quote:Op zondag 20 februari 2011 16:08 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Geheel mee eens. Schertsfguren als Paul de Leeuw die doen alsof de situatie in Egypte was als aftellen op oudejaaravond. Ik vind het walgelijk, ongepast en bovendien ignorant. Alsof het allemaal zo vredig was in Egypte, ja vergelken met andere regimes wellicht wel maar daarom moet de aandacht juist meer gaan naar landen als Iran of Libïe.
Buitenlandse huurlingen inzetten tegen je eigen bevolking? Hoe laag kun je zinken als regime...quote:Op zondag 20 februari 2011 16:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Demonstraties tegen Ghadaffi hielden niet op, daarom zijn ze met scherp gaan schieten op de betogers en ze vliegen zelfs huurlingen in uit Tsjaad en Nigeria om de opstandelingen af te maken.
Maar er zijn geruchten dat delen van het leger de kant van de opstandelingen hebben gekozen, met name in het oosten van het land.
Betogers schijnen ook een huis van Ghadaffi platgebrand te hebben.
En de olie-export is stilgelegd doordat er pijpleidingen zijn gesaboteerd.
Ik zou in ieder geval de Libyan Youth Movement volgen: http://twitter.com/#!/ShababLibyaquote:Op zondag 20 februari 2011 16:06 schreef Bartholomaeus het volgende:
Wie weet welke mensen uit Libie ik nog meer kan toevoegen aan mijn list?
Sjezusquote:Op zondag 20 februari 2011 16:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Demonstraties tegen Ghadaffi hielden niet op, daarom zijn ze met scherp gaan schieten op de betogers en ze vliegen zelfs huurlingen in uit Tsjaad en Nigeria om de opstandelingen af te maken.
Maar er zijn geruchten dat delen van het leger de kant van de opstandelingen hebben gekozen, met name in het oosten van het land.
Betogers schijnen ook een huis van Ghadaffi platgebrand te hebben.
En de olie-export is stilgelegd doordat er pijpleidingen zijn gesaboteerd.
Dat doe je als je je eigen leger niet vertrouwt denk ik.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Buitenlandse huurlingen inzetten tegen je eigen bevolking? Hoe laag kun je zinken als regime...
Zo laag als Iran, ze vliegen daar Hezbollah tuig in om demonstranten neer te slaan.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Buitenlandse huurlingen inzetten tegen je eigen bevolking? Hoe laag kun je zinken als regime...
The current strength of the Libyan Ground Forces is 50,000 with an additional 43,000 troops as part of the Libyan Peoples Militia Paramilitary Group. The Libyan Army is organized into 10 Tank Battalions, 10 Mechanized Infantry Battalions, 18 Infantry Battalions, 6 Commando Battalions, 22 Artillery Battalions, 4 SSM Brigade and 7 Air Defense Artillery Battalions.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:10 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe groot is de Libische Krijgsmacht (dus: landmacht, luchtmacht en de marine) eigenlijk?
Thanks.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:15 schreef remlof het volgende:
[..]
The current strength of the Libyan Ground Forces is 50,000 with an additional 43,000 troops as part of the Libyan Peoples Militia Paramilitary Group. The Libyan Army is organized into 10 Tank Battalions, 10 Mechanized Infantry Battalions, 18 Infantry Battalions, 6 Commando Battalions, 22 Artillery Battalions, 4 SSM Brigade and 7 Air Defense Artillery Battalions.
http://en.wikipedia.org/wiki/Libyan_Army
Over marine en luchtmacht kan ik zo gauw niks vinden.
Gewoon die die veel langskomen in http://twitter.com/#!/search?q=%23libya met relevante informatiequote:Op zondag 20 februari 2011 16:21 schreef Bartholomaeus het volgende:
Thanks remlof, heb je nog meer tweeps die ik in m'n list moeten?
quote:Op zondag 20 februari 2011 16:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Gewoon die die veel langskomen in http://twitter.com/#!/search?q=%23libya met relevante informatie
Met zo'n klein leger kan ik me voorstellen dat het regime buitenlandse huurlingen laat invliegen. Als je ziet dat de 50.000 demonstranten die blijkbaar op weg zijn naar Tripoli het aantal infanteristen van het leger evenaart...quote:Op zondag 20 februari 2011 16:15 schreef remlof het volgende:
[..]
The current strength of the Libyan Ground Forces is 50,000 with an additional 43,000 troops as part of the Libyan Peoples Militia Paramilitary Group. The Libyan Army is organized into 10 Tank Battalions, 10 Mechanized Infantry Battalions, 18 Infantry Battalions, 6 Commando Battalions, 22 Artillery Battalions, 4 SSM Brigade and 7 Air Defense Artillery Battalions.
http://en.wikipedia.org/wiki/Libyan_Army
Over marine en luchtmacht kan ik zo gauw niks vinden.
Dan is het Libische leger toch niet klein? 6 miljoen inwoners en tot nog toe niet direct in oorlog. Politie en geheime dienst hebben eerder denk ik de grootste rol gespeeld in het onderdrukken van de bevolking.quote:Op zondag 20 februari 2011 16:52 schreef remlof het volgende:
Het Libische leger is inderdaad erg klein. Ter vergelijking, de Nederlandse landmacht telt zo'n 27.000 man.
Weet je hoe groot dat land is?quote:Op zondag 20 februari 2011 16:55 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Dan is het Libische leger toch niet klein? 6 miljoen inwoners en tot nog toe niet direct in oorlog. Politie en geheime dienst hebben eerder denk ik de grootste rol gespeeld in het onderdrukken van de bevolking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |