Waar precies in Oost Europa is men van gedachten veranderd en teruggegaan naar een communistische staat ?quote:Op woensdag 27 april 2011 20:48 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ach ja. En zodra die vrijheid een illusie blijkt en materieel bezit toch echt niet gelukkig maakt, achteraf weer gauw terug willen naar de oude situatie. Zoals dat ook met Oost-Europa gaat en is gegaan.
Je bent kennelijk slecht ingevoerd. Ik spreek er nogal eens één (arbeidersklasse) en die hebben verrassend genoeg tamelijk heimwee naar het communisme. Ik weet niet hoe breed die gedachten gedragen worden onder alle bevolkingen daar, maar het is absoluut aanwezig. Toen was er weinig, nu hebben ze minder, komt het op neer.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:03 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Waar precies in Oost Europa is men van gedachten veranderd en teruggegaan naar een communistische staat ?
Oftewel: onzin.
Je bent knettergekquote:Op woensdag 27 april 2011 21:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je bent kennelijk slecht ingevoerd. Ik spreek er nogal eens één (arbeidersklasse) en die hebben verrassend genoeg tamelijk heimwee naar het communisme.
Ja ik zou ook wel eens naar Birma willen, een kennis van me heeft een resort op Koh Samui, die wil in Birma een nieuw resort beginnen, ja hij ziet dat beter als ik denk ik.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:55 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik zou ook wel een keer naar Noord-Korea willen, gewoon om het te zien. Maar ik ga niet want ik wil niet dat het regime aan mij verdient.
Ja er zijn veel van die landen waar het leven van een mens minder waard is dan dat van een geitquote:Op woensdag 27 april 2011 22:08 schreef RabbitHeart het volgende:
Birma schijnt erg mooi te zijn inderdaad. Mooie natuur en veel historische en culture dingen om te bezichtigen. Het regime daar is in mijn ogen wel iets minder erg dan dat in Noord-Korea.
Het zou nog best een goede zet van die kennis kunnen zijn. Aung San Suu Kyi is vrijgelaten en er zijn "verkiezingen" geweest.
Er zijn altijd uitwassen, er zijn in Duitsland ook mensen die Hitler terug willenquote:Op woensdag 27 april 2011 21:55 schreef RabbitHeart het volgende:
Over heimwee naar het communisme... ik hoor daar ook wel eens over. Vooral oudjes die nu geen cent te makken hebben want geen of heel laag pensioen. Maar of ze het verleden beter maken dan het in werkelijkheid was?
Ik heb voldoende Oost-Europeanen gesproken die het significant beter hadden ten tijde van het communisme. Niet alleen dat ze werk, eten en onderdak hadden, maar ook betere sociale contacten. Die vinden het kapitalisme een wassen neus. Het heeft alleen maar meer ellende gebracht.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Je bent knettergek
Nergens wil men het communisme ooit weer terug
armoede, drankzucht, moord en doodslag is het resultaat
Mijn schoonmoeder heeft in de Kalasjnikov fabrieken gewerkt, ik weet er wel heel wat van
Polina Semenova
Ze heeft zelfs nog een medaille voor goede werker gekregen
Door Stalin zijn ze de Rusland uitgemieterd, naar een van de satellietstaten aan de rand van China, het was kiezen dood of oprotten
Niet in de grote steden waar het kapitalisme in alle glorie zich voortplant, op het platteland zullen wel wel wat oudjes rond lopenquote:Op woensdag 27 april 2011 23:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik heb voldoende Oost-Europeanen gesproken die het significant beter hadden ten tijde van het communisme. Niet alleen dat ze werk, eten en onderdak hadden, maar ook betere sociale contacten.
Soms denk ik dat je schizofreen bent. Eerst schreeuw je dat ik knettergek ben, en een post later ben je ineens gematigd en een soort van overtuigd. Terwijl ik geen andere argumenten heb gebruikt maar gewoon in herhaling val. De discussie over DPRK vertoont vergelijkbare tekenen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Niet in de grote steden waar het kapitalisme in alle glorie zich voortplant, op het platteland zullen wel wel wat oudjes rond lopen
Ik ben overal in Oost-Europa geweest en ken ieder land, zelfs Moldavië in Kishinev en omstreken ben ik geweest, op het platteland met alle prachtige wijnen
Dat vind ik het mooiste land daar
Ik ben niet overtuigd.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:30 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Soms denk ik dat je schizofreen bent. Eerst schreeuw je dat ik knettergek ben, en een post later ben je ineens gematigd en een soort van overtuigd. Terwijl ik geen andere argumenten heb gebruikt maar gewoon in herhaling val.
Drink je teveel?
Hoe kan het dan dat mensen er toch warmere herinneringen aan overhouden?quote:Op woensdag 27 april 2011 23:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben niet overtuigd.
Het communisme is het ergste wat er is
ja er zijn ook idioten die warme ideeën hebben over Hitlerquote:Op woensdag 27 april 2011 23:31 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat mensen er toch warmere herinneringen aan overhouden?
Mensen worden onder meer communistische systemen dan ook tot makke schapen gemaakt die niet naar zichzelf maar naar de overheid kijken voor een beter leven. Het is niet verbazend dat die mensen moeite hebben om zich aan te passen naar het systeem waar de beloning meer afhangt van eigen initiatief en dergelijke, en niet gegarandeerd wordt door de overheid. Die mensen kunnen de concurrentie niet aan door het mensonterende beleid van de vroegere Oostblok-landen.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik heb voldoende Oost-Europeanen gesproken die het significant beter hadden ten tijde van het communisme. Niet alleen dat ze werk, eten en onderdak hadden, maar ook betere sociale contacten. Die vinden het kapitalisme een wassen neus. Het heeft alleen maar meer ellende gebracht.
quote:do 28 apr 2011, 12:12
Carter: Noord-Korea heeft voedselhulp nodig
SEOUL - De Amerikaanse voormalig president Jimmy Carter zegt dat het het geïsoleerde Noord-Korea dringend voedselhulp nodig heeft. Als de Verenigde Staten en Zuid-Korea het hongerlijdende land voedselhulp onthouden, is dat een schending van de mensenrechten. Carter bracht de afgelopen dagen een bezoek aan het straatarme communistische land.
Samen met drie andere oud-politici heeft hij geprobeerd de spanningen tussen Noord- en Zuid-Korea te verminderen en de regering in Pyongyang aan te zetten tot nucleaire ontwapening. Volgens Carter is een doorbraak op die punten echter niet in zicht.
De Noord-Koreaanse leider Kim Jong-il, die niet bij de gesprekken was, heeft volgens de 86-jarige Carter wel verklaard dat hij bereid is een top te beleggen met Zuid-Korea, de Verenigde Staten of derden. Hij stelt daarvoor geen randvoorwaarden.
Geheel afknijpen van elke vorm van voedselhulp dan ook.quote:Op donderdag 28 april 2011 14:06 schreef meth77 het volgende:
Die Carter is er maar druk mee, zal hij wel verder in het land mogen dan
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland
[..]
Die man is geestesziek, laten we hopen dat die zoon meer hersens heeft, hij heeft wel een goede opleiding genoten, dus hij weet wel iets van de normale wereldquote:Op donderdag 28 april 2011 14:11 schreef waht het volgende:
Noord Korea kan prima in zijn eigen voedselvraag voorzien, mits Kim afstapt van z'n 'leger eerst'-beleid.
.quote:Harde feiten over Jong-Un zijn niet te vinden.
Geruchten des te meer: hij is een meter vijfenzeventig lang zijn en weegt ruim negentig kilogram. Hij spreekt vijf talen en houdt van skiën en basketbal.
Hij volgt de NBA-competitie in Amerika op de voet en Michael Jordan is zijn held. Net als zijn vader is hij een filmliefhebber, met Jean Claude van Damme en Keanu Reeves als zijn favoriete acteurs.
Over de leeftijd van Kim Jong-Un wordt hevig gespeculeerd. Sushi-chef Fujimoto en de meeste analisten beweren dat hij op 8 januari 1983 in Pyongyang is geboren, volgens anderen is hij in 1984 geboren. Ook wordt er getwijfeld aan de bewering dat hij aan de Internationale School van Bern in Zwitserland zou hebben gestudeerd, zoals zijn oudere broers
Ik heb vele jaren in de voormalige Sovjet Unie gewoond en gewerkt, maar goed: jij zal het wel beter weten.quote:Op woensdag 27 april 2011 21:07 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Je bent kennelijk slecht ingevoerd. Ik spreek er nogal eens één (arbeidersklasse) en die hebben verrassend genoeg tamelijk heimwee naar het communisme. Ik weet niet hoe breed die gedachten gedragen worden onder alle bevolkingen daar, maar het is absoluut aanwezig. Toen was er weinig, nu hebben ze minder, komt het op neer.
Wil je echt lachen toen ik daar afgelopen september was zag ik legertrucks met houtkachels achterin. Ik dacht heel naief die kim is aardig voor zijn nijverige landarbeiders hij zorgt dat ze het niet koud krijgen tot ik tot de conclusie kwam dat het 30 graden was en het dus houtgas moest zijn. Ik heb wel zat kapot materieel gezien trouwens vrachtauto's, kranen/graafmachine landbouw voertuigen, treinen.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hou op, hou op,![]()
![]()
![]()
me buik
Ongelooflijk hoe jij pure ellende , op een positieve manier kan brengen
Kun je dat ook met concentratiekampen ??
doe es.
Datzelfde zag je ook in de oude Sovjet-Unie, de opbrengst is niet van de boer zelf, dus die heeft geen belang, dus men haalt ieder jaar minder van het land.quote:Op donderdag 28 april 2011 19:31 schreef vipergts het volgende:
[..]
Als kim ipv geld besteden aan het leger eens kunstmest inkoopt hoeven ze geen honger te hebben. Als je de planten daar zit zier je gewon het gebrek aan voedingsstoffen en goede landbouw metodes
Dat zijn toevallig altijd degenen die zich braaf als schapen aan de Partij hadden gecommitteerd en nu hun privileges moeten missen. Of het zijn lofzangers op de Middelmaat, die zich zwijgzaam hadden opgesloten in hun kleinburgerlijke kutleventje en nu verdoofd worden door de herrie van de Grote Boze Buitenwereld.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:24 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik heb voldoende Oost-Europeanen gesproken die het significant beter hadden ten tijde van het communisme. Niet alleen dat ze werk, eten en onderdak hadden, maar ook betere sociale contacten. Die vinden het kapitalisme een wassen neus. Het heeft alleen maar meer ellende gebracht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |