Was ook mijn gedachte, maar het lijkt allemaal gewoon droog te zijn. Op de plekken waar het voorkomt zou ik zo snel ook even niet weten wát er zou moeten lekken, er lopen geen leidingen door de vloer.quote:Op woensdag 23 februari 2011 09:34 schreef padlarf het volgende:
Ik zou voor de zekerheid even controleren of er geen lekkage oid is. Verder niks zinnigs er over te zeggen.
Op diverse plekken door het hele huis. Inmiddels heb ik er eentje opengepeuterd en daar géén roest aangetroffen. Foto maken is lastig: het is een wit bobbeltje op een gespetterd plafond...quote:Op maandag 28 februari 2011 21:15 schreef Rvv38 het volgende:
waarschijnlijk zitten er onder die blaartjes roestige puntjes van het betonijzer.....zit het over het gehele plafond of zit het in de omgeving van bv de keuken?
Plafond is 10 jaar geleden door mij gewit (we roken niet, blijft mooi wit), huis zelf is 20 jaar oud. Alleen het spuitmateriaal lijkt los te komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:44 schreef Rvv38 het volgende:
even een vraagje laat het materiaal los of heb je echt op het plekje wat je verwijderd heb een putje in je plafond........op het moment dat het alleen het materiaal is kan het zijn dat er na jaren onthechting gaat ontstaan ik weet ook niet of je met de tijd weleens je plafond gesausd heb .....
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:46 schreef Rvv38 het volgende:
het enige wat ik je dan kan adviseren is dit plafond nogmaals te behandelen maar dan eerst fixeren zodat de korrel laag vast komt te zitten en dan opnieuw witten ...van wat je aangeeft heb je te maken met een onthechtings probleem in de onderlaag deze kan je alleen oplossen door de laag te fixeren neem hiervoor een pro fixeer is wel wat duurder alleen dit geeft wel de beste hechting...wanneer je besluit direct over dit plafond te gaan sausen zonder fixeer is de kans heel groot dat je een gedeelte van het spuitplafond in je roller gaat vinden....is heel vervelend kan ik je zeggen
Even een update. Ik heb een stuk plafond gewit met de genoemde blaartjes. Hierbij is géén schade ontstaan, de bultjes zijn alleen weer wat witter.quote:Op woensdag 23 maart 2011 21:56 schreef Rvv38 het volgende:
Ben je al achter het probleem gekomen ...misschien zijn er andere mensen die voor dit soort problemen komen te staan !
óf ik let er beter op, óf er ontstaan langzaam aan meer blaasjes. Zie ze nu ook in de (relatief vochtige) badkamer.quote:Op maandag 12 september 2011 17:02 schreef prefmon het volgende:
Hi Beelzebufo, is er nog nieuws? Ik heb op mijn plafond in de woonkamer ineens vergelijkbare bultjes zitten (jarenlang niks aan de hand, en opeens.....). Ik kan geen lekkage ontdekken. Ik hoor graag.
Thx.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop