Hallo vrinden van het FOK! forum,
Sinds kort heb ik mijzelf een nieuwe hobby aangemeten. Al jarenlang ben ik gefascineerd door treinspotters. De kleren, de kapsels, de technische specificaties, en dat allemaal zo geolied en strak op tijd. De psyche van een treinspotter is als een lievelings sok die je verloren hebt in de wasmachine: van buiten koel en kil en machinaal, maar binnenin zwerft ergens die kleurrijke en warme persoonlijkheid rond.
Ik ben er dan ook de laatste tijd vaak bij dag en dauw op uit getrokken, om de treinspotters te spotten. De echte treinspotterspotter moet opstaan voordat de treinspotters dat doen wat dus al gauw betekend dat je om 2 uur 's nachts je wekker moet zetten, je moeder 4 boterhammen kaas laat smeren (haar wekker staat om half 2) en dan kan ik er tegenaan voor een ochtend.
Graag wil ik nog wat pareltjes met jullie delen:
![Gespot.jpg]()
Geweldig, die vorm, die blauwe kleur, die bouw. Volgens mij uit het bouwjaar 1953, model 'Willem'. Te herkennen aan de witte sportschoenen en grijze afwerking bovenin.
![201005141334-1_treinspotter-bijna-omver-gereden-door-trein-video.jpg]()
En dit moet dan de 'Ron' zijn. Een klassieker, worden sinds 1960 ook niet meer gemaakt. De grijze jas en de sombere uitstraling verraden het oorlogsverleden van deze van origine Duitse modellen, maar deze Ron lijkt afgewerkt te zijn met een sportievere zonnebril.
![4818945410_537542dd3c.jpg]()
Zo zie je ze niet vaak, 3 modellen treinspotter kruisen elkaars pad! Let vooral ook op de felle kleuren van de duidelijk zichtbare spotter voorin. Ik gok dat dit een 'Sander' is uit 1985. De gladde kuiten verraden dat dit model ook voor sportieve en snellere doeleinden gebruikt wordt.
Zijn er nog meer enthousiastelingen hier?
Disclaimer: we zijn niet alleen! treinspotterspotter. [ Bericht 2% gewijzigd door Maisnon op 22-02-2011 17:00:54 ]