Zoals jij dus nu.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:25 schreef gerrit098 het volgende:
Momenteel ben ik even gestopt met werken om dit allemaal te verwerken en te doen. Nu is het in nederland zo geregeld dat als je lui bent om te werken of je bek groot genoeg is dat je alle kanten geholpen wordt en geld word toegestopt. (wil ik absoluut niet mee zeggen dat ALLE werklozen lui zijn of een grote bek hebben) Maar er zijn een heleboel mensen die hier misbruik van maken.
Boehoe, jank ik eis geld en steun en vind het niet eerlijk.quote:Maar voor mensen die in een moeilijke situatie zitten zoals wij is helemaal niks geregeld.
Dit vind ik wel erg vreemd. Nu kan ik wel een maand of langer vrij nemen maar dat komt wel uit eigen portemonnee. Ik kan me heel goed voorstellen dan er gezinnen zijn die deze lasten niet kunnen dragen.
nou was onze situatie ietsje ingewikkelder (we hadden toen de tweeling die niet synchroon groeide en gezond waren en uit het ziekenhuis mochten + een peuter thuis), maar wij hebben toen via verwachtte overbelasting van de papa 3 uurtjes (!!!) thuiszorg per week los kunnen peuteren (na 6 weken soebatten). hou er rekening mee dat je daar ook eigen bijdrage voor moet betalen. achteraf gezien hadden we beter extra geld via familie kunnen vragen (die waren daar best toebereid, maar dat wilden we liever niet) en gewoon een werkster aan kunnen laten rukken.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:20 schreef gerrit098 het volgende:
Ik hoop inderdaad dat die regeling er snel komt.
het is ook niet alleen woede wat er in mijn op komt. Alle woede smelt als sneeuw voor de zon op het moment dat ik onze jongen vast hou.
een gesprek met een maatschappelijkwerker heb ik niet echt behoefte aan (heb ik in mijn jeugd als veelste veel gehad)
overleg met persooneelszaken gaat niet ik werk in een klein hotel en ben zelf de manager. Wel ik heb ik alle medewerking om mijn overuren en mijn vakantiedagen op te maken maar mocht ik daar niet genoeg aan hebben kan ik onbetaald verlof nemen. Ik heb nog wel een buffertje maar ik zit niet echt op te wachten om die daar voor op te maken.
Ik ben wel bezig om calamiteiten- zorgverlof op te nemen maar die is best wel lastig. Calamiteitenverlof is meestal onbetaald. Zorgverlof moet levensbedreigend zijn en daar valt dit ook weer niet onder.
De thuiszorg kan ook niet helpen omdat er verwacht wordt dat de man kan helpen, dat hier een reistijd van 2 uren voor is die ook nog eens afhankelijk zijn van boottijden maakt niet uit.
lekker toontje. gaattie verder goed met je?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zoals jij dus nu.
[..]
Boehoe, jank ik eis geld en steun en vind het niet eerlijk.
Ik vat even je verhaal samen.
Hoe oud zijn jij en je vrouw?
moeder wordt binnen een paar dagen het ziekenhuis uitgeknikkerd. voor een keizersnee staat max 5 dagen. erna? good luck! uit eigen ervaring: geen kraamzorg, dus ook geen nacontroles. dingen die normaal geregeld zijn via de kraamzorg en de verloskundigen gaan in zo'n situatie mis omdat er niks geregeld is.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 11:32 schreef Dagonet het volgende:
Kind wordt verzorgt, moeder wordt verzorgt, vader stopt met werken vrijwillig en vraagt nu extra hulp van regering en vindt dat hij daar recht op heeft? Nee, vind ik niet, had hij maar niet moeten stoppen met werken.
En ik vraag naar de leeftijd omdat in Nederland de gemiddelde leeftijd voor kinderen krijgen stijgt wat een heleboel risico's met zich meebrengt, één van de redenen dat er zoveel baby's dood gaan in Nederland bijvoorbeeld.
Als je ervoor kiest om op late leeftijd kinderen te nemen (zo rond 30 dus eigenlijk al) dan kies je ook voor een hoger risico.
nah, tis gewoon onwetendheidquote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:43 schreef Troeta het volgende:
simmu, reageer niet op die Dagonet joh, komt toch alleen maar onzin uit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |