in het nederlands kijken thuis, nederlands verslag maken door google transelate en even normale zinsopbouw makenquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:35 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Als je voor het vak Engels een film moet kijken zonder ondertiteling en er dan een verslag over moet schrijven, hoe pak je dat aan als je Engels niet zo goed is?
De film kan je natuurlijk stiekem thuis met ondertitels kijken, maar zijner sites waar je verslagen van andere scholieren in het Engels kan vinden? Als je een recensie pakt van een Engelse website is het Engels natuurlijk veel te goed. Hoe kan je dat het beste doen zonder dat het opvalt?
En vergeet niet de gesproken taal op Nederlands te zetten, anders is het misschien te moeilijk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:39 schreef babipangang het volgende:
pak een kinderfilm in het engels, die zijn misschien net wat eenvoudiger te begrijpen
Post hier ook even je verslag als je het afhebt, kunnen we lachenquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:40 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
De films zijn van te voren bepaalt, zijn geen eenvoudige films.
Die tip van google translate is goed!
noem eens wat titels?quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:40 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
De films zijn van te voren bepaalt, zijn geen eenvoudige films.
Die tip van google translate is goed!
Loop toch niet te zeiken, zo gaat dat al sinds ondertiteling bestaat. Alsof jij als middelbare scholier bezig was met de diepere betekenis van de lessenquote:Op donderdag 17 februari 2011 10:36 schreef koningkerel het volgende:
Misschien eens over nagedacht dat het bedoeld is om van te leren?
Dus dat je beter gewoon kunt proberen een film in het Engels te kijken zonder ondertiteling en daarna gewoon een verslag erover schrijven, zonder te frauderen?
Kenniseconomie van de toekomst![]()
Tja, als het van één les imho belangrijk is om er juist wel even voor te zorgen dat je zoveel mogelijk leert, is het Engels wel. Voornamelijk het begrijpend luisteren gedeelde. Leuk als je op je 20e nog steeds nederlandse ondertiteling nodig hebt bij een film omdat je hem anders niet kan volgen... Om nog maar even te zwijgen van het bedrijfsleven waarbij je de presentatie van de baas totaal niet kan begrijpen. TS geeft zelf al aan dat zijn Engels niet zo goed is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:45 schreef SH. het volgende:
[..]
Loop toch niet te zeiken, zo gaat dat al sinds ondertiteling bestaat. Alsof jij als middelbare scholier bezig was met de diepere betekenis van de lessen
Twee adviezen voor TS:
1. Kijk de film een paar keer zonder ondertitel.
2. Als je te lui bent voor optie 1, zet dan gewoon de ondertiteling voor slechthorende aan. Dan is de ondertiteling tenminste nog Engels.
Als TS slechthorend is kan ik me best voorstellen dat Engels klote is.. Ben zelf ook slechthorend, en om eerlijk te zijn is Engels van de drie standaard vreemde talen de slechtst verstaanbare. Lezen en schrijven gaat me prima af, maar verstaan is voor mij bijna onmogelijk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:36 schreef koningkerel het volgende:
Misschien eens over nagedacht dat het bedoeld is om van te leren?
Dus dat je beter gewoon kunt proberen een film in het Engels te kijken zonder ondertiteling en daarna gewoon een verslag erover schrijven, zonder te frauderen?
Kenniseconomie van de toekomst![]()
TS is gewoon lui, voor als je het nog niet doorhad.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Als TS slechthorend is kan ik me best voorstellen dat Engels klote is.. Ben zelf ook slechthorend, en om eerlijk te zijn is Engels van de drie standaard vreemde talen de slechtst verstaanbare. Lezen en schrijven gaat me prima af, maar verstaan is voor mij bijna onmogelijk.
Daarom zet ik bij Engelse films altijd ondertiteling aan. Is de Nederlandse niet beschikbaar? Dan ga ik voor de Engelse voor slechthorenden/
Mja, als ze Google translate wil gebruiken voor een verslag is ze idd lui.. Dat gaat nergens over.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:56 schreef koningkerel het volgende:
[..]
TS is gewoon lui, voor als je het nog niet doorhad.
Dit dus, ben ook wel benieuwd nu.quote:
Als dat zo is vind ik het wel schandalig dat je je als een 14-jarige makkelijk van je huiswerk probeert af te makenquote:Op donderdag 17 februari 2011 11:30 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Ik ben 36. Misschien ben ik wel docent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |