abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93106103
Hallo,

Wij willen een confettikanon / shooter maken !!
iemand ervaring hiermee? het is voor op een carnavalswagen.

elk idee is welkom van de handige mensen hier!!
pi_93106721
Enkele jaren terug hebben we zo'n ding gemaakt voor een verjaardag. Diegene die hem kreeg was niet blij met ons :')

- Ga naar de kringloop en scoor voor 2 tientjes een electrische bladblazer.
- Hang aan de 'zuigende' kant een mooi net, welke geen confetti doorlaat, maar wel voldoende zuurstof.

Easy.. We hebben het twee keer getest met een kleine hoeveelheid en op de verjaardag zelf kwam er nog zo'n 2kg confetti doorheen :'). Sindsdien is dat ding niet meer gebruikt dus ik kan je niet vertellen of hij het lang zou volhouden... Voor ons was de grap in elk geval geslaagd. Een jaar later was er nog steeds confetti te vinden in en om het huis :')
pi_93108499
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:19 schreef Sm0keZ het volgende:
Enkele jaren terug hebben we zo'n ding gemaakt voor een verjaardag. Diegene die hem kreeg was niet blij met ons :')

- Ga naar de kringloop en scoor voor 2 tientjes een electrische bladblazer.
- Hang aan de 'zuigende' kant een mooi net, welke geen confetti doorlaat, maar wel voldoende zuurstof.

Easy.. We hebben het twee keer getest met een kleine hoeveelheid en op de verjaardag zelf kwam er nog zo'n 2kg confetti doorheen :'). Sindsdien is dat ding niet meer gebruikt dus ik kan je niet vertellen of hij het lang zou volhouden... Voor ons was de grap in elk geval geslaagd. Een jaar later was er nog steeds confetti te vinden in en om het huis :')
Wij hebben het ook een keer gedaan met een bladblazer, maar je kreeg zo'n zooi in de carnavalswagen want er lag meer in de wagen dan buiten onderhand haha.
maar dan stop je dus de confetti in die zak, als je hem dan aanzet spuit de confetti vanuit die zak door de bladblazer naar buiten??
pi_93114382
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 16:52 schreef KJTDominicus het volgende:

[..]

Wij hebben het ook een keer gedaan met een bladblazer, maar je kreeg zo'n zooi in de carnavalswagen want er lag meer in de wagen dan buiten onderhand haha.
maar dan stop je dus de confetti in die zak, als je hem dan aanzet spuit de confetti vanuit die zak door de bladblazer naar buiten??
Bekijk de bladblazer meer als een kleine windtunnel. Hou iets voor de inlaat en het zal er doorheen gezogen worden, en komt er vanzelf bij de uitlaat weer uit :P

Bedenk wel even dat die zak voldoende lucht moet doorlaten, bij voorkeur ondersteund door een kleine metalen constructie. Denk hierbij aan die koperen stokjes die vroeger nog wel eens aan wensbalonnen vastzaten. Buig er hiervan een paar zodat je daarmee de binnenkant van de zak kunt verstevigen, anders krijg je van die taferelen dat ie probeert om de zak door de bladblazer heen te zuigen :)
pi_93130180
ik stond wel eens naast zo'n ding waarmee ze van die reepjes de lucht in stuurden, met zo'n zak/buis zegmaar.

dat was achterlijk simpel..

een flinke blazer, daarop een (vaste) buis van 50cm ofzo, en daarop zo'n zak/buis.
en in die vaste buis zat een gat, en daar kon je dan met de hand die snippers/confettie indoen, en dan werd dat zo meegeblazen
pi_93138115
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:57 schreef Waterweg het volgende:
ik stond wel eens naast zo'n ding waarmee ze van die reepjes de lucht in stuurden, met zo'n zak/buis zegmaar.

dat was achterlijk simpel..

een flinke blazer, daarop een (vaste) buis van 50cm ofzo, en daarop zo'n zak/buis.
en in die vaste buis zat een gat, en daar kon je dan met de hand die snippers/confettie indoen, en dan werd dat zo meegeblazen
Denk dat dat inderdaad het beste werkt. In dat gat kan je eventueel nog een grote trechter doen om het vullen makkelijker te maken.
pi_93138673
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 04:03 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Denk dat dat inderdaad het beste werkt. In dat gat kan je eventueel nog een grote trechter doen om het vullen makkelijker te maken.
Hoe bedoel je een grote buis en daarop een zak/buis....
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:51:56 #8
53151 T42
Pinball Wizard
pi_93140389
compressor
slang
ventiel
dikkere buis waar papiersnippers of confetti in gaat
richten en ventiel ineens openen
pi_93140771
Kan je me iets beter uitleggen wat je bedoeld?
vooral dat ventiel snap ik niet....je hebt de compressor met de slang en spuitkop.
dan maak je dikke buis daaroverheen, daar doe je de confetti in en dan??
  dinsdag 22 februari 2011 @ 15:20:54 #10
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_93152868
Tis leuk als je wat druk kan opbouwen die dat ding ineens kan wegblazen... krijg je ineens veel confetti :D
  dinsdag 22 februari 2011 @ 16:02:43 #11
53151 T42
Pinball Wizard
pi_93154809
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:04 schreef KJTDominicus het volgende:
Kan je me iets beter uitleggen wat je bedoeld?
vooral dat ventiel snap ik niet....je hebt de compressor met de slang en spuitkop.
dan maak je dikke buis daaroverheen, daar doe je de confetti in en dan??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')