quote:Ja, inderdaad. Alhoewel die van mij ook kunnen meelezen. Maar daar steken we wel een stokkie voor. Mama's pc is heilig en FOK! staat niet in de favo op de andere pc
Op donderdag 13 juni 2002 11:43 schreef Catootje het volgende:[..]
Het wordt binnenkort es tijd voor een opvoedtopicje of niet
Al die oude kindjes...
Ik post hier ook nooit, maar volg het ook al heel lang.
Ja, van de week mijn eerste post hier gemaakt met foto van Kristiàn. Kwou dat het al 8 Juli was
. Kan ik hem weer vertroetelen !
[Dit bericht is gewijzigd door Funnie op 13-06-2002 12:52]
quote:Hihi, wat een leuke foto! Eigenwijs exemplaar!
Op donderdag 13 juni 2002 12:46 schreef moussy het volgende:Mag ik ff pronken met tante trutje die afgelopen zaterdag haring heeft leren happen ?? Vast wel he
Komt ze , tante trutje met een hollandse nieuwe
quote:Is goed hoor kom maar keertje langs in Drachten bakkie halen.
Op woensdag 12 juni 2002 20:25 schreef Catootje het volgende:
Berney, gefeli!! We gaan es samen autorijden :p lijkt me een hele ervaring!!(ik heb er nl zes keer over gedaan, me rijbewijs)
quote:Kan je je voorstellen hoe opgeblazen ik me voelde toen ik een half jaar geen menstruatie had??
Ondertussen heb ik al twee weken last van PMS...
Maar wel erg vervelend voor jullie hoor Tink en Catoot. ![]()
Bah
quote:Ja zeg!! Wat is ze al groot!! Zit ze nou in een soort tummytub?
Op donderdag 13 juni 2002 12:46 schreef moussy het volgende:
Meiden, kop op hoor. Ik snap best dat jullie je er knap klote onder voelen. Niemand kan dat bij jullie weghalen door te zeggen dat het allemaal wel goed komt..... want je wilt het nu en niet over een half jaar of nog wel langer met alle toeters en bellen. Zelf weet ik niet hoe het is maar kan me er wel iets bij voorstellen, of misschien ook eigenlijk niet en loop ik maar wat te zwammen. Maar wat ik wel zeggen wil, luister naar je lijf en al moet je op je kop gaan staan om bij een gyn. te komen, doe wat je hartje je ingeeft. Al is het hier ff lekker lopen mekkeren of uithuilen. Het valt gewoon allemaal niet mee....Mag ik ff pronken met tante trutje die afgelopen zaterdag haring heeft leren happen ?? Vast wel he
Komt ze , tante trutje met een hollandse nieuwe
Tink: teveel menstrueren is net zo vervelend als niet menstrueren. Straks krijg je nog bloedarmoede
We krijgen zo wel een lekker kunst- en vliegwerkcluppie: jij, ik en ET iig al... Ervaringsdeskundigen
!!
Als je een luisterend oog nodig hebt: swart192@zonnet.nl is geloof ik me nieuwe email (mis me Catootje-email nog steeds)..
Dit blijft trouwens me favotopic: al die kjoete fotookes en de verhalen (ook al zijn ze niet allemaal even positief) en vooral de steun die we aan elkaar hebben, tenk joe maar weer!
Whehehe
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 13:10 schreef berney het volgende:[..]
Is goed hoor kom maar keertje langs in Drachten bakkie halen.
Heb nóg geen autotje momenteel.
Tegenover ons is een garage en daar staat al 5 maanden een schat van een renault 5je op me te wachten( ja ja een automaatje)
Alleen we wachten nog effe op de centjes nu.
[..]* een automaat!!! OE!! Tuf ik es naar Drachten
Kan je je voorstellen hoe opgeblazen ik me voelde toen ik een half jaar geen menstruatie had??
M'n hubbie had het soms zwaar te voorduren met me.*jaaaaaaa, ik KAN me er iets bij voorstellen: ik ben ook lekker opgezwolen en de zomer komt eraan en dan moet ik met mijn dikke buik
jaaaa, arme vriendjes
(half jaar!!! Lang hoor, beeeh)
Maar wel erg vervelend voor jullie hoor Tink en Catoot.
Bah
quote:Tis 1 of andere grote emmer , opa was te belazerd om zn zwembadje op te zetten
Op donderdag 13 juni 2002 13:14 schreef Catootje het volgende:[..]
Ja zeg!! Wat is ze al groot!! Zit ze nou in een soort tummytub?
Kjoet hoor...
waar máár ruim 1000 liter water in gaat
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 13:34 schreef moussy het volgende:[..]
Tis 1 of andere grote emmer , opa was te belazerd om zn zwembadje op te zetten
![]()
![]()
waar máár ruim 1000 liter water in gaat
![]()
quote:En hier ben ik het nou helemaal mee eens.
Op donderdag 13 juni 2002 08:20 schreef Rewimo het volgende:[..]
Lieve Tink, dit topic is er niet alleen voor de roze wolken, maar ook voor de grijze en zelfs voor de zwarte. Ook degenen die nu op een roze wolk zitten hebben grijze of zwarte wolken meegemaakt... Hou vol en stort hier maar lekker je hart uit als je daar behoefte aan hebt
en privé mag ook hè, dat weet je
Het is dat ik niet eerder van dit topic afwist, anders hadden er vanaf mijn kant ook wel wat grijze en zelfs een zwarte wolk voorbij gekomen.
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 12:20 schreef Rewimo het volgende:
Tink, ben je al bij de gyn geweest? Wat zegt die ervan?
quote:
Op woensdag 12 juni 2002 23:10 schreef Tinkerbell het volgende:
Ben laatst geheel onderzocht weer door gyn, in feite zit er niks verkeerd.
Hehe, wat zijn jullie allemaal aardig ![]()
Ik laat het even gewoon voor wat het is. Op andere fronten (werk) zijn er al wel vorderingen, vernam ik net uit betrouwbare bron
quote:
Op donderdag 13 juni 2002 14:23 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
[..]
![]()
Hehe, wat zijn jullie allemaal aardig
Ik laat het even gewoon voor wat het is. Op andere fronten (werk) zijn er al wel vorderingen, vernam ik net uit betrouwbare bron(nieuwe baan??)
quote:Though i try to hide it
Op donderdag 13 juni 2002 17:54 schreef Barb het volgende:
*geeft Tootepootje en Tink een-je*
quote:Neeeeeee hoor (
Op donderdag 13 juni 2002 17:54 schreef just me het volgende:
Nieuwsgierige Catootje
quote:Heb ik weer eens niet op zitten letten Tink...
Op donderdag 13 juni 2002 14:23 schreef Tinkerbell het volgende:[..]
[..]
![]()
Hehe, wat zijn jullie allemaal aardig
Ik laat het even gewoon voor wat het is. Op andere fronten (werk) zijn er al wel vorderingen, vernam ik net uit betrouwbare bron
Ik merk nu wel aan mijn lijf dat alles steeds moeizamer gaat, draaien in bed, hele einden lopen enzovoort. Maar lekker rustig aan doen he....
Nou ik ga even bijlezen en een wassie draaien.
quote:Even over een goede voedings bh, bezuinig daar nu niet op. Van Anita kun je heerlijke bh's kopen tot en met G-cup, zitten heerlijk, zien er redelijk uit en ze maken ze ook nog in zwart. Ik draag ze zelfs 's nachts als ik geen zin heb in het "zwabber-effect".
Op donderdag 13 juni 2002 00:51 schreef Knorretje het volgende:[..]
alle tips in me opgeslagen.
En supergoedkope BH's vind je niet in van die grote cups
heb zaterdag al gezocht naar een goeie voedingsbeha's en die zijn al schaars te krijgen. Zit zelf nu op een flinke D maar snachts groeit het gestaag naar een DD (ze heeft namelijk geen nachtvoeding) dus moet minimaal DD hebben zodat ie lekker zit. En dan komt de dikte van je zoogcompres er bij op..Maar ga eerst knooien met kraamverband. Komt vast wel goed.
Zo en nu even niet over m'n werk, alles gaat hier goed. Zoë drinkt ook heerlijk aan de borst en ik lek gelukkig niet. Daar ben ik wel blij om want die compressen bleven aan mn tepels plakken en dat was helemaal niks, ik kan nu gelukkig zonder.
Ik zal binnenkort weer een fotootje plaatsen van Zoë voor de nieuwschierigen, ik hoop dat ik het niet vergeet.
Leah, Knorretje, al last gehad van kraamtranen? Ik wel, de emoties kunnen soms onverwacht toeslaan, ik ben tegenwoordig zomaar tot tranen geroerd. Wel gek hoor.
quote:Last gehad?
Op vrijdag 14 juni 2002 20:27 schreef moralia het volgende:[..]
Leah, Knorretje, al last gehad van kraamtranen? Ik wel, de emoties kunnen soms onverwacht toeslaan, ik ben tegenwoordig zomaar tot tranen geroerd. Wel gek hoor.
Op de beruchte derde dag heb ik het geen kwartier droog gehouden, vooral ook omdat Freek om het uur geprikt werd.
Als ik naar zijn voetjes keek begon ik alweer te brullen...
Tranen zitten nog steeds los trouwens, maar niet meer zo hevig gelukkig. Wel zit ik erg in mijn eigen kleine wereldje maar dat bevalt eigenlijk uitstekend. De "brede blik" komt vanzelf wel weer!
Lois, Nausicaa, Als ik me goed herinner hadden jullie en babybjorn draagzak?
Ik heb er 1 geleend maar nou weet ik niet meer vanaf wanneer ze erin mogen. Volgens mij vanaf 6 weken, toch?
* Leah heeft nu zo hanggeval voor pasgeborenen, maar dat is zwaaaaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Leah op 14-06-2002 20:39]
Even snel gezocht naar een link die het wat duidelijker uitlegt:
http://www.medicorner.nl/shop/De_Baby_en_U.html
Anyway, ik vond het zeker tijdens het voeden een uitkomst. Ik weet nog dat als ik aan de ene kant aanlegde, de andere borst ook meteen melk begon te geven.
Hoop dat jullie hier iets aan hebben.
quote:Dat sneller huilen is bij mij nooit helemaal overgegaan (ik waarschuw maar even
Op vrijdag 14 juni 2002 20:38 schreef Leah het volgende:[..]
Op de beruchte derde dag heb ik het geen kwartier droog gehouden, vooral ook omdat Freek om het uur geprikt werd.
Als ik naar zijn voetjes keek begon ik alweer te brullen...(...)
Ik heb er 1 geleend maar nou weet ik niet meer vanaf wanneer ze erin mogen. Volgens mij vanaf 6 weken, toch?
Ik had inderdaad een babybjorn, en Lois ook. Vanaf 6 weken inderdaad. Beviel echt goed, Jorden vond het zooo leuk. Vooral toen hij naar voren ging kijken. In theorie zou hij er nu nog steeds in mogen (tot 90 cm of zo), maar daar moet ik echt niet meer aan denken, veel te zwaar. We hebben nu een rugdrager.
Vind je de babybjorn nu al zwaar Moralia, of begrijp ik je verkeerd? Gewoon niet doen dan hoor!
quote:Vanaf 6 weken of wanneer ze hun hoofdje rechtop kunnen houden. Het nekje moet sterk genoeg zijn dus.
Op vrijdag 14 juni 2002 20:38 schreef Leah het volgende:[..]
Ik heb er 1 geleend maar nou weet ik niet meer vanaf wanneer ze erin mogen. Volgens mij vanaf 6 weken, toch?* Leah heeft nu zo hanggeval voor pasgeborenen, maar dat is zwaaaaar.
vergeet ik bijna Leah, bij je broer ligt een kleinigheidje voor Freekje van Eva. Zit hem dus maar even achter zijn broek aan dat Freek dat krijgt ![]()
Eva is nog best ziek, hoge koorts, hoesten en erg benauwd en zielig dus ik hou het even kort.
We weten nog steeds niet echt wat er nou aan de hand is, uit de hand gelopen verkoudheid, reactie op de meningokokkenprik, griepje of misschien zelfs een combinatie van dit alles.
Maakt ook niet uit, als het maar niet erger wordt en ze snel weer een beetje opknapt.
Wel vermoeiend hoor, weer elk half uur je bed uit. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 14-06-2002 20:48]
quote:Nee dat was ik niet hoor, volgens mij had Leah het over de babybjorn. Ik wil er tzt wel een aanschaffen, lijkt me ideaal.
Op vrijdag 14 juni 2002 20:42 schreef Nausicaa het volgende:Vind je de babybjorn nu al zwaar Moralia, of begrijp ik je verkeerd? Gewoon niet doen dan hoor!
quote:Ik denk dat je mij bedoeld?
Op vrijdag 14 juni 2002 20:42 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Vind je de babybjorn nu al zwaar Moralia, of begrijp ik je verkeerd? Gewoon niet doen dan hoor!
Ik heb nu een soort hangmat (weet niet hoe ik het anders moet uitleggen ) die je over 1 schouder hangt. Freek vindt het heerlijk maar ik vind het nogal een gezeul. Het "hangt" zo...
quote:Ach! Wat lief!
Op vrijdag 14 juni 2002 20:45 schreef Lois het volgende:[..]
vergeet ik bijna Leah, bij je broer ligt een kleinigheidje voor Freekje van Eva. Zit hem dus maar even achter zijn broek aan dat Freek dat krijgt
* Leah gaat Havoc telefonisch stalken.
Sterkte met Eva, Lois.
quote:die borstschelpen heb ik hier ook liggen, maar moet ik giga-vaak leeg gooien. Komt nog bij dat je daar niet mee kunt liggen, de melk loopt dan in straaltjes eruit en ik ben nou eenmaal bedleggerig.
Op vrijdag 14 juni 2002 20:38 schreef Nausicaa het volgende:
Nog een idee voor de lek-problemen: ik had van Avent geloof ik "borstschelpen". Beetje moeilijk uit te leggen, maar het is een soort plastic bakje, er zit een gat in waar je tepel ingaat, en lekkende melk wordt opgevangen.Even snel gezocht naar een link die het wat duidelijker uitlegt:
http://www.medicorner.nl/shop/De_Baby_en_U.html
Anyway, ik vond het zeker tijdens het voeden een uitkomst. Ik weet nog dat als ik aan de ene kant aanlegde, de andere borst ook meteen melk begon te geven.
Hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Hoorde ook dat die schelpen een stuwende werking hadden ofzo dus je blijft melk aanmaken. Toen ik dat hoorde ben ik er maar direct meegestopt. Meer melk wil ik echt niet hebben.
Moralia: nog niet echt last van kraamtranen, ben wel erg snel geirriteerd en kan het niet uitstaan dat iedereen je advies geeft over vanalles en je het gevoel geeft geen goeie moeder te zijn.
Zo kreeg ik vandaag weer te horen dat ik voor haar droge huid water bij moest voeden en haar smiddags met oma naar buiten moest laten gaan. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil niet bijvoeden en wil niet iedere dag m'n kind dumpen omdat ze anders nooit buiten komt etc etc. Ik weet best dat ze minder vitamine D aanmaakt op deze manier. maar we vangen het op met supplementen. Wie is nu eiogenlijk de moeder ? Ik of oma die alles uit handen wil nemen. (niet alleen oma wil dat, maar iedereen zo'n beetje lijkt het wel)
nog ffies iets anders, in de zwangerschap zijn we giga-lang bezig geweest met het zoeken naar een fotograaf in r'dam die ook aan naaktfotografie deed. We hebben uiteindelijk vlak voorde bevalling 1 gevonden. het resultaat is verbluffend gaaf. het was een heelgedoe alles moest netjes zitten, (haren, ketting etc) maar wij zijn heel blij dat we dit moois hebben vast kunnen leggen. Misschien nog een idee voor de huidige zwangeren.
We laten iig deze op linnen drukken in het groot voor op de slaapkamer en over een maandje of 5 eentje van de kleine ernaast ![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |