abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93339831
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:52 schreef -tape- het volgende:
Laat ik het zo zeggen. Vergeleken met de lenzen van een opticien zijn die van de Kruidvat ronduit kut. De rest kun je zelf wel invullen denk ik.
Onzin. Ik draag nu dagelijks lenzen van Kruidvat en die bevallen me beter dan lenzen van pearl, hand anders, specseavers etc.

Verschild per persoon of ze wel of niet goed bevallen.
pi_93390630
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2011 09:10 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Onzin. Ik draag nu dagelijks lenzen van Kruidvat en die bevallen me beter dan lenzen van pearl, hand anders, specseavers etc.

Verschild per persoon of ze wel of niet goed bevallen.
Ga je nog wel op controle? Of is t niet nodig omdat je nergens last van hebt
Too much is never enough!
pi_93393418
Alweer een beetje overbodig, maar ik heb wél goede ervaringen met Kruidvat lenzen. En ook met de vloeistof.

Ik moet ook even kwijt dat PRECIES de juiste sterkte hebben heel belangrijk kan zijn. Je ogen kunnen met (te sterke) lenzen ineens heel veel achteruit gaan, je kunt zelfs een lui oog krijgen als één van de lenzen niet sterk genoeg is bv. Opticien is niet definitief, juist alleen een goede start!
pi_93393838
bij pearle en specsavers kun je je goed op laten meten en een starterspakket voor een maand gratis meekrijgen. Geen enkele reden om niet naar de opticien te gaan dus.

Zelf vind ik lenzen van het kruidvat niet zo prettig, ik haalde ze eerst bij pearle, eyewish en daaerna specsavers (ik draag al 15 jaar lenzen, dan wissel je weleens). Tegenwoordig laat ik ze eens per jaar opmeten bij een optometrist (kan ook gewoon bij opticien) en besel ik mijn lenzen op internet.
pi_93393850
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:44 schreef Nora.. het volgende:
je kunt zelfs een lui oog krijgen als één van de lenzen niet sterk genoeg is
Gelul. Dat heb je van kinds af aan, of niet.
pi_93394284
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:52 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Gelul, dat heb je van kinds af aan of niet.
Dat klopt niet helemaal. Wel is een lui oog een aandoening die op kinderleeftijd speelt en door het mindere zicht in een oog je hersenen leren om het zwakke oog te negeren. Maar wanneer het zwakkere oog door een goede bril en evt afplakken gestimuleerd wordt om wel mee te doen, dan ontwikkelen de hersenen zich wel goed voor je beide ogen. Je oog is niet definitief lui voor de rest van je leven, wanneer je dat als kind hebt.

Maar goed: lenzen met de verkeerde sterkte, daar krijg je last van, je krijgt er koppijn van of wordt misselijk van je beeld. Dus ga gewoon even naar de pearle en kijk of het je bevalt. Dan kun je altijd nog dezelfde lenzen online kopen en als het standaard lenzen zijn, zijn ze vaak goedkoper dan die van het kruidvat.
pi_93394454
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 15:52 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Gelul. Dat heb je van kinds af aan, of niet.
Heb jij ervoor gestudeerd dan?

Bij mij was dit gebeurd, één lens was niet sterk genoeg en toen besloot dat oog op den duur maar niet meer mee te doen. Dat oog stelde gewoon niet meer scherp omdat het teveel moeite was. Een lui oog noemde de opticien dat.
pi_93394790
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 16:02 schreef Nora.. het volgende:

[..]

Heb jij ervoor gestudeerd dan?

Bij mij was dit gebeurd, één lens was niet sterk genoeg en toen besloot dat oog op den duur maar niet meer mee te doen. Dat oog stelde gewoon niet meer scherp omdat het teveel moeite was. Een lui oog noemde de opticien dat.
Maar omdat jij dat pas op latere leeftijd kreeg en je ene oog op vakantie ging, waren je hersenbanen om met twee ogen te kijken al aangelegd. Dus toen je de goede sterkte ging dragen, verbeterde je luie oog weer.

Niet goed natuurlijk, maar gelukkig wel omkeerbaar omdat je hersens al zover gegroeid waren. Geen echt, definitief lui oog dus.
pi_93395186
nee niet definitief natuurlijk, maar niks mis mee om het dezelfde benaming te geven lijkt me.
pi_93399841
Geen zin om naar een opticien te gaan en lenzen gaan dragen. Dubieuze kwestie als je het mij vraagt. Lenzen vragen nog al het nodige onderhoud en halfjaarlijkse controle is ook niet voor de sier.

Mijn opticien (met diploma, opticien mag iedereen zich noemen) meet alles, je krijgt proeflenzen, na week 1 en 2 weer controle, daarna indien alles goed definitieve lenzen en dan halfjaarlijkse controles op beschadigingen/ingroei bloedvaten en sterkte ed.

Je realiseert je wel dat je maar 1 stel ogen hebt en dat je ze maar 1 keer hoeft te vernielen door luiigheid/zuinigheid?
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_93399986
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 17:51 schreef LekkerApart het volgende:

Mijn opticien (met diploma, opticien mag iedereen zich noemen) meet alles, je krijgt proeflenzen, na week 1 en 2 weer controle, daarna indien alles goed definitieve lenzen en dan halfjaarlijkse controles op beschadigingen/ingroei bloedvaten en sterkte ed.

Vooral die test waarbij ze met iets in je oog prikken om te kijken of er genoeg traanvocht ontstaat of iets dergelijks is fijn :Y
pi_93400022
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 14:49 schreef Phantomesse het volgende:
Hoi,

ik weet dat ik bij beide ogen aan de minkant zit alleen heb ik geen zin om helemaal naar een opticien en alles te gaan. Ik begin er opzich wel enigzins last mee te krijgen en als ik de bril van een vriendin op zet (zelfde sterkte) ziet de wereld er een stuk HD'eriger uit. Echter wil ik eerst zelf gaan kijken of ik er echt iets mee opschiet voor ik al me geld kwijt ben aan iets wat ik na een paar dagen niet meer gebruik.

Zijn die dingen een beetje te doen? Wil dus eerst dit kijken voor ik naar een opticien stap want dan is het wel heel definitief voor mijn gevoel. Hoef dus niet te horen nu van 'Je kunt beter naar de opticien gaan.' want ik wil alleen weten of de lenzen bij de kruidvat o.i.d een beetje redelijk zijn.
:|W
pi_93581319
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:52 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Ga je nog wel op controle? Of is t niet nodig omdat je nergens last van hebt
Ik ga om de 2 jaar op controle bij de oogarts. Daar wordt dus de sterkte voor bril en lenzen ook gemeten. Veel mensen denken ook dat sterkte voor bril en lenzen gelijk is, maar bij mij zit daar wel degelijk verschil tussen.
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:45:10 #39
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_93583352
ach het zijn maar je ogen kan jou het schelen dat je ze verziekt met goedkope prut lenzen die niet op de juiste sterkte zijn.
  donderdag 3 maart 2011 @ 11:39:59 #40
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93585257
Ik vind persoonlijk de lenzen van de Kruidvat relaxter dan die van de opticien. Kwestie van persoonlijke smaak.
  donderdag 3 maart 2011 @ 13:27:51 #41
238488 Crapbag
I love crap
pi_93589151
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 15:15 schreef Casos het volgende:

[..]

De correctie is hetzelfde, -1.5 = -1.5, of je nu lenzen of een bril draagt, het is gewoon hetzelfde. Een bril voor -1.5 of een contactlens voor -1.5. Die -1.5 slaat op de afwijking van je oog. Je bril of lens corrigeert dat en kan best een andere brandpunstafstand hebben, de afwijking blijft hetzelfde.
Nee hoor, mijn ogen zijn -10 en -10,5 maar mijn contactlensstekte is -9 en -9,5 dus er zit wel degelijk verschil in.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_93600417
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 11:39 schreef Mishu het volgende:
Ik vind persoonlijk de lenzen van de Kruidvat relaxter dan die van de opticien. Kwestie van persoonlijke smaak.
Vind ik dus ook, heb van meerdere opticiens lenzen gehad en kreeg daar geïrriteerde ogen van. Van de kruidvat lenzen niet.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:46:53 #43
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_93626970
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 18:10 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Vind ik dus ook, heb van meerdere opticiens lenzen gehad en kreeg daar geïrriteerde ogen van. Van de kruidvat lenzen niet.
dan alsnog zou je toch echt met de juiste sterkte moeten rondlopen lijkt me?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 07:55:31 #44
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_93627058
Hoe achterlijk kun je zijn. :')

Bij de opticien ben je binnen een half uur klaar. Ik betaal 14 euro per maand voor maandlenzen. :')
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:57:34 #45
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_93629528
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 07:46 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

dan alsnog zou je toch echt met de juiste sterkte moeten rondlopen lijkt me?
Ik ben begonnen bij Pearl waar ze mijn ogen hebben opgemeten. Maandlenzen daar kosten 40 euro per paar. Nee dank je wel.
pi_93635069
Ik heb maandlenzen van pearl. Maar heb als reserve lenzen (als er eentje scheurt of whatever) die van de kruitvat liggen. Heb ze 1 keer gebruikt, maar ze zaten toch niet helemaal lekker. Dus als Reserve, prima! maar verder ook niet :)
pi_93636397
Ik ben ooit begonnen met lenzen van opticien uit het ziekenhuis. Werkte prima, al waren die wel wat duur om kwijt te raken..
Daarna lenzen van hema kruidvat ed gehad. DRAMATISCH SLECHT! Weinig luchtdoorlatend. Ik heb enorm last van mijn ogen gehad en heb allerlei ontstekingen aan mijn ogen gehad. Terwijl ik echt daglenzen heb gebruikt. Dus elke dag schone lenzen.
Nu draag ik wel weer lenzen, maar wel met beleid. Als ik weet dat ik ga stappen doe ik ze niet 's ochtends om 7 uur in en om 5 uur 's nachts weer uit. Dat kan wel,maar is niet echt een aanrader. Ik heb nu lenzen van Lens. Bevalt echt pirma en 30 euro p/m. Is niet echt goedkoop maar prijs/kwaliteit is dik in orde. En het zijn wel je ogen, die zijn mij te kostbaar om mee te gaan kloten. Heb het wel gedaan en ervan geleerd. Dus wees zo slim en bespaar die paar euro niet op je ogen.
Wat trouwens wel mooi is: met lenzen kun je ideaal uien snijden, nergens last van. Iedereen tranende ogen en jij staat er fluitend naast!
pi_93825962
Ik liep vandaag dus langs de opticien en heb mijn ogen maar laten meten.

Daaruit is gebleken dat ik zowel plus als min heb in beide ogen, dus viscaal, en lenzen daarom lastig zijn, dat was iets waar ik later eventueel nog naar zou kunnen kijken maar voorlopig een bril zodat ik niet continu met verbeterd zicht loop (dit werkt verslavend ofzo).

Eind van de maand maar een montuurtje aan gaan schaffen dus en geen lenzen voor mij ^O^
pi_93826132
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:12 schreef Phantomesse het volgende:
Ik liep vandaag dus langs de opticien en heb mijn ogen maar laten meten.

Daaruit is gebleken dat ik zowel plus als min heb in beide ogen, dus viscaal, en lenzen daarom lastig zijn, dat was iets waar ik later eventueel nog naar zou kunnen kijken maar voorlopig een bril zodat ik niet continu met verbeterd zicht loop (dit werkt verslavend ofzo).

Eind van de maand maar een montuurtje aan gaan schaffen dus en geen lenzen voor mij ^O^
Viscaal? Die term ben ik nog nooit tegengekomen.
pi_93826324
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:15 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Viscaal? Die term ben ik nog nooit tegengekomen.
Zoiets, iets wat er op lijkt, even google ofzo.

Nou geen idee maar ik heb iig cillinder ogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')