Soms heb ik, wanneer ik in bed lig, met mijn ogen dicht, dat ik in een soort trance raak.
Ik ervaar dan afwisselende gevoelens van ruimtelijke en lichamelijke veranderingen.
Er zijn twee dingen die ik ervaar:
1. Mijn handen zijn reusachtig en het voelt alsof ik met die grote handen een speld (of een ander heel klein voorwerp) op probeer te pakken, wat niet lukt, omdat mijn vingers dus gewoon te groot zijn. Ik ervaar de grote van mijn handen en hoe klein de rest om me heen is. Dit is niet iets wat ik alleen in mijn handen voel, maar het is een 'sfeer' waar ik me in bevind.
2. Mijn handen worden heel klein. En alles om me heen heel groot. Ik zie geen voorwerpen, waar ik dat aan kan meten, maar het is een gevoel. Wederom een 'sfeer'.
Deze twee sferen wisselen elkaar af. Wanneer ik mijn ogen open is het weg.
Overigens zijn mijn handen hier niet zo zeer belangrijk in, maar het is de beste beschrijving die ik kon bedenken. Enkel om een beeld te vormen van de sfeer dus.
Wanneer ik uit de 'trance' ben en er aan terug denk, is het allemaal heel erg wazig, onduidelijk en ver weg.
Is er misschien iemand die dit herkent, of me hier iets over kan vertellen?
Ik heb trouwens wel vaker dat ik vreemde dingen ervaar, met mijn ogen dicht. Zo lag ik laatst met buikpijn in bed, met gesloten ogen en toen begon ik taarten te zien. En al die taarten waren buikpijnen. Maar dat klopte niet, want ik had maar één buikpijn, wist ik. En ondertussen bleven de taarten maar langs komen.
Dit voelde ook als een soort trance. Maar ik weet niet of het verder iets te maken heeft met de rest van mijn verhaal.