abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92977388
hij is een autist
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:18:54 #27
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_92977821
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:09 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Gast :')
Hou je smoel
pi_92977950
Kunnen verschillende reden zijn. Hij is onzeker, verlegen, kan iets te verbergen hebben. Maar kan ook trekjes van een autist vertonen.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:21:02 #29
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92977966
Geef me een reden om WEL naar je te kijken. Ik weet hoe je eruit ziet, en kan niet liplezen en mijn gehoor doet het prima.
Waarom voel jij je ongemakkelijk als ik niet constant naar je kijk, onzeker? heb je erkenning nodig dat je praat?

Sociale conformering is geen argument.

[ Bericht 5% gewijzigd door fs180 op 18-02-2011 19:28:40 ]
pi_93017529
Kan inderdaad autisme zijn.. Ik durf mensen die ik niet goed ken ook niet echt aan te kijken als ik met ze praat.
Of verlegenheid ofzo, of een van de redenen die anderen al genoemd hebben.
Maar hij/zij doet het dus niet per se expres.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:22:53 #31
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_93017807
In het geval van introverte mensen kost het ze gewoon te veel energie om je aan te kijken en te luisteren tegelijk. http://introvertzone.com/(...)r-than-anything-else
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_93018996
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:55 schreef Haque het volgende:
Mensen die je constant vol in de ogen kijken als je praat, dat is pas irritant!
Staren idd, kan ik ook niet tegen...

Maar helemaal geen oogcontact is ook vervelend.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:24:51 #33
280234 DenWauwelaar
Enkel kwaliteitsposts
pi_93021867
Verlegenheid
Onzekerheid
Desinteresse
Nonchalance

Dat soort dingen.
Voor vrienden is het kortweg Wauw
  zaterdag 19 februari 2011 @ 19:59:03 #34
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93023638
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 18:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Maar helemaal geen oogcontact is ook vervelend.
Waarom precies?
pi_93024029
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 19:59 schreef fs180 het volgende:

[..]

Waarom precies?
Omdat je dan niet het gevoel hebt met iemand te praten. Oogcontact is toch contact maken met de ander.
pi_93024308
Ik vermijd onbewust ook vaak oogcontact, ik vind het lastig mensen recht aan te kijken tijdens een gesprek
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:14:34 #37
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93024359
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat je dan niet het gevoel hebt met iemand te praten. Oogcontact is toch contact maken met de ander.
Dat heb ik vaker gehoord, maar iets dieper graag dus.. Wat voel je precies als ik niet naar je kijk? Praten doe je immers met je mond en kun je ook met je ogen dicht doen..
Wat voel je precies, wanneer iemand je niet aankijkt?
pi_93024462
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:14 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat heb ik vaker gehoord, maar iets dieper graag dus.. Wat voel je precies als ik niet naar je kijk? Praten doe je immers met je mond en kun je ook met je ogen dicht doen..
Wat voel je precies, wanneer iemand je niet aankijkt?
Je bent autistisch en begrijpt het nut er niet van rechtstreeks contact te maken met anderen tegen wie je praat?
  zaterdag 19 februari 2011 @ 20:24:41 #39
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93024801
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je bent autistisch en begrijpt het nut er niet van rechtstreeks contact te maken met anderen tegen wie je praat?
Nee. Ik hecht weinig waarde aan sociale conformering. Als ik tegen iemand praat zal dat mij ook niet beletten iets anders te doen.. Toch hebben veel mensen daar problemen mee, ik denk zelf dat dit komt door onzekerheid; constant op zoek naar bevestiging dat je gesprekspartner naar je luisterrd en het leuk vindt wat jij te vertellen hebt.

Dus vertel mij, waarom voel je je er ongemakkelijk bij
  zaterdag 19 februari 2011 @ 21:44:31 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93028852
Het patroon van elkaar aankijken als je met elkaar een gesprek voert, is niet zozeer omdat het zo hoort, maar omdat het zo gaat. Het is een automatisme en als iemand hiervan afwijkt, dan levert dat een ongemakkelijk gevoel op.

Ik zou het wijten aan desinteresse van mijn gesprekspartner.

Overigens zijn er natuurlijk settings waarin je door de omstandigheden elkaar minder aankijkt. Denk maar aan een goed gesprek onder het autorijden of tijdens een wandeling.
The love you take is equal to the love you make.
pi_93030858
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 20:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik snap het nut er ook niet van. Sterker nog, het verbaast me dat mensen zich hierom druk maken.
signatuurloos
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:31:09 #42
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_93031564
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 21:44 schreef Lienekien het volgende:
Het patroon van elkaar aankijken als je met elkaar een gesprek voert, is niet zozeer omdat het zo hoort, maar omdat het zo gaat. Het is een automatisme en als iemand hiervan afwijkt, dan levert dat een ongemakkelijk gevoel op.
Nee. Een appel valt door de zwaartekracht, zo gaat dat. Mensen aankijken behoor je te doen.
Ik kan het ook ander stellen. Ik kan ook bij mijn gesprekparter steeds zijn of haar hand vasthouden, alleen dit wordt als raar gezien, en niet aankijken ook. Dit is dus een gebruik en geen biologisch nut. Persoonlijk vind ik het dus ook frappant dat mensen hier zelfs boos en beledigd om kunnen worden, wat mij de indruk geeft dat die mensen constant op zoek zijn naar bevestiging, ik kijk ze niet aan en bevestig dus niet hoe geweldig ze zijn. Ingevolge voelen zij zich ongemakkelijk en verwijten mij van ongemakkelijk/verlegen te zijn :D
pi_93031835
als ik tegenover iemand zit die ik niet goed ken, bijvoorbeeld tijdens werk of sollicitatie vind ik het moeilijk om de hele tijd in de ogen van de persoon te kijken. voel me ongemakkelijk en kan me niet goed concentreren, weet niet waar ik moet kijken en vaak kan ik niet meer goed luisteren.

onzekerheid? misschien, maar vooral ongemakkelijk.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 22:50:00 #44
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_93032594
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:31 schreef fs180 het volgende:
ik kijk ze niet aan en bevestig dus niet hoe geweldig ze zijn.
Voor jou is het niet aankijken een doel op zich?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zondag 20 februari 2011 @ 08:21:41 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_93045196
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 22:31 schreef fs180 het volgende:

[..]

Nee. Een appel valt door de zwaartekracht, zo gaat dat. Mensen aankijken behoor je te doen.
Ik kan het ook ander stellen. Ik kan ook bij mijn gesprekparter steeds zijn of haar hand vasthouden, alleen dit wordt als raar gezien, en niet aankijken ook. Dit is dus een gebruik en geen biologisch nut. Persoonlijk vind ik het dus ook frappant dat mensen hier zelfs boos en beledigd om kunnen worden, wat mij de indruk geeft dat die mensen constant op zoek zijn naar bevestiging, ik kijk ze niet aan en bevestig dus niet hoe geweldig ze zijn. Ingevolge voelen zij zich ongemakkelijk en verwijten mij van ongemakkelijk/verlegen te zijn :D
De conclusie dat het hier om een gebruik gaat, trek je wat mij betreft zonder verdere kennis van zaken, en lijkt alleen gebaseerd op wat psychologische aannames van de koude grond. In de taalbeheersing, c.q. de conversatieanalyse en de interactionele sociolinguïstiek kun je hierover wel e.e.a. terugvinden.Het patroon van aankijken en wegkijken (het wegkijken dan met name door de spreker) is terug te vinden bijv. als het gaat om de beurtwisseling in een gesprek. Daarnaast, als je elkaar als gesprekspartners met opzet niet aankijkt, mis je dus ook de communicatie door de gezichtsuitdrukkingen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_93045260
Ik heb bij sommige mensen dat oogcontact heel intens voelt, daardoor kan ik ze niet lang aankijken, want dan wordt het gewoon te 'heftig'.
Hoewel het waarschijnlijk niet aan de persoon ligt, maar aan de staat waarin ik verkeer, bedenk ik net. Wanneer ik mensen wel gewoon aan kan kijken ben ik namelijk deels afwezig. Ik luister wel en krijg ook alles mee en ben geinteresseerd enzo, maar ik ben het contact met mijn lichaam kwijt, waardoor ik waarschijnlijk ook geen moeite met oogcontact heb, omdat ik het contact niet ervaar.
pi_93045364
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 08:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De conclusie dat het hier om een gebruik gaat, trek je wat mij betreft zonder verdere kennis van zaken, en lijkt alleen gebaseerd op wat psychologische aannames van de koude grond. In de taalbeheersing, c.q. de conversatieanalyse en de interactionele sociolinguïstiek kun je hierover wel e.e.a. terugvinden.Het patroon van aankijken en wegkijken (het wegkijken dan met name door de spreker) is terug te vinden bijv. als het gaat om de beurtwisseling in een gesprek. Daarnaast, als je elkaar als gesprekspartners met opzet niet aankijkt, mis je dus ook de communicatie door de gezichtsuitdrukkingen.
Het maken van oogcontact is wel degelijk een gebruik, wat bovendien niet overal in elke situatie op dezelfde manier toegepast wordt.

Realiseer je dat de interpretatie van de nonverbale signalen in diverse culturen kan verschillen. Direct oogcontact is in de ene cultuur een teken van 'openheid', maar kan in een andere cultuur ervaren worden als 'brutaal'.
full stops and exclamation marks
pi_93049745
Er kunnen een heleboel redenen zijn om iemand niet veel aan te kijken.

- Onzeker of verlegen
- Zich geïntimideerd voelen
- Autistisch
- Gehaast / gestresst
- Afgeleid
- Ongeïnteresseerd
- Doodmoe in het niets staren
- Proberen alles tegelijk in de gaten te houden
- Blind ( :P ) of oogafwijking
- Zozeer geconcentreerd op het gesprek dat hij/zij niet 'kijkt'
- Diep aan het nadenken
- Er loopt een lekker wijf langs
- Jij bent een lekker wijf en hij kijkt naar je borsten.

Dit zijn een aantal redenen die ik zo even bedenk, maar er zijn er vast meer.

Iemand regelmatig aankijken in een gesprek wordt gezien als een teken van attentie, dat je naar diegene luistert. Teveel kijken wordt al intimiderend of storend ervaren en te weinig kijken komt over alsof je niet luistert. Hoeveel en hoe je kijkt is dan weer cultuur bepaald, ofzo. Daar kan je best eigenwijs tegenin gaan, maar dat komt niet ten goede van je communicatieskills.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_93058603
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:52 schreef Woto1980 het volgende:
Dat vind ik zo verschrikkelijk irritant!

Maar wat is er af te leiden van dit gedrag? Is het desinteresse? Voelen ze zich geintimideerd? Zijn ze niet te vertrouwen?

Wat denken jullie??
weet je wat erger is? Tieners waartegen je praat en weer met hun blackberry bezig zijn. }:|

Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_93063462
Nog erger... dat meisje is niet eens een tiener maar heeft al wel een blackberry.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')