abonnement Unibet Coolblue
pi_93256382
Ik ben benieuwd wat jullie kinderen voor uitstapjes hebben met de kinderopvang (leeftijd 0 tm 3 jaar)

Bij ons is dit:

• voorleesdagen en voorleesontbijt
• zomerfeest
• opa en oma week
• broer en zus week
• sint maarten bij het bejaardenhuis
• sinterklaasviering
• kerstviering
• naar het bejaardenhuis en met de ouderen een activiteit doen
• uitstapje naar een kinderpretparkje in de buurt
• naar de kinderboerderij
• naar een echte boerderij
• wandelen
• naar de markt
• naar de andere locatie van de kinderopvang
• naar de speeltuin
• stukje met de trein

Nu is mij gevraagd of ik nog leuke ideeen heb, ik ga er zelf ook over nadenken, maar misschien hebben jullie nu al iets leuks wat jullie kids doen bij de kinderopvang?

[ Bericht 0% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 24-02-2011 15:11:42 ]
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:08:14 #2
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93256717
Cursussen zoals schilderen of pruiken maken? Of eens een museum bezoeken?

Heb je een idee van een budget?
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:10:31 #3
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93256850
Zelf een toneelstuk of musical in elkaar flansen. In de zomer eens kamperen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_93256892
de kinderpvang is bij ons bedoelt voor kinderen van 0 t/m 3 jaar :P
ik zal dat even aanpassingen in de openingspost.
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:14:24 #5
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93257042
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:11 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
de kinderpvang is bij ons bedoelt voor kinderen van 0 t/m 3 jaar :P
ik zal dat even aanpassingen in de openingspost.
Oh ja, want ik wilde nog hutten bouwen met afkeurpallets, en speurtochten etc noemen.

Van 0 t/m 3 dan zou ik het eigenlijk helemaal niet weten. Sport-en spelmiddag kan voor drie jarigen maar natuurlijk niet voor een baby.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_93257056
Uhhhh... misschien:

naar het zwembad :) (wel veel begeleiding nodig, maar wel leuk met die kleintjes).
naar het bos (met de bolderkar)
naar het strand (ligt eraan hoe ver dat is natuurlijk)
pi_93257123
Slaapfeestjes bij de directeur thuis
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 24 februari 2011 @ 15:17:58 #8
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93257235
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Slaapfeestjes bij de directeur thuis
_O- .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_93257308
Kerkdienst bijwonen? Kan geen kwaad toch?

  donderdag 24 februari 2011 @ 15:56:50 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_93259303
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 15:14 schreef happyme28 het volgende:
Uhhhh... misschien:

naar het zwembad :) (wel veel begeleiding nodig, maar wel leuk met die kleintjes).
naar het bos (met de bolderkar)
naar het strand (ligt eraan hoe ver dat is natuurlijk)
ik zou nooit mijn kinderen in de leeftijd tot en met drie jaar met zoiets naar het zwembad laten gaan. Ik zou als begeleider zoiets ook nooit doen. De kans dat er wat mis gaat is veeeeel te groot in mijn ogen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_93266214
Picknicken in het bos
pi_93266869
Wij zijn laatst met de 1-3 groep naar het zoologisch museum geweest. Was erg leuk, allerlei bijzondere dieren bekijken.
Verder gaan we vaak picknicken, en dan worstjes bakken op het kampvuur.
Uitstapjes in de nabije omgeving, in het ziekenhuis kijken, naar bouwplaatsen om naar hijskranen te kijken.
Zwemmen is ook leuk inderdaad, mits je 1 op 1 bent.
Naar het bos is leuk, blaadjes en dergelijke zoeken en dan later kunstwerken mee maken. Of niet :P
Maskers op internet zoeken, versieren en uiteraard gebruiken.
pi_93267224
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 15:56 schreef Troel het volgende:

[..]

ik zou nooit mijn kinderen in de leeftijd tot en met drie jaar met zoiets naar het zwembad laten gaan. Ik zou als begeleider zoiets ook nooit doen. De kans dat er wat mis gaat is veeeeel te groot in mijn ogen.
Ik zag het ook meer als 'ouders' (begeleider kan ook oma zijn ofzo) mee. Bij ons op het KDV doen ze regelmatig uitjes waar een ouder mee gaat.
pi_93268108
het strand neem ik mee, er zit hier vlakbij namelijk een strand. Een bos helaas niet.
Ziekenhuis is ook leuk, neem ik ook mee (geen idee of dat mogelijk is, maar het idee bevalt me).

Zwembad vind ik als ouder geen goed idee, dat zou ik niet willen, dan moet ook op elk kind 1 begeleider mee en dat lukt niet.

De kerk neem ik ook mee, dat vind ik ook een leuk idee.

Meer tips mogen natuurlijk, dingen als naar de kerk of het ziekenhuis bedenk ik helaas niet zelf, top!
pi_93273391
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 18:55 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik zag het ook meer als 'ouders' (begeleider kan ook oma zijn ofzo) mee. Bij ons op het KDV doen ze regelmatig uitjes waar een ouder mee gaat.
Dan ben ik toch blij dat ze dat hier niet doen. Ik heb voor KDV gekozen omdat ik die dagen echt moet werken :P ;) (hier geen opa/oma ofzo die mee zou kunnen, anders hadden die ook wel op kunnen passen ;)).
pi_93273554
Die irritante vakansiee vakansiee reclame naspelen.
pi_93273605
Ik denk dat hele grote uitjes niet eens nodig zijn. Zet een zwembadje in de tuin en ze vermaken zich al.

Hier gaan ze af en toe naar een speeltuintje ofzo. Ze knutselen er veel (hebben om de paar weken een ander thema).

Bij andere uitjes zou ik ook denken aan kinderboerderij (om het goedkoop te houden ;)).
pi_93273774
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 20:51 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Dan ben ik toch blij dat ze dat hier niet doen. Ik heb voor KDV gekozen omdat ik die dagen echt moet werken :P ;) (hier geen opa/oma ofzo die mee zou kunnen, anders hadden die ook wel op kunnen passen ;)).
Je moet ook niet meedoen hoor. Toen Daan net op het KDV was, gingen ze ook met z'n allen weg. Wij konden ook geen vrij nemen toen, dus kon Daan gewoon op de opvang blijven in een andere groep.

Ze organiseren veel, maar het is wel vrijblijvend als je als ouders kunt participeren. En ze doen het ook niet iedere week hoor. Vaak is het gewoon met de leidsters lekker naar buiten (bos/park/kinderboerderij etc.)
  donderdag 24 februari 2011 @ 21:48:50 #19
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93277801
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 19:14 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
het strand neem ik mee, er zit hier vlakbij namelijk een strand. Een bos helaas niet.
Ziekenhuis is ook leuk, neem ik ook mee (geen idee of dat mogelijk is, maar het idee bevalt me).

Zwembad vind ik als ouder geen goed idee, dat zou ik niet willen, dan moet ook op elk kind 1 begeleider mee en dat lukt niet.

De kerk neem ik ook mee, dat vind ik ook een leuk idee.

Meer tips mogen natuurlijk, dingen als naar de kerk of het ziekenhuis bedenk ik helaas niet zelf, top!
Waarom babies en peuters tot drie jaar meenemen naar een ziekenhuis of kerk?

Als je hierin serieus bent kun je die koters ook wel meenemen naar een begraafplaats.
Slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_93279161
Gewoon spelen. Al die uitstapjes altijd. Nergens voor nodig.
Vandaag ook naar het museum geweest (wel met oudere kinds maargoed) en dan vindt de helft het maar saai en stom.
pi_93279406
Mijn kinderen gaan overigens nooit iets doen met het KDV, vind ik ook nergens voor nodig.
Eva gaat naar de peuterochtend, aldaar, en dat is al spannend genoeg.
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:09:29 #22
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93279620
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:04 schreef amaranta het volgende:
Gewoon spelen. Al die uitstapjes altijd. Nergens voor nodig.
Vandaag ook naar het museum geweest (wel met oudere kinds maargoed) en dan vindt de helft het maar saai en stom.
Met wat oudere kinderen kun je prima iets ondernemen en ja, ook naar een museum.
Wanneer kinderen dat meteen als stom ervaren heeft dat meer met de ouders te maken.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_93279774
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:09 schreef Staal het volgende:

[..]

Met wat oudere kinderen kun je prima iets ondernemen en ja, ook naar een museum.
Wanneer kinderen dat meteen als stom ervaren heeft dat meer met de ouders te maken.
Waarom?
Want?
Verklaar je nader?

Dus ik ga met school naar het museum, de kinderen volgen daar een museumles, georganiseerd door het centrum van de kunsten.
Ik vraag, terug op school, wat vonden jullie ervan?
De helft zegt, saaaaai.
En dan ligt het aan hun ouders?
  donderdag 24 februari 2011 @ 22:22:37 #24
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_93280681
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waarom?
Want?
Verklaar je nader?

Dus ik ga met school naar het museum, de kinderen volgen daar een museumles, georganiseerd door het centrum van de kunsten.
Ik vraag, terug op school, wat vonden jullie ervan?
De helft zegt, saaaaai.
En dan ligt het aan hun ouders?
*Grijns* Was je bang voor kritiek aan jouw adres? Je post de situatie nu spontaan namelijk wat uitgebreider zonder observaties. Het ging verder buiten jou om.

Het kan liggen aan het Centrum van de Kunsten en dat ze het voor een hoop kinderen niet interessant gemaakt hebben.

Maar in zo'n clubje kinderen speelt ook groepsgedrag mee. Als iemand met de grootste bek die van thuis uit niets meekrijgt en dus uit onzekerheid onmiddelijk zal trappen en zegt dat iets saai is dan zal hij volgelingen hebben qua mening.

Zoiets kun je observeren. Heb je niet gedaan blijkbaar.

Maar als je kinderen wat aandacht geeft, tijd in ze steekt dan kun je hun interesse wel degelijk wekken voor bepaalde onderwerpen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_93281564
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2011 22:22 schreef Staal het volgende:

[..]

*Grijns* Was je bang voor kritiek aan jouw adres? Je post de situatie nu spontaan namelijk wat uitgebreider zonder observaties. Het ging verder buiten jou om.

Het kan liggen aan het Centrum van de Kunsten en dat ze het voor een hoop kinderen niet interessant gemaakt hebben.

Maar in zo'n clubje kinderen speelt ook groepsgedrag mee. Als iemand met de grootste bek die van thuis uit niets meekrijgt en dus uit onzekerheid onmiddelijk zal trappen en zegt dat iets saai is dan zal hij volgelingen hebben qua mening.

Zoiets kun je observeren. Heb je niet gedaan blijkbaar.

Maar als je kinderen wat aandacht geeft, tijd in ze steekt dan kun je hun interesse wel degelijk wekken voor bepaalde onderwerpen.
Nee, ik ben niet bang dat ik erop aagesproken ga worden of kritiek te krijgen van wie dan ook.
Kan. Maar ik heb natuurlijk ook aan die kinderen gevraagd waarom ze dat vonden. En dan kan ik uit het antwoord natuurlijk ook wel opmaken of het gemeend was of niet.

wat observeren betreft... een van de kinderen die zei het niet leuk te vinden, kreeg meteen van een ander klasgenootje te horen "je wilde anders maar al te graag vooraan staan" Waarop hij weer antwoordde dat dat meost omdat hij anders geen mening kon vormen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')