abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93190139
Helleuw,

Hoop dat jullie mij kunnen helpen! Bij mijn appartementje hoort een balkonnetje met een glazen afrastering. Op dat glas heeft enkele weken/maanden (?) een TE HUUR-bord van de makelaar gehangen, en dat was blijkbaar met érg hardnekkige tape bevestigd. :')

De makelaar heeft het bord weggehaald toen wij de sleutel kregen, maar er bleven twee tape-lijnen achter. Volgens de makelaar moesten we dat goed nat maken met een heet sopje "en dan kregen we dat er zo afgepoetst". Niet dus. Ik heb gister, na het afspeuren van internet, met behulp van aceton en glassex de tape er af weten te krijgen, wat al erg lastig ging. Er zitten nu nog twee lijmrest-lijnen op het glas, die ik er met aceton en glassex niet vanaf krijg, het is echt hardnekkig.. }:|

Iemand goede ideeën hoe ik dat er af krijg? Ik lees op internet over stickerverwijderaar, maar dat kan ik in de supermarkt/kruidvat/etos/DA/hema niet vinden.. Waar is dat te krijgen? Werkt dat spul echt? Iemand nog andere tips?
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:44:46 #2
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_93190237
Lampenolie ^O^ Heb ik veel lijmresten van stickers mee kunnen verwijderen.
Vraag me niet waarom, maar 't werkt. Het glas wordt er alleen heul vettig van :P
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_93190369
Ja, dat wordt het van aceton ook, dus dat is niet zo'n probleem.. Moet je dat dan in laten werken?
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:49:40 #4
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_93190392
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:49 schreef zjenien85 het volgende:
Ja, dat wordt het van aceton ook, dus dat is niet zo'n probleem.. Moet je dat dan in laten werken?
Was bij mij niet nodig. Kan opzich geen kwaad natuurlijk en dan met een schuursponsje eraf schrobben.
pi_93190442
Een ellende ja. Wij hebben het gehad met van die leuke raamstickers voor kinderkamers. Wij zijn daar dagen meer zoet geweest (drie ramen) en altijd kon je als de ramen besloegen (enkel glas) het silhouet van die dingen blijven zien. Toen heb ik me voorgenomen om nooit meer een huis te accepteren waar zulke troep grondig verwijderd is, danwel de ruiten vervangen zijn.

Sticker remover of zaken als lampolie werken inderdaad het beste. Verder gewoon veel geduld.
pi_93190457
Eraf krabben met een glaskrabber
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_93190548
Ja, ben er gister al twee uur mee bezig geweest ofzo. Heb uiteindelijk een plamuurmesje gepakt voor de tape, maar ik durf daar niet mee te gaan krassen voor die lijmresten, anders is de lijm straks weg, maar zitten er allemaal krassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2011 10:55:16 ]
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:06:39 #8
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_93190920
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 10:55 schreef zjenien85 het volgende:
Ja, ben er gister al twee uur mee bezig geweest ofzo. Heb uiteindelijk een plamuurmesje gepakt voor de tape, maar ik durf daar niet mee te gaan krassen voor die lijmresten, anders is de lijm straks weg, maar zitten er allemaal krassen.
Pak zo'n ijskrabber voor de auto :) Scheelt aanzienlijk in krassen
pi_93191019
glaskrabber + WD40 _O_

zo'n glaskrabber kost een euro bij de bouwmarkt ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_93191130
En wat is WD40? :?
pi_93191183
Oh ik zie het al, een waterverdrijvend gas in een spuitbus. :Y Ook te koop bij de bouwmarkt?
pi_93191237
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:14 schreef zjenien85 het volgende:
Oh ik zie het al, een waterverdrijvend gas in een spuitbus. :Y Ook te koop bij de bouwmarkt?
WD40 is baas en geen gas. Roestverwijderaar, smeermiddel, contactspray, anticorrosiespray en onderdelenreiniger in één.
pi_93191406
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:15 schreef Casos het volgende:

[..]

WD40 is baas en geen gas. Roestverwijderaar, smeermiddel, contactspray, anticorrosiespray en onderdelenreiniger in één.
http://www.wd40.co.uk/media/images/a/8/LIST_OF_2_000_USES.pdf

_O_
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_93191465
Haha, wat een wondermiddel. Waar haal je dat?
pi_93191531
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:22 schreef zjenien85 het volgende:
Haha, wat een wondermiddel. Waar haal je dat?
Elke zichzelf respecterende doe-het-zelf-zaak, automaterialenhandel etc..

Maar heb je al wasbenzine, terpentine eventueel thinner geprobeerd?
pi_93191802
Wasbenzine wel, werkte niet, toen ben ik Aceton gaan halen, hielp wel voor de tape er af te krijgen, maar niet voor de lijmresten. Terpentine heb ik ook nog staan, kan het proberen.
pi_93192143
@ ts ik zou gaan verhuizen, dit los je niet meer op en om daar nu jaren tegen aan te kijken.. Plak er maar een nieuw bord op en laat het de volgende bewoner oplossen!
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_93192222
quote:
16s.gif Op woensdag 23 februari 2011 11:41 schreef RanTheMan het volgende:
@ ts ik zou gaan verhuizen, dit los je niet meer op en om daar nu jaren tegen aan te kijken.. Plak er maar een nieuw bord op en laat het de volgende bewoner oplossen!
Tot die conclusie was ik zelf ook al gekomen. :W
pi_93226967
had je al stickerverwijderaar geprobeerd? Bij de bouwmarkten te koop, neem alleen niet het huismerk, dat is minder goed en ben je langer bezig.

met stickerverwijderaar krijg je dit er zeker af.
pi_93248749
Het is me uiteindelijk gelukt met de combinatie: lampenolie van Kruidvat + glaskrabber van Hema.. *O* Ik had er al niet meer echt vertrouwen in, maar het ging zelfs vrij makkelijk! Thanks voor de tips!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')