abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93091079
Beste Fokkers,

Sinds dit weekend heb ik een LG 50PK350 plasma tv en vanaf 22 februari zou ik ook aangesloten moeten zijn bij Ziggo met een all-in-one pakket met digitale tv. Bij dit pakket ontvang ik een HD ontvanger.

Nu heb ik me redelijk ingelezen de laatste tijd over HD ready/full, Digitaal, Kabel, ADSL, etc. maar is het me niet helemaal duidelijk geworden hoe het nu precies zat met digitale tv ontvangen.

Graag hoor ik of de volgende zaken kloppen:
- Met een HD ontvanger kan ik op één TV HD kanalen bekijken, dus als ik meerdere tv's heb, moet ik ook meerdere HD ontvangers kopen.
- Volgens de specificaties van de LG 50KP350 zou er een CI+ module in zitten, betekend dit dat hij Ziggo certified of ready is?
- Om digitale tv te ontvangen heb je naast een abonnement ook een "Ziggo CI+ Module Smit" (+/- 70 euro) EN een "Ziggo SmartCard" (+/-25 euro) nodig?

Zijn er verder nog voor- of nadelen van een CI+ module met smartcard t.o.v. een extern digitaal kastje?

Alvast bedankt voor de moeite!

Mvg. Jeroen
  maandag 21 februari 2011 @ 08:57:05 #2
334171 Prelude_2.3_4WS
115.000 Nieuwe keuring
pi_93091198
Ja
Ja
Ja
Voordeel: 1 kastje minder...
pi_93093314
je bent inderdaad niet meer gebonden aan een extra kastje die het analoge kabel signaal omzet in digitaal/ HD beeld. dit word dan allemaal gedaan door je tv.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_93093650
Bedankt voor de responses, dat is voor mij de bevestiging dat ik die CI+ chip en Smartcard nog moet aanschaffen.

Ik las iets over een issue met analoge zender op je TV die niet meer te gebruiken waren als je voor de CI+ oplossing kiest. Dus dat je dan alleen nog maar de digitale kanalen kan bekijken die beschikbaar zijn via de smartcard.

En iets over traag schakelen tussen zenders en het niet handmatig kunnen indeling van welke zender je onder welk nummer wil zetten.

Iemand hier ervaring mee?
  maandag 21 februari 2011 @ 14:27:38 #5
47185 mrdjey
Bernie und Ert
pi_93101653
de volgorde kan je met het kastje ook niet aanpassen dus dat zou dus niet veel uitmaken dan.
en waarom zou je analoog willen kijken?
wat?
pi_93102961
Omdat toch niet alle zenders digitaal uitgezonden worden? Of haal ik digitaal en HD nu door de war :-)
pi_93103766
HD is alleen nog maar beperkt beschikbaar voor bepaalde zenders.
hier heb je dus ook een HDready of een Full HD tv voor nodig.
Digitaal signaal is ook beschikbaar op de "ouderwetse" beeldbuis en heb je dus geen last meer van ruis of sneeuw op je beeld zoals je dat wel eens bij analoge zenders ziet.
en dat indelen van je zenders zou je nog wel via de knop favoriete zenders kunnen doen als die knop op je afstands bediening zit.
dan kun je dus een lijst maken van je zenders en aan geven waar welke zender moet komen.
dus eerst ned1,2,3 dan rtl 4,5,7,8 enzv. enzv. ^O^
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_93106252
Superbedankt !! Ik ga de chip en smartcard aanschaffen.

Bedankt voor alle moeite!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')