quote:
Op dinsdag 1 maart 2011 23:46 schreef Rvv38 het volgende:het enige wat ik je dan kan adviseren is dit plafond nogmaals te behandelen maar dan eerst fixeren zodat de korrel laag vast komt te zitten en dan opnieuw witten ...van wat je aangeeft heb je te maken met een onthechtings probleem in de onderlaag deze kan je alleen oplossen door de laag te fixeren neem hiervoor een pro fixeer is wel wat duurder alleen dit geeft wel de beste hechting...wanneer je besluit direct over dit plafond te gaan sausen zonder fixeer is de kans heel groot dat je een gedeelte van het spuitplafond in je roller gaat vinden....is heel vervelend kan ik je zeggen
quote:
Op woensdag 23 maart 2011 21:56 schreef Rvv38 het volgende:Ben je al achter het probleem gekomen ...misschien zijn er andere mensen die voor dit soort problemen komen te staan !
Even een update. Ik heb een stuk plafond gewit met de genoemde blaartjes. Hierbij is géén schade ontstaan, de bultjes zijn alleen weer wat witter.
Wat er wél gebeurd is: bij het verwijderen van een kabelgootje dat over het plafond liep (richting ventilator) heb ik een stukje van de plafondlaag losgetrokken. Het spul lijkt het meeste op dikke latexverf en had op die plek blijkbaar losgelaten van het beton.
De laag zélf is dik genoeg om heel te blijven als de bultjes niet groter worden, dat lijkt geen probleem te zijn.
Vraag blijft dan: waarom laat dat spul los van het plafond? In de badkamer is het wat vochtiger (al wordt deze wel continu geventileerd) maar bijv. in de slaapkamer is het droog, er is ook geen sprake van een lekkage ofzo (dan had ik ook wel zichtbare kringen verwacht).
Kortom: we houden het in de gaten.
Een
Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.