abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93152752

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
Ja doei.
pi_93152809
yay you did it

en fipo :P
pi_93152812
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:09 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja. Nou ja hij zegt dat hij zijn vrienden en ouders over mij verteld heeft, maar als ik ze dan hoor bellen laat hij mij weg uit het verhaal. En na de 100e keer vond ik dat irritant worden. En hij houdt niet van klef doen in het openbaar.

Maar goed dat kan inderdaad gewoon zijn karakter zijn, maar ik beschik over een gezonde dosis wantrouwen..
Zou ik ook niet tof vinden, hoor.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_93152822
Haha hij had net de OP van het vorige topic overgenomen of niet? :P
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_93152833
yup :) maar nu staat de OP weer goed :P
Ja doei.
pi_93152846
@prob klinkt een beetje mwah.. ik zou daar niet heel blij van worden. Hoelang zijn jullie al een setje?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:20:28 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93152849
Aww, hiernaast krijgt een kindje straf! Moet op een stoeltje blijven zitten en doet dat tot nu toe ook :P.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:21:40 #8
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93152898
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:09 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja. Nou ja hij zegt dat hij zijn vrienden en ouders over mij verteld heeft, maar als ik ze dan hoor bellen laat hij mij weg uit het verhaal. En na de 100e keer vond ik dat irritant worden. En hij houdt niet van klef doen in het openbaar.

Maar goed dat kan inderdaad gewoon zijn karakter zijn, maar ik beschik over een gezonde dosis wantrouwen..
Hij laat je weg uit een verhaal waar jij wel duidelijk in hoort bedoel je? Misschien doet hij het niet bewust? Neemt niet weg dat ik het ook vervelend zou vinden trouwens.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_93153514
Dat is vervelend Billy. Lijkt dan net alsof je er niet toe doet. :{ Ik zou het iig niet waarderen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:37:42 #10
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93153592
Ik meen me vaag te herinneren dat er hier wat dames waren die graag semi-permanente mascara zouden willen? Ik heb geen idee hoe duur dat normaal is, maar ik kwam deze actie tegen:

Actie
pi_93153698
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:37 schreef Rituals het volgende:
Ik meen me vaag te herinneren dat er hier wat dames waren die graag semi-permanente mascara zouden willen? Ik heb geen idee hoe duur dat normaal is, maar ik kwam deze actie tegen:

Actie
Voor 10 euro heb je een thuiskitje :)
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:41:58 #12
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93153775
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:40 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Voor 10 euro heb je een thuiskitje :)
Zo'n vermoeden had ik al :P.
pi_93154141
o haiz!

Mijn gesprek is goed gegaan, ze konden zich vinden in mijn verzoeken en gaan kijken wat ze eraan kunnen doen.

Gaat nu wel heel snel allemaal :o Als ik voor het eind van de week teken, dan zit ik volgende week wss in Engeland, 2 weken daarna in Frankrijk voor trainingen :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:50:27 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93154194
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:49 schreef _aurum_ het volgende:
o haiz!

Mijn gesprek is goed gegaan, ze konden zich vinden in mijn verzoeken en gaan kijken wat ze eraan kunnen doen.

Gaat nu wel heel snel allemaal :o Als ik voor het eind van de week teken, dan zit ik volgende week wss in Engeland, 2 weken daarna in Frankrijk voor trainingen :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Superrr! :D.

En die collega krijgt vast een BlackBerry, harhar! :').
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:50:36 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_93154201
Zohee Aurum, dat zou wat zijn!!
Supertof!! Hoop het voor je
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_93154219
Gaaf Aurum!
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:51:10 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93154232
En nu wil ik ook nog goed nieuws voor Jagär en goed nieuws voor mij deze week aub. Wie wil nog meer goed (sollicitatie)nieuws krijgen? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93154238
Klinkt goed Aurum ^O^
Je ging toch ook nog naar Rome? Of is dat al geweest?

Wat Vik zegt! BlackBerry voor die man!

Zomaar:
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_93154277
Super tof Aurum! ^O^
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_93154278
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:51 schreef Viking84 het volgende:
En nu wil ik ook nog goed nieuws voor Jagär en goed nieuws voor mij deze week aub. Wie wil nog meer goed (sollicitatie)nieuws krijgen? :).
ik heb een paar dagen niet bijgelezen, maar wanneer heb jij je gesprek?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:52:11 #21
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_93154280
Tof Aurum!
pi_93154307
ik zou 'm voor straf al een bb geven, kindjes die vragen worden overgeslagen :+
pi_93154309
Deze topics lezen is bijna leuker dan er in posten. :D

Lijstje

O: Kom muesli met melk
L: Kaasboterham met melk
T: Chocolaatje
A: Hachee met aardappeltjes en rundertartaartje
T: Geen idee maar vast nog wel dingen

S: 2 uur lopen boenen :')
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_93154324
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:51 schreef Viking84 het volgende:
ik!

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:52 schreef Rituals het volgende:
Tof Aurum!
Ja doei.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:53:20 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93154330
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 15:52 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik heb een paar dagen niet bijgelezen, maar wanneer heb jij je gesprek?
Morgenochtend! :Y. Gaat al lekker snel hè :).
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')