focussen. We hebben een goed resultaat behaald in Moskou, maar we weten dat de klus nog niet geklaard is. It’s only half time.”
Selectie FC Twente voor het duel van morgen met Rubin Kazan: Mihaylov, Boschker, Onyewu, Rosales, Douglas, Wisgerhof, Bengtsson, Buysse, Leugers, Brama, Janssen, Landzaat, Ruiz, De Jong, Janko, Chadli, Bajrami, John.
Was er nog geen topic over deze wedstrijd? Of ben ik blind?