abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93969609
Voor de derde keer: Hoeveel rente moet je over je lening betalen -O-
pi_93970025
6.9%
pi_93970998
maar het fijnste van options is dat je na 3 jaar gewoon de auto terug in kunt leveren mocht je bijvoorbeeld zonder werk of iets dergelijks komen te zitten. je financiering stopt dan ook gelijk en je bent overal vanaf. (wel heb je dan elke maand een bedrag betaald voor je auto)
pi_93972031
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:51 schreef mennokras het volgende:
maar het fijnste van options is dat je na 3 jaar gewoon de auto terug in kunt leveren mocht je bijvoorbeeld zonder werk of iets dergelijks komen te zitten. je financiering stopt dan ook gelijk en je bent overal vanaf. (wel heb je dan elke maand een bedrag betaald voor je auto)
Hoezo is het fijn dat je na drie jaar je auto kunt inleveren als je na een half jaar je baan kwijtraakt :?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_93972590
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 19:51 schreef mennokras het volgende:
Dus eigenlijk ga je een lening aan voor slechts 3 jaar? En dan bekijken ze het opnieuw........auto inleveren voor vooraf afgesproken bedrag (waar een hoop voorwaarden aan zitten) of je besluit em te kopen.

Met andere woorden: De hoogte van de lening die je nu aangaat is het bedrag van de afschrijving van de komende 3 jaar.

Bijv: Als je nu een nieuwe Focus koopt voor 22K , en ze kopen em over 3 jaar terug voor zeg 13K, dan ben je de komende 3 jaar 9K af aan het lossen tegen 6.9%

De rente van 6.9% mag dan nog niet zo verkeerd zijn, maar het bedrag dat je af moet lossen maken ze gewoon VEEL hoger door een absurd lage inruilwaarde over 3 jaar af te spreken. Daar zit de dikke adder. >:O
pi_93989014
Deze optie, leasing, komt overwaaien uit Noord-Amerika, waar het gunstiger kan zijn dan lenen, omdat je bij een lening de BTW/sales tax direct betaalt en mee moet financieren en bij een lease alleen BTW betaalt over het maandbedrag. Rente over BTW is duurder dan BTW over rente, als de BTW tussendoor niet stijgt. De vraag hier is hoe dat in Nederland zit.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_93993446
Waarom koop je een auto die je niet kan betalen?
  zaterdag 12 maart 2011 @ 10:36:28 #58
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_93995421
Koop tijdelijk een goedkopere auto en spaar desnoods 3 jaar langer zodat je die auto wel kunt betalen van je eigen centen.
pi_93999076
Ik vraag me alleen af of Ford door dit soort acties niet erg veel klanten kwijtraakt. Ze worden zo hard genaaid dat ze daarna nooit meer bij een Ford dealer binnenstappen lijkt me.

Is wel weer leuk voer voor programma's als Radar.
pi_94001213
Over de waarde die je terug krijgt van je auto ga je vooraf allemaal in gesprek met de dealer. je moet nooit de prijs betalen wat ze vragen. en waarom ford dit doet weet ik wel. men blijft klant bij ford. stel dat ik de auto inruil, dan is dat tevredenheid over ford. gratis onderhoudsbeurt erbij regelen etc. + wat ik hier nu doe, vertellen over dit plan, verkoop voor de ford dealer etc. geloof me maar, er rijden meer auto's op de weg die betaald worden via afbetaling dan auto's die zo ineens afgerekend zijn. een tweedehandse auto halen kan ook. heb ik continu mankementen, reparaties etc. gaat me ook veel geld kosten. een nieuwe auto 3 jaar garantie dus 3 jaar verzekerd van een fatsoenlijke wagen. het is niet dat ik het geld niet heb om hem te betalen. maar om eventueel de spaar centen op de bank te laten staan is ook wel eens handig. dat 3 jaren plan, daarmee wil ik zeggen dat mocht ik na 3 jaar niet meer dat bedrag willen missen, lever ik gewoon de auto in. ben ik overal vanaf. dat is het mooie van ford, andere dealers hebben dat plan dus niet en daar zit je er aan vast.
pi_94002019
Menno, je praat al precies als een Ford verkoper :) Kom op even, je gaat toch geen geld lenen voor een auto, terwijl je het geld hebt om de auto contant te betalen. Dan kun je beter 1000 euro uit het raam gooien, dan ben je goedkoper uit.
pi_94002660
Het is geen lening, het is een financiering. ik kan de auto na 3 jaar gewoon inleveren. Dan erbij heeft niemand hier inzicht in mijn financieen.
pi_94003614
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:39 schreef mennokras het volgende:
Het is geen lening, het is een financiering. ik kan de auto na 3 jaar gewoon inleveren. Dan erbij heeft niemand hier inzicht in mijn financieen.
Wat is volgens jou het verschil tussen een lening en een financiering?

Je beseft dat het inleveren van de auto voor de gegarandeerde waarde na 3 jaar zeer ongunstig is voor jou? De Ford dealer gaat er niet eens van uit dat iemand dat doet (maar het komt wel voor).
De inruilwaarde die de auto na 3 jaar op kan leveren is dan ook hoger dan de gegarandeerde waarde. Daarmee heb je dan meteen je aanbetaling voor de Options regeling voor je nieuwe Ford. Mooie manier om klanten te binden.

Hebben ze je trouwens verteld dat je het eigendomsbewijs niet in handen krijgt zolang deze regeling loopt?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_94004010
wat bedoel je met eigendomsbewijs? de auto wordt gewoon op mijn naam gezet.

ik heb een kennis die doet dit al jaren zo.
alleen er is niemand hier die zoiets ook zou gaan doen!

met de financiering bedoel ik dat ik hem terug in kan leveren, en dan geen geld meer schuldig ben aan ford.
pi_94004101
maar misschien ga ik hem wel in een keer afrekenen, wie weet.
alleen dit was gewoon ontzettend handig aangezien ik ook nog andere plannen heb. sterker nog, de rente die ik kwijt ben. iedereen zegt dat ik hem beter meteen kan kopen etc. omdat ik anders rente betaal en dat ik dan na 3 jaar duurder uit ben. het 1e jaar krijg ik gratis verzekering twv 500 euro. zie dit dan als de rente die ik toegeef. geloof me maar. overal waar je een auto koopt wordt meteen gevraagd hoe je de auto wilt financieren.
pi_94004784
Die 500 gratis verzekering verdienen ze dubbel en dwars terug van de rente die je betaalt. Het is echt niet zo dat dat tegen elkaar wegvalt....althans dat vermoed ik.

Kun je eens concreet posten wat er nu voor voorstel ligt? Welke auto koop je, voor hoeveel, hoeveel betaal je aan, hoeveel leen je, hoeveel geeft Ford terug na 3 jaar etc.

Pas als het plaatje compleet is kan er een berekening gemaakt worden.

Dit blijft een beetje gissen, maar als ik "autodealer + financiering" hoor, krijg ik al de kriebels.
pi_94005241
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:22 schreef mennokras het volgende:
maar misschien ga ik hem wel in een keer afrekenen, wie weet.
alleen dit was gewoon ontzettend handig aangezien ik ook nog andere plannen heb. sterker nog, de rente die ik kwijt ben. iedereen zegt dat ik hem beter meteen kan kopen etc. omdat ik anders rente betaal en dat ik dan na 3 jaar duurder uit ben. het 1e jaar krijg ik gratis verzekering twv 500 euro. zie dit dan als de rente die ik toegeef. geloof me maar. overal waar je een auto koopt wordt meteen gevraagd hoe je de auto wilt financieren.
Gek he, daar wordt juist dik op verdiend.

Al die zogenaamde 'aanbiedingen' doen ze jou echt niet om jou te matsen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_94005660
kortom, ik ga hier niets over berekeningen posten etc. loop dan zelf maar de dealer binnen.

ik snap best dat een dealer erop wil verdienen. denk eens aan onderhoud, dit moet de 1e 3 jaar al bij de dealer. maar dit komt ook in het boekje te staan. stel dat ik hem koop en volledig betaal en doe hem na gelange tijd de markt op, speelt het ook mee dat hij altijd dealer onderhouden is. ik snap echt wel dat zo'n dealer er geld op verdiend. maar het is ook klantenbinding. tussen dealers zit verschil. bij de ene kost de auto rijklaar bijvoorbeel 11.000, bij de ander 9750 en ga zo maar door. tot zover.
pi_94005746
beste PierreBetfair. kijk eens op de site van ford options!

ik denk ook altijd bij auto en financiering als ik dat op tv zie van ja het zal allemaal best. en bij andere dealers is het ook gewoon allemaal zo dat het geen goed idee is. maar ford options is totaal wat anders dan bijvoorbeeld chevrolet choice. daar sluit je een LENING af en MOET je de auto afbetalen.
pi_94006405
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 16:09 schreef mennokras het volgende: daar sluit je een LENING af en MOET je de auto afbetalen.
Goh, das een kulverhaal, zeg. Moet je gewoon de auto afbetalen... :{w

:D

:')

Je kunt 'm daar ook gewoon inruilen, hoor....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_94006600
edit: doe normaal

[ Bericht 88% gewijzigd door Five_Horizons op 12-03-2011 22:41:25 ]
pi_94006661
Een auto op afbetaling kopen :') Neem dan een ander model als je het niet kan betalen
pi_94009360
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:19 schreef mennokras het volgende:
De auto wordt wel op je naam gezet, maar het eigendomsbewijs (dat deel van het kenteken dus) gaat bij Ford de kluis in, dat krijg je niet voordat de auto volledig betaald is.

Om te voorkomen dat je de auto gaat verkopen en zij hun onderpand kwijt zijn.
It was delicious.
pi_94010121
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 15:19 schreef mennokras het volgende:
Dat de auto op jouw naam staat, maakt je nog geen eigenaar. Wat je wel eigenaar maakt is dat de auto aan jou wordt geleverd. Dus als jij de auto hebt gekocht (krabbel onder koopovereenkomst zetten) en de sleuteltjes overhandigd krijgt, ben je (door die sleutels in ontvangst te nemen en de auto vervolgens mee te nemen) eigenaar geworden. Ik snap ook niet precies wat bedoeld wordt met eigendomsbewijs. Kentekenbewijs misschien, maar dat mag een dealer niet zomaar achterhouden. Ze mogen niet het kentekenbewijs achter houden van een auto waar iemand anders eigenaar van is.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_94010513
Deel II, overschrijvingsbewijs is de juiste term (dat wat vroeger Deel 3 was).

Delen Ia en Ib krijg je wel in handen.
It was delicious.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')