Stomme vraag maar hoe komt het dat ze verrot zijn?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:29 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik ben op de bovenverdieping van mijn huis een nieuwe vloer aan het leggen.
de balken zijn 65mm breed en er zit 600mm tussen de balken.
er lagen vloerplanken in maar die waren verrot en die heb ik eruit gehaald.
ik zit nu te twijfelen tussen nieuwe vloerplanken of underlayment platen.
iemand nog suggesties??
het huis is gebouwd rond 1900 en er is sinds die tijd weinig aan gedaan en een beetje waterlekkage dus je snapt wel dat er het 1 en ander aan moet gebeuren.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 19:08 schreef Oceanblue het volgende:
[..]
Stomme vraag maar hoe komt het dat ze verrot zijn?
Dit dus. Sneller, minder duur en beter hout.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:03 schreef GerritB het volgende:
Gewoon vloerhout nemen.
Dit werkt veel sneller dan met platen.
Je zou de iets bredere delen van 125 x 18 mm ( G&G) kunnen nemen.
die zijn bij iedere houthandel te koop (geen DHZ winkel) en zijn er in veel standaardlengtes (vanaf 270 cm en 30 cm oplopend) waardoor je minder verlies hebt.
ok bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:03 schreef GerritB het volgende:
Gewoon vloerhout nemen.
Dit werkt veel sneller dan met platen.
Je zou de iets bredere delen van 125 x 18 mm ( G&G) kunnen nemen.
die zijn bij iedere houthandel te koop (geen DHZ winkel) en zijn er in veel standaardlengtes (vanaf 270 cm en 30 cm oplopend) waardoor je minder verlies hebt.
ok ik zal me er eens in gaan verdiepen.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:01 schreef klaaskootstra het volgende:
mm, ik weet niet hoe groot de platen zijn die je boven kan krijgen, maar naar mijn idee werkt dit het snelst en goedkoopst:
OSB constructieplaat
Afhankelijk vd overspanning (afstand tussen de draagbalken) moet je de dikte even uitrekenen.
15 mm bij hoh van 450 mm
18 mm bij hoh van 600 mm
En denk aan de dilatatie voeg rondom (10 mm of 1,5 mm per strekkende meter) en lijmen bij tong en groef verbinding
Qua sterkte zal het elkaar niet veel ontlopen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:12 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
ok bedankt voor de tip.
en hoe zit het qua sterkte tussen vloerhout en underlayment platen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |