abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92905585
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:36 schreef pussywillow het volgende:
Ik zou inderdaad ook voor een Grohe (of een Hansgrohe, maar die zijn volgens mij nog duurder) gaan. Dan weet je tenminste zeker dat je een goede kraan hebt die lang mooi blijft, zonder rare temperatuurschommelingen of bijgeluiden. Het kost wat, maar het is het ook echt waard.

Overigens zou ik je niet adviseren om zo'n kraan bij een bouwmarkt te kopen, maar bij een sanitairzaak (of, zoals hierboven genoemd, Warmteservice). Bouwmarkten verkopen namelijk, vreemd genoeg, geen kranen uit het normale assortiment van Grohe, maar speciale series die voor de bouwmarkt worden gemaakt. De kwaliteit zal best goed zijn, maar het is wel lastig als je over een aantal jaar misschien een of ander reservedeel wil hebben, want dat is dan natuurlijk nergens te krijgen.

Let trouwens wel even op dat je een kraan met de goede hartafstand koopt! Je hebt 12 cm en 15 cm, en het is wel mogelijk om van 12 cm naar 15 cm te gaan maar andersom kan niet.
Bouwmarkt Grohe thermostaat... iig de uh... Precision trend, is gewoon een Grohe 1000 met andere knoppen, zelfde binnenwerk.

Hier ook een huurhuis, maar eerste wat ik deed was douchekraan losschroeven en er een thermostaat op zetten, 2 seconden werk (nouja, 2 minuten, met dichtzetten/openzetten water) als ik straks ga kan nieuwe bewoner em overnemen en anders neem ik hem weer mee.

Mocht je beetje strak design badkamer hebben dan is een Grohe 1000 Cosmopolitan wel een aanrader: http://www.sanitairkenner(...)uchethermostaat.html
met kleine kids die aan zo'n kraan gaan hangen een 2000 of 3000 met Cooltouch, wel stukken duurder.

En zoals gemeld voor je wat gaat kopen even meten hoever de afstand tussen de 2 koppelingen is, 12 of 15cm
pi_92911011
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:41 schreef jaez het volgende:
Onzin ik had een keukengijzertje en lage waterdruk en mengkraan deed het top (wel goede grohe).
Gewoon investeren in een goede kraan. Scheelt veel stookkosten en water.
Het is zeker geen onzin en iets waar je wel degelijk van te voren even over moet nadenken. Een geiser heeft al een lagere waterdruk op het warme water, als er dan ook een waterbesprande douchekop wordt gebruikt kun je onder de tapdrempel van de thermostaatkraan uitkomen. Gevolg is een pendelende kraan, niet erg als je van wisselbaden houdt maar voor veel mensen toch irritant.

Als ik kijk naar een Grohe 1000, die heeft een minimale tapdrempel van 5L/minuut. Een keukengeiser zal daar al onder zitten, en als je dan ook een waterbesparende douchekop monteert bestaat de kans dat je het af en toe koud hebt onder de douche.
pi_92911197
maar ligt dat dan aan de thermostaatkraan of aan de waterbesparend douchekop?
pi_92911706
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:55 schreef loecje het volgende:
maar ligt dat dan aan de thermostaatkraan of aan de waterbesparend douchekop?
Het is een heilige 3 eenheid, warmwaterleverancier, kraan en douche.
pi_92912926
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 12:50 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Het is zeker geen onzin en iets waar je wel degelijk van te voren even over moet nadenken. Een geiser heeft al een lagere waterdruk op het warme water, als er dan ook een waterbesprande douchekop wordt gebruikt kun je onder de tapdrempel van de thermostaatkraan uitkomen. Gevolg is een pendelende kraan, niet erg als je van wisselbaden houdt maar voor veel mensen toch irritant.

Als ik kijk naar een Grohe 1000, die heeft een minimale tapdrempel van 5L/minuut. Een keukengeiser zal daar al onder zitten, en als je dan ook een waterbesparende douchekop monteert bestaat de kans dat je het af en toe koud hebt onder de douche.
Ik bedoel met onzin niet dat je nergens rekening mee moet houden.
Maar ik bedoel zeggen dat het niet onmogelijk is :)

er bestaand anders ook drukverhogers.
pi_92914084
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 13:33 schreef jaez het volgende:

[..]

Ik bedoel met onzin niet dat je nergens rekening mee moet houden.
Maar ik bedoel zeggen dat het niet onmogelijk is :)

er bestaand anders ook drukverhogers.
Aan drukverhogers heb je niets als je keukengeiser maar een beperkt aantal liters kan leveren.
Je gaat toch geen hydrofoor plaatsen in je keukenkastje omdat je een te kleine keukengeiser hebt
pi_92926734
Nog even een tip van een ervaringsdeskundige ;)
Als je hem voor de eerste keer gebruikt check dan ff de temperatuur of die klopt
Dus zet hem tegen rode palletje aan en pak een thermometer, die je normaal in gat stopt :@
en lees hem af
Als de temp niet overeenkomt met de schaalverdeling kan je hem een tandje verzetten :)
Zelfs twee of meer :P
pi_92928203
hier was 38 graden instelling 50 graden echt, dus dat verstellen was wel nodig ja :)
pi_92929942
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:26 schreef _VoiD_ het volgende:
hier was 38 graden instelling 50 graden echt, dus dat verstellen was wel nodig ja :)
Maar was dat een merkloze of een merk?
Kan het me haast niet voorstellen dat het een merkkraan was. ( dan bedoel ik wel echte merken en geen huismerken zoals Ben bijvoorbeeld)
pi_92930188
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 09:58 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

Bouwmarkt Grohe thermostaat... iig de uh... Precision trend, is gewoon een Grohe 1000 met andere knoppen, zelfde binnenwerk.

Hier ook een huurhuis, maar eerste wat ik deed was douchekraan losschroeven en er een thermostaat op zetten, 2 seconden werk (nouja, 2 minuten, met dichtzetten/openzetten water) als ik straks ga kan nieuwe bewoner em overnemen en anders neem ik hem weer mee.

Mocht je beetje strak design badkamer hebben dan is een Grohe 1000 Cosmopolitan wel een aanrader: http://www.sanitairkenner(...)uchethermostaat.html
met kleine kids die aan zo'n kraan gaan hangen een 2000 of 3000 met Cooltouch, wel stukken duurder.

En zoals gemeld voor je wat gaat kopen even meten hoever de afstand tussen de 2 koppelingen is, 12 of 15cm
Er zit wel degelijk wat verschil in kwaliteit maar dat terzijde, van zowel de bouwmarktversie als de pro versie heb je beide jaren plezier van.
pi_92954217
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:58 schreef klipper het volgende:

[..]

Maar was dat een merkloze of een merk?
Kan het me haast niet voorstellen dat het een merkkraan was. ( dan bedoel ik wel echte merken en geen huismerken zoals Ben bijvoorbeeld)
dat was echt een merkkraan.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:28:38 #37
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_92972391
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 20:03 schreef klipper het volgende:

[..]

Er zit wel degelijk wat verschil in kwaliteit maar dat terzijde, van zowel de bouwmarktversie als de pro versie heb je beide jaren plezier van.
Dan hoor ik graag wat het verschil is.

Dat er nog echte 'bouwmarkt'series bestaan weet ik ... echt cheape meuk... maar tussen de basis grohe-1000 en de grohe precision trend?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 17:54:36 #38
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_92973573
We hebben hier ook 1 van Grohe. :) Geweldig ding. :)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_92976680
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 09:26 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

dat was echt een merkkraan.
Via de bouwmarkt of via de installateur?
pi_92980593
volgens mij via de TU, maar heb het ook maar gehoord dat het zoveel afweek, zelf niet gezien in ieder geval :)
pi_92996733
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:03 schreef _VoiD_ het volgende:
volgens mij via de TU, maar heb het ook maar gehoord dat het zoveel afweek, zelf niet gezien in ieder geval :)
Erg vreemd, normaal gesproken is de controle op de versies die naar de groothandel gaan strenger. ( er worden meer steekproeven gehouden )
pi_92996869
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:28 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

Dan hoor ik graag wat het verschil is.

Dat er nog echte 'bouwmarkt'series bestaan weet ik ... echt cheape meuk... maar tussen de basis grohe-1000 en de grohe precision trend?
Je hebt gelijk, tussen die twee zit geen verschil, vroeger werd er vaak kunststof onderdelen gebruikt in de bouwmarktversies i.p.v. rvs, maar dat is nu hetzelfde.
Het enige verschil wat ik nu nog ziet is dat bij de trend niet alle onderdelen los na te bestellen zijn, maar dan bestel je die gewoon van de 1000 serie.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 08:22:48 #43
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_93003206
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:42 schreef portabel het volgende:
Heb er 1 besteld op lightinthebox.com wacht nog :)
Ik zou vast een reserve kraan aanschaffen , Chinese kranen gaan over het algemeen niet lang mee.
En oh ja , ook geen water drinken wat door die kraan naar buiten komt
Ik ben inmiddels overleden
pi_93003575
quote:
Op woensdag 16 februari 2011 22:39 schreef DJMO het volgende:
in m'n vorige huurwoning kreeg ik er een van de woningbouw, in deze huurwoning helaas niet jammer genoeg. Ik sta me nu suf te mengen tijdens het douchen omdat het water dan weer kouder, dan weer heter is, en ipv rustig te douchen sta ik dus de halve tijd met m'n tengens aan de kraan te prutsen. Geef mij maar een thermostaat kraan. Ook veel veiliger voor (kleine) kinderen ..
Dan vervang je hem toch gewoon zelf? Zo enorm duur is het niet en het comfort is de investering wel waard. Plaatsen is ook tew doen. Zelfs mijn vader is het gelukt zo'n ding lekvrij op te hangen. (Na 3 pogingen, dat wel).
  zaterdag 19 februari 2011 @ 17:10:12 #45
107652 Quincy5
Back to the future
pi_93017469
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 08:22 schreef Enchanter het volgende:

[..]

En oh ja , ook geen water drinken wat door die kraan naar buiten komt
Waarom?
www.bttf.com
I hate mornings
  zaterdag 19 februari 2011 @ 18:41:15 #46
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_93020252
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 17:10 schreef Quincy5 het volgende:

[..]

Waarom?
Chinese kranen zitten vol met lood en dat soort bende , is ooit eens keer een artikel geweest over Chinese kranen bij Tros radar of Vara kassa.
Niet echt goed voor je gezondheid.
Chinezen zijn goed in namaken , maar de kwaliteit maakt ze niet zo veel uit
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 21 februari 2011 @ 10:48:33 #47
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_93093639
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 09:13 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dan vervang je hem toch gewoon zelf? Zo enorm duur is het niet en het comfort is de investering wel waard. Plaatsen is ook tew doen. Zelfs mijn vader is het gelukt zo'n ding lekvrij op te hangen. (Na 3 pogingen, dat wel).
Ben ik dan handig of je vader uh... wat minder handig? Ik had mn kraan echt zo hangen, kon zelfs bestaanden S-koppelingen laten zitten, 2 boutjes los, oude kraan eraf, nieuwe kraan tegenaan, boutjes vastdraaien, klaar :P
(na uitzetten water natuurlijk) Kraan kostte me 125 euro oid bij de Hornbach (Grohe 1000 bouwmarktvariant) en dat geld vind ik het echt wel waard voor de periode waarin ik daar woon.

(en der hangt nog een 21cm grohe regendouche boven... kon ik cheap krijgen :+)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')