Ik zie er maar één.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jeeeej!
Zie ik daar maar liefst 2 auto's?![]()
quote:S.Korea Approves Civilian Aid Shipment to NK
The South Korean government has approved another shipment of humanitarian aid by civic groups to North Korea.
The Unification Ministry said that on Monday, it approved two Seoul-based private relief organizations plans to send humanitarian packages to North Korea.
World Vision and the Join Together Society (JTS) are planning to send food and infant formula, worth about 176 million won, to daycare centers and orphanages across the border.
The ministry added that the South Korean government will approve civilian organizations relief programs for North Korea after taking into account transparency in the supplys distribution and the urgency of the aid.
Anders moeten de Zuid-Koreaanse soldaten aan de grens de hele dag naar uitgemergelde Noord-Koreaanse soldaten kijken en dat kan je die jongens niet aandoen.quote:Op maandag 4 april 2011 12:01 schreef waht het volgende:
Hopelijk was het een aanslag, Jong-Il verdient niets anders dan een gewelddadige dood.
En ondertussen blijft de moreel superieure partij in dit conflict zijn aartsvijand netjes helpen:
[..]
Bron:quote:Pyongyang, April 10 (KCNA) -- Leader Kim Jong Il sent education aid fund and stipends amounting to 165 200 000 yen to the General Association of Korean Residents in Japan. It was sent for the democratic national education of children of compatriots in Japan on the occasion of the 99th birth anniversary of President Kim Il Sung.
The aid fund and stipends sent by Kim Il Sung and Kim Jong Il so far total 46 759 450 390 yen on 157 installments. -0-
Hij kan er beter voedsel voor kopen voor Noord-Korea zelfquote:Op zondag 10 april 2011 14:54 schreef TjaGerben het volgende:
Kim Jong-il stuurt weer geld naar Japan:
[..]
Bron:
www.kcna.kp
En 165 200 000 Japanse Yen is 1.345.223,60 euro
quote:ma 18 apr 2011, 15:49
Russen zien snel deal met NAVO over raketten
BRUSSEL - Rusland verwacht al in juni een overeenkomst te kunnen sluiten met de NAVO over een afweersysteem tegen raketten uit bijvoorbeeld Iran of Noord-Korea.
Het kaderakkoord over samenwerking kan er komen tijdens de vergadering van de ministers van Defensie van de NAVO met Rusland op 9 juni.
Dat stelde de Russische ambassadeur bij de NAVO, Dmitri Rogozine, maandag op een persconferentie in Brussel. Moskou en de alliantie besloten eind vorig jaar na te gaan of samenwerking bij een antiraketschild voor Europa mogelijk is.
Geschilpunt is nog wel of er een of twee systemen komen. Rusland stelde voor raketten uit het zuidoosten af te weren, de NAVO zou dan raketten uit het zuidwesten kunnen tegenhouden. Maar de NAVO wil onafhankelijke systemen, uit vrees voor afhankelijkheid. Moskou eist dan wel garanties dat het NAVO-systeem zich niet richt tegen Russische raketten
quote:di 26 apr 2011, 06:21
Amerikaanse oud-president Carter in Pyongyang
PYONGYANG - De voormalige Amerikaanse president Jimmy Carter is dinsdag begonnen aan een driedaags bezoek aan Noord-Korea. Dat berichtte het Chinese staatspersbureau Xinhua. Carter wordt vergezeld door de Finse ex-president Martti Ahtisaari, de Noorse oud-premier Go Brundtland en de voormalige Ierse president Mary Robinson.
De gepensioneerde leiders willen proberen de hoog opgelopen spanningen op het Koreaanse schiereiland te verminderen. Ook het omstreden nucleaire programma van de Noord-Koreanen zal ter sprake komen. Eerder was Carter in China, een van de weinige bondgenoten van het stalinistische noorden. Later brengt hij een bezoek aan Zuid-Korea.
Jawel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:18 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik geloof daar niks van, ik weet zeker dat 99,9% van de bevolking geen benul heeft dat er revoluties en opstanden plaatsvinden in het midden-oosten
O dan kun je toch ook illegaal naar binnen daar??quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:29 schreef albymangels het volgende:
[..]
Jawel.
Er is daar een grote zwarte markt, en grenscontrole is vandaag de dag minimaal dus er wordt veel binnen gesmokkeld, ook radio's en nieuws dus. De door de staat gefabriceerde TV's kunnen worden aangepast om internationale kanalen (voor zover die bereik hebben) te ontvangen.
Dat kan wel en dat doen er ook veel, grenswacht omkopen is ook geen kunst. Aan de noordgrens met china dan wel te verstaan.quote:Op dinsdag 26 april 2011 17:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O dan kun je toch ook illegaal naar binnen daar??
O leuk dat wil ik een keer gaan proberen en zelf foto's maken van die strafkampen, lijkt me heel erg bijzonderquote:Op dinsdag 26 april 2011 17:36 schreef albymangels het volgende:
[..]
Dat kan wel en dat doen er ook veel, grenswacht omkopen is ook geen kunst. Aan de noordgrens met china dan wel te verstaan.
moderniseren, haquote:Op woensdag 27 april 2011 19:25 schreef Chooselife het volgende:
Gebeurt helemaal niks daar. Ondertussen moderniseren ze gewoon door.
De mensen zijn 100% loyaal aan de leider en de partij.
Zucht.quote:Op woensdag 27 april 2011 19:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
moderniseren, ha![]()
niemand heeft er een computer of internet
zelfs geen auto
ze hebben geen last van files das waar.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:00 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Zucht.
Ik heb het al eens van A tot Z uitgelegd, en hier een samenvatting:
- Ze hebben inmiddels een GSM-netwerk en GSM's. Deze zie je soms in het straatbeeld, een nieuw fenomeen.
- Ze hebben een soort intranet. Een gesloten vorm van internet. Zit ook een chatfunctie op. Eigenlijk zoals internet hier ooit begon midden jaren '90.
- Ze hebben op kleine schaal laptops en pc's (zelfs van het merk Dell).
- Een klein aantal mensen hebben auto's. Van nieuwe BMW's en Mercedessen tot oude '70's volvo's en veel W124 mercedessen.
Ze kennen het dus allemaal wel, maar niet iedereen bezit het. En dat is al een enórm verschil vergeleken met 20 jaar geleden. De modernisering zit hem niet in het bezit, maar in het gebruik en in de beschikbaarheid.
Klopt. Er rijden praktisch geen auto's buiten Pyongyang. En dat is best waardevol in mijn ogen. Heerlijk rustig, veilig en frisse lucht.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze hebben geen last van files das waar.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 27 april 2011 20:07 schreef Chooselife het volgende:
En er zijn pendeldiensten van militaire trucks met arbeiders naar het platteland.
quote:
quote:We nemen plaats in een van de Zwitserse BLS rijtuigen en verbazen ons over het feit dat alle leuke details nog aanwezig zijn. De toiletten zijn origineel: houten wc-bril en bakelieten elementen bij de wasbak. Alleen uit de zeepdraaier komt geen zeep meer
Met dit tempo kunnen we goed zien wat er op het platteland gebeurt. Een aantal zaken zijn toch erg opvallend te noemen.
Allereerst wordt duidelijk dat het leven in N-Korea eigenlijk een lange en moeizame voettocht is
Overal waar we komen zien we rijen N-Koreanen lopen, lopen en lopen.
Grote afstanden worden te voet afgelegd, 's zomers in de zinderende hitte, 's winters in de kou. Het schoeisel is maar matig. In de velden zijn overal kleine en grotere groepen mensen aan het werk. Mechanische landouw komen we niet tegen, alle landarbeid geschiedt met de hand. De velden zijn kleinschalig opgezet, de gewassen: maïs, rijst en aardappelen. Op bijna iedere vierkante meter wordt voedsel verbouwd, een teken dat er een voedseltekort is, we zien het verbouwen van voedsel doorgaan tot in de parken en binnenplaatsen in de hoofdstad. Het doet mij denken aan foto's van graan in het centrum van Rotterdam tijdens de oorlog na de bombardementen. Op de daken van de huizen worden pompoenen verbouwd, ze doen het redelijk goed en de bloemen geven toch een vrolijke aanblik.
In de velden zien we ook het leger aan het werk, deze organisatie levert mankracht en transport. Het leger heeft het monopolie op het transport van goederen in dit land, iedere truck is legergroen en velen verkeren in slechte staat.
Als we later op de snelweg rijden zien we er velen langs de weg staan, met gebroken as, de motorkap omhoog of zonder achterwiel.
In de restauratie krijgen we een goed maal, N-Koreaanse eetstokjes vormen een nieuwe uitdaging, ze lopen taps toe en zijn van roestvast staal en dus glad. In een wiebelige trein doen we ons best om niet te onhandig over te komen. We krijgen lauw bier bij het eten, het is donkerder dan het Chinese bier dat we gewend zijn te drinken en heeft een vreemd dropachtig smaakje. De trein staat langdurig stil op een stationnetje en als dan de temperatuur oploopt tot boven de 40 graden C ben je blij met alle drinken die je krijgen kunt. We staan langer stil omdat er iets aan de hand is met de remmen, ik heb daar geen verstand van, maar het treinpersoneel wel. Er steekt een stuk betonijzer uit de rand van het perron en met enige geforceerde metaalmoeheid wordt het losgemaakt en gebruikt om de remmen te repareren. In een land van schaarste moet je creatieve oplossingen verzinnen, elke dag weer.
Tijdens de reis hangen we veelvuldig uit de ramen voor verkoeling en voor het uitzicht. De loc veroorzaakt een permanente stofwolk waardoor sommige groepsleden ineens een vreemd zwartbruine kleur op het gelaat hebben gekregen. Al van grote aftand kunnen we de betonnen piramide van P'Yongyang zien. Het hotel is nooit afgebouwd, uit geldgebrek of vanwege een manke contructie, dat is niet duidelijk. Boven op dit betonnen raamwerk staat nog een eenzame bouwkraan weg te roesten. Over een aantal jaren zal het met wel donderend geraas naar beneden komen.
In de schemering rijden we de hoofdstad binnen, in de straten rijden 2e hands Mercedessen en Volvo's en ook hier wordt de nationale voettocht voortgezet. Op het station worden we zorgvuldig gescheiden van de andere reizigers, alleen op het plein moeten we ons even mengen om naar de bus te lopen. We rijden door de stad naar ons hoteleiland. De straten zijn aangeveegd en vanwege de matige hoeveelheid verkeer kunnen we flink hard doorrijden. Het verkeer is totaal anders dan we in China gewend zijn. In het hotel kunnen we nog net even het ergste stof van ons gezicht vegen voordat we gaan dineren in het roterende restaurant. Langzaam draait de stad ver onder onze voeten rond, een stad zonder straatverlichting en waar in de huizen slechts een peertje aan het plafond brandt. Alleen de monumenten voor de Kim, de staat en de ideologie zijn uitgelicht.
Morgen mogen we het allemaal gaan zien, de gidsen hebben een 20-punten programma voor ons georganiseerd
Vandaar dat die leider & partij de grenzen niet gewoon opengooien, de (pers) onvrijheid niet opheffen en de politieke gevangenen niet vrijlaten.quote:[b]Op woensdag 27 april 2011 19:25 schreef (...).
De mensen zijn 100% loyaal aan de leider en de partij.
Idioot. Ik deel observaties, omdat ik er net vandaan kom. Niks fantasie.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
![]()
sommige dingen die je zegt zijn inderdaad waar, een vreemd mengsel tussen waarheid en fantasie
[..]
Hou op, hou op,quote:Op woensdag 27 april 2011 20:39 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Idioot. Ik deel observaties,
Ik zie veel meer mensen vervoerd worden met legertrucks.
Het verbannen van perspectief is de enige manier om de steun te kunnen behouden. Zodra men een zelfstandige indruk krijgt van het leven buiten de landsgrenzen, zal de steun fors afnemen.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:35 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Vandaar dat die leider & partij de grenzen niet gewoon opengooien, de (pers) onvrijheid niet opheffen en de politieke gevangenen niet vrijlaten.
Ze hebben toch niets te vrezen met hun 100% steun ....
Jij bent gewoon een simpele ziel met een simplistische kijk op de wereld. Je hebt geen flauw benul.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hou op, hou op,![]()
![]()
![]()
me buik
Ongelooflijk hoe jij ellende , op een positieve manier kan brengen
Kun je dat ook met concentratiekampen ??
Oftewel: het is een klotezooi vergeleken met het buitenland en als men kon kiezen zou men het heel anders hebben.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:43 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Het verbannen van perspectief is de enige manier om de steun te kunnen behouden. Zodra men een zelfstandige indruk krijgt van het leven buiten de landsgrenzen, zal de steun fors afnemen.
quote:Op woensdag 27 april 2011 20:45 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Jij bent gewoon een simpele ziel met een simplistische kijk op de wereld. Je hebt geen flauw benul.
nee deze bedoel ikquote:Op woensdag 27 april 2011 20:45 schreef Chooselife het volgende:
Ik zat even aan Guantanamo Bay te denken, maar die bedoel je niet denk ik.
Ach ja. En zodra die vrijheid een illusie blijkt en materieel bezit toch echt niet gelukkig maakt, achteraf weer gauw terug willen naar de oude situatie. Zoals dat ook met Oost-Europa gaat en is gegaan.quote:Op woensdag 27 april 2011 20:46 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Oftewel: het is een klotezooi vergeleken met het buitenland en als men kon kiezen zou men het heel anders hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |