Ja, prima johquote:Op woensdag 23 februari 2011 14:58 schreef nikk het volgende:
[..]
Eigenlijk zou de Nederlandse overheid het bedrag dat het heeft overgehouden aan de handel d.m.v. belastingen of winsten op directe verkopen aan Libië moeten terugbetalen aan het land (wanneer de bevolking de macht grijpt). Als je consequent bent in je verontwaardiging tenminste.
En toch blijf ik het niet met je eensquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:02 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is op dit moment dus van geen enkel belang en kan zoals hij ook zei op een ander moment over worden gedebatteerd. Daarom vind ik dat hij zich (wat mij betreft voor nu voorlopig) duidelijk genoeg heeft uitgesproken.
Rosenthal is een slappe zak, maar ik vind 'm vandaag een stuk sterker dan anders.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:03 schreef raistlin6 het volgende:
Nice, hij refereert aan Hitler. Maar durft het niet te zeggen. Wel stoer toch een beetje.
Rosenthal heeft even met z'n spindoctor gepraatquote:Op woensdag 23 februari 2011 15:04 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Rosenthal is een slappe zak, maar ik vind 'm vandaag een stuk sterker dan anders.
Ik pak het beeld er pas weer bij als Thieme of die D66 mevrouw babbelt, tot dan enkel geluid.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:05 schreef druide het volgende:
Ik betrap mijzelf erop steeds op de o(o)ren van Rosenthal te letten.
Die verontwaardiging zie je niet alleen in de politiek. De samenleving (en dus ook op fok) zie heleboel mensen ernstig verontwaardigd en zelfs woedend, boos of verdrietig dat Nederland wapens heeft geleverd aan Libië. Vraag me af of ze bereid zijn in te leveren. Dat de handel nu stopt is logisch. Maar we moeten ook geen boter op ons hoofd hebben...quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:03 schreef Cornerman het volgende:
[..]
Ja, prima joh
Nee, maar dat gehuil van die politici.. zij komen zo verontwaardigd over... terwijl dit wisten we allang en zij sowieso ook. En je verbaasd je er soms echt over hoe die mensen op die posities belandt zijnAls Uri zich maar niet opwindt eh
Mijn wapens?quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Die verontwaardiging zie je niet alleen in de politiek. De samenleving (en dus ook op fok) zie heleboel mensen ernstig verontwaardigd en zelfs woedend, boos of verdrietig dat Nederland wapens heeft geleverd aan Libië. Vraag me af of ze bereid zijn in te leveren.
Ik de FOK! Novum feed staat dat het ICC geen intentie heeft om een onderzoek te starten, tenzij er een aanklacht komt van de VN of Libië zelf.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:07 schreef bokaal het volgende:
Kan Khadafi eigenlijk opgepakt en veroordeeld worden wegens schending vd mensenrechten als hij van zijn leiderstroon gestoten wordt? En zo ja, wordt dat dan een proces in het rijtje "oorlogsmisdaden" of kan dat ook op andere gronden zijn, aangezien hij zijn eigen regels maakte voor het land wat hij leidde?
Opgepakt door wie? Dat soort vragen spelen pas wanneer Libië een andere overheid heeft en/of wanneer er een buitenlandse troepenmacht zit. En hij zal ongetwijfeld in Libië zelf worden berecht en niet in Den Haag.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:07 schreef bokaal het volgende:
Kan Khadafi eigenlijk opgepakt en veroordeeld worden wegens schending vd mensenrechten als hij van zijn leiderstroon gestoten wordt? En zo ja, wordt dat dan een proces in het rijtje "oorlogsmisdaden" of kan dat ook op andere gronden zijn, aangezien hij zijn eigen regels maakte voor het land wat hij leidde?
VN Mensenrechtenraad heeft een onderzoek ingesteld naar Gadhafi mbt misdaden tegen de menselijkheid. Als daar uitkomt dat Gadhafi dat volgens hen heeft gedaan, kunnen ze een aanklacht indienen bij het internationaal strafhof en kan hij veroordeeld worden. Of hij vervolgens ook opgesloten kan worden, is afhankelijk van of hij opgepakt of uitgeleverd kan worden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:07 schreef bokaal het volgende:
Same here, maar dat neemt niet weg dat ie weg zal moeten als het ooit wil veranderen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:11 schreef Monidique het volgende:
Ik ben overigens niet zo optimistisch over ene post-Khaddafi-tijdperk. Kan nog wel eens jarenlang rotzooi blijven.
Door de Libanezen zelf natuurlijk. Logisch dat dat via een nieuwe Libanese regering zou gaan, maar zoals ook bij Egypte ben ik benieuwd of dit soort dictators überhaupt wel veroordeeld gaan worden.quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:09 schreef nikk het volgende:
[..]
Opgepakt door wie? Dat soort vragen spelen pas wanneer Libië een andere overheid heeft en/of wanneer er een buitenlandse troepenmacht zit. En hij zal ongetwijfeld in Libië zelf worden berecht en niet in Den Haag.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 15:13 schreef Dekatria het volgende:
Wat heb ik een hekel aan mensen die collegae zeggen ipv collega's
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |