abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:08:46 #61
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_93656851
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dat is balen, ja...
Wat doen jullie eigenlijk thuis voor werk?
Mijn vriendin werkt in een verzorgingstehuis.
Ik zat op een ICT project bij het rijk. Alleen de project is afgelopen dus sinds 1 februari ben ik werkloos. Eerst maar eens 3 weken naar Oostenrijk gegaan om zo toch nog iets te kunnen verdienen, maar dat mondde uiteindelijk uit in een dik verlies door gezeur met mijn kamer waardoor ik ineens een week lang het dubbele voor mijn kamer heb moeten betalen. Scheelt toch zo weer 100 euro.

Uiteindelijk nu op zoek naar een andere baan, maar die heb je ook niet 123 gevonden. Daarnaast heb ik wel een uitkering aangevraagd, voor het eerst van mijn leven :')
Ik ben er eigenlijk op tegen, maar het huis moet ook betaald worden dus toch maar gedaan. Maar voordat dat allemaal rond is ben je ook ik weet niet hoe lang verder.

Mijn vriendin verdient ook geen wereldsalaris (zit ook nog gedeeltelijk op school) kortom, de financiën zijn even minimaal.

We gaan nog wel een weekend naar Gerlos om de rekening bij de Hot Zone te betalen ( :') )
Dus echt zielig ben ik ook niet, maar of je nu 1 week per jaar gaat of 6. Als je echt van snowboarden houdt is een week minder toch jammer.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 4 maart 2011 @ 21:55:12 #62
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_93663471
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 17:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dat is balen, ja...
Wat doen jullie eigenlijk thuis voor werk?
Ik zit in ict en weekje meer of minder is financieel niet zo'n probleem. Alleen gelijkgestemde vinden is wat lastiger :p
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:13:50 #63
324038 kupsani
every day is good day!
pi_93671247
quote:
Op vrijdag 4 maart 2011 21:55 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik zit in ict en weekje meer of minder is financieel niet zo'n probleem. Alleen gelijkgestemde vinden is wat lastiger :p
Voor mij hetzelfde, zit in de hoogspanning als uitvoerder maar de meeste maten zitten nog op school en hebben dus geen vast salaris alleen hun studiefinanciering...

Ff off topic:
Vannacht vertrek ik voor 5 dagen naar Barcelona met mijn vriendin om de carnaval te ontzien. Voor degene die het wel vieren; veel plezier ;-)
I live for snowboarding!!!
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:18:39 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_93671457
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 21:55 schreef Fugie het volgende:

[..]

Dat was voor mij ook altijd zo. Alleen had ik altijd mijn vriendin die wel mee wilde. Vaak kon dat ook omdat ik dan net iets meer betaalde dan zij. Financieel was dat niet zo'n probleem. Nu ik even geen inkomen heb is dat even wat lastiger.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:41:06 #65
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_93683413
Heb overigens een nieuwe rugtas, een dakine heli-pro dlx :)
pi_93689437
Ik moest vandaag bij de snowboard-winkel de verkoper om de Dakine cable lock vragen om te bekijken. OMG, de draad is maar 2,4 mm, daar je met kleine tang kan doorknippen!
En vervolgens vroeg ik het mogen te uittesten. Hij vond het goed. Bleek dat slot makkelijk in gebruik te zijn.
Ik vroeg dan of het mogelijk is een eigen code te instellen.
Ik probeerde dat te uittesten met ander code...bleek niet meer te openen.
Ik draaide de rol om de juiste code te vinden. Dat lukte me constant niet, daar ik zweette.
Die verkoper keek me lachend aan en liet me weten dat het niet erg is.
Of ik de verkeerde code nam...nee hoor, het was echter de dezelfde code, maar toch.
Uiteindelijk besloten wij met andere slot van dezelfde model te testen. Ik schreef met een andere code. Die verkoper bevestigde het en ging voor mij dat slot voordoen, bleek ook niet te openen. Hij werd wit van...hahaha.
Ik besloot dat slot maar niet kopen...

Ik ben nog opzoek naar de goeie cable lock.
ABUS....Booster...welke de goeie?

En ben nieuwsgierig naar, wat voor slot jullie in bezit hebben?
pi_93689473
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:25 schreef Rainai het volgende:
Ik moest vandaag bij de snowboard-winkel de verkoper om de Dakine cable lock vragen om te bekijken. OMG, de draad is maar 2,4 mm, daar je met kleine tang kan doorknippen!
En vervolgens vroeg ik het mogen te uittesten. Hij vond het goed. Bleek dat slot makkelijk in gebruik te zijn.
Ik vroeg dan of het mogelijk is een eigen code te instellen.
Ik probeerde dat te uittesten met ander code...bleek niet meer te openen.
Ik draaide de rol om de juiste code te vinden. Dat lukte me constant niet, daar ik zweette.
Die verkoper keek me lachend aan en liet me weten dat het niet erg is.
Of ik de verkeerde code nam...nee hoor, het was echter de dezelfde code, maar toch.
Uiteindelijk besloten wij een andere slot van dezelfde model te testen. Ik schreef met een andere code. Die verkoper bevestigde het en ging voor mij dat slot voordoen, bleek ook niet te openen. Hij werd wit van...hahaha.
Ik besloot dat slot maar niet kopen...

Ik ben nog opzoek naar de goeie cable lock.
ABUS....Booster...REI...welke de goeie?

En ben nieuwsgierig naar, wat voor slot jullie in bezit hebben?
pi_93689546
dubbel gepost |:(
  zaterdag 5 maart 2011 @ 17:51:09 #69
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_93692373
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:28 schreef Rainai het volgende:
dubbel gepost |:(
3 keer gepost :+

Ik heb een Dakine cable lock gekocht, zonder uit te proberen. Zeer gemakkelijk in gebruik, vooral voor de dief. Met andere woorden: wat een kutding!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_93692817
Ik heb een Dakine Cool Lock (groot formaat) werkt perfect eigen code instellen etc gaat prima.
En over de dikte van de kabel, we hebben er het al vaak over gehad. Het gaat niet om de dikte het gaat meer om de dief een klein beetje af te schrikken waardoor hij een ander board pakt.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 5 maart 2011 @ 23:47:13 #71
324038 kupsani
every day is good day!
pi_93709823
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 18:02 schreef MarcoD het volgende:
Ik heb een Dakine Cool Lock (groot formaat) werkt perfect eigen code instellen etc gaat prima.
En over de dikte van de kabel, we hebben er het al vaak over gehad. Het gaat niet om de dikte het gaat meer om de dief een klein beetje af te schrikken waardoor hij een ander board pakt.
Juistem, Helemaal mee eens! Ik heb ook zo'n Burton cable lock is ook maar een paar mm dik kabeltje. Maar het is genoeg om mijn boardje ff snel mee vast te leggen. Zodat iemand hem niet zonder moeite kan meepikken. En zeg zelf : als ze je board graag willen krijgen ze hem toch wel...
  zaterdag 5 maart 2011 @ 23:48:31 #72
324038 kupsani
every day is good day!
pi_93709900
Ps: en met een niet door te knippen slot loop je ook maar mee rond te slepen :-)
  FOK!fotograaf zaterdag 5 maart 2011 @ 23:57:07 #73
159915 -Menn0-
MNO
pi_93710361
Tuurlijk is het makkelijk door te knippen. Maar als hij gejat wordt en jij kan aantonen dat je dat slotje gebruikt hebt helpt het misschien met de verzekering.
,,/
  zondag 6 maart 2011 @ 01:34:14 #74
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_93714227
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 23:57 schreef -Menn0- het volgende:
Tuurlijk is het makkelijk door te knippen. Maar als hij gejat wordt en jij kan aantonen dat je dat slotje gebruikt hebt helpt het misschien met de verzekering.
Hoe wil je dat aantonen? Elke keer als je hem vastlegt een foto maken met de krant van die dag? :+
Sowieso moet je hem dan al wel verzekerd hebben. Ik ben gesteld op mijn boardje, hoor. Maar ik heb hem niet apart verzekerd.
  FOK!fotograaf zondag 6 maart 2011 @ 01:56:21 #75
159915 -Menn0-
MNO
pi_93714796
Bonnetje dat je hem gekocht hebt?

Ik heb wel zo'n ding gekocht, tuurlijk kunnen hem doorknippen maar ik laat mn board toch met een beter gevoel achter dan dat hij niet vast zit.
,,/
  zondag 6 maart 2011 @ 02:35:24 #76
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_93715505
Zo'n slotje helpt alleen maar omdat het een extra hindernis is, niet omdat het zo veilig is.

Als jij 10 boards ziet liggen waarvan 2 vast, pak je wel 1 van die anderen. Je gaat echt niet moeilijk doen voor een board aan de ketting als de rest zo voor het grijpen ligt. Daarnaast moet je ook maar net een tang bij je hebben (maar dieven kunnen inventief zijn) en staat het ook nogal raar als je dat ding door gaat knippen (hoewel tegenwoordig de sociale controle een stuk minder is)

Het is dan ook erg geschikt om mensen die nog wel eens het verkeerde board meenemen te laten zien dat het niet hun board, maar dat van jou is. En dan heb ik het over mensen die echt niet op lopen te letten en zo maar een board meenemen :P
pi_93718231
Tjeempie, iedereen heeft tegenwoordig ook een Dakine Cool Lock...
Als de Dakine Cool Lock niet goed is, is die van Booster en Abus beter of juist?

@Komakie, heb je zelf ook een Dakine Cool Lock of juist een andere merk?
  zondag 6 maart 2011 @ 10:28:59 #78
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_93719128
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 09:29 schreef Rainai het volgende:
Tjeempie, iedereen heeft tegenwoordig ook een Dakine Cool Lock...
Als de Dakine Cool Lock niet goed is, is die van Booster en Abus beter of juist?

@Komakie, heb je zelf ook een Dakine Cool Lock of juist een andere merk?
Ik heb geen lock (meer)
Wel een tijdje gehad, maar ik had altijd problemen met de codes. Na een tijdje werkten ze gewoon ineens niet meer ofzo. Kreeg ik ze niet meer open. Ik heb zelf een keer mijn kabel door moeten knippen met een tang omdat ik hem niet meer open kreeg. Dat is wel al een paar jaar geleden dus die dingen zijn misschien wel verbetert.
Ik weet niet meer wat voor lock ik had, maar volgens mij een Burton of een Booster ofzo. Geen Dakine in ieder geval.

Ik heb aan het begin van het seizoen er nog wel aan gedacht om er 1 te kopen na het stelen van mijn board vorig jaar, maar niet meer aan toe gekomen.
  zondag 6 maart 2011 @ 10:40:44 #79
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_93719347
Ik heb een burton slotje, het stelt niets voor maar toch beter dan iets. Als ik ergens ben en ik doe mijn slot er niet aan dan zit ik echt niet rustig :p
pi_93720945
ik heb ook zo'n burton slotje. werkt prima, ook code instellen. en het is natuurlijk een slotje van niks, maar toch beter dan geen slot.

kan iemand mij misschien helpen met het afstellen van mn bindingen? ik heb cartels, en heb ze vorige week voor het eerst gebruikt, 2 keer een halve dag, maar ik kreeg ze niet goed afgesteld. heb zo'n beetje alle hoeken en posities op het board gehad, maar ik bleef kramp in mn linkerbovenbeen krijgen (sta links voor). het was zo erg dat ik na een minuut of 5 ff moest gaan zitten omdat mn been het gewoon niet meer trok.
  zondag 6 maart 2011 @ 12:00:33 #81
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_93721461
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:43 schreef Byte_Me het volgende:
ik heb ook zo'n burton slotje. werkt prima, ook code instellen. en het is natuurlijk een slotje van niks, maar toch beter dan geen slot.

kan iemand mij misschien helpen met het afstellen van mn bindingen? ik heb cartels, en heb ze vorige week voor het eerst gebruikt, 2 keer een halve dag, maar ik kreeg ze niet goed afgesteld. heb zo'n beetje alle hoeken en posities op het board gehad, maar ik bleef kramp in mn linkerbovenbeen krijgen (sta links voor). het was zo erg dat ik na een minuut of 5 ff moest gaan zitten omdat mn been het gewoon niet meer trok.
Ik vraag me af of dat in je stance zit en niet in de manier dat je op je board staat. Op zich zou stance in dat opzicht niet veel moeten uitmaken. Mits het niet extreem verkeerd is ofzo.

Ik sta in ieder geval maximaal breed en 15 voor en -9 achter. Op die manier kun je recht boven je board staan en sta je het meest ontspannen.
Ik bedoel dan het aantal graden, iets dichter bij elkaar is vaak wat logischer en allrounder.
Voor leerlingen beveel ik meestal aan de standaard breedte (staat aangegeven op je board) of allebei de bindingen 1 naar buiten gezet. Dat laatste doe ik het meeste.
  zondag 6 maart 2011 @ 12:02:35 #82
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_93721514
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 11:43 schreef Byte_Me het volgende:

Ik heb er niet zo'n verstand van, maar dit zijn wel dingen die nu in mij opkomen:
- weet je zeker dat het aan je bindingen ligt? misschien ben je niet helemaal fit/ in vorm?
- hoe lang heb je elk 'standje' uitgeprobeerd? want er zijn, volgens mij, nogal wat combinaties te maken...

Misschien heb je er niks aan, hoor ;)
pi_93758472
JEEEJ! Vrijdag op wintersport naar Val Tho!

Heb mn Nitro Suprateam (163) al ingepakt... Maar nu moest ik gister weer langs een snowboard winkel lopen.. Even naar binnen en zag een Bataleon Evil Twin O+ O+ O+

Nu is mijn vraag.... Welke lengte past er goed bij mij? Ben 1,83 en weeg een kilo of 83.. (en ben aan het minderen :P dus tussen de 80 en 83 hoop ik te blijven wegen). Schoenmaat 44. Wil het echt als funboard gebruiken..

Help!
pi_93758755
quote:
17s.gif Op maandag 7 maart 2011 08:54 schreef Snuitebolletje het volgende:
JEEEJ! Vrijdag op wintersport naar Val Tho!

Heb mn Nitro Suprateam (163) al ingepakt... Maar nu moest ik gister weer langs een snowboard winkel lopen.. Even naar binnen en zag een Bataleon Evil Twin O+ O+ O+

Nu is mijn vraag.... Welke lengte past er goed bij mij? Ben 1,83 en weeg een kilo of 83.. (en ben aan het minderen :P dus tussen de 80 en 83 hoop ik te blijven wegen). Schoenmaat 44. Wil het echt als funboard gebruiken..

Help!
Ik heb zelf sinds kort een plank van 162 er bij,
maar voor een echt fun boardje zou ik op de 156-157 gaan zitten (als die maat er is)

Zelf vertrek ik vrijdag naar Gerlos,
volgens de Weersverwachting wordt het elke dag verse poeder :P
  maandag 7 maart 2011 @ 10:52:48 #86
202334 Dwyrin