quote:
Vast wel. en anders gaan we gewoon allemaal bier zuipenquote:Op donderdag 3 maart 2011 08:06 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Leuk. Lekker laat in het seizoen. Ik hoop dat het er nog een beetje puik voor je bij ligt..
Precies! Beetje partyen, kon lekker goedkoop dus als er geen sneeuw ligt maakt het niet uitquote:Op donderdag 3 maart 2011 09:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
Vast wel. en anders gaan we gewoon allemaal bier zuipen
Klinkt stom, maar let op de kleren. Een skischool die zijn leraren in dezelfde pakken als de skileraren laat lopen neemt het snowboarden gewoon niet serieus.quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:39 schreef ffknallen het volgende:
Zojuist weer een mooie wintersport geboekt voor over 2 weken!!!
Omdat ik merk dat ik de laatste paar keer al niet echt meer vooruit ben gegaan qua niveau (ja ik knal heerlijk rond over de pistes waarbij ik "helaas" regelmatig op mijn maten mag wachten...hou je toch) heb ik dus besloten om maar wat gevorderde les te gaan nemen. Nu vroeg ik me af hoe jullie beslissen bij welke snowboard school je in het dorp les gaat nemen? Pak je er gewoon een, of pak je de goedkoopste of...?
Want ja het laatste wat je wilt is in een groep komen te zitten die onder je niveau zit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik ben bang dat ik niet ga. Vanmiddag met mijn vriendin besloten. Door weinig inschrijvingen is het nog niet helemaal zeker dat we les kunnen geven en dan wordt het sowieso te duur. Eigenlijk kunnen we het al met les geven al bijna niet betalen (terwijl we dan nog maar een klein bedrag van het totaal moeten betalen)quote:Op donderdag 3 maart 2011 16:47 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Precies! Beetje partyen, kon lekker goedkoop dus als er geen sneeuw ligt maakt het niet uit
Dat is balen!quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik niet ga. Vanmiddag met mijn vriendin besloten. Door weinig inschrijvingen is het nog niet helemaal zeker dat we les kunnen geven en dan wordt het sowieso te duur. Eigenlijk kunnen we het al met les geven al bijna niet betalen (terwijl we dan nog maar een klein bedrag van het totaal moeten betalen)
De centjes zijn gewoon even op
Dat is balen, ja...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik niet ga. Vanmiddag met mijn vriendin besloten. Door weinig inschrijvingen is het nog niet helemaal zeker dat we les kunnen geven en dan wordt het sowieso te duur. Eigenlijk kunnen we het al met les geven al bijna niet betalen (terwijl we dan nog maar een klein bedrag van het totaal moeten betalen)
De centjes zijn gewoon even op
Dat ligt er denk ik aan hoeveel je voor je lessen wilt betalen. :pquote:Op vrijdag 4 maart 2011 16:25 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Dat is balen!
Ik wil me wel inschrijven voor les bij je maar dat zal weinig verschil maken ben ik bang
Mijn vriendin werkt in een verzorgingstehuis.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Dat is balen, ja...
Wat doen jullie eigenlijk thuis voor werk?
Ik zit in ict en weekje meer of minder is financieel niet zo'n probleem. Alleen gelijkgestemde vinden is wat lastiger :pquote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:39 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Dat is balen, ja...
Wat doen jullie eigenlijk thuis voor werk?
Voor mij hetzelfde, zit in de hoogspanning als uitvoerder maar de meeste maten zitten nog op school en hebben dus geen vast salaris alleen hun studiefinanciering...quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:55 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik zit in ict en weekje meer of minder is financieel niet zo'n probleem. Alleen gelijkgestemde vinden is wat lastiger :p
Dat was voor mij ook altijd zo. Alleen had ik altijd mijn vriendin die wel mee wilde. Vaak kon dat ook omdat ik dan net iets meer betaalde dan zij. Financieel was dat niet zo'n probleem. Nu ik even geen inkomen heb is dat even wat lastiger.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 21:55 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik zit in ict en weekje meer of minder is financieel niet zo'n probleem. Alleen gelijkgestemde vinden is wat lastiger :p
quote:Op zaterdag 5 maart 2011 16:25 schreef Rainai het volgende:
Ik moest vandaag bij de snowboard-winkel de verkoper om de Dakine cable lock vragen om te bekijken. OMG, de draad is maar 2,4 mm, daar je met kleine tang kan doorknippen!
En vervolgens vroeg ik het mogen te uittesten. Hij vond het goed. Bleek dat slot makkelijk in gebruik te zijn.
Ik vroeg dan of het mogelijk is een eigen code te instellen.
Ik probeerde dat te uittesten met ander code...bleek niet meer te openen.
Ik draaide de rol om de juiste code te vinden. Dat lukte me constant niet, daar ik zweette.
Die verkoper keek me lachend aan en liet me weten dat het niet erg is.
Of ik de verkeerde code nam...nee hoor, het was echter de dezelfde code, maar toch.
Uiteindelijk besloten wij een andere slot van dezelfde model te testen. Ik schreef met een andere code. Die verkoper bevestigde het en ging voor mij dat slot voordoen, bleek ook niet te openen. Hij werd wit van...hahaha.
Ik besloot dat slot maar niet kopen...
Ik ben nog opzoek naar de goeie cable lock.
ABUS....Booster...REI...welke de goeie?
En ben nieuwsgierig naar, wat voor slot jullie in bezit hebben?
3 keer gepostquote:
Juistem, Helemaal mee eens! Ik heb ook zo'n Burton cable lock is ook maar een paar mm dik kabeltje. Maar het is genoeg om mijn boardje ff snel mee vast te leggen. Zodat iemand hem niet zonder moeite kan meepikken. En zeg zelf : als ze je board graag willen krijgen ze hem toch wel...quote:Op zaterdag 5 maart 2011 18:02 schreef MarcoD het volgende:
Ik heb een Dakine Cool Lock (groot formaat) werkt perfect eigen code instellen etc gaat prima.
En over de dikte van de kabel, we hebben er het al vaak over gehad. Het gaat niet om de dikte het gaat meer om de dief een klein beetje af te schrikken waardoor hij een ander board pakt.
Hoe wil je dat aantonen? Elke keer als je hem vastlegt een foto maken met de krant van die dag?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 23:57 schreef -Menn0- het volgende:
Tuurlijk is het makkelijk door te knippen. Maar als hij gejat wordt en jij kan aantonen dat je dat slotje gebruikt hebt helpt het misschien met de verzekering.
Ik heb geen lock (meer)quote:Op zondag 6 maart 2011 09:29 schreef Rainai het volgende:
Tjeempie, iedereen heeft tegenwoordig ook een Dakine Cool Lock...
Als de Dakine Cool Lock niet goed is, is die van Booster en Abus beter of juist?
@Komakie, heb je zelf ook een Dakine Cool Lock of juist een andere merk?
Ik vraag me af of dat in je stance zit en niet in de manier dat je op je board staat. Op zich zou stance in dat opzicht niet veel moeten uitmaken. Mits het niet extreem verkeerd is ofzo.quote:Op zondag 6 maart 2011 11:43 schreef Byte_Me het volgende:
ik heb ook zo'n burton slotje. werkt prima, ook code instellen. en het is natuurlijk een slotje van niks, maar toch beter dan geen slot.
kan iemand mij misschien helpen met het afstellen van mn bindingen? ik heb cartels, en heb ze vorige week voor het eerst gebruikt, 2 keer een halve dag, maar ik kreeg ze niet goed afgesteld. heb zo'n beetje alle hoeken en posities op het board gehad, maar ik bleef kramp in mn linkerbovenbeen krijgen (sta links voor). het was zo erg dat ik na een minuut of 5 ff moest gaan zitten omdat mn been het gewoon niet meer trok.
Ik heb er niet zo'n verstand van, maar dit zijn wel dingen die nu in mij opkomen:quote:Op zondag 6 maart 2011 11:43 schreef Byte_Me het volgende:
ik heb ook zo'n burton slotje. werkt prima, ook code instellen. en het is natuurlijk een slotje van niks, maar toch beter dan geen slot.
kan iemand mij misschien helpen met het afstellen van mn bindingen? ik heb cartels, en heb ze vorige week voor het eerst gebruikt, 2 keer een halve dag, maar ik kreeg ze niet goed afgesteld. heb zo'n beetje alle hoeken en posities op het board gehad, maar ik bleef kramp in mn linkerbovenbeen krijgen (sta links voor). het was zo erg dat ik na een minuut of 5 ff moest gaan zitten omdat mn been het gewoon niet meer trok.
Ik heb zelf sinds kort een plank van 162 er bij,quote:Op maandag 7 maart 2011 08:54 schreef Snuitebolletje het volgende:
JEEEJ! Vrijdag op wintersport naar Val Tho!
Heb mn Nitro Suprateam (163) al ingepakt... Maar nu moest ik gister weer langs een snowboard winkel lopen.. Even naar binnen en zag een Bataleon Evil Twin![]()
![]()
Nu is mijn vraag.... Welke lengte past er goed bij mij? Ben 1,83 en weeg een kilo of 83.. (en ben aan het minderendus tussen de 80 en 83 hoop ik te blijven wegen). Schoenmaat 44. Wil het echt als funboard gebruiken..
Help!
Ik ben ongeveer even lang/zwaar en heb een Evil Twin van 159, maar gebruik hem nu eigelijk als mn 'allround' board (gebruik mn Ride Decade 161w eigenlijk nooit meer).quote:Op maandag 7 maart 2011 08:54 schreef Snuitebolletje het volgende:
JEEEJ! Vrijdag op wintersport naar Val Tho!
Heb mn Nitro Suprateam (163) al ingepakt... Maar nu moest ik gister weer langs een snowboard winkel lopen.. Even naar binnen en zag een Bataleon Evil Twin![]()
![]()
Nu is mijn vraag.... Welke lengte past er goed bij mij? Ben 1,83 en weeg een kilo of 83.. (en ben aan het minderendus tussen de 80 en 83 hoop ik te blijven wegen). Schoenmaat 44. Wil het echt als funboard gebruiken..
Help!
Goh, jij ook al?quote:Op maandag 7 maart 2011 09:12 schreef Soohr het volgende:
Zelf vertrek ik vrijdag naar Gerlos,
volgens de Weersverwachting wordt het elke dag verse poeder
jaja,quote:Op maandag 7 maart 2011 10:52 schreef Dwyrin het volgende:
[..]
Ik ben ongeveer even lang/zwaar en heb een Evil Twin van 159, maar gebruik hem nu eigelijk als mn 'allround' board (gebruik mn Ride Decade 161w eigenlijk nooit meer).
Wat zie jij als 'fun' jibben etc op de piste? dan zou ik zelf een (nog) wat slapper boardje nemen, de ET is nog redelijk stijf
[..]
Goh, jij ook al?
Welke heb jij dan op het oog?quote:Op maandag 7 maart 2011 10:52 schreef Dwyrin het volgende:
[..]
Ik ben ongeveer even lang/zwaar en heb een Evil Twin van 159, maar gebruik hem nu eigelijk als mn 'allround' board (gebruik mn Ride Decade 161w eigenlijk nooit meer).
Wat zie jij als 'fun' jibben etc op de piste? dan zou ik zelf een (nog) wat slapper boardje nemen, de ET is nog redelijk stijf
[..]
Goh, jij ook al?
Ik zelf heb niets op het oog (vermaak mij prima met mn ET), maar als echt fun plankje zou ik misschien voor de Airobic gaan (nooit op gereden, dus kan het niet met zekerheid zeggen)quote:Op maandag 7 maart 2011 14:02 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Welke heb jij dan op het oog?
Waarom in vredesnaam?quote:Op woensdag 9 maart 2011 06:20 schreef Rainai het volgende:
Ik ben van plan mijn snowboard-tas volproppen met de bindingen, boots, crashpaints en handschoenen erin. Dat als ik in France aankom, kan ik gelijk uitpakken en vervolgens mee te knallen.
Nu ik van de reis-organisatie de busformulier voor de opstap ontvang, las ik dat de tas met allerlei spullen door de buschauffeur geweigerd kan worden.
Daar moet je ook de bindingen van de snowboard afhalen, voor je de board in de tas doe.
Ik weet niet hoe tegenwoordig werkt. Laten jullie de spullen nog in de snowboard-tas, voor je met de bus gaat?
Of doen jullie aan de busformulier-regels aan?
Tips?
ze smijten je boardbag gewoon de bus in, en bovenop je boardbag gooien ze weer andere spullen, dus het is beter als je je bindingen eraf haalt anders heb je grote kans op beschadegingen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 09:55 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Waarom in vredesnaam?Wat maakt het nou uit of de bindingen eraan zitten of niet??
Niet als je alles compleet inbouwd in kleding,quote:Op woensdag 9 maart 2011 10:06 schreef AardEngel het volgende:
[..]
ze smijten je boardbag gewoon de bus in, en bovenop je boardbag gooien ze weer andere spullen, dus het is beter als je je bindingen eraf haalt anders heb je grote kans op beschadegingen.
Gewoon lekker doen zoals jij het wil. Ze gaan echt niet in je boardbag kijken om te controleren of je bindingen er wel of niet opgeschroefd zitten en wat willen ze dan doen? Je thuis laten?quote:Op woensdag 9 maart 2011 06:20 schreef Rainai het volgende:
Ik ben van plan mijn snowboard-tas volproppen met de bindingen, boots, crashpaints en handschoenen erin. Dat als ik in France aankom, kan ik gelijk uitpakken en vervolgens mee te knallen.
Nu ik van de reis-organisatie de busformulier voor de opstap ontvang, las ik dat de tas met allerlei spullen door de buschauffeur geweigerd kan worden.
Daar moet je ook de bindingen van de snowboard afhalen, voor je de board in de tas doe.
Ik weet niet hoe tegenwoordig werkt. Laten jullie de spullen nog in de snowboard-tas, voor je met de bus gaat?
Of doen jullie aan de busformulier-regels aan?
Tips?
Laatste keer dat ik het vroeg was het om claims te voorkomen van afgebroken bindingen.. Of het ook echt zo is? don't know.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:48 schreef Rainai het volgende:
Goede vraag, waarom de reisorganisatie/buschauffeur het wilt hebben, dat de tas met alleen de snowboard (dus zonder bindingen en allerlei spullen) toegestaan mag.
Waarschijnlijk om te voorkomen dat de kofferruimte (te) vol wordt.
En als de chauffeur merkt dat de tas stevig ingepakt is, jou niet laten meereizen. Dus jou thuislaten, ja...tsssk.
Ik overweeg steikem de bindingen op de snowboard in de tas gewoon laten staan...hmm.
Enne, je mag 2 grote tassen meenemen, meer niet.
(1 handtas voor o.a.drankjes, hapjes, boek en oplader voor de mobiel + 1 snowboardtas met de snowboard + 1 sporttas voor de kleding)
Over het algemeen is het vaak zo met die bussen volladen dat er veel mensen met hun troep staan te dringen om het in de bus te krijgen (waarom dringen denk ik dan altijd, wacht eventjes rustig het gaat er echt wel in) en de buschauffeur kijkt echt niet goed naar wat iedereen inleverd en gaat denk ik ook echt geen stennis schoppen, want dat kost waarschijnlijk veel te veel tijd.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:48 schreef Rainai het volgende:
Goede vraag, waarom de reisorganisatie/buschauffeur het wilt hebben, dat de tas met alleen de snowboard (dus zonder bindingen en allerlei spullen) toegestaan mag.
Waarschijnlijk om te voorkomen dat de kofferruimte (te) vol wordt.
En als de chauffeur merkt dat de tas stevig ingepakt is, jou niet laten meereizen. Dus jou thuislaten, ja...tsssk.
Ik overweeg steikem de bindingen op de snowboard in de tas gewoon laten staan...hmm.
Enne, je mag 2 grote tassen meenemen, meer niet.
(1 handtas voor o.a.drankjes, hapjes, boek en oplader voor de mobiel + 1 snowboardtas met de snowboard + 1 sporttas voor de kleding)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |