Hoe wil je erachter komen welke sterkte je nodig hebt, zonder naar de opticien te gaan?quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:55 schreef Phantomesse het volgende:
Wat kost een set weeklenzen bij de gemiddelde opticien dan? Het is voor mij puur om te testen of ik met of zonder beter af ben. Ik krijg geen hoofdpijn in princiepe maar echt scherpstellen en focussen op iets gaat niet echt lekker meer. Begin met kleine letters ook steeds meer moeite te krijgen en als ik internet op de lcd moet ik er gewoon voor gaan zitten of het scherm op minstens 150% zetten
Ik snap je gedachtengang wel. Maar als die van de kruidvat, zoals hierboven gezegd, ronduit kut zijn (wat ook eigenlijk bijna niet anders kan), dan wil je natuurlijk nooit meer lenzen omdat je denkt dat het niks is.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:55 schreef Phantomesse het volgende:
Wat kost een set weeklenzen bij de gemiddelde opticien dan? Het is voor mij puur om te testen of ik met of zonder beter af ben. Ik krijg geen hoofdpijn in princiepe maar echt scherpstellen en focussen op iets gaat niet echt lekker meer. Begin met kleine letters ook steeds meer moeite te krijgen en als ik internet op de lcd moet ik er gewoon voor gaan zitten of het scherm op minstens 150% zetten
Heb vroeger veel met kleurlenzen gelopen (nee geen blauwe of groene, gewoon lichtbruin) want ja dat vond ik toen mooi ofzo, maar er is me toen wel redelijk uitgelegd hoe het allemaal moet en mits ze zacht zijn kan ik wel lenzen in en uit doen. Schoonhouden en maken en dergelijke weet ik ook, niet onder de kraan ivm kalk etc.quote:Op woensdag 23 februari 2011 14:57 schreef Casos het volgende:
Je hebt dus nog nooit lenzen gedragen en wil dit zomaar even gaan proberen?
![]()
Ga nou gewoon naar een opticien, die leert je hoe je lenzen in en uit moet doen, hoe alles schoon te houden etc...
Bezuinig lekker op wat anders dan je ogen.
Zo definitief?quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:03 schreef Phantomesse het volgende:
[..]
Heb vroeger veel met kleurlenzen gelopen (nee geen blauwe of groene, gewoon lichtbruin) want ja dat vond ik toen mooi ofzo, maar er is me toen wel redelijk uitgelegd hoe het allemaal moet en mits ze zacht zijn kan ik wel lenzen in en uit doen. Schoonhouden en maken en dergelijke weet ik ook, niet onder de kraan ivm kalk etc.
Sterkte weet ik ook dat is links - 1.50 rechts - 1.75 bij de laatste meting. Ze raadde me het toen wel aan als ik er last van had. Had ik op dat moment niet echt (was gewoon benieuwd naar mijn sterkte) maar begin dat nu wel te krijgen met scherpstellen van dingen en ja lezen dus. Maar ik vind een opticien weer direct zo definitief...
Ja, die wereld die open gaat, ik weet het. Had het gevoel dat ik in een HD wereld terecht kwam toen ik die bril van haar opzette en dat was erg mooi.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:05 schreef BabyB het volgende:
[..]
Zo definitief?
Er gaat een hele wereld voor je open als je 'normaal' alles kunt zien.
Ontkennen heeft toch geen zin, je hebt het nodig of niet.. En als je het nodig hebt, waarom uitstellen?
Oh, dat wist ik nietquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
Je bent al eerder opgemeten voor lenzen?
De brandpuntsafstand is anders met lenzen of bril, dus ik vraag me af of de cijfers gelijk zijn.
De correctie is hetzelfde, -1.5 = -1.5, of je nu lenzen of een bril draagt, het is gewoon hetzelfde. Een bril voor -1.5 of een contactlens voor -1.5. Die -1.5 slaat op de afwijking van je oog. Je bril of lens corrigeert dat en kan best een andere brandpunstafstand hebben, de afwijking blijft hetzelfde.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
De brandpuntsafstand is anders met lenzen of bril, dus ik vraag me af of de cijfers gelijk zijn.
Overigens gaat dat pas meespelen bij sterktes hoger dan -3quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
ik dacht dat het wel iets verschilde hoor. Bril-sterkte en lenzen sterkte kan dacht ik verschillen. Maar ze zeggen dat je 0 afwijking hebt als je 100% visus haalt (vaak de onderste regel van de eerste bladzijde van de letters), terwijl je met lenzen wel degelijk een scherpere correctie kunt doorvoeren. Ligt er aan hoe je netvlies eruit ziet en hoeveel cellen (zeg maar pixels) je hebt per vierkante ??? meter op je netvlies. De een zal geen verschil merken tussen bril of lens en de ander wel.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:15 schreef Casos het volgende:
[..]
De correctie is hetzelfde, -1.5 = -1.5, of je nu lenzen of een bril draagt, het is gewoon hetzelfde. Een bril voor -1.5 of een contactlens voor -1.5. Die -1.5 slaat op de afwijking van je oog. Je bril of lens corrigeert dat en kan best een andere brandpunstafstand hebben, de afwijking blijft hetzelfde.
Waar haal je dat vandaanquote:Op woensdag 23 februari 2011 18:21 schreef ksjansen376 het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je netvlies eruit ziet en hoeveel cellen (zeg maar pixels) je hebt per vierkante ??? meter op je netvlies. De een zal geen verschil merken tussen bril of lens en de ander wel.
Ik zelf had er geen last van, maar mijn broertje en mijn vader wel. Althans dat die vloeistof na een tijdje irriteerde. Ze gebruiken nu al lang de sensitive variant zonder problemen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 18:19 schreef ksjansen376 het volgende:
lenzen weet ik niet maar pas wel op met inzetvloeistof van hen. Ik heb het gebruikt en kreeg na gebruik bloedvatvorming. niet heel erg alleen mijn ogen lijken wat roder als ze moe zijn. Het is nog maar miniem maar het is bekend dat hun vloeistof wat minder subtiel is en je ogen kunnen er gevoelig voor zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |