abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93076586
ik heb vandaag de konig vga naar tv converter gekocht. als ik hem aan scart 1 aansluit via rgb is het beeld heel erg licht waardoor ik bijna de letters niet kan lezen. ik kan hem wel op scart 2 aansluiten en de schakelaar naar rgb van de converter zetten. Volgens de gebruikshandleiding van mijn tv kan hij op scart 2 s video aan, dus dat betekent dat als ik hem op scart 2 aansluit ik van laptop, naar vga, naar converter en schakelaar op RGB (niet op cvbs) van rgb out naar Scart 2, en op scart 2. maar ik kan ook S Video nemen , mensen zeggen dat scart beter is dan s video. welke is aan te raden? de gebruikshandleiding van de konig video converter raad s video aan omdat die superieur beeldkwaliteit zou moeten leveren.

dus wat is beter?
Laptop - VGA kabel van laptop naar converter toe. Van converter (schakelaar op rgb) naar rgb out naar scart 2 (S VHS)
Laptop - vga kabel naar laptop naar converter toe. van converter (schakelaar op cvbs) naar s video out naar s video in.

Wat raden jullie aan? Ik zie zelf amper verschil in kwaliteit misschien dat scart wat voller is kwa kleuren. ik hoor het graag groetjes van joost.
  zondag 20 februari 2011 @ 21:48:14 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93077336
En wat vind jij het mooiste?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93077737
quote:
99s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:48 schreef Bart het volgende:
En wat vind jij het mooiste?
RGB natuurlijk, maar het beeld is overbelicht. S video goed alternatief?
  zondag 20 februari 2011 @ 21:54:40 #4
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_93077813
Wat jij het beste vindt, lijkt mij de beste keuze he? Je kan wel afgaan op wat de techniek zegt, of handleidingen, of 20.000 onwetende fokkertjes, maar wat jij het mooiste beeld vindt, kan alleen jij bepalen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_93077906
quote:
99s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:54 schreef Bart het volgende:
Wat jij het beste vindt, lijkt mij de beste keuze he? Je kan wel afgaan op wat de techniek zegt, of handleidingen, of 20.000 onwetende fokkertjes, maar wat jij het mooiste beeld vindt, kan alleen jij bepalen.
Dit lijkt me het enige juiste antwoord.
pi_93077996
quote:
Wat jij het beste vindt, lijkt mij de beste keuze he?
. maar ik vraag wat technisch beter uitpakt kwa beeldkwaliteit. s video via scart of via de 4 pins conector.
pi_93078025
quote:
QFT.
Al dat gezeur altijd over technieken enzo. Net zoals dat LED perse beter zou zijn dan Plasma, of AMOLED beter dan SLCD noem maar op.
Als ik plasma beter vind, dan neem ik toch een plasma, en niet een LED omdat alle bladen LED promoten :?
pi_93079818
S video signaal via RGB OUT -> SCART?
S VIDEO Signaal via S Video 4pin connector - S video

Wat is beter :S?
pi_93081616
Is scart nu beter dan s video? :S
  maandag 21 februari 2011 @ 10:15:05 #10
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_93092867
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 22:46 schreef ArcticMoon het volgende:
Is scart nu beter dan s video? :S
Scart kan RGB input hebben of S-Video input. In princiepe zou het niet uit moeten maken of je S-video via je scart ingang of een aparte S-video ingang krijgt. RGB-scart zou, in princiepe, een iets betere beeldkwaliteit moeten geven (3 RGB kanalen i.p.v. 2 Y/C kanalen) maar het is meestal meer afhankelijk van je apparatuur dan van de ingangen. Op m'n oude glasbak zat er tussen beide SCART ingangen ook een enorm verschil.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_93099118
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 10:15 schreef Catbert het volgende:

[..]

Scart kan RGB input hebben of S-Video input. In princiepe zou het niet uit moeten maken of je S-video via je scart ingang of een aparte S-video ingang krijgt. RGB-scart zou, in princiepe, een iets betere beeldkwaliteit moeten geven (3 RGB kanalen i.p.v. 2 Y/C kanalen) maar het is meestal meer afhankelijk van je apparatuur dan van de ingangen. Op m'n oude glasbak zat er tussen beide SCART ingangen ook een enorm verschil.
s vhs is een cvbs signaal neem ik aan :S? Y/C O_O?
pi_93119000
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:36 schreef ArcticMoon het volgende:
ik heb vandaag de konig vga naar tv converter gekocht. als ik hem aan scart 1 aansluit via rgb is het beeld heel erg licht waardoor ik bijna de letters niet kan lezen.
Je bent niet de eerste. Je had beter even eerst dit topic in zijn geheel kunnen lezen. De RGB output van die König converter deugt niet.
quote:
Ik kan hem wel op scart 2 aansluiten en de schakelaar naar rgb van de converter zetten. Volgens de gebruikshandleiding van mijn tv kan hij op scart 2 s-video aan, dus dat betekent dat als ik hem op scart 2 aansluit ik van laptop, naar vga, naar converter en schakelaar op RGB (niet op cvbs) van rgb out naar Scart 2, en op scart 2.
Je gaat een beetje snel met het trekken van conclusies. Ik dacht dat die König converter geen S-Video output levert via de SCART aansluiting, en dan gaat dit verhaal niet op.
quote:
Maar ik kan ook S Video nemen, mensen zeggen dat scart beter is dan s video.
Mensen zeggen zoveel, en meestal klopt het ook nog niet eens. Je kunt helemaal niet zeggen dat SCART beter is dan S-video, want SCART is een aansluitingsstandaard die verschillende typen analoge videosignalen kan transporteren, namelijk composiet, RGB, en ook S-video.
quote:
Welke is aan te raden? de gebruikshandleiding van de König video converter raadt s-video aan omdat die superieure beeldkwaliteit zou moeten leveren.
Dus wat is beter?
RGB levert de beste beeldkwaliteit bij analoge transmissie van videosignalen via een kabel, maar dan moet de apparatuur wel in orde zijn, en dat is hier kennelijk niet het geval.
quote:
Laptop - VGA kabel van laptop naar converter toe. Van converter (schakelaar op rgb) naar rgb out naar scart 2 (S VHS)
Nee, dit is flauwekul. Je hebt kennelijk een wat oudere TV met twee SCART aansluitingen waarvan de eerste SCART RGB input accepteert (maar geen S-Video) en de tweede S-Video (maar geen RGB). De SCART ingangen accepteren wel beide composiet input. Deze configuratie was vroeger overigens heel gebruikelijk bij TV's.
quote:
Laptop - vga kabel naar laptop naar converter toe. van converter (schakelaar op cvbs) naar s video out naar s video in.
Wat je hier precies mee bedoelt is mij onduidelijk, als je S-Video naar je TV wil sturen moet je een verloopkabel van S-Video naar SCART gebruiken en die aansluiten tussen de S-Video uitgang van de converter en de tweede SCART ingang op de TV.
quote:
Wat raden jullie aan? Ik zie zelf amper verschil in kwaliteit misschien dat scart wat voller is kwa kleuren. ik hoor het graag groetjes van joost.
RGB levert de beste kleurweergave en is daarbij ook nog eens vrij van dot crawl, maar nogmaals, dan moet alle apparatuur wel in orde zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')