abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:15:20 #1
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_93188136
Ik woon in een huis uit 1990, dat destijds met spuit-stuc voorzien is van een laagje op het plafond.
Het lijkt nu echter wel of ik op diverse plaatsen een soort blaartjes/bobbeltjes zie ontstaan in deze laag.

Deze bobbels zijn een cm of 2/3 in doorsnede en (op dit moment) zo'n 5 mm dik. Is dit iets wat me tot nu toe gewoon nog nooit opgevallen is, of is er iets aan de hand waar ik wat aan moet doen?

Wie weet er iets zinnigs over te zeggen?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  woensdag 23 februari 2011 @ 09:34:10 #2
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_93188435
Ik zou voor de zekerheid even controleren of er geen lekkage oid is. Verder niks zinnigs er over te zeggen.
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 23 februari 2011 @ 11:48:07 #3
206640 Beelzebufo
pi_93192368
quote:
1s.gif
Op woensdag 23 februari 2011 09:34 schreef padlarf het volgende:
Ik zou voor de zekerheid even controleren of er geen lekkage oid is. Verder niks zinnigs er over te zeggen.
Was ook mijn gedachte, maar het lijkt allemaal gewoon droog te zijn. Op de plekken waar het voorkomt zou ik zo snel ook even niet weten wát er zou moeten lekken, er lopen geen leidingen door de vloer.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_93199801
Doe verstandig en vraag iemand die hier dagelijks mee heeft te maken om even zijn licht te laten schijnen. :Y :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93207429
Foto?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_93461572
waarschijnlijk zitten er onder die blaartjes roestige puntjes van het betonijzer.....zit het over het gehele plafond of zit het in de omgeving van bv de keuken?
  dinsdag 1 maart 2011 @ 11:28:39 #7
206640 Beelzebufo
pi_93482441
quote:
1s.gif
Op maandag 28 februari 2011 21:15 schreef Rvv38 het volgende:
waarschijnlijk zitten er onder die blaartjes roestige puntjes van het betonijzer.....zit het over het gehele plafond of zit het in de omgeving van bv de keuken?
Op diverse plekken door het hele huis. Inmiddels heb ik er eentje opengepeuterd en daar géén roest aangetroffen. Foto maken is lastig: het is een wit bobbeltje op een gespetterd plafond...
  dinsdag 1 maart 2011 @ 14:51:46 #8
545 dop
:copyright: dop
pi_93490738
klinkt als vocht zit het toevallig in de buurt van een raam
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_93504498
even een vraagje laat het materiaal los of heb je echt op het plekje wat je verwijderd heb een putje in je plafond........op het moment dat het alleen het materiaal is kan het zijn dat er na jaren onthechting gaat ontstaan ik weet ook niet of je met de tijd weleens je plafond gesausd heb .....
  dinsdag 1 maart 2011 @ 20:41:33 #10
206640 Beelzebufo
pi_93508275
quote:
1s.gif
Op dinsdag 1 maart 2011 19:44 schreef Rvv38 het volgende:
even een vraagje laat het materiaal los of heb je echt op het plekje wat je verwijderd heb een putje in je plafond........op het moment dat het alleen het materiaal is kan het zijn dat er na jaren onthechting gaat ontstaan ik weet ook niet of je met de tijd weleens je plafond gesausd heb .....
Plafond is 10 jaar geleden door mij gewit (we roken niet, blijft mooi wit), huis zelf is 20 jaar oud. Alleen het spuitmateriaal lijkt los te komen.
pi_93520630
het enige wat ik je dan kan adviseren is dit plafond nogmaals te behandelen maar dan eerst fixeren zodat de korrel laag vast komt te zitten en dan opnieuw witten ...van wat je aangeeft heb je te maken met een onthechtings probleem in de onderlaag deze kan je alleen oplossen door de laag te fixeren neem hiervoor een pro fixeer is wel wat duurder alleen dit geeft wel de beste hechting...wanneer je besluit direct over dit plafond te gaan sausen zonder fixeer is de kans heel groot dat je een gedeelte van het spuitplafond in je roller gaat vinden....is heel vervelend kan ik je zeggen
pi_94531321
Ben je al achter het probleem gekomen ...misschien zijn er andere mensen die voor dit soort problemen komen te staan !
  donderdag 24 maart 2011 @ 09:49:48 #13
206640 Beelzebufo
pi_94544917
quote:
1s.gif
Op dinsdag 1 maart 2011 23:46 schreef Rvv38 het volgende:
het enige wat ik je dan kan adviseren is dit plafond nogmaals te behandelen maar dan eerst fixeren zodat de korrel laag vast komt te zitten en dan opnieuw witten ...van wat je aangeeft heb je te maken met een onthechtings probleem in de onderlaag deze kan je alleen oplossen door de laag te fixeren neem hiervoor een pro fixeer is wel wat duurder alleen dit geeft wel de beste hechting...wanneer je besluit direct over dit plafond te gaan sausen zonder fixeer is de kans heel groot dat je een gedeelte van het spuitplafond in je roller gaat vinden....is heel vervelend kan ik je zeggen
quote:
1s.gif
Op woensdag 23 maart 2011 21:56 schreef Rvv38 het volgende:
Ben je al achter het probleem gekomen ...misschien zijn er andere mensen die voor dit soort problemen komen te staan !
Even een update. Ik heb een stuk plafond gewit met de genoemde blaartjes. Hierbij is géén schade ontstaan, de bultjes zijn alleen weer wat witter.

Wat er wél gebeurd is: bij het verwijderen van een kabelgootje dat over het plafond liep (richting ventilator) heb ik een stukje van de plafondlaag losgetrokken. Het spul lijkt het meeste op dikke latexverf en had op die plek blijkbaar losgelaten van het beton.

De laag zélf is dik genoeg om heel te blijven als de bultjes niet groter worden, dat lijkt geen probleem te zijn.

Vraag blijft dan: waarom laat dat spul los van het plafond? In de badkamer is het wat vochtiger (al wordt deze wel continu geventileerd) maar bijv. in de slaapkamer is het droog, er is ook geen sprake van een lekkage ofzo (dan had ik ook wel zichtbare kringen verwacht).

Kortom: we houden het in de gaten.
pi_101861966
Hi Beelzebufo, is er nog nieuws? Ik heb op mijn plafond in de woonkamer ineens vergelijkbare bultjes zitten (jarenlang niks aan de hand, en opeens.....). Ik kan geen lekkage ontdekken. Ik hoor graag.

Thx.
  dinsdag 13 september 2011 @ 15:57:02 #15
206640 Beelzebufo
pi_101901397
quote:
0s.gif
Op maandag 12 september 2011 17:02 schreef prefmon het volgende:
Hi Beelzebufo, is er nog nieuws? Ik heb op mijn plafond in de woonkamer ineens vergelijkbare bultjes zitten (jarenlang niks aan de hand, en opeens.....). Ik kan geen lekkage ontdekken. Ik hoor graag.

Thx.
óf ik let er beter op, óf er ontstaan langzaam aan meer blaasjes. Zie ze nu ook in de (relatief vochtige) badkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop