Waarom betalen mensen eigenlijk nog belasting aan die gemeente? Al die heffingen die gevraagd worden moeten toch wel voor de voorzieningen kunnen betalen? 2 weken deze achterlijke belasting innen en je hebt een fietsenrek al 20 keer betaald. Ik denk trouwens ook dat de heren bestuurders een krap gevoel bij hun kruis hebben en de dames een natte onderbroek van nog meer registratie door de overheid. En weer een nieuw project met een chip want dat is de afgelopen jaren zo goed gegaan.quote:In 020 straks betaald fiets parkeren
Amsterdam heeft een nieuwe manier gevonden om belasting te heffen: wil je straks je fiets parkeren op een drukke plek in de stad, dan kan dat voor 63 cent per uur. De Telegraaf schrijft dat Maurice Piek (VVD) hierover gisteren een voorstel heeft ingediend. In stallingen bij bijvoorbeeld het Muntplein en het Centraal Station zou betaald kunnen worden geparkeerd. GroenLinks zou het ook een prima plan vinden.
Ze stuiten echter op de Fietsersbond. De woordvoerder: "De politiek heeft juist gestimuleerd dat mensen met de fiets naar de binnenstad gaan. Daar is gehoor aan gegeven. Beloofde stallingen zijn er nog steeds niet." Piek vindt daarentegen: "Op bepaalde plekken breek je je nek over de fietsen. Met dit soort schaarse locaties moet je bereid zijn om te betalen."
Betaling zou bijvoorbeeld kunnen door middel van een chip. Piek: "Een chip kun je gebruiken in combinatie met een kenteken voor een fiets. Er zijn allerlei mogelijkheden om dat te regelen."
Een beetje jammer......quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:46 schreef Juicyhil het volgende:
Beetje jammer, want dan heb je geen andere gratis mogelijkheid om de binnenstad te bereiken.
Echt he. Ook lachen dan als je fiets gestolen wordt. (niet geheel ondenkbaar hierquote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:47 schreef zquing het volgende:
Dan zet ik 'm wel 10 meter verderop. Op die locaties is er toch al geen plaats om je fiets te dumpen. En gaan ze de gratis fietsenstalling op centraal betaald maken?
Als ze voor dat geld dat iedereen betaald voor het parkeren maar eens wat gaan doen met een aangifte, dan is het best een goede investering.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Echt he. Ook lachen dan als je fiets gestolen wordt. (niet geheel ondenkbaar hier)en de dief zet hem dan op zo'n betaalplek. Zit die chip/kenteken dan gekoppeld aan je naam dan krijg je een vette rekening na een maand zeker
Alleen gaat het niet werken. Fietsen zijn als een soort water. Het vloeit overal heen waar het kan.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:51 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Als ze voor dat geld dat iedereen betaald voor het parkeren maar eens wat gaan doen met een aangifte, dan is het best een goede investering.
Eehm, gemeentebelasting?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:53 schreef twaalf het volgende:
Een goed idee. Die dingen zijn daar gebouwd en moeten onderhouden worden. De gebruiker betaalt.![]()
Alleen het tarief lijkt me aan de hoge kant...
Welke dingen zijn waar gebouwd?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:53 schreef twaalf het volgende:
Een goed idee. Die dingen zijn daar gebouwd en moeten onderhouden worden. De gebruiker betaalt.![]()
Alleen het tarief lijkt me aan de hoge kant...
Nu al?quote:
Maar wij als burger vragen niet echt om fietsenstallingen hoor? Ik pleur mn fiets wel tegen een hek. De gemeente wil juist dat ik m;n fiets een beetje netjes opberg, waarom zou ik dan moeten gaan betalen?quote:
Ik help het je hopen en denk het ook niet nee. Aan de andere kant is dit plan zo belachelijk slecht dat het me niet zou verbazen als het tot volle wasdom zou komenquote:
Maar het gaat niet om de bewaking, het gaat om de schaarste die is ontstaan door wanbeleid. In Nijmegen studentenstad zijn wel gewoon genoeg fietsenstallingen bij het station.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 20:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het punt is ook dat ik soms niet zeker weet of ik ook weer terug ga op de fiets of dat ik blijf slapen bij iemand, met de bus ga ergens heen en zo thuis kom of weet ik veel wat. Ik zou hem daarom al niet in een betaalde stalling zetten. En voor mensen met een dure fiets zijn er nu ookal traditionele bewaakte stallingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |