First I was likequote:http://www.telegraaf.nl/b(...)r_emigranten___.html
'Exitpoll voor emigranten'
Nederlanders die ons land verlaten, moeten aangeven waarom zij emigreren. Dat vindt de PVV.
Met de zogenoemde exitpoll wil PVV-Kamerlid Sietse Fritsma te weten komen waarom ze vertrekken. Hij wil namelijk kijken of er iets te doen is zodat ze blijven, weet Sp!ts.
"Het lijkt erop dat de Nederlanders met kennis vertrekken en we er slecht opgeleide Polen voor terugkrijgen”, zegt hij naar aanleiding van de immigratie- en emigratiecijfers van het CBS
Ja, die houding. Alles wat een PVV er niet begrijpt is 'raar'.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:34 schreef Id_do_her het volgende:
Ik denk dat de aanwezigheid van de PVV voor velen al genoeg is om te vertrekken.
Inderdaad, andere culturen bijvoorbeeld zijn al meteen 'achterlijk'.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:35 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Ja, die houding. Alles wat een PVV er niet begrijpt is 'raar'.
Hmmm nu was afgelopen week een onderzoek ergens en daaruit bleek dat ze juist vertrokken omdat Nederland niet meer veilig voelde en dat de kosten de pan uitrijzen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:29 schreef MuyTrabajo het volgende:
Altijd lachen met die PVV. Ik was nog niet bijgekomen van de Schotse Hooglanders-rel, en nu komen ze weer met dit pareltje.
[..]
First I was likeThen I was like
Then i was like
![]()
De PVV die zich afvraagt oh waarom toch de hogeropgeleiden vertrekken.
De PVV die het hoger onderwijs kapot bezuinigt.
De PVV die achter de de ultieme 'studentje pesten' maatregel staat. Gewoon, omdat ze een hekel hebben aan die luie studentjes'. Zoals een narrige en gefrustreerde buurman een hekel aan studentjes heeft, omdat die thuis komen van het stappen als hij naar zijn werk moet.
De PVV die cultuur wegsnoeide onder het mom 'linkse hobby' (is voetbal een rechtse hobby dan?).
De PVV die kosmopolitisme maar een eng woord vindt, want in de rest van de wereld zijn mensen raar en eng.
Klacht: PVV die hogeropgeleiden wegjaagt en dan gaat klagen dat de hogeropgeleiden inderdaad weggaan.
Dat noemen wij de dubbele dildo.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:35 schreef EAH5450 het volgende:
Dus ik kan praktisch gezien mijn eerste jaarsalaris dan gewoon lekker inleveren aangezien de kans aanwezig is dat ik ook nog eens fijn een inkomstenbelasting van 52% mag gaan betalen,
Maar zien we dan ook een uitstroom van VMBO ers die klaar zijn?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:36 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Dat is wat de PVV nu even op papier wilt zien. En dat hoger opgeleiden het land verlaten omdat er bezuinigd wordt op het hoger onderwijs is natuurlijk helemaal kul. Immers hebben hoog opgeleiden hun studie afgerond ....slimpie
Ik hoef niks en niemand te verdedigen. Maar bovenstaande opmerking is echt te dom voor woorden!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:39 schreef Yi-Long het volgende:
De PVV moet niet klagen trouwens: des te meer slimme mensen vertrekken uit NL, des te meer zetels de PVV straks verovert in de verkiezingen...
Dat zul je aan die mensen moeten vragen en niet aan mij.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:38 schreef MuyTrabajo het volgende:
[..]
Maar zien we dan ook een uitstroom van VMBO ers die klaar zijn?
Dit dus...mensen gaan op zoek naar betere oorden. Dat kan op een breed gebied zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:38 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Mensen die PVV de schuld geven voor het vertrekken van hoogopgeleiden.
Ook zonder de PVV is Nederlands waardeloos als je wat van je leven wil maken.
quote:Wat leren we van dit 'exitgesprek' met de Nederlandse emigrant?
Allereerst wordt duidelijk dat Nederlanders ontevreden zijn over de kwaliteit van het publieke domein. Natuur, stilte en ruimte zijn belangrijke elementen in het dagelijkse leven; zo belangrijk dat dit voor veel mensen een belangrijke stimulus is om te emigreren. Als men de zoektocht van emigranten zou moeten samenvattten, dan komt dit toch vooral neer op een zoektocht naar het goede leven.
Ten tweede wordt emigratie uit Nederland niet in hoge mate gedreven door loon- of inkomensverschillen hetgeen de meest basale migratietheorie zou voorspellen - maar zijn het vooral verschillen in de kwaliteit van het publieke domein die aanzetten tot migratie.
Ten slotte, is het veelzeggend dat Nederlanders hun ontevredenheid over het publieke domein niet alleen via het hun (politieke) stemgedrag uiten maar ook via het stemmen met de voeten (Hirschman, 1970). Dit is een belangrijk inzicht omdat concurrentie in de kwaliteit van het publieke goederen niet voorbehouden is aan lokale overheden, maar nu ook aan nationale overheden. En daarmee is de recente emigratiestroom uit Nederland wellicht een sprekend teken dat we in het tijdperk van de globalisering leven.
Ja, want het enige alternatief voor ongenuanceerd moslim-gebash is 'knuffelen' (!)quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:42 schreef Sant. het volgende:
[..]
Ik hoef niks en niemand te verdedigen. Maar bovenstaande opmerking is echt te dom voor woorden!![]()
![]()
Maargoed, knuffel maar lekker verder... mijn god hahaha
je bent hilarisch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |